Nederlands Kampioenschap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Nederlands Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:17

Lynne, van harte gefeliciteerd met je titel.
Volgens mij heeft mijn instructeur Dirk nogal bang gemaakt vrijdag *LOL* met zijn opmerking over jouw kur!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:15

Ik heb nog wel Shanna voorbij zien vliegen Haha!

Lynne, gefeliciteerd, gaaf paard ook Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:31

Ja ik vloog letterlijk he Clown
Maar ik wilde dan ook zo min mogelijk missen, en toen Lynne begon heb ik zo hard gerend dat ik alleen de intro gemist heb Haha! Haha! Haha!

Maar oh oh oh... wat heb ik een spierpijn nu!!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:33

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:38

Super Lynne !! gefeliciteerd heb je zien rijden !!!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:12

lindaantje schreef:
nou we hebben vandaag alles geprobeerd en bijna iedereen gesproken die maar iets met de knhs te maken had maar het mocht allemaal niet baten.. ergens ver weg in de regelementen moet staan dat die stempel erop moet staan.. al heb ik het nog steeds niet letterlijk gevonden..
we konden zelfs de stempel nog gaan halen bij het kwpn vanmiddag, maar zelfs met die stempel wilde ze het niet meer terugdraaien. hij moest erop staan op het moment van de controle en als ik hem 2 uur later kon laten zien was het te laat.

jemig zeg wat rot voor je, maar als ik veragen mag, waar moet die chipsticker dan staan in je paspoort? (want volgens mij heb ik die ook niet, en heb hem toch echt wel laten chippen).
als het nummer in je paspoort staat is het toch goed? Sigaar

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:15

Proficiat iedereen Haha!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:24

jemig zeg wat rot voor je, maar als ik veragen mag, waar moet die chipsticker dan staan in je paspoort? (want volgens mij heb ik die ook niet, en heb hem toch echt wel laten chippen).
als het nummer in je paspoort staat is het toch goed? Sigaar[/quote]

Ik had hetzelfde toen ik het las.

Ben gelijk gaan kijken, maar ik heb ook geen chipsticker, laat staan een stempel.......

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:27

Gitta1977 schreef:
Afbeelding
Kampioen ZII Knipoog

Afbeelding
Kampioen ZI

Afbeelding
Paddox!! Niet zo'n leuke clinic, maar wel een leuk paard... Haha!

Heb je nog meer foto's gemaakt van Troy? (Z1 Kampioen)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:29

Van wie is die laatste?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:35

Da's Paddox van Diederik van Silfhout, die was clinic geven.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:36

Lynne81 schreef:
IK ben Nederlands kampioen!!! haha stond al vermeld geloof ik.. Ben echt super blij!!!! Haha! Haha! Iedereen die in de prijzen zijn gevallen.. GEFELICITEERD!! Knipoog Knipoog

Gefeliciteerd!
Super passend op de muziek gereden! Wissels en alles klopte helemaal!

rkremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:41

Hallo Allemaal,

Ik vind het werkelijk schandalig wat er vrijdag en zaterdag op het Nederlands Kampioenschap in Ermelo is gebeurd met een aantal dressuurruiters. Zoals ik hierboven las, zijn er meer mensen gediskwalificeerd omdat de chipstempel niet op de juiste plaats, of niet in het paspoort stond. De bond geeft aan dat dit overal vermeld staat, maar dit blijkt niet te kloppen. Martine Wijkhuizen met Toledo, heeft vrijdag gereden, notabene de hoogste dagscore behaald in de M2 klasse en stond dus als getipte winnaar bovenaan.....

Rijdt ze zaterdag haar proef, staat ze nog geen 2 minuten buiten de ring uit te stappen, wordt ze gewoon gediskwalificeerd op grond van een 'stempel' die niet over de chipregistratiecode heen is gestempelt! Te belachelijk voor woorden. Wanneer we de regels van het KNHS erop naslaan en de brief die elke dressuurruiter ontvangt die geselecteerd zijn, zien we hierover niets terug in de regels. Overal verwijst men ook naar het KNHS reglement en hierin staat niets over die stempel vermeld.

Het meest zure aan die alles.... Martine Wijkhuizen heeft gewoon nog onofficieel gewonnen ook, bij het ophalen van haar protocollen, heeft ze de nummer 2 (die nu eerste is) met een goeie 10 punten overtroffen. Dan vraag ik mij echt af, is dit nu paardensport??? Lijkt echt op vuile was.... Daarbij komt nog dat ook de winnares van de M1 ook op zelfde grond is gediskwalificeerd. Zal in ieder geval nog een staartje krijgen dit hele gebeuren.

