Harley eerste keer bitloos *trots*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: Harley eerste keer bitloos *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 17:22

Nee weet hij nog niet. Tenzij hij zelf op kapaza gekeken heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:26

TS, wat zit jij in een ongelijkwaardige relatie. Ik kan me je voorgaande topic over je vriend ook goed herinneren.
Los van het feit dat ik denk dat de verkoop een goede stap zou zijn voor je pony, ben ik ook van mening dat problemen met je vriend daar niet de oorzaak van mogen zijn.

Ik denk wel dat het zaak is dat je eens uit die slachtofferrol komt en voor jezelf op komt.
Wil je op deze manier verder leven?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-09-16 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:26

Goed plan, ik denk je beter je vriend eruit kan doen dan de pony. Ten alle tijden :+ Maar fijn dat je een middenweg probeert te vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:31

Hoe voorspelbaar weer dit... Jouw leven, jouw keuzes Marijke! Je hoeft geen slachtoffer te zijn... Het aanbod van Lizzy is er een uit duizenden! Met beide handen aangrijpen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:49

Ah…nu ging er weer een lampje branden toen ik dat stukje las over dat je een deel van je zuurverdiende geld bij je vriend moet inleveren.
Ik sluit me helemaal bij de rest aan, leer eerst eens voor jezelf te zorgen, zonder een vriend. Als je goed nadenkt weet je heel goed dat iemand die van je houdt je een hobby gunt ter ontspanning en plezier.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:00

Picasso schreef:
Hoe voorspelbaar weer dit... Jouw leven, jouw keuzes Marijke! Je hoeft geen slachtoffer te zijn... Het aanbod van Lizzy is er een uit duizenden! Met beide handen aangrijpen!

Soms doen mensen dingen die je echt niet kan begrijpen. Maar hoe dichtbij je ook staat, je staat niet in hun schoenen.

Het zou je sieren om je gewoon terug te trekken in plaats van te sneren in dit topic.

Edit: 'dingen' toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 06-09-16 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:05

Iris82 schreef:
Picasso schreef:

Soms doen mensen die je echt niet kan begrijpen. Maar hoe dichtbij je ook staat, je staat niet in hun schoenen.

Het zou je sieren om je gewoon terug te trekken in plaats van te sneren in dit topic.

Je hebt gelijk! (maar pas gewoon op....)

:evaw:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:23

Voor het paard een goede keuze.
Voor jou geen fijne situatie (en relatie?) TS. Heel veel sterkte hiermee

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:51

Ts, stop alsjeblieft niet met de paarden omdat je vriend dat wil. Verkoop harley en ga op een manege/zoek een verzorgpaard. Maar alsjeblieft laat je geen voetveeg zijn voor je vriend.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:56

maava schreef:
Ts, stop alsjeblieft niet met de paarden omdat je vriend dat wil. Verkoop harley en ga op een manege/zoek een verzorgpaard. Maar alsjeblieft laat je geen voetveeg zijn voor je vriend.

Dit..
Ik doe mijn paarden voor geen goud weg voor mijn vriend en mijn vriend zijn race autos niet. Qua tijd samen... We zijn alleen weekends samen , en dan doen we samen de paarden en zijn we samen aan het sleutelen. Soms ook niet samen , maar dat maakt niet uit.

Als hij echt van je houdt pakt hij dit niet van je af.. Dan is het tijd om een ander te zoeken

Ik heb een vriend gehad waardoor ik nooit meer bij mij ponys was.. Ben blij dat dat uit is... Geloof mij. Er zijn meer (betere!) vissen in de zee

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:49

Ik lees al vanaf het begin mee, en vind het knap dat je toch een hoop probeert. Ik hoef niet mee te doen in alle PB cirkels trouwens.

Ik denk dat het een hele mooie oplossing is om Harvey lekker op de grote weide te laten zetten, kan hij mooi groeien, scheelt jouw tijd, ben jij wat meer thuis... Maar aan de andere kant, als mijn vriend mij ongeveer zou dwingen om te kiezen tussen hem en mijn paard... (ookal heb ik mijn vriend 5 jaar en mijn paard nog geen 2 jaar :') ) dan kon hij achter elkaar vertrekken.

