DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 15:15

Eilinora schreef:
Nog een dwerg
[img]m/db4XQn.jpg[]

Wij hebben nog gevraagd wat deze moest kosten: 1900 :wow:

De Champagne PRE ook gezien, prachtbeest qua kleur <3

Letsdunit

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:19

Afbeelding

Champagne bonte

Niks gekocht bod gedaan maAr zakte niet dus dan niet :)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:20

Eilinora schreef:
Was dat niet deze?

[ [url=m/xuSQsJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee, het was niet deze.
Die ik zag was een merrie en had meer zwart dan deze

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:23

Ik ben echt ontzettend blij dat Pitha toch nog een goed plekje heeft gekregen! Ik was bang dat ze naar de slacht zou gaan, maar kreeg toen te horen dat ze niet geschikt was voor humane consumptie. Ik was voor een seconde gerust gesteld, want toen werd mij verteld dat ze dan op export naar een dierentuin zou gaan. Schieten, in stukjes hakken en naar de leeuwen.. :(:) Als dat echt nog haar enige optie zou zijn geweest had ik haar zelf gekocht, maar dat zou financieel erg krap zijn geworden (qua onderhoud).. Er viel dus een enorme last van mijn schouders toen ze werd opgehaald. Kon wel huilen zo blij was ik voor haar :o

Edit: die champagne bonte wouden ze 20.000 voor :roll:

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:24

Eline_S_S schreef:
Ik ben echt ontzettend blij dat Pitha toch nog een goed plekje heeft gekregen! Ik was bang dat ze naar de slacht zou gaan, maar kreeg toen te horen dat ze niet geschikt was voor humane consumptie. Ik was voor een seconde gerust gesteld, want toen werd mij verteld dat ze dan op export naar een dierentuin zou gaan. Schieten, in stukjes hakken en naar de leeuwen.. :(:) Als dat echt nog haar enige optie zou zijn geweest had ik haar zelf gekocht, maar dat zou financieel erg krap zijn geworden (qua onderhoud).. Er viel dus een enorme last van mijn schouders toen ze werd opgehaald. Kon wel huilen zo blij was ik voor haar :o

Wat lief dat je zo begaan was!

Prijzen zijn behoorlijk aan de maat als ik het zo lees.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 15:27

Zo, eindelijk bijgelezen :P Breton had ik ook gezien, ook een mooierd. Stond veel klein spul en overal torenhoge prijzen. 1 Shetje werd €100 voor gevraagd, was mager en schilferig. Had 'm op zich wel mee willen nemen maar uiteindelijk toch laten staan

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:33

Elise_K schreef:
welmoed__ schreef:
Ik vond dit stel leuk. En dan voornamelijk de merrie, die met de witte staart en de minste aftekening op het hoofd.

Een vriendin stuurde een foto door van deze bonte, dat ze zo leuk waren. Afstamming onbekend, vraagprijs 2800 per paard -O-

Weet je ook hoe oud ze waren?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:35

Eline_S_S schreef:

Het idee is misschien raar, aan de andere kant een 'prima ' oplossing.
Geen verspilling van het dier.

Ik eet óók vlees! Jij niet?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:37

Ik was helemaal weg van deze Tinker merrie! Vraagprijs was 2500,-

Afbeelding

En deze fjord als ik ruimte had wou ik zeker meer weten over deze fjord maar helaas.. heb lang bij gestaan wat een schatje! Vraagprijs 1750,-

Afbeelding

Leeftijd en wat ze verder konden weet ik niet :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:41

Zo wij zijn weer onderweg naar huis. Leeg dat was ook de bedoeling omdat we echt schreeuwend te kort aan stallen en tijd hebben. Eentje verkocht een brave D pony eigenlijk snapte ik niet dat er niet eerder iemand voor kwam. Zo'n leuk beestje maar wel normaal donkerbruin.

Verder de markt echt vooruitgang geboekt joh. Ruim opgezet overal voer en water echt lekker!

De paarden en ponys waren echt schreeuwend duur. Schimmel D van 10 jaar 2750 een 12 jarige bruine D 2400. En dat terwijl ik mijn Dtje voor 1000 heb weg gedaan. Maar wel hele leuke mensen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:41

Iemand die weet wat er met deze grote bruine gebeurd is? Of misschien staat ie er nog...
Hele ochtend paar x langs gelopen, hij was als enig paard mee met iemand zeiden ze, maar niemand getroffen.

