Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:28

xLeoniee schreef:
Daar kon ik inderdaad ook niet goed tegen.. Merrie met veulens die op de markt werden gescheiden.. Er was ook een trekpaard met echt een enorm groot hoofd dat vond ik ook echt een goedzak.. :=

Maar verder vond ik de paarden er echt beter op staan als voorgaande jaren. Geen extreme gevallen gezien. Wel een fries bij de hekken die de hele middag heeft gelegen waar ik me toch een beetje zorgen over maakte

Die is smidsags onderzocht door een DA als we dezelfde hebben. ;)
Edit; ikzie de foto, is dezelfde volgens mij.

Inney

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:33

Was daar nog iets uit gekomen waar je van weet?

Dat trekpaard met dat enormeee hoofd heb ik ook gezien. Heerlijke uitstraling had hij maar ben bang dat hij er voor de slacht stond.

Mensen de heeele dronken handelaar nog gezien helemaal aan het einde van de markt? Heb er smakelijk om gelachen en vraag me nog steeds af of meneer echt stomdronken was of dat het een act was.
Op gegeven moment stond hij bij een.fries met zijn arm om de nek en zei: "ik ben een prutsmuts. En dit paard is braaf. '
Vrij hilarisch, maar wel apart

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:35

Nee, daar heb ik verder niks over gehoord. Stonden veel mensen bij te kijken en hij bleef daarna ook nog even in die paddock staan.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:42

Tussen de friezen stond ook nog een 21 jarige bruine welsh hengst, was aangespannen kampioen geweest, vind ik altijd beetje sneu, doen ze zo hard hun best eindigen ze op een markt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:46

Weet je daar de naam van?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:47

Mijn vriendin heeft een veulen gekocht. Ik had transport voor je geweten Lets dunit.
Trekpaard was gewoon niet goed, we hebben de da erbij gehaald maar die deed t af als niks. Beest ging met laden ook op zijn knieën en kwam niet zomaar weer overeind. 2 fjorden ook met slachttransport mee. Er stond ook een bonte merrie met een totale reptuur etc maar dat was echt de slachterij wat er om 4 uur nog stond.

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:48

Nou een geslaagde eerste keer naar Zuidlaren :)
We zijn begonnen op de paardenmarkt en hebben daarna over de andere markt gestruind.
*zucht* Die Palomino Anda was zo knap! Alleen van die littekens vond ik erg zonde. Volgens mij had ik jou nog even gesproken toen Jolene85 ?
Ik had hem zo meegenomen, maar die handelaar vroeg er aan mij €2100 voor. Ik heb tegen hem gezegd dat dat echt teveel was. Heb er ook nog even bij gekeken toen die handelaar met een andere handelaar onderhandelde, maar ik kon de bedragen helaas niet horen. Die andere handelaar heeft hem daarna niet overgekocht.
En die ene schimmel hengst met die vlechten vond ik ook zo leuk! Die mocht ook wel mee naar huis als ik het geld had :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:49

Oh jammer, nouja geeft niet hoor ik heb genoeg staan :)
Nee geen naam van de hengst, wel leuk dier maar heb allemaal merries, dat wordt me te gek :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:54

Die Palomino Anda heeft mijn vriend ook nog bij staan kijken aan het eind van de markt. Hij was er zo verliefd op, littekens kwamen volgens de handelaar door het stierenvechten erg zonde. Alsnog vroeg die een enorm bedrag en is dus daarna meegenomen door de handelaar.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:56

Ben in de middag toch nog even geweest maar ik vond er weinig aan. Van wat er nog stond was vrijwel alles medisch niet in orde.

Waren ook gewoon volwassenen die even doodleuk op jaarlingen gingen zitten 8)7 half uur later zaten ze er nog op. Dat die beesten niet doorzakten joh.

Heb ook nog even naar de paardenspullen gekeken maar dat vond ik of troep of veel duurder dan wanneer ik het in de winkel koop. Dus niks gehaald.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:13

Letsdunit schreef:
Tussen de friezen stond ook nog een 21 jarige bruine welsh hengst, was aangespannen kampioen geweest, vind ik altijd beetje sneu, doen ze zo hard hun best eindigen ze op een markt.

