Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:48

Hoi, wil iedereen met een duidelijk trainings- of wedstrijd filmpje dat alsjeblieft naar me pb'en? Ik ben erg benieuwd! Ik hoop op filmpjes :)

Janine001

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:54

Hoi
vandaag voor het eerst naar clubles geweest. En oh wat was ze braaf. Wat een top paard <3

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:04

@ Tesslove:
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om je op deze manier te willen meten met anderen.Krijg je les? Je instructie kan wel inschatten of je er aan toe bent om wedstrijden te gaan starten.. Daarnaast heb je weinig te verliezen in een B wedstrijd (hoogstens je ego :D ) Ik heb een merrie gestart in het B die thuis heerlijk liep en er op wedstrijd soms echt een potje van maakte.. Alles was eng en ze stond soms meer op haar achterbenen dan op de grond. Als ze zo'n bui had groette ik gewoon af en reed haar in de losrijbaan terug naar ontspanning. :')
Ook weet je, wanneer je je wedstrijd protocol terug krijgt, waar je aan moet gaan werken. Maak je niet te druk, gewoon eens lekker gaan starten, de lat niet te hoog leggen en er alleen maar voor zorgen dat het voor je paardje een fijne leerzame ervaring wordt. Dan komen de punten vanzelf wel.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:06

xTesslove schreef:
Hoi, wil iedereen met een duidelijk trainings- of wedstrijd filmpje dat alsjeblieft naar me pb'en? Ik ben erg benieuwd! Ik hoop op filmpjes :)

Wat wil je met de filmpjes? Heb er wel eentje van mijn vijfjarige afgelopen zomer.

Fairlady, weer een gave topper? Ik heb je vorig jaar in De Lutte zien rijden met je andere paard, is deze net zo gaaf?

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:10

Aukelizzy schreef:
@ Tesslove:
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om je op deze manier te willen meten met anderen.Krijg je les? Je instructie kan wel inschatten of je er aan toe bent om wedstrijden te gaan starten.. Daarnaast heb je weinig te verliezen in een B wedstrijd (hoogstens je ego :D ) Ik heb een merrie gestart in het B die thuis heerlijk liep en er op wedstrijd soms echt een potje van maakte.. Alles was eng en ze stond soms meer op haar achterbenen dan op de grond. Als ze zo'n bui had groette ik gewoon af en reed haar in de losrijbaan terug naar ontspanning. :')
Ook weet je, wanneer je je wedstrijd protocol terug krijgt, waar je aan moet gaan werken. Maak je niet te druk, gewoon eens lekker gaan starten, de lat niet te hoog leggen en er alleen maar voor zorgen dat het voor je paardje een fijne leerzame ervaring wordt. Dan komen de punten vanzelf wel.

Okee, dankje voor de tip! Dan ga ik begin volgend jaar maar gewoon starten. Startpas is alleen zo duur :( haha!

Het probleem is dat hij superveel hinnkikt. Daardoor kan ik hem heel moeilijk in goede aanleuning krijgen / houden. En de voorlezer moet keihard schreeuwen :p

Bedankt.

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:10

shirleyp schreef:
xTesslove schreef:

Wat wil je met de filmpjes? Heb er wel eentje van mijn vijfjarige afgelopen zomer.

Fairlady, weer een gave topper? Ik heb je vorig jaar in De Lutte zien rijden met je andere paard, is deze net zo gaaf?

Gewoon om te vergelijken met mezelf

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:11

Mag ik me hier ook melden? Ik ben sinds vorige week woensdag eigenaar van Carrera een 3 jarige Oldenburger ruin. (Cordial Medoc x Godehard) Ik ben ook van plan om in 2013 te gaan starten.We hebben totaal geen haast dus we nemen de tijd totdat we zeker weten dat we het samen aankunnen. Hopelijk komt dit goed want ik heb vreselijk last van wedstrijdstress. :=

Foto van Carrera
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door minouesmee op 24-12-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:12

Gave kleur! Echt een mooi paard.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:13

De enige manier omdat hinniken te verminderden is kilometers maken...Op een bepaald moment houd het vanzelf op. Heb je nu al de mogelijkheid om op ander terrein te gaan rijden/trainen?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:18