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:48

lrm schreef:
Zo wij zijn weer onderweg naar huis. Leeg dat was ook de bedoeling omdat we echt schreeuwend te kort aan stallen en tijd hebben. Eentje verkocht een brave D pony eigenlijk snapte ik niet dat er niet eerder iemand voor kwam. Zo'n leuk beestje maar wel normaal donkerbruin.

Verder de markt echt vooruitgang geboekt joh. Ruim opgezet overal voer en water echt lekker!

De paarden en ponys waren echt schreeuwend duur. Schimmel D van 10 jaar 2750 een 12 jarige bruine D 2400. En dat terwijl ik mijn Dtje voor 1000 heb weg gedaan. Maar wel hele leuke mensen.

Heb je een foto van "jouw" Dtje?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:51

Heb de eigenaar daar nog mee zien wandelen, stonden naast Duitsers. Het zwarte booskijkende Tp ernaast heb ik nog bekeken maar ze vroegen er 2500 voor en dat vond ik te veel, kon wel wat vanaf maar vond d'r in beweging ook te veel hackney om als evt kinder pony te dienen.

Die bruine had zich losgetrokken was paniekerig, halster stuk etc. Daarna geen eigenaar weer gezien.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:58

@IMJ, ik eet zeker vlees :) Het beestje is haar hele leven mee gefokt en gehandeld. Zou gewoon erg sneu zijn om zo haar hele leven door te hebben gebracht...

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:07

Eline_S_S schreef:

Na dit te lezen ben ik alleen nog maar blijer dat ik haar mee heb genomen. Het is zo'n blij en lief dier! Prachtig hoe ze naast me dribbelde zo de trailer in. Ze staat inmiddels lekker op stal bij te komen van alle indrukken.

Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:10

LadyDaily schreef:
[ [url=m/N76dWE.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:15

Aaa wat 'n mooierd! Echt ff kippen vel moment, wat fijn dat ze nu bij jou mag zijn!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:26

Was erg leuk! idd vrij veel ruimte overal... Ik heb nog een tijdje bij een wildkleur shetlander gekeken, Wat een leuk diertje. merrie 5 jaar en bereden door een meisje van 6 (zei de handelaar) maar hij ging toen wij er waren niet lager dan 450 bij een ander... dus helaas niet geprobeerd. was ook niet echt opzoek hahaha :+
Ben benieuwd of mensen volgtopic's maken van hun aankopen? vind dat altijd zo leuk om te lezen!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:30

Paard zoekt baas was kennelijk ook op de markt aanwezig.
Op hun Facebook lieten ze 2 shetjes zien die ze daar gekocht hadden.
En natuurlijk compleet verwaarloosd dit dat.
En al die pennyvolgers boos op de markt natuurlijk.
Echt he die eigenaren van paard zoekt baas zijn zelf ook een stelletje penny's

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:32

Ja ik hoop ook op volgtopic's :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:33

Plaatsen jullie hier linkjes als er een volgtopic gemaakt wordt van de nieuwe aanwinst (en)? Vind ik leuk om te zien!

Er zitten mooierds tussen hoor! Gefeliciteerd met jullie aankopen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:41

@MightyJoe wat ik begreep waren ze 4 jaar oud. De merrie vond ik het leukste, de ruin iets minder.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:48

Ik ben ook benieuwd naar volgtopics!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:49

leestmee schreef:
Paard zoekt baas was kennelijk ook op de markt aanwezig.
Op hun Facebook lieten ze 2 shetjes zien die ze daar gekocht hadden.
En natuurlijk compleet verwaarloosd dit dat.
En al die pennyvolgers boos op de markt natuurlijk.
Echt he die eigenaren van paard zoekt baas zijn zelf ook een stelletje penny's

Is toch slim van ze: ze doen wat al die handelaars doen (handelen in het ondersegment paarden) en noemen zichzelf paardenopvang voor het nobele sausje :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:51

welmoed__ schreef:
@MightyJoe wat ik begreep waren ze 4 jaar oud. De merrie vond ik het leukste, de ruin iets minder.

Vond ik ook inderdaad! Ik ben benieuwd of ze uiteindelijk verkocht zijn