Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anouska schreef:Jeetje wat een verhaal zeg! Ik ben echt verbaasd hoe goed hij al loopt! Het is nogal niet iets zeg, die spieren en pezen hebben zeker een jaar tot anderhalf jaar nodig om te herstellen dus het is helemaal niet zo gek dat hij nog niet rad loopt. Wat een wond...
Jasmijn159 schreef:Ik zou in elk geval eens beginnen met iets te smeren op het litteken zodat het niet strak en trekkerig wordt. En er een fysio bij halen die heeeeel langzaam zijn spieren weer op gaat rekken en manipuleren. Ik denk niet dat hij zonder hulp ooit nog weer 'normaal' gaat lopen.
Rindin schreef:Lijkt mij een neurologisch probleem. Hij lijkt zijn voet niet naar voren te kunnen strekken. Zal de wond toch zo diep zijn geweest dat er een zenuw geraakt is?
xxCYNNxx schreef:ach sneu zeg, arm dier. Op zich vind ik hem op die video van eerder deze maand nog niet eens zo slecht lopen. Als je bedenkt hoe open dat been lag vorig jaar.
Maar iedereen ziet toch dat rijden echt niet kan. Dit dier heeft gewoon veel meer tijd nodig om te herstellen. Lijkt me niet dat hij in die paar weken zo veel beter is gaan lopen als op het filmpje, het trauma is daarvoor veel te groot geweest om in zo'n korte tijd te herstellen.
Om dan te gaan bedenken om een uur buiten te rijden en Veluwe ritjes te plannenZijn dat niet heel veel mulle paden daar ook nog eens? Geen idee hoor; helaas nooit het genoegen mogen smaken om op de Veluwe te rijden. Maar goed; al zijn het stevige paden; dit is nog veel en veel te vroeg, sowieso rijden al is veel te vroeg...laat staan flinke buitenritten.
Zwemmen lijkt me overigens nog niet eens zo verkeerd voor dit paard, maar dan wel in vrijheid, dus geen ruiter die aan hem hangt of erop zit. En helaas bedoeld ze natuurlijk het laatste.
xxCYNNxx schreef:Op zich is bewegen niet eens zo verkeerd, maar voor nu wel onbelast, rechtuit, stap en heel rustig aan opbouwen.
Er zal toch weer lengte en elasticiteit in die spier moeten komen, want die heeft natuurlijk een flinke klap opgelopen. Die stijfheid krijg je er natuurlijk niet uit met alleen maar rust. Daarom zou zwemmen een hele goede therapie voor hem zijn. Maar dan wel zoals ik al zei in vorige post.
Maar idd wat je zegt; zoals zij het van plan is, maakt ze alleen maar nog meer kapot. Hopelijk bedenkt ze zich, maar als ik het zo lees is dat wishful thinking.