Appassionata 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Re: Appassionata 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:56

crossmonster schreef:
Mwah meningen verdeeld...

Paardenkenners vinden het tegenvallen.
Mensen die meer hobbymatig rijden , of minimaal met paarden bezig zijn, vinden het geweldig.
Laatste groep ziet de slehcte kwaliteit van de ruiters wss niet Lachen

Momenteel rij ik ook alleen hobbymatig, maar dat betekend niet dat ik niet zie dat de kwaliteit ruk was. Ook mensen die hobbymatig rijden kunnen verstand hebben van paarden Knipoog

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:04

Rijden we hier niet allemaal hobbymatig? Anders zouden we wel een bekende trainingsstal hebben en/of op de OS rijden Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 08:19

Rolleyes Rolleyes

Ik doelde duidelijk op de mensen die gewoon minder verstand hebben op het rijden an sich.
En dat zijn voornamelijk de mensen die maar eens per week rijden, of alleen recreatief rijden.

Tuurlijk zijn er ook mensen die het wel zien, maar ik probeerde simpel te verklaren waarom de meningen zo verdeeld zijn.

En ik blijf erbij dat mensen met minder oog voor kwaliteit in rijden de show geweldig vonden, terwijl mensen met meer een paardenoog, de fouten teveel zagen Knipoog

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:27

Ik ben gisteren naar Apassionata geweest, heb even een vraagje. De 'veulens', dat waren toch eigenlijk helemaal geen veulens (meer) ??

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:39

xLienepienx schreef:
Ik ben gisteren naar Apassionata geweest, heb even een vraagje. De 'veulens', dat waren toch eigenlijk helemaal geen veulens (meer) ??

dat zat ik dus ook al aan te twijfelen Knipoog

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:46

Ik had het er met m'n vader over. Staarten waren volgens mij gewoon wat afgeknipt. En verhoudingen van die 'veulens' vond ik gewoon kloppen, terwijl dat bij een echt veulen niet zo is.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:36

crossmonster schreef:
En ik blijf erbij dat mensen met minder oog voor kwaliteit in rijden de show geweldig vonden, terwijl mensen met meer een paardenoog, de fouten teveel zagen Knipoog

Klopt over het algemeen wel, maar mijn vader en moeder waren ook mee (en die weten dus bijna niks van paaren) en die vonden het ook maar 'mwa'.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:53

vanavond is het zover... Het ga superdag worden Lachen
een vriendin gaat eerst met mij langs de paarden (want ben er al een week nimmer geweest) en dan naar de show Lachen
Ik hoop ma da ik hem goed vind.... das het belangrijkste Knipoog

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:14

Ik heb de dvd besteld Haha!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:58

Lorenzo was toch alleen in Nederland erbij?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:01

ik ben echt benieuwd naar straks Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:07

crossmonster schreef:
Rolleyes Rolleyes

Ik doelde duidelijk op de mensen die gewoon minder verstand hebben op het rijden an sich.
En dat zijn voornamelijk de mensen die maar eens per week rijden, of alleen recreatief rijden.

Tuurlijk zijn er ook mensen die het wel zien, maar ik probeerde simpel te verklaren waarom de meningen zo verdeeld zijn.

dus dan wil je beweren, omdat ik het wél een gave show vond, ik geen verstand heb van paarden?
Sorry hoor maar dat vind ik écht een kromme beredenering.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:11

Ik vind de beredenering van Crossmonster wel logisch. Maar een beredenering is globaal Knipoog
Dus dat jij het wel een gave show vond kan gewoon, maar dan heb je misschien minder op het rijtechnische gelet maar meer op het geheel.

Trouwens Crossmonster, ik rij 1x per week en ik vond het hier en daar ook niet heel goed Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:13

Ik vind het een erg zwart witte beredenering.

Natúurlijk heb ik wel dingen gezien die niet goed waren, foutjes die er in zitten, maar maakt dat het tot een niet leuke of waardeloze show? Nagelbijten / Gniffelen Voor mij niet.

Paardrijden is en blijft een verrekt moeilijk iets en je werkt met dieren en je kan een paard zo goed trainen als je wil, maar als je paard er geen zin in heeft doet ie dat ook niet (zoals soms wel bleek..)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:14

crossmonster schreef:
Rolleyes Rolleyes

Daar heb je helemaal gelijk in...ik gaf alleen een nuancering aan in het hobbymatig Haha!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:18

Ier schreef:
Ik vind het een erg zwart witte beredenering.