Naam - Naam paard - Leeftijd paard - Ras - Afstamming - Geslacht - Provincie
Olympus_ - Esprit- 3 - KWPN - Armani - merrie - Brabant/Zuid-Holland
Dromenlies - Elena - 3.5 - KWPN - Ampere - Merrie - Noord-Holland
Monster_tos - Forsyte Saga - 3,5 - NRPS - Ferrango - Ruin - Friesland
SteffiiY - Horse Power Chiquita - 3,5 - Lusitano - Merrie - Noord holland
Ulaantje - Equarov - 3,5 - KWPN - Zacharov - Ruin - Noord Brabant
Ernie06111 - Ernie - 3.5 KWPN - Lexicon - Ruin - Limburg B+0 17 t/m 20-01 NDT Beek
Wendy89 - Evita - 3,5 - KWPN - Numero Uno - Merrie - Overijssel
CvDartel89 - Evita - 3,5 - KWPN - Contador - Merrie - Overijssel
jana79 - Eros - 3,5 -KWPN - Warrant - Ruin - Limburg
Linni_ - Evi Querido - 3,5 - KWPN - Dutch Dormello DDH - Merrie - Gelderland/Overijssel
Nina88 - Royal Escada - 3,5 - KWPN - Rousseau - merrie - Overijssel
LePapillon - Evelien - 3,5 - NRPS - Gameboy - Merrie - Noord-Holland
Olrike- Easy Quo - 3.5 - KWPN/Duits - Status Quo - Ruin - Noord Brabant (kring Uden *D )
xlisza - Ejelaleen - 3,5 - KWPN - King Kolibri - merrie - Noord Brabant
janine001 - Easy Way - 3,5 - NRPS - Le Roi - Merrie - Friesland
Tita - Docari - 4,5 - KWPN - Unaniem - Merrie - Zuid-Holland/Utrecht/Noord Brabant/Gelderland B+6
Sharona95 - Fernando - 4,5 - Hannoveraan - For Compliment - Ruin - Utrecht/Gelderland
_Marinke_ - Discovery of Gold US - 4,5 - KWPN - Vivaldi - Ruin - Overijssel.
Yvank_ - Damella van de Meul'nwieke - 4,5 - Haflinger - Allacher - Drenthe
pietiedecy - Baukje fan Wolsum - 4,5 - Fries - Onne 376 - merrie - Friesland
Liesen - Brightlin - 4,5 - NRPS - Bright Speed - Merrie - Oveijssel
Nivada - Charlie's Angel - 5 - KWPN - 00Seven - Merrie - Gelderland
Cath_16 - Neron - 5 - P.R.E. - Carinyos - Ruin - Noord-Holland
pinkie87 - debbie- 5 - nog kwpn( word nrps) - merrie - noordholland
zilverkenny - Bolero - 6,5 - KWPN - Obelisk - Merrie - Noord Brabant
Aukelizzy - Ignofor van 't Welthof - 4,5- BWP - Cyber van Berkenbroeck - Ruin - Noord Holland ( M startgerechtigd )
Aukelizzy - Especial - 3,5 - KWPN - Ziësto - Merrie - Noord Holland
Aukelizzy - Enza - 3,5 - KWPN - Voice - Merrie - Noord holland
Aukelizzy - Experience - 3,5 - KWPN - Voice - Merrie - Noord holland
Aukelizzy - Chapeau - 5 - KWPN - Voice - Merrie - Noord holland
Ilsemarie - Arjen van Méslans - 4,5 - Fries - Teeuwis 389 - Ruin - Groningen
FairLady_ - Golden Eagle's Envoy- 3,5 - KWPN - Wonderboy - Ruin - Overijssel
Minouesmee - Carrera - 3 - Oldenburger - Cordial Medoc - Ruin - Utrecht

