Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:ooohh. Daar kom ik nog wel een eind mee. Denk ik. Ik snap alleen niet dat als je ver uit de richting gaat, dat je dat dan niet doorhebt. Zitten ze zo in een flow dat ze per ongeluk lange tijd niet checken hoe ze zitten tov het volgende waypoint?
Djilna schreef:Vorig jaar was het waypoints (de horsestations) met een kruimelspoor. Nu alleen de Horse stations dus je navigeert dan op de (digitale) kaart naar elk waypont (HS).
Ik rij regelmatig met zo'n Garmin als de deelnemers hebben, een handheld GPSmap (alleen hebben zij het nieuwste model, staat bij mij op de wishlist). Op de telefoon met een gps/topo app werkt trouwens hetzelfde, alleen is zo'n GPS veel accurater en gaat minder snel leeg dan een telefoon. Gaat er om dat er een route of waypoints instaat/n en een kaart.
Je kunt ook op bijv een sporthorloge een track volgen, dan zit er geen kaart onder en volg je een lijntje. Maar in dat gebied wil je 100% zeker er een kaart onder omdat je anders dus alsnog blind rijdt. Je wil wel weten door wat voor gebied je rijdt.
Djilna schreef:Ik heb nog geen closeup gezien van de GPSsen die ze gebruiken, maar ik schat dat het deze zijn:
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/623975
Model is net uit.
Beste bereik en gewoon met knoppen. Er zijn ook van dit soort apparaten met touchscreens, maar met koude handen en regen werkt dat ineens een stuk minder goed.
Ik heb nog een oude, de GPSmap 60CSX, werkt ook nog steeds super. Alleen nog niet gekoppeld aan een app en alles uploaden of downloaden moet nog met kabeltje. Maar verder top ding.
Djilna schreef:Dilan, ik heb nu voor de endurance (en trailrunnen) een Forerunner 310XT. Dan kun je een route erin zetten en als track volgen. En de hrm zit erop aangesloten. Hij is echter al wat ouder. Denk dat als opvolger de Garmin Instinct komt.
Ik gebruik dus voor trektochten de handheld, op endurancewedstrijden op kaart neem ik zowel de handheld mee als mijn Garmin sporthorloge. Ik rij dan op die laatste en pak de handheld erbij bij twijfel. Omdat daar dus een kaart in zit en je meer context hebt. Ja luxe, ik weet hetDe GPSmap goedkoop via marktplaats gescoord