Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gini schreef:Cardy schreef:.
net zoals dat de opgeloste ontsteking, niet altijd maar betekent dat er geen pijn meer is. En als er geen pijn meer is tijdens die 3 weken revalidatie, wie zegt dat de pijn niet terugkomt zodra het paard meer aan het werk wordt gezet?
Dat kan inderdaad allemaal. Maar daar kan je alleen maar achter komen door het te doen.
Als dit paard dan na 3-4 trainingen thuis in alle rust bij Gert thuis, nog steeds 100% hetzelfde gedrag vertoond. Dan zou ik zeggen, kijk eens verder. Ik denk dat het sowieso wel pijn gaat doen. De spieren in dat gebied hebben een flinke opdoffer gehad, dat dat niet meteen rustig en pijnloos gaat. Je zult toch eens dat moment moeten opzoeken.
En dan kan je wel je tijd nemen (waar ik overigens ook wel voor ben, ieder paard zijn aanpak), maar je wilt dat moment liefst opzoeken voordat het paard geleerd heeft dat die door dit gedrag gemakkelijk ruiters af kan werpen, want dan zit je daar weer mee en zo blijft de cirkel rond gaan.
De gedragscirkel wordt door Gert nu afgestopt. En dan kan je daaruit veel makkelijker besluiten nemen dan wanneer je maar blijft 'als dit, als dat, als....als....'.
Hele normale gang van zaken....... Air schreef:Er zijn wel meer klinieken die niks kunnen vinden en dat het probleem dan ligt bij bijvoorbeeld scheefheid van het paard. Het is te idioot voor worden maar daar wordt bij veel klinieken echt niet op gelet.
Zoiets simpels en klinieken kijken te ver.
Dit is al zovaak naar buiten gekomen.
Renske1987 schreef:Air schreef:Er zijn wel meer klinieken die niks kunnen vinden en dat het probleem dan ligt bij bijvoorbeeld scheefheid van het paard. Het is te idioot voor worden maar daar wordt bij veel klinieken echt niet op gelet.
Zoiets simpels en klinieken kijken te ver.
Dit is al zovaak naar buiten gekomen.
En omdat een paard scheef is laten we hem maar lekker op stal, want daar wordt hij zoveel rechter van?
Air schreef:Jup.... want als jij een beenblessure hebt gehad zullen we ook jou been direct even in je nek leggenHele normale gang van zaken.......
Gini schreef:Ik zit wel een beetje met grote ogen te lezen hoe weinig vertrouwen sommigen in hun dierenarts hebben. Ik zal niet zeggen dat je je DA blindelings moet vertrouwen, maar ik hecht toch wel heel veel waarde aan diens visie en mening, diagnose en behandeling. Ik zou zeggen: neem eens een vakman/vrouw als dierenarts, die niet massaal paarden onterecht laat inslapen.
Dit even buiten de discussie om, maar nemen jullie echt zo vaak een second opinion? Dat doe ik echt maar heel zelden en dan bleek mijn DA het toch nog bij het juiste eind te hebben.
Gini schreef:Air schreef:Jup.... want als jij een beenblessure hebt gehad zullen we ook jou been direct even in je nek leggenHele normale gang van zaken.......
Ik moest wel meteen trappen lopen. Tranen op mijn wangen.
Been in de nek leggen kan ik zelfs niet zonder beenblessure, dus die vergelijking zullen we maar even weglaten.
cobiie schreef:Cardy, wie zegt dat de ts de DA straks niet nog een checkup laat uitvoeren? Het dier is nu eenmalig door Gert gereden en wordt binnenkort daarheen gebracht, dus nog alle tijd om een extra controle te laten doen.
Air schreef:Gini schreef:
Ik moest wel meteen trappen lopen. Tranen op mijn wangen.
Been in de nek leggen kan ik zelfs niet zonder beenblessure, dus die vergelijking zullen we maar even weglaten.
Is dat zo? Wie zegt dat dit paard het zonder blessure wel kan?
Air schreef:Dat kan Gert toch? Dat wordt hier net beweert
Doubtless schreef:Als ik het me goed herinner is Air zelf een bitloze ruiter die vooral recreatief rijdt...
cobiie schreef:Air schreef:Dat kan Gert toch? Dat wordt hier net beweert
Hij heeft (wat ik hebt gehoord) het dier vanaf de grond bevoeld in het halsgedeelte en gekeken wat voor reactie hij daarop kreeg van het paard. Vind ik weinig raars aan bij een dier die hij niet kent en die daar een blokkade heeft gehad (volgens de DA).
Air schreef:cobiie schreef:
Hij heeft (wat ik hebt gehoord) het dier vanaf de grond bevoeld in het halsgedeelte en gekeken wat voor reactie hij daarop kreeg van het paard. Vind ik weinig raars aan bij een dier die hij niet kent en die daar een blokkade heeft gehad (volgens de DA).
Dat staat natuurlijk gelijk aan thermografische beelden, om maar een voorbeeld te noemen wat hedendaags mogelijk is.
Air schreef:Doubtless schreef:Als ik het me goed herinner is Air zelf een bitloze ruiter die vooral recreatief rijdt...
En die weet hoe ongeloofelijk belangrijk een juiste basis voor een paard is en die ook weet dat dierenarrtsen het lang niet altijd bij het juiste eind hebben.
Zolang Z rijders zich afvragen waarom hun paard de oefening op de rechterhand wel kan en op de linkerkant niet 'wil', stelt wedstrijdrijden niets voor.
Air schreef:En die weet hoe ongeloofelijk belangrijk een juiste basis voor een paard is en die ook weet dat dierenarrtsen het lang niet altijd bij het juiste eind hebben.
Zolang Z rijders zich afvragen waarom hun paard de oefening op de rechterhand wel kan en op de linkerkant niet 'wil', stelt wedstrijdrijden niets voor.