Zijn er meer mensen die afgelopen weekeind door een stempel incident zijn gediskwalificeert? Misschien kunnen we met zn allen iets doen. In ieder geval laten horen dat dit geen stijl is en werkelijk niets met paardrijden te maken heeft.
Groetjes,
R. kremer

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:45

vind het ook echt belachelijk, als die stempel er niet op staat is het de schuld van de KNHS zelf. die moeten die stempels erop doen. Wij hebben hier ook een aantal paspoorten en op geen 1 staat een stempel. vind dit heel vreemd en had er ook nog nooit van gehoort.
Vind dit ook echt te belachelijk

rkremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:49

Ja, het erge is ook, dat combinaties hier een heel jaar lang naartoe rijden, het is niet zomaar wat om jezelf Nederlands Kampioen te mogen noemen. Plus dat bovenstaande ruiters die gediskwalificeerd waren beiden op de voorselecties zijn gecontroleerd en toen was wel alles in orde!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:51

ja dat vind ik ook nog het erge ervan. vind dit ook echt niet kunnen. dan hadden ze dit veel eerder moeten melden. Vind het goed als ze controleren op inentingen enz. dit moet door de eigenaar gedaan worden, maar zoiets kan de eigenaar helemaal niet aandoen.

sencie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:10

om wat voor een stempel gaat het hier? en waar/ hoe zou deze moeten staan in je Paspoort?

rkremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:27

Als ik het goed heb begrepen gaat om je chipregistratie. Wanneer het paard gechipt is zou je een codesticker of een geschreven code in je paspoort krijgen. Maar omdat er in het verleden is gefraudeerd moeten alle ruiters nu over die code een bepaalde stempel hebben....

Ik vind echt wel dat dit soort regels nageleefd moeten worden je inenting en chippapieren moeten gewoon in orde zijn. Maar dit heeft niets meer met controle te maken. Wanneer je paard wordt gechipt, krijg je netjes een code etc. Dat moet toch voldoende zijn. Plus dat bij een dergelijke wedstrijd vóóraf alle deelnemende combinaties gecontroleerd worden op niveau, registraties en entingen.

Ik snap sowieso niet hoe je nog op de finaledag gediskwalificeerd zou kunnen worden op dit soort punten. Dan heeft de KNHS toch vooraf al niet goed zijn controles uitgevoerd....

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:39

ik had voor de kampioenschappen nog nooit iets gehoord van een stempel op een paspoort of iets en dat je gediskwallificeert kunt worden daarom ..ik vind dat ze van tevoren hadden moeten zeggen wat er allemaal wel in moest staan etc. en dat het veel eerder gecontroleert had moeten worden en dat ze niet dat er op de kampioenschappen mensen voor moeten boeten.. maar werd er bij iedereen gecontroleert of steekproefsgewijs? anders is het nog banketstaaf..
ik kan me niet herinneren dat ik gecontroleert ben

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:43

is er iemand trouwens die wel zo'n stempel heeft? misschien dat diegene hem even in kan scannen ofzo, want ik wil wel graag weten hoe dat eruit ziet en wil ik ook graag zo'n stempeltje willen hebben. Knipoog

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:14

Iedereen gefeliciteerd! Knap hoor Lynne!! OK dan!

Weet iemand of er nog een volledige uitslagenlijst ergens te vinden is?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:19

pros_zero schreef:
is er iemand trouwens die wel zo'n stempel heeft? misschien dat diegene hem even in kan scannen ofzo, want ik wil wel graag weten hoe dat eruit ziet en wil ik ook graag zo'n stempeltje willen hebben. Knipoog

Mn scanner doet het niet. Maar het is een rode stempel van het KWPN in mijn geval. Over de sticker met chipnummer heen.

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:22

gabyfedde schreef:
pros_zero schreef:

Mn scanner doet het niet. Maar het is een rode stempel van het KWPN in mijn geval. Over de sticker met chipnummer heen.

heb al geen sticker met chipnummer
Verward

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:23

Ik heb zelfs geen sticker in m'n paspoort, laat staan een stempel.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:25

In het paspoort van mijn paard zit op de 1e pagina (registratiebewijs) een sticker met het chipnummer geplakt. En daaroverheen zit een stempel van het KWPN.