Paard en Koets, wie gaan? (Boktmeeting op alle dagen)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borrie01

Re: Paard en Koets, wie gaan? (Boktmeeting op alle dagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:04

Cyntje schreef:
Borrie waar zijn al je fotos?

he rustig he haha ga er vandaag mee aan de slag. moest gister met de sinterklaas optocht mee en schrijven bij een wedstrijd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:17

Citaat:
Heb me alleen wel gruwelijk zitten irriteren aan de persoon op 1 van die arabo friezen. Als je je benen niet stil kan houden moet je geen sporen dragen, of geen shows rijden.
Erg jammer dat er altijd wel zoiets te zien is.

hier ergerde ik me dus ook aan. ze zat echt constand in dat paard te prikken.

Verder vond ik het wel heel leuk. beetje druk. heb kelly volgens mij ook nog gezien met haar hondje. De holbewoner heb ik ook gezien Haha! verder volgens mij niet veel bokkers gezien.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:21

Waar ik me ook aan ergerde, die tweeling. Deden een kur op muziek, met een "karretje" erachter. Heel leuk en netjes gereden, alleen ik had het idee dat de muziek van geen kanten klopten. Meestal is het zo, stap, heb je andere muziek dan draf, maar hier ging het grotendeels door elkaar, wat erg afleiden..

En ergerde me ook aan Fajah (of hoe je dat schrijft) aan haar "rijstijl"..

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:22

stef schreef:
Hier ook iemand die poffertjes als ontbijt had Haha!
Vond de show met het 4span haflingers (cq hongaarse post) geweldig!

Heb me alleen wel gruwelijk zitten irriteren aan de persoon op 1 van die arabo friezen. Als je je benen niet stil kan houden moet je geen sporen dragen, of geen shows rijden.
Erg jammer dat er altijd wel zoiets te zien is.

Ook erg jammer met de menclinic dat het paardje van "vivian" helemaal over de zeik ging en de wagen helemaal verboog.
Heb zelf een dergelijk ongeluk gehad en zat dus met een dejavu op de tribune

Ik vond die persoon op die arabo fries ook zeker niet netjes rijden, beetje jammer..

Wel heb ik taco gezien Cool

En ik heb het ongeluk in de menshow ook gezien, wij zaten op de tribune bij de C, en hebben het dus goed kunnen zien. Het paardje bokte naar de zweep, kwam eerst tegen de kar en over de streng, daarna over de lamoen met 1 been, daarna met beide achterbenen over de lamoen, toen weer 1 been terug over de lamoen, en daarna hebben ze hem kunnen stoppen, gelukkig!

Ik vond de tribune waar wij zaten trouwens slecht geregeld, je moest gewoon over de reling klimmen om erin te komen! Maar nu ik zo typ.. misschien was het helemaal niet de bedoeling dat iemand daar ging zitten Bloos Schijnheilig

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:39

ik vond over het algemeen het nivo van de shows die ik heb gezien (m.u.v. de haflingers van menteam nog wat) niet bijzonder hoog, heb ook het idee dat het elk jaar minder wordt eerlijk gezegt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:42

ArabianRanch schreef:

Ik vind heel vaak dit soort shows geen promotie voor het arabische ras. Eén grote warboel, chaos.
Ik moet zeggen dat het wel knap is van Fajah op Dosator te blijven zitten.
Het wordt tijd dat er eens een goed showteam komt met rustige combinaties, die het arabische ras goed vertegenwoordigen Knipoog daar schort het op dit moment echt aan !

Zondag middag liepen er 2 aangespannen hengsten in de kleine ring. Weereens wat anders dat de felle arabier die altijd benadrukt wordt.
geen snel gejakker, maar 2 keurig ingespannen paarden die keurig beheerst hun rondje lopen!
Complimenten!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:42

jaa vond ik ook, ik hadt zo'n show gezien met van die newforesters volgens my.. die sprongen dan over strobalen..
maar vaak ging heel die strobaal mee, en de takken die erop lagen vlogen ook door de lucht..

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:51

stef schreef:
ArabianRanch schreef:

Ik vind heel vaak dit soort shows geen promotie voor het arabische ras. Eén grote warboel, chaos.
Ik moet zeggen dat het wel knap is van Fajah op Dosator te blijven zitten.
Het wordt tijd dat er eens een goed showteam komt met rustige combinaties, die het arabische ras goed vertegenwoordigen Knipoog daar schort het op dit moment echt aan !

Zondag middag liepen er 2 aangespannen hengsten in de kleine ring. Weereens wat anders dat de felle arabier die altijd benadrukt wordt.
geen snel gejakker, maar 2 keurig ingespannen paarden die keurig beheerst hun rondje lopen!
Complimenten!

Ja knap hoor.
Dat zal Sha Lazio zijn geweest met Chris van Schalkwijk.
Moet je zien hoe veelzijdig ze zijn Knipoog die arabs.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:58

euhm, een vosje met een bles en een vosje zonder bles Haha! Namen heb ik niet mee gekregen.
Maar wel een mooi contrast hoor, zo'n "iele" arabier, en dan een 4 span boulonais erlangs Tong uitsteken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:00

mensen de clinic van NHB deurne gezien?