Jij moet ten alle tijden lekker jezelf in je relatie kunnen zijn. Misschien moet hij dan ook maar een hobby zoeken en zelf wat huishouden doen? ;)

Ik weet niet of je in de buurt woont, maar anders wil ik bést een keer meekijken met je paardje en eventueel een plan opstellen (meer maanden plan) hoe je dingen fijn voor hem en jou kan aanpakken, zodat je over een jaar misschien wel lekker verder kan met hem, en dat hij fysiek en mentaal ook helemaal klaar is om aan de gang te gaan. Je mag me altijd een PB'tje sturen :)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:06

Lieve TS

Dit is dus niet aanvallen bedoeld maar met oprechte bezorgdheid. Kan het zijn dat je wat impulsief handelt soms?

Ik bedoel dit dus echt als interesse/vraag/eye opener en niet als kritiek. Ik zie gewoon een patroon van je paard rust geven ivm knie, ineens toch veel willen, niet in de kudde, wel in de kudde, paard verkopen, niet verkopen. Ik vind het zorgelijk hoe snel je je beslissingen wijzigt.

Nogmaals, om je vriend je paard verkopen is echt een hele slechte reden en goed dat je de advertentie hebt gewijzigd en er over nadenkt hoe nu verder. Maar ik wou het je toch even zeggen, een vriendin van me heeft een impulsief compulsieve stoornis (klinkt meteen zo naar...) maar die kwam er ook achter nadat mensen haar inzich gaven in haar patronen. Nu gaat het een stuk beter met haar en heeft ze hier hulpvoor en daardoor meer respect voor zichzelf.

Hoop dat je het goed opvat, het is terechte zorg. En moderators vinden dit vast te offtopic en ik krijg misschien half bokt over me heen, maar het is goed bedoeld.

Liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:19

Ik snap je punt wel, Storm. Dat impulsieve viel mij ook op. Nou kan je aan de hand van wat posts op een forum niet zoveel zeggen over iemands psychische toestand, maar wie weet herkent TS er toch wel iets in en heeft ze er wat aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:24

Ik heb het inmiddels opgegeven om te denken dat TS haar goede voornemens over langere tijd waar kan maken.
Maar TS, alsjeblieft, als je vriend ooit ook nog maar 1 vinger naar je uitsteekt ga dan deze keer definitief bij hem weg :(:)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:29

@Safina, inderdaad daarom dacht ik ikbreng t toch aan. Misschien herkent ze zichzelf in mijn verhaal en kan ze er wat mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:40

Art_Ificious schreef:
Ik ben dan misschien minder gelukkig maar dat maakt misschien wel mijn vriend gelukkiger.
Ja ik cijfer mezelf altijd weg, zo ben ik nu eenmaal.
Tevens heb ik al vaker aan verkopen gedacht hoor. Niet omwille van ruzies, maar dan wel omwille van alle kritiek die ik kreeg.

Volgens mij heeft dit niets meer met wegcijferen te maken. Bijna ieder mens wil aardig gevonden worden, maar als je op het punt komt op je paardje te verkopen omdat je denkt dat je vriend dan gelukkiger is (en je eigen verdiende geld af te staan aan hem), dan weet je zelf ook wel dat hier veel meer aan de hand is dan 'wegcijferen'.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:12

Storm2009 schreef:
Lieve TS

Dit is dus niet aanvallen bedoeld maar met oprechte bezorgdheid. Kan het zijn dat je wat impulsief handelt soms?

Ik bedoel dit dus echt als interesse/vraag/eye opener en niet als kritiek. Ik zie gewoon een patroon van je paard rust geven ivm knie, ineens toch veel willen, niet in de kudde, wel in de kudde, paard verkopen, niet verkopen. Ik vind het zorgelijk hoe snel je je beslissingen wijzigt.

Nogmaals, om je vriend je paard verkopen is echt een hele slechte reden en goed dat je de advertentie hebt gewijzigd en er over nadenkt hoe nu verder. Maar ik wou het je toch even zeggen, een vriendin van me heeft een impulsief compulsieve stoornis (klinkt meteen zo naar...) maar die kwam er ook achter nadat mensen haar inzich gaven in haar patronen. Nu gaat het een stuk beter met haar en heeft ze hier hulpvoor en daardoor meer respect voor zichzelf.

