Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:02

ik heb wel bewondering over hoe jij hiermee omgaat hoor suleilitha, ik weet niet of ik zo rustig en menselijk zou kunnen blijven...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:00

Fijn dat de politie het serieus genoeg vond om langs te gaan en ook heel netjes dat ze nog even bij jóu langs zijn geweest om verslag te doen.
Ik hoop van harte dat het bezoek van de politie geholpen heeft en dat je die meiden niet meer in de buurt van je erf ziet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:20

Ik hoop voor je dat ze bij jou en je paardjes uit de buurt blijven.
Wat een gesodemieter. Watheeft dit je veel tijd en ernergie gekost die je je beter en leuker had kunnen besteden.
Echt in en in triest.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:50

nou sul, moet zeggen dat ik nooit de zelfbeheersing had kunnen tonen die jij nu toont in deze situatie en de aftermath ervan. echt petje af!
mag hopen dat een zekere "opvoeder" daar een voorbeeld aan neemt.
sterkte ermee Ach gut

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:56

Verplaatst: OPG --> VVDD

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:26

hehe eindelijk hele topic doorgelezen, duurde effe, zat wel met spanning te wachten op het vervolg van het politie bezoekje en ben ook razend nieuwsgierig naar wat de blauwen te vertellen hadden, maar kan me ook voorstellen dat je dat niet hier neer wilt zetten.
Respect voor de manier waarop je je hebt kunnen inhouden! Ze hadden bij mij voorlopig door een rietje kunnen eten/drinken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:35

Ik kan jullie melden dat ik vanochtend met een jobsgeduld de ene merrie áán haar halster naar buiten heb gekregen. Het vereiste even wat slimmigheid om het halster aan te krijgen en verder stond ze wel te trillen maar goddank is haar vertrouwen in mij niet beschadigd.
Met de andere paarden gaat het gewoon goed, die staan er florisant bij zoals altijd.
Verder hebben we niemand meer gesignaleerd en de buren dus ook niet, maar ik ben nog wel een beetje paranoia. Ben helemaal blij dat ik een paar dagen vanuit huis kan werken want het vertrouwen in de mensheid heeft toch wel een deukje opgelopen.
Het is een fijn idee dat de omgeving mee oplet en verder kunnen we niet veel anders dan ons er overheen zetten. Ik ben blij dat er geen ongelukken zijn gebeurd, zowel met de paarden als met die meiden want je wilt ook niet dat er iemand, hoe dom ook, door één van jouw paarden het ziekenhuis wordt ingebeukt of het leven laat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:56

Nou, geloof niet dat ik zo aardig zou blijven als ik weet dat er iemand aan 1 van mijn paarden heeft gezeten... Afbeelding
Ook het bekogelen van een paard met stenen wat ik heb gelezen bij anderen, zou ik lijflijk "uitleggen" dat ze dat nóóit meer moeten doen.

Het mag dan niet netjes zijn, maar denk wel dat het 100X duidelijker over komt dan naar de politie te stappen.
Zieke ouders ook Ziek en óók voor hen is er gips Afbeelding

Een boete voor mishandeling heb ik daar serieus voor over al zóuden ze dat voor elkaar krijgen, want zou natuurlijk ontkennen Schijnheilig !
Achterlijke mensen Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:58

Nou zeg Superwoman, wát een nivo, triest dat je het niet met woorden af kunt. Op de manier hoe jij nu reageert weet je zeker dat het ene het andere uithaalt en dan zit je pas echt in de puree.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:08

Onbegrijpelijk dat die moeder niet inziet dat haar kroost doodgetrapt kan worden. Lekker met brood tussen 3 paarden gaan staan. Jammer dat de buren niet eerder gereageerd hebben.

Veel extra draden spannen met veel stroom erop zodat ze er niet tussendoor kunnen kruipen. Kennelijk mogen ze van hun ouders aan andermans spullen komen, dus zolang ze nog interesse hebben, zullen ze blijven komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:09

Nee Russel, ze komen écht niet meer! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:11

Gelukkig. Met je merrie komt het wel goed. Wat een moraal zeg van die moeder, sneu voor die kinderen die krijgen een totaal verkeerd beeld mee en gaan daar nog last van krijgen, moderne vorm van kindermishandeling Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:18

suleilitha schreef:
Nou zeg Superwoman, wát een nivo, triest dat je het niet met woorden af kunt. Op de manier hoe jij nu reageert weet je zeker dat het ene het andere uithaalt en dan zit je pas echt in de puree.

normaal kan ik het prma met woorden af, maar als zij aan mijn paarden zitten niet meer.
Bang dat ze terug komen, ben ik echt niet Nagelbijten / Gniffelen
Dan zijn ze of heel dapper óf heel dom maar iig levensmoe ROFL

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:58

Zo pff 23 pagina's heb er wel echt voor moeten zitten. Maar kon ook niet stoppen vond het zo spannend. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk. En maakte me ook zorgen om me veulen die dol is op aandacht van iedereen. Moeten bij ons tog ook maar bordjes op gaan hangen.

Ik ben blij dat de politie bij die mensen is geweest en hopelijk heb je nu nergens last meer van! En wat fijn dat je je 2 jarige weer kon pakken! Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:44

Ik snap zo'n moeder dus echt niet. Hoe kun je zoiets goedpraten. Zou zij het leuk vinden als jij haar auto ongevraagd mee zou nemen? Want hij moet naar de wasstraat omdat ie vies is.