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:21

minouesmee schreef:
Naam - Naam paard - Leeftijd paard - Ras - Afstamming - Geslacht - Provincie
Olympus_ - Esprit- 3 - KWPN - Armani - merrie - Brabant/Zuid-Holland
Dromenlies - Elena - 3.5 - KWPN - Ampere - Merrie - Noord-Holland
Monster_tos - Forsyte Saga - 3,5 - NRPS - Ferrango - Ruin - Friesland
SteffiiY - Horse Power Chiquita - 3,5 - Lusitano - Merrie - Noord holland
Ulaantje - Equarov - 3,5 - KWPN - Zacharov - Ruin - Noord Brabant
Ernie06111 - Ernie - 3.5 KWPN - Lexicon - Ruin - Limburg B+0 17 t/m 20-01 NDT Beek
Wendy89 - Evita - 3,5 - KWPN - Numero Uno - Merrie - Overijssel
CvDartel89 - Evita - 3,5 - KWPN - Contador - Merrie - Overijssel
jana79 - Eros - 3,5 -KWPN - Warrant - Ruin - Limburg
Linni_ - Evi Querido - 3,5 - KWPN - Dutch Dormello DDH - Merrie - Gelderland/Overijssel
Nina88 - Royal Escada - 3,5 - KWPN - Rousseau - merrie - Overijssel
LePapillon - Evelien - 3,5 - NRPS - Gameboy - Merrie - Noord-Holland
Olrike- Easy Quo - 3.5 - KWPN/Duits - Status Quo - Ruin - Noord Brabant (kring Uden *D )
xlisza - Ejelaleen - 3,5 - KWPN - King Kolibri - merrie - Noord Brabant
janine001 - Easy Way - 3,5 - NRPS - Le Roi - Merrie - Friesland
Tita - Docari - 4,5 - KWPN - Unaniem - Merrie - Zuid-Holland/Utrecht/Noord Brabant/Gelderland B+6
Sharona95 - Fernando - 4,5 - Hannoveraan - For Compliment - Ruin - Utrecht/Gelderland
_Marinke_ - Discovery of Gold US - 4,5 - KWPN - Vivaldi - Ruin - Overijssel.
Yvank_ - Damella van de Meul'nwieke - 4,5 - Haflinger - Allacher - Drenthe
pietiedecy - Baukje fan Wolsum - 4,5 - Fries - Onne 376 - merrie - Friesland
Liesen - Brightlin - 4,5 - NRPS - Bright Speed - Merrie - Oveijssel
Nivada - Charlie's Angel - 5 - KWPN - 00Seven - Merrie - Gelderland
Cath_16 - Neron - 5 - P.R.E. - Carinyos - Ruin - Noord-Holland
pinkie87 - debbie- 5 - nog kwpn( word nrps) - merrie - noordholland
zilverkenny - Bolero - 6,5 - KWPN - Obelisk - Merrie - Noord Brabant
Aukelizzy - Ignofor van 't Welthof - 4,5- BWP - Cyber van Berkenbroeck - Ruin - Noord Holland ( M startgerechtigd )
Aukelizzy - Especial - 3,5 - KWPN - Ziësto - Merrie - Noord Holland
Aukelizzy - Enza - 3,5 - KWPN - Voice - Merrie - Noord holland
Aukelizzy - Experience - 3,5 - KWPN - Voice - Merrie - Noord holland
Aukelizzy - Chapeau - 5 - KWPN - Voice - Merrie - Noord holland
Ilsemarie - Arjen van Méslans - 4,5 - Fries - Teeuwis 389 - Ruin - Groningen
FairLady_ - Golden Eagle's Envoy- 3,5 - KWPN - Wonderboy - Ruin - Overijssel
minouesmee - Carrera - 3 - Oldenburger - Cordial Medoc - Ruin - Utrecht
Shirleyp - Conarde E - 5 - KWPN - Van Gogh - Ruin - Overijssel

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:28

duidelijke foto's heb ik nog niet. zal ik morgen of woensdag ff maken.

heerlijk he in het in bos Ulaantje, ik sta met mijn paard midden in het bos, vandaag met Envoy ook ff een half uur wezen stappen in het bos.

tesslove, aan mijn trainingsfilmpjes is lastig. ik train niet met heel erg voorwaarts en groot, maar juist wachten en aan elkaar, vandaar uit de pas vergroten zonder snelheid. lastig zo uit te leggen.

Shirley, dit paard is beter als Bayron. meer voorbeen en souplesse.
Bayron zal helaas nooit meer in de ring zijn te vinden, hij is helaas afgekeurd als rijpaard. gelukkig heb ik mijn driejarige nog.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:40

Fairlady, dat is jammer! Wat is er gebeurd? Vond Bayron al om van te kwijlen, dan ben ik heel benieuwd naar deze!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:45

hij heeft een verkeerde beweging gemaakt mijn zijn linkervoorbeen dat hij meerde letsels heeft opgelopen in zijn voet/hoef. waaronder kraakbeen schade, ernstig letsel aan de aanhechting van de diepe buiger met het hoefbeen en z'n ernstige verrekking van een gewrichtsbandje dat er een instabiel gewricht is door ontstaan. na 5 maanden stappen met Irap II is er een ct-scan gemaakt en daaruit bleek dit allemaal.
helaas dat zal nooit meer goed komen. het was z'n fijn paard dat het niet normaal meer was.