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:04

Jeffrey, jammer dat het nu weer zo geregeld was dan via dat nhb. we hebben ook een klacht ingediend bij marleen hierover. ik weet niet wie er vrijdag staldienst hadden, want de deuren zaten vrijdagavond al voor half 11 dicht kon er niet eens meer in komen. (en al haast de hal van de stands niet uit omdat om 10 uur alle deuren al werden dichtgegooid.) en Sjon had voor mij met marleen daarover gehad en de stallen zouden zaterdag tot 11 uur opeb blijven. maar om 11 uur kwam de beveiling (net nadat jullie weggingen met de paarden van chardon) alleen even rondje lopen zeiden niet dat woij uit sde stallen moesten en de 3 meiden waren pleitte, de hele nacht zijn de stallen dus niet afgesloten geweest. (op zich niet erg konden we gewoon naar de wc en nog even bihj de paarden kkijken.)
heb ook geklaagd over het tekort aan stallen. voor de rest was het allemaal wel goed. vond de3 shows ook niet zo super, maar goed.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:06

Intervarno schreef:
Ja inderdaad! Die set heb ik gekocht Haha! Vond hem gaaf! En nog een zwart fluwelen dekje Haha!

Die was idd tof ja... Heb bij wel meer spullen staan twijfelen... En die Palomino was toch een QH?? Of was dat weer een andere Tong uitsteken.

Die Rocky Mountain was idd gaaf, dan val je pas op!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:11

Sorriso schreef:

Ik vond het idd een gaaf paard. Ik ben even kwijt of het nu een gangenpaard is of niet... vond hem niet helemaal lekker lopen.
Vond het ook erg jammer dat ze een paard van 22 maanden (nog geeneens 2 dus) met een hengstenbit gaan longeren, maar daar zal ik wel weer een zeikerd in zijn.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:14

was die rocky ook te kooop

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:19

vond het wel grappig dat bij de arabofriesen door de omroep werd gezegd dat integenstelling tot de Friezen zij zonder sporen en zweep te rijden zijn. Clown (koele kikkers).

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:19

Allemaal goed gekeken naar de kijkdoos!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:21

René schreef:
vond het wel grappig dat bij de arabofriesen door de omroep werd gezegd dat integenstelling tot de Friezen zij zonder sporen en zweep te rijden zijn. Clown (koele kikkers).

owh, dat heb ik niet gehoord. Naar mijn idee was die ene ook wel zonder sporen te rijden, alleen kon de ruiter het kennelijk niet.....

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:27

het zal zeker mogelijk zijn maar op het moment dat die man dat omriep was het meisje erg enthousiast aan het hakken. Knipoog
Ik vond dat ze het Friesche paard een beetje in een hoekje duwden, de ene arabo kan braaf zijn de ander weer niet. maar goed...
Ze zagen er iig als mooie sport paarden uit.

hebben jullie goed naar de kijkdoos gekeken!!!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:37

jaja ik heb zekers goed naar de kijkdoos gekeken. toch echt geweldig wat jullie steeds weer ervan maken elk jaar!
de rocky mountain was ook een hengst en zeker niet te koop. net als de swarzchwalder die erbij stond. mark heet de rocky en de swarzchwalder heet merlin.

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:45

pluim voor het showteam!!!
Als het goed is zien jullie mij volgend jaar langs stuiven

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:56

Stuiven met een hoofdletter zeker!!

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:02

stef schreef:
Sorriso schreef:

Ik vond het idd een gaaf paard. Ik ben even kwijt of het nu een gangenpaard is of niet... vond hem niet helemaal lekker lopen.
Vond het ook erg jammer dat ze een paard van 22 maanden (nog geeneens 2 dus) met een hengstenbit gaan longeren, maar daar zal ik wel weer een zeikerd in zijn.

dat paard dat je zo gaaf vind is idd een gangenpaard staat bij ons op stal en dat werd ook verteld dat die vandaar apart loopt.
veel van die paarden komen bij onze stal vandaan.alleen die 2 shires van ..... de visser (ben haar naam ff kwijt:$) het was een leuk gezicht om te zien! meer is te vinden op www.hetpaniekvrijepaard.nl.
en het is een goede ervaring voor dat fjordje om mee te gaan naar dit soort evenementen..,, dit was de eerste X voor dat beestje,maar thuis is hij erg leuk,makkelijk en heel sociaal..,, maar zij had nu al de blaren op haar handen staan..,,kun je nagaan..,,
maar verder denk ik dat we hier niet moeten over discuseren om dit topic leuk te houden!

groetjes

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:06

shires van daphne??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:23

Mijn foto's zijn nu aan het uploaden Lachen

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:50

jah idd alle paarden die meer reden in de show van het paniekvrije paard kwamen bij ons op stal vandaan alleen die shire en clydesdale van daphne de visser niet.