Pavo Cup 2007

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

simone_m

Re: Pavo Cup 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:52

ze wilde echt mensen afschrikken vond ik

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:53

Niks mensen afschrikken. Gewoon de kwaliteit omhoog halen Ja
Zeker de helft heeft er gewoon niks te zoeken, snap het artikel eigenlijk heel goed...

simone_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:55

ik weet nog wel dat ik met Olivier ging
en later op de foto zagen we een meisje in de andere ring rijden
verschrikkelijk
zo op de voorhand
had er echt niks te zoeken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:05

Wat je er soms rond ziet rijden ja Nagelbijten / Gniffelen

Dan vraag je je echt af wat ze komen doen!
En de ringen zitten al zo vol, is ook wel leuk voor de jury`s als het meeste toch minstens een beetje kwaliteit heeft.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:57

Wie kan dan stukje scannen?

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:36

_thunder_ schreef:
Ik rij dit jaar ook mee met de pavo cup. In veghel rij ik met met de een 5-jarige hengst (ferro x farmer). En in exlo rij ik mee met een vierjarige ruin (rhodium x goodtimes) en een vierjarige merrie (rousseau x ubis).

Dan kom ik jou denk ik wel tegen Clown rijd ook mee met een 5jarige...(merrie dus zit iig niet bij jou in de ring denk ik haha)

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:10

Ja maja.. het is toch opengesteld voor iedereen, en idd als je dat stukje las dan moet je wel bijna ZZ rijden ofzo..
Nee even zonder gekheid, maar moest wel lachen want er stond ook zo een x tussen van uh, ik weet het niet meer precies, vorige week gelezen..
Maar het ging in iedergeval over hengsten.. en toen later zeiden ze als het in iedergeval een hengst is.. maar dat kwam op mij zo over van.. dat is alleen wat ze zoeken 4/5jarige dressuurhengsten..
Beetje wazig ma misschien herkent iemand het stuk..

En er zijn er misschien zat, die er eigenlijk niets hebben te zoeken.. Maar als het opengesteld is voor iedereen met een 4/5 jarige dan is dat toch niet zo gek? Dan moeten ze maar een eis aan leggen van de 5-jarige moeten minimaal M lopen.. maar dat willen ze dan ook niet..
Ik vind het soms een beetje tegenstrijdig ze zoeken jonge talenten.. en daar verwachten ze dan al aardig wat van.. en tegelijker tijd kwam er zo'n regel van 5 jarige mogen niet in het Z lopen want dat is te zwaar.. maar als je dan ziet hoe sommige 5 jarigen door de pavo heen sjouwen...

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:12

vraagje: ik lees net in de competentie bepalingen op de site van KWPN, dat je hoofdstelnummer moet dragen en dat je met een dekje moet rijden dat niet onder/achter je zadel uitsteekt??? klopt dit, of rijdt iedereen wel gewoon met zijn/haar dressuur/wedstrijd dekje???
en voor diegenen die eerder mee hebben gereden, ga je je paard fanatiek losrijden of een kwartiertje/half uurtje vantevoren erop, wat doen jullie?
en die hoofdstelnummers, die krijg je op de dag zelf?
sorry voor de vele vragen, ik heb nog niet eerder meegedaan Bloos

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:13

asjemenou schreef:
Ik zou het ook niet doen, je paard heeft ervaring genoeg, dus ik zou hem zo fris mogelijk de ring in rijden!
Liever een beetje fris (tenzij die gaat bokken of zo) dan te braaf!

Klopt hoor helemaal gelijk in..
heb me ook afgemeld (nja had me nog niet aangemeld Clown ) voor die dressuurproef..
Ma dacht misschien kan ik er nog 1tje daar na rijden.. maar toch niet en voor de punten kan ik het beter niet doen..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:14

nico1982 schreef:
vraagje: ik lees net in de competentie bepalingen op de site van KWPN, dat je hoofdstelnummer moet dragen en dat je met een dekje moet rijden dat niet onder/achter je zadel uitsteekt??? klopt dit, of rijdt iedereen wel gewoon met zijn/haar dressuur/wedstrijd dekje???
en voor diegenen die eerder mee hebben gereden, ga je je paard fanatiek losrijden of een kwartiertje/half uurtje vantevoren erop, wat doen jullie?
en die hoofdstelnummers, die krijg je op de dag zelf?
sorry voor de vele vragen, ik heb nog niet eerder meegedaan Bloos

Hoofdstelnummers krijg je op de dag zelf..
en naar mijn weten mag je met een gewoon dekje meerijden.. heb al genoeg fotos van pavowinnaars gezien en die mochten allemaal met gewoon dekje rijden Knipoog

En je moet je paard niet Moe rijden want hij moet toch nog een kwartier aan de bak..
Zorg dat de echte frissigheid eraf is en dat hij een beetje los is, maar hou hem wel fanatiek Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:15

Je mag een gewoon dekje onder ze zadel doen, maar het is niet de bedoeling dat die een halve meter achter het zadel uitsteekt. Zo kunnen ze zijn rug ook nog een beetje beoordelen.