Natúurlijk heb ik wel dingen gezien die niet goed waren, foutjes die er in zitten, maar maakt dat het tot een niet leuke of waardeloze show? Nagelbijten / Gniffelen Voor mij niet.

Paardrijden is en blijft een verrekt moeilijk iets en je werkt met dieren en je kan een paard zo goed trainen als je wil, maar als je paard er geen zin in heeft doet ie dat ook niet (zoals soms wel bleek..)

Oftewel, je hebt zelf ook commentaar over de show.. toch?
Kijk, jij vond het dus ook geen vlekkeloze show, en voor ong €60,- zou je wel wat meer kwaliteit mogen krijgen.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:46

Haha, volgens mij gaat Ier niet toegeven dat het toch wat beter had gekun ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:48

Ik heb nooit geroepen dat het niet beter had gekund,
alles kan altijd beter Knipoog

Maar het neemt niet weg dat ik het wél een geweldige show vond en dat de kwaliteit niet zo belabberd was/vond zoals vele hier benadrukken.
Er wordt hier gedaan alsof het een show van een plaatselijke manege was, nou dat vind ik gewoon zéker niet. Nagelbijten / Gniffelen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:53

Nee, dat vind ik ook niet. Er waren best een paar shows bij die leuk waren om te zien. En op een plaatselijke manege hebben ze ook niet van die mooie lichtshows en kostuums.
Toch zit er veel tussen een 'plaatselijke manege show' en een 'show van €60 per kaartje'. Ik vind niet dat Apassionata bij de 1e groep behoort, maar ook zeker niet bij de 2e. Wij hebben voor meer dan 200 euro aan kaartjes betaalt, en dat is gewoon echt te veel. Zeker als ik het ga vergelijken met gratis shows waar ik heen ben geweest.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:21

als je de kostuums/lichten en muziek zou weglaten bij de Friezencarrousel zou ik het verschil niet zien met de plaatselijke carrouselgroep van de manege...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:56

crossmonster schreef:
Volgensmij waren het jaarlingen, jaarlingwelshjes dacht ik zo.

idd en dacht ook te weten waar die vandaan kwamen, maar ben nu niet heel zeker.
het waren geen veulentjes van deze jaargang, maar ach veulen zijn ze voor mij tot 3 jaar en velen merkten het verschil niet. het waren jonge dingen, gezellig een partijtje speelden.
Ik vond het wel een leuke show. Heb er geen geld aan uitgegeven, maar de tickets gewonnen. Maar heb er wel van genoten. Dressuurmatig was het mss niet allemaal in orde, maar het blijven paarden (volgens mij nog geen zo'n oude dieren) waar je mee werkt. volgens mij wordt er ook geen jaar aan een stuk getraind hierop. Ik denk dat als je echt dressuur wil zien je niet echt naar zoiets toe moet. Daarbij liever in zo'n show dan het gestuntel op wedstrijd zien, daar erger ik mij pas. vond het nu wel leuk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:10

Lielle schreef:
Waren wijn de enige die die losse paarden (schimmel voor de pauze en na de pauze 3 waarvan mn de vos) van Suzy erg bijterig en dominant vonden?

Vond ik ook Lachen, die schimmel haalde bijna zn beloning zelf uit het zakje. De vos eiste het gewoon Lachen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:12

Met betere dansers, lichtshows en kostuums zou het geheel zowiso al veel beter ogen.
Ik vind de dansers niet op elkaar ingespeeld, de lichtshows waren bij sommige acts niet super en kostuums van bijv. de friezen hadden véél beter gekunt. Daarnaast hadden ze wat mij betreft een grote fout gemaakt met de IJslanders in Ierland en zo te zien hadden ze nauwelijks geoevend in deze baan, want er kwamen regelmatig een paar benen tegen de rand omdat dit waarschijnlijk kleiner is dan normaal.

Een manege show zal ook geen 60,- euro kosten, hoop ik in ieder geval!
Of zou jij 60,- euro uitgeven aan een manege show?

Enne, er word uiteraard veel meer commentaar geleverd op de dingen die fout gaan dan op de dingen die goed gingen Knipoog Maar dat is altijd!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:14

zitake schreef:
Lielle schreef:
Waren wijn de enige die die losse paarden (schimmel voor de pauze en na de pauze 3 waarvan mn de vos) van Suzy erg bijterig en dominant vonden?

Vond ik ook Lachen, die schimmel haalde bijna zn beloning zelf uit het zakje. De vos eiste het gewoon Lachen.

Mee eens! Ik vond ze erg opdringerig. En de beloning werd inderdaad afgedwongen.
En Silvie maar lachen..