Regiokampioenschappen Overijssel!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tizzy1

Re: Regiokampioenschappen Overijssel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:12

Ik heb gister in ring 2 gereden en de finale in ring 3, vond de ringen goed te doen! Losrijden op het "echte" losrijterrein vond ik minder, te druk en te modderig, maar ben meteen al gaan losrijden naast de Z ring en dat was stukken beter!
Enne... reservekampioen geworden in de B met mn jonkie!!! Haha! Go jij! Go jij!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:21

ladyenpippi schreef:
Nou sorry hoor, maar vonden jullie dit nou een geschikt concour om de kampioenschappen te houden? Volgens mij was het voor de springruiters wel geslaagd maar voor de dressuurruiters was het niet echt geslaagd om het zo maar te zeggen.
Maar ik zou er over ophouden, het is geweest en we hebben geluk gehad dat er verder niks ernstig is gebeurd! En dat we ondanks de bodem toch nog 2 gezellige dagen hebben gehad!

Malloesje, Rowo en ik hebben al wel 100 keer gezegd dat het dressuurterrein zo niet kon, maarja ze wilden niet luisteren. En om nou te zeggen dat alles slecht was, vind ik ook wel ver gaan. Je wil niet weten hoeveel werk zoiets meebrengt.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:40

Ik geloof ook wel dat zo'n concour veel werk met zich mee brengt, maar vond de indeling van de dressuurbanen wel wat onlogisch. Maar ja wie ben ik eigenlijk om daar wat over te zeggen? Zeg niet dat alles slecht was maar vond gewoon dat er veel dingen niet goed waren! Of gewoon anders had gekund.
Toch nog wel petje af voor de gene die hier zoveel werk aan hebben gehad!! Ik was trouwens ook wel blij dat ik de 2de proef en de kür in de andere ring kon rijden. Maar voor de andere klasses was dit natuurlijk wel minder leuk omdat hun gewoon in die ringen moesten rijden!
Er waren zelfs ruiters en amazones die de 2de proef niet wouden rijden omdat de banen zo slecht en hebben zich maar afgemeld! Helaas gunde zij iemand anders niet hun startplaats omdat ze zich te laat hadden afgelmeld of juist helemaal niet.

Ach ja iedereen heeft zo zijn eigen mening hierover!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:45

Dat de indeling van de dressuurbanen onlogisch was komt omdat wij nog banen hebben verlegd, we hebben geprobeerd ze alsnog zo goed mogelijk te hebben neergelegd.
Maar in plaats van dat ze dan wat meer banen naast de kurbaan halen, nee hoor lekker eigenwijs zijn, en ze daar laten liggen. Op een gegeven moment houdt het gewoon op...

Maargoed ik heb zelf ook in die banen gereden. Het was gewoon jammer dat ons eigenlijke dressuurterrein was ingezaaid...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:49

Ladyenpippi, ik vind het ook jammer dat je zo negatief bent over (bijna) alles. Zo als Martine al zegt we hebben er zo veel werk aan gehad en lopen zeuren over de ringen.. Als je nagaat dat er over 2 weekenden meer dan 400 vrijwilligers nodig zijn om zo'n evenement te organiseren ga je er hoop ik nog anders over denken... Overigens vond ik de Z-baan de slechtse die er was, ik heb in 3 andere banen gereden en daar heb ik niets over te klagen.. En btw de KNHS heeft het terrein goedgekeurd Verward

Ik heb iig 2 hele drukke maar ook leuke weekenden gehad Ja Ik vond alles wel goed geregeld.. Voor alle hulpen was er voldoende te eten en te drinken, met zelfs een buffet.. Er zijn geen rare dingen gebeurd, iig in het springen terrechte kampioenen. Zelf mocht ik in het B overkampen, dat ging helaas wat minder. Met de vereniging en met 4-tal waren we derde Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:15

Heb voor de paardenkrant een stukje geschreven over de zusjes Nekeman in Overijssel.
Een slecht terrein, ah ja, je moet er maar van maken wat je kunt... Verranderen kun je het op dat moment toch niet!
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 24-08-08 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:18

Jammer dat jullie alleen nog maar de negatieve berichten zien staan en op reageren...
Ik gaf toch duidelijk aan dat ring 2 en 3 goed te doen waren gister en het losrijden op het terrein naast de Z ring ook... Pling
Zat al te twijfelen of ik dit bericht wel moest plaatsen, was al bang dat jullie alleen nog maar de nega berichten lezen... Bloos

En geloof toch echt wel dat er ook terechte kampioenen in de dressuur waren gister, althans in de B en L2 wel, andere rubrieken weet ik niet.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:21

Finale is al geweest, was gister.