Je moet idd hoofdstelnummers dragen, maar volgens mij mag je ze ook op je dekje vast maken.

Niet te fanatiek losrijden, hij moet wel lekker fris de ring in!
Het gaat om het lopen en de houding van je paard, niet of hij netjes op een bordje een overgang maakt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:15

Zelfde mening Pasha Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:18

Pasha schreef:
Ja maja.. het is toch opengesteld voor iedereen, en idd als je dat stukje las dan moet je wel bijna ZZ rijden ofzo..
Nee even zonder gekheid, maar moest wel lachen want er stond ook zo een x tussen van uh, ik weet het niet meer precies, vorige week gelezen..
Maar het ging in iedergeval over hengsten.. en toen later zeiden ze als het in iedergeval een hengst is.. maar dat kwam op mij zo over van.. dat is alleen wat ze zoeken 4/5jarige dressuurhengsten..
Beetje wazig ma misschien herkent iemand het stuk..

En er zijn er misschien zat, die er eigenlijk niets hebben te zoeken.. Maar als het opengesteld is voor iedereen met een 4/5 jarige dan is dat toch niet zo gek? Dan moeten ze maar een eis aan leggen van de 5-jarige moeten minimaal M lopen.. maar dat willen ze dan ook niet..
Ik vind het soms een beetje tegenstrijdig ze zoeken jonge talenten.. en daar verwachten ze dan al aardig wat van.. en tegelijker tijd kwam er zo'n regel van 5 jarige mogen niet in het Z lopen want dat is te zwaar.. maar als je dan ziet hoe sommige 5 jarigen door de pavo heen sjouwen...

Het valt allemaal best mee hoor, er lopen bij de 4 jarige paarden rond die net zadelmak zijn!
Maar als je echt goed zijn komen ze er toch wel door.

Bij de 5 jarige zijn ze iets strenger maar ook daar gaat het niet zo zeer om de oefeningen. Maar wel om de tact en regelmaat en gedragenheid en zo.
En meestal kunnen de ZZ ruiters dit een stuk beter laten zien.

En zeg nou eerlijk, sommige laten hun paarden op de kop door de ring heen sjokken. Ja zeggen ze dan, `hij was toch braaf`?
Maar daar gaat het dus niet om!

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:02

dank je pasha en asjemenou!!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:05

Vorig jaar moesten wij de hoofdstel nummers zelf regelen..

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:16

en wat heb je toen gedaan.... kartonnetje en watervaste stift? Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:25

nico1982 schreef:
en wat heb je toen gedaan.... kartonnetje en watervaste stift? Haha!

Moet je inderdaad zelf regelen. Kun je gewoon bij de ruitersportzaak kopen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:53

Ik heb inderdaad zo'n pakketje gekocht bij een ruitersportzaak. Kost iets van 12 euro geloof ik, en dan heb je alle nummers + twee plastic plaatjes waar je de nummers in kan drukken.

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:00

oke, dus ik moet zelf mijn nummers gaan regelen...... gelukkig bestaat bokt.nl!!!!
Laatst bijgewerkt door nico1982 op 19-06-07 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:10

wie weet de exacte plaats waar in maarsbergen wordt gereden vrijdag? misschien dat ik dan even ga kijken..... Lachen

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:11

Ik ben benieuwd hoe jullie het afbrengen vrijdag hoor!
En vergeet dan niet de tips hier neer te zetten Knipoog Haha!
Zou iemand dat stuk willen scannen van de pavo?

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:24

moet je echt zelf een hoofdstelnummer regelen! wat raar....
en dat nummer staat op de startlijst ? of krijg je die wel daar en moet je alleen n hoesje mee nemen

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:32

ditchie schreef:
Jammer, maar ik geef je gelijk. Ik zou ook echt alleen mee doen als je paard er goed voor staat om mee te rijden.
Ik vind het ook vooral een manier om je paard in de picture te rijden. En dat kan ook in negatieve zin wanneer je een minder goed voorkomen hebt.
Houd weer heel wat praatjes tegen Knipoog

Inderdaad, dat is een van de belangrijkste redenen, vorig jaar reden we halve finale mee en nu loopt hij een stuk beter maar wil heb niet te spectaculair rijden en liever wat langer basiswerk rijden. Heb je in de toekomst véél meer aan. Maar ik baal er wel van Ja

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:34

Er wordt gewoon altijd met een vierkant model shabrak gereden. De hoofdstelnummers moet je zelf regelen. Nummer staat op de startlijst. Er zitten 3x 9 cijfers in zo'n hoofdstelnummer dus die kun je zelf aanpassen.

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:35

ik heb het adres van maarsbergen al gevonden.... scherpenzeelseweg, en nu mag tom tom de rest doen Knipoog!!!

kan je bij de gemiddelde ruitersport zaak die hoofdstelnummers kopen?