Nou dat vind ik nou ook altijd, mensen zouden zich moeten schamen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:16

's Middags is er ook al veel verkocht. Wij kwamen vanmorgen rond 8 uur een paar bekende handelaren tegen, die waren toen alles al kwijt...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:26

BuenaVista schreef:
[ [url=m/LK67kx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6vgaCf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6YM8jP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als jullie deze knappe pony tegen komen, geef m dan ff een dikke knuffel

Jaa die had ik ook gezien, erg leuk ding was dat. Maar is niet verkocht volgens mij.. Wij waren vrij laat en deze stond er nog.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:46

LadyMadonna schreef:
Snap überhaupt niet dat mensen erop gaan zonder interesse voor kopen te hebben...

Niemand een idee van de mega grote zwarte? (Of foto?)

Die mega zwarte had best een lelijk hoofd vanwege twee grote bulten. Verder geen idee wat hij had moeten opleveren en geen foto voor je helaas.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:58

inowa schreef:
Weet je daar de naam van?

Pentyrch chief mark , dier heeft idd voor de wagen gelopen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:21

Dustinlover schreef:
Faline schreef:
Had ook graag willen kijken vandaag, helaas had ik andere afspraken waar ik niet onderuit kon.
Troost me dan altijd maar met het feit dat er toch geen champagnes op zo'n markt staan. Maar zag wel een paar leuke kleurtjes op de fotos voorbij komen. Een mini in een bijzonder kleurtje was ook nog wel wat geweest.

Volgend jaar wil ik zeker gaan.

Dit jaar dus mijn oude paard en dus champagne ;)

Och wat zonde dat die uiteindelijk daar terecht is gekomen.
Is hij ook verkocht? Ben benieuwd of nog iemand foto's van hem gemaakt heeft.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 02:38

Sorry xLeoniee, ik heb even je foto gejat O:)

Afbeelding

Kan iemand mij vertellen waar deze heen is gegaan?
Dit is namelijk het volle broertje van mijn paardje en ik zou heel heel heel erg graag in contact komen met de nieuwe eigenaren.

Helaas was ik er pas begin van de middag, en toen heb ik hem nergens gezien, anders had ik hem echt niet kunnen laten staan :n

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 06:39

Pfff zou niks voor mij zijn zo'n paardenmarkt. Ik ben ervan genezen sinds ik dik 25 Jr geleden op deze zelfde markt ben geweest. De ellende die de paarden toen uitstraalde zie ik nu nog voor me! T zal allicht iets verbeterd zijn maar ik bespaar mezelf dit toch. Een paard, geen enkel dier hoort op een markt. Hopelijk zijn er toch die mazzel hebben en beter terecht zijn gekomen !

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:08

Faline ik weet niet of die verkocht is.. Vond hem nog aardig aan de prijs en alleen stap filmpjes onder het zadel. Geen draf en daar was die ook het zwakste in. Ik denk dat hij gewoon stuk is gereden met zijn 2,5 jaar onder het zadel en dan zo groot en slap. Het is maar goed dat ik er niet was want ik had hem weer mee terug genomen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:11

Afbeelding

Deze mooie zwarte bedoel je ? Deze was echt heul groot ! Had ook zeker mijn interesse maar heb net een nieuwe.

Adamootje schreef:
LadyMadonna schreef:
Snap überhaupt niet dat mensen erop gaan zonder interesse voor kopen te hebben...

Niemand een idee van de mega grote zwarte? (Of foto?)

Die mega zwarte had best een lelijk hoofd vanwege twee grote bulten. Verder geen idee wat hij had moeten opleveren en geen foto voor je helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:18

Ik geloof niet dat ik snel zo'n heel groot paard zou kopen op zo'n markt. Zeker als hij niet piepjong meer is. Een leuke Welsh A of andere pony, van hooguit een jaar of drie, uit het overschot van een fokker, zou ik nog wel aandurven. Maar heel erg grote warmbloedpaarden hebben van huis uit al een verhoogd risico op beengebreken. En als zo'n paard op volwassen leeftijd op zo'n paardenmarkt staat, zou ik dat persoonlijk voor geen cent vertrouwen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:24

Afbeelding

Hier ook nog een onduidelijke foto van de zwarte.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:26

die bonte hierboven heeft ook een flinke bult op zijn been, schieffel? of peesblessure?

schitterend dier ,maar heel vaak staan er paarden die iets mankeren op de markt en die waarschijnlijk een keuring niet doorkomen.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:41

deflin schreef:
[ [url=m/FHSHpL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze mooie zwarte bedoel je ? Deze was echt heul groot ! Had ook zeker mijn interesse maar heb net een nieuwe.

Adamootje schreef:

Tnx, gelukkig een andere dan ik dacht

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:47

Hai Anneeee, kheb idd n aantal mensen gesproken over de palo. Was jij toevallig 1 vd blonde meisjes?