Hoop dat je het goed opvat, het is terechte zorg. En moderators vinden dit vast te offtopic en ik krijg misschien half bokt over me heen, maar het is goed bedoeld.

Liefs

Wat de moderators vinden maakt me geen donder uit. TS; ik denk dat het goed voor je is om eens bij de huisarts, een psycholoog of iets in die richting langs te gaan. Gelukkig is dat tegenwoordig heel normaal en niets om je voor te schamen. Je hoeft ook echt geen stoornis te hebben hoor; ik denk dat als je wat steviger in je schoenen staat en jezelf meer waardeert je al een heel end bent.

Je moet je paard echt niet verkopen om wat anderen zeggen. Ik ben een van die mensen die van mening is dat je hem in eerste instantie niet had moeten kopen, maar je hebt hem nu eenmaal en je bent er gek op. Je mag ook best eens iets doen wat lekker tegendraads en misschien wel onverstandig en/of egoïstisch is, zolang je maar eerlijk naar hem blijft.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:06

Mijn hemel wat douwen jullie allemaal tegen ts. Eerst is ze niet goed voor haar paard en moet ze van alles. Nu is haar vriend niet goed voor haar en moet ze van alles. Bizar. Misschien is het meiske wel heel gelukkig in de situatie waarin ze leeft. Haar keuze.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:12

danzzz schreef:
Mijn hemel wat douwen jullie allemaal tegen ts. Eerst is ze niet goed voor haar paard en moet ze van alles. Nu is haar vriend niet goed voor haar en moet ze van alles. Bizar. Misschien is het meiske wel heel gelukkig in de situatie waarin ze leeft. Haar keuze.

Heb je wel eens eerdere topics van ts gelezen? Ik hoop dat ze heel gelukkig is in haar leven maar ben er bang voor. Er zijn al zoveel dingen in die relatie gebeurt dat ik het mij haast niet voor kan stellen.
Eerlijk gezegd denk ik dat ts zo gevangen zit in deze relatie dat ze niet weet wat ze moet doen om er uit te komen. Ze heeft geen veilige haven waar ze heen kan als ze weg wilt bij hem. En geen mogelijkheden om iets voor haar zelf op te bouwen.
(dit zijn natuurlijk wel conclusies van allemaal geschreven tekst door ts zelf op internet persoonlijk ken ik haar niet.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:27

danzzz schreef:
Misschien is het meiske wel heel gelukkig in de situatie waarin ze leeft. Haar keuze.

Nee, dat is ze duidelijk niet, als je even de moeite had genomen om verder te lezen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:27

danzzz schreef:

Wie ben jij om zo over ons te oordelen. Lees de topics eens door en dan kun je mss een beeld vormen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:28

Art_Ificious schreef:
Bedankt voor alle steun.
Ik heb gisteravond na de theorielessen niks negatiefs gehoord van m'n vriend. Vanmorgen was hij ook vriendelijk.
Ik kan er niet meer aan uit.
De advertentie heb ik ook verwijderd.

Wel gaat Harley de wei op wat goedkoper is en waardoor ik meer tijd vrij heb.

De discussie hier gaat nog steeds over de verkoop, terwijl TS al heeft aangegeven dat ze dat nu niet gaat doen ...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:32

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een raar verhaal vind worden.
Ik schrok behoorlijk van het bericht dat Harley te koop stond. Ondanks dat het goed is voor de pony besef ik me ook wat een moeilijke en pijnlijke beslissing dat geweest moet zijn, dus ik wens je daar sterkte mee en vervolgens blijkt dat hij niet verkocht wordt, maar was het eigenlijk een manier om je vriend te chanteren.
Jammer. Vreemd verhaal. En heel sneu dat je dat nodig vindt om van je vriend te krijgen wat je wil.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:20

Storm2009 schreef:
danzzz schreef:

Wie ben jij om zo over ons te oordelen. Lees de topics eens door en dan kun je mss een beeld vormen

wie ben jij om zo over ts te oordelen?

Wie zijn jullie dan om te bepalen dat TS haar leven niet goed inricht? Je kan advies geven en je kan je advies door haar strot proberen te douwen. Dat laatste is wat ik vooral zie gebeuren.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:32

Moderatoropmerking:
Zouden jullie met respect voor elkaar willen (blijven) reageren? Alvast bedankt.