Terrein naast de Z ring ook, maargoed daar mocht je ook zeker losrijden Ja
Ring 3 was helemaal in de hoek rechts toch? Huilen van het lachen Jemig ik weet het niet eens meer Bloos

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:23

Blij dan dat niet iedereen doorhad dat je daar ook los mocht rijden Knipoog
Ring 3 was in het midden vooraan, tegen het losrij terrein aan, naast de ring waar 's middags viertal werd verreden

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:47

Tizzy! Gefeliciteerd met je reserve titel! Je hebt het echt verdiend!

Was ook uitermate tevreden over mn proef in de L2. Super tevreden zelfs. Helaas mindere punten dan verwacht, en geen finale. Niets aan te doen. (wel een half uur gebaald hoor Haha! )
Vond de kampioen ook zeker terecht in de L2. Super combi!

Ik heb in best goede ringen gereden dit weekend. Vrijdag onderaan links. Was geloof ik de fijnste eraf, en gisteren helemaal rechts in de hoek (bij de koeien Koe )
Klein beetje berg af, maar had er geen nadelen van. Dus uitermate tevreden over het hele weekend!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:14

Zoo het zit er weer op. Morgen nog de laatste dingen wegruimen en dan zijn al met al 2 hele geslaagde weekenden afgelopen.

Sja de dressuur... laten we daar maar over ophouden. De Z ring op vrijdag kon gewoon echt niet Helemaal mee eens, maar de rest hebben ze echt zo goed als kon neergelegd. Het losrijden was lang niet zo klein gweest als iedereen eens voor zich keek, ipv naar het paard. Jeetje wat heb ik een hoop moeten uitwijken zeg Clown
Springen was echt goed! Bodem hield zich ondanks de vele regen van zaterdag op zondag echt goed. Rollen hielp een boel.

K hoop dat onze vereniging allle klachten en complimenten meenemen naar volgend jaar ons gewone concours!

Iedereen gefeliciteerd met punten en prijzen Haha! En voor anderen nog succes op het NK!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:23

Hehe, jammer dan dat ik net in het Z moest starten. Heb er heel hard om gelachen, maar vond het compleet kampioenschap onwaardig. Ben nog nooit zo vroeg weer thuis geweest na een wedstrijd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:25

Weet je wat het stomme is. Het regiobestuur heeft het terrein gewoon goed gekeurd en dat hadden ze nooit moeten doen. De koeienweides waren gewoon recht, dus waarom die dan niet zijn gebruikt Verward

Naja iig, Malloesje, Martine__ en ik hebben zooo veel gezeurd, maar ze wouden niet luisteren.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:26

Ja is gewoon jammer dat er niks mee gedaan is.. Als dit een gewone wedstrijd was geweest, was ik niet van start gegaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:29

Ik hoop dat ze volgend jaar het gewone dressuurterrein weer hebben... die was iig gewoon recht.

Jo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:57

Het zit er weer op. Ik moest in ring 1 rijden. Vond het een nare ring. De hele hoefslag was smurrie en kon niet normaal hoeken rijden. Ik voelde mijn paard steeds onder mij weg glijden. Heb helaas niet alles eruit kunnen halen, moest erg voorzichtig rijden.

Van de jury kreeg ik 190 + 184 pnt. Kreeg nog wel een compliment dat mijn paard een mooie spectaculaire draf heeft ( toch leuk om te horen)
Ben als 11de geindigd, moch dus ook niet overrijden.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:03

Joy; heeft de jury bij jou niet aangegeven dan dat je er langs heen mocht rijden? Tijdens het aanmelden werd dat door beide jury's gezegd tegen mij.. Ik ben de hele proef binnendoor gesjouwd en ben er niet op afgestraft Bloos Normaal ben ik wel altijd van netjes rijden, maar dit was helaas overmacht.. het had echt zoveel geregend vrijdag..

Maar toch nog nette punten?

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:15

Was idd geen ideaal terrein bij de dressuur. Naast slechte bodem hoorde ik ook dat er mensen last hadden van dolle koeien die elkaar aan het bespringen waren pal naast de baan.
Gelukkig had ik hier geen last van... Met ene paard was ik in het L1 reserve kamp. Met andere vielen de punten wat tegen en mocht ik net niet overrijden. Met het viertal waren we reserve net als met de vereniging. Het was een dag voor ons van de reserves....!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:16

Gefeliciteerd Vio!!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:22

Vio; gefeliciteerd.. Wij waren er vast van overtuigd dat jullie kampioen zouden zijn, zoals elk jaar met de vereniging.. Bloos

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:57

Haha, dat hoopten wij ook Knipoog Maar helaas. Springen was super bij ons met maar 1 tijdfout. Was jammer dat de dressuurpunten wat tegen vielen..... Maar we moeten het een ander ook eens gunnen hé! Knipoog

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:01

Ach gewoon extra hard trainen voor Ermelo, en daar revancheren Ja En anders volgend jaar Knipoog