Je moet er toch niet aan denken dat je thuis komt en er ligt iemand in je wei die (dood)getrapt is.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:19

suleilitha schreef:
Eindje van het gesprek: de moeder gaat de DB bellen zegt ze, en mijn kerel gaat morgen naar het buro. Verder zijn wij arrogante kakkers is gezegd, twee auto's en paarden en dat terwijl we die arme kids niet eens een verzorgpaard gunnen. Tja, dan ben je uitgepraat vrees ik en rest er niets anders dan naar de politie te gaan.

Omg...

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:31

suleilitha schreef:
Ja, dat vinden ze goed, Marleen, erger nog, ze wakkeren het aan. Wij worden gewezen op o.a. niet poetsen en manen en staarten die in de war zitten.

Oeeeeeeeeee! Dadelijk zit er een strootje in!!! Clown

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:35

Ik heb dit verhaal net met open mond zitten lezen.. tis toch echt bij de zotten af .
Ik vind het erg knap dat je zo rustig kunt blijven.. ik denk dat ik een of andere impulsieve actie had ondernomen (helemaal niet slim, maar wel lekker, zoiets)

Ik neem aan dat de db bij jullie niets zal vinden, en je hebt de politie achter je staan.. dat scheelt vast ook veel..

iig heel veel succes met die rotpubers...

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:08

Ik heb net heel het verhaal zitten te lezen... Echt erg...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:20

suleilitha schreef:
Ik kan jullie melden dat ik vanochtend met een jobsgeduld de ene merrie áán haar halster naar buiten heb gekregen. Het vereiste even wat slimmigheid om het halster aan te krijgen en verder stond ze wel te trillen maar goddank is haar vertrouwen in mij niet beschadigd.
Met de andere paarden gaat het gewoon goed, die staan er florisant bij zoals altijd.
Verder hebben we niemand meer gesignaleerd en de buren dus ook niet, maar ik ben nog wel een beetje paranoia. Ben helemaal blij dat ik een paar dagen vanuit huis kan werken want het vertrouwen in de mensheid heeft toch wel een deukje opgelopen.
Het is een fijn idee dat de omgeving mee oplet en verder kunnen we niet veel anders dan ons er overheen zetten. Ik ben blij dat er geen ongelukken zijn gebeurd, zowel met de paarden als met die meiden want je wilt ook niet dat er iemand, hoe dom ook, door één van jouw paarden het ziekenhuis wordt ingebeukt of het leven laat.

Fijn om te horen dat ze zich weer laat benaderen Ja en lekker dat jij ook weer een beetje aan je vertrouwen kunt werken Ach gut

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:33

Gelukkig dat al weer beter gaat met de merrie. Ik snap echt niet dat mensen zulke dingen uperhoud in hun hoofd kunnen halen. Niet alleen zijn het andersmans dieren, het is gewoon ook levensgevaarlijk. Kan er over mee praten, ben een keer zo dom geweest om zonder zadel en hoofdstel bij mijn oude verzorgpaard te stappen, heb het geweten. Blij dat me nek nog heel was. Ik ben blijven zitten, maar dat had ook anders gekunt...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:40

Zo, hier ook 23 pagina's doorgelezen.
wat een verhaal
Hiervandaan ook veel respect voor je manier van afhandelen, en blij dat je paardje je nog zo goed accepteert Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:28

Jeetje, alle 23 pagina's doorgelezen. Schandalig sommige mensen. Zo'n dingen zou ik niet eens gedurfd hebben vroeger. Ik zou het zelfs amper durven vragen, en al helemaal niet bij vreemde mensen. Een geluk dat er niks ergs gebeurd is en de paarden behoorlijk ok zijn. Maar toch het blijft irritant. Ik zou het echt niet fijn vinden. zou er moeilijk tegen kunnen als vreemden aan mn dieren zaten Lachen
Maar goed gehandeld eigelijk, op een normale manier. DB niks van aantrekken, hoor je wel meer stomme dingen. Altijd mensen die er niks vanaf weten die gaan klagen. zo bij ons ook eens geweest. Mensen vonden het niet kunnen dat een aantal boerenpaarden op een weide stonden, met voldoende bomen en beschutting, hooi en water. die arme dieren... Lachen

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:36

Ik heb inderdaad ook de 23 pagina's door gelezen en ook ik heb heel veel bewondering voor het plan der aanpak van jou suleilitha. Zelf had ik waarschijnlijk ook de meest rustige weg gekozen, maar je kookt natuurlijk wel van binnen als dit je gebeurd. Heel knap en ik ben blij dat je er nu van af bent.

Helaas bestaan er geen cursussen voor ouders uit de stad ( of platteland) die nog niet weten hoe gevaarlijk het kan zijn om je kinderen bij wildere(lees jonge paarden of ander groot vee) beesten te laten. Het zou in iedergeval wel beter zijn als die mama dat uit gelegt kreeg en het ook zou (willen) begrijpen. Ik hoop dat het niet nog eens gebeurd.
Succes met de merrie en dat het maar snel weer beter zal gaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:03

Stendo schreef:
Helaas bestaan er geen cursussen voor ouders uit de stad ( of platteland) die nog niet weten hoe gevaarlijk het kan zijn om je kinderen bij wildere(lees jonge paarden of ander groot vee) beesten te laten. Het zou in iedergeval wel beter zijn als die mama dat uit gelegt kreeg en het ook zou (willen) begrijpen. Ik hoop dat het niet nog eens gebeurd.
Succes met de merrie en dat het maar snel weer beter zal gaan.

Denk dat een cursus hoe gevaarlijk is een groot dier niet van toepassing is. Eerder een cursus : "Dit is een hek. Een hek betekent priveterrein en dus verboden toegang".