zal binnenkort ff foto's plaatsen van Envoy

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:54

Jeetje... Das niet niks... Paardrijden is enorm leuk, maar dit soort pech is heel zuur... Hoop dat je een hoop lol en succes gaat hebben met je nieuwe jonkie!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:57

deze is van het najaar ;) ze loopt eigelijk altijd lager haha
heb er nu al weer even niet gereden. vorige week nog even geprobeerd toen flipte ze helemaal :( nu ondekt dat ze aan het wisselen is
Afbeelding

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:14

Dan doen wij dat ook maar even!

Afbeelding

Dit was aan het begin vd zomer, nog met mn oude zadel. Ze stond nog niet zo lang op haar nieuwe stal.

Moet zeggen dat het er nu heel anders uitziet. Ze is toch een stuk veranderd vind ik. Ze kukelt hier gigantisch op de voorhand.

Met beter weer een nieuwe foto :) of filmpje..

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:39

Ik kom mij ook even melden. Van de week kreeg ik mijn startpas binnen en heb me net ingeschreven voor mn debuut.
Paardlief is 4, wordt komend jaar 5. is een Wonderboy x Welt Hit II en nogal een kwajongen (ook als is het een merrie;p) Ze is meestal goed bewerkbaar, maar als ze het er niet mee eens is.. dan is ze het er niet mee eens en dan kun je op je kop gaan staan.. Het is een onwijs intelligent paard en heeft een hele grote dosis humor en een net zo'n grote trukendoos. je moet er van houden.. haha..

heb met haar in november een oefenwedstrijd gestart (B proef 6) en we kwamen toen met 200 punten thuis, ze was heel fijn te rijden. Nog de complimenten van de jury gekregen om mijn rijstijl, en dat is natuurlijk altijd leuk om te horen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:25

Wat een gezellige drukte hier :D

Gaaf dat je oefenwedstrijd al zo goed ging NoekAa :D

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:31

Mooie punten voor de eerste keer! Hopelijk gaat het ook zo goed als jullie voor het echte werk gaan! :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:27

jaja was er echt heel blij mee, maar ik was zelf ook super relaxed, dus dat heeft ook geholpen. Hoop dat ik mijn echte wedstrijden ook op die manier kan rijden. :)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:44

NoekAa_ erg mooie punten!! Hopelijk gaat het straks ook zo goed!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 13:47

OMG wat gaan we hard. Voor iedereen die nieuw is welkom en wat een mooie foto's allemaal zeg.

Filmpje van mijn training heb ik helaas niet denk dat je idd beter op je lesgever af kunt gaan zoals hierboven genoemd. Poeh als ik heel eerlijk ben ben ik echt bijna het overzicht kwijt wat zijn we met veel zeg en wat gaan we hard.

Owja en het belangrijkste ik heb mijn startpas nr. binnen dus kan me HC eraf halen en officieel starten Joehoe heb er zin in.

We hebben vanmorgen nog ff lekker gereden met ook zijn vriendin Donna in de hal na dat ging zo fijn hij bleef lekker rustig als ze kort langs hem kwam heerlijk is dat hoop dat ie strax de vreemde paarden ook zo accepteerd.

Fijn dat de meeste paarden zo lief zijn op de trailer genieten is dat he. Als ze er zo oplopen en lekker rustig blijven staan.

Voor iedereen nog fijne feestdagen en niet te veel eten pff hoor wie het zegt moet ik er strax weer allemaal afwerken met mesten en strooien hihi.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:25

Easy is ook heel braaf op de trailer. Ze vind het nog wel spannend als ze erop moet, maar loopt wat langzamer in 1x erop. Altijd op een paar stukken na staat ze wel stil in de trailer. Terwijl ze er nu 5x ofzo op is geweest! Toch fijn :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:54

NoekAa_ schreef:
jaja was er echt heel blij mee, maar ik was zelf ook super relaxed, dus dat heeft ook geholpen. Hoop dat ik mijn echte wedstrijden ook op die manier kan rijden. :)

Fijn dat hij braaf op wedstrijd is zeg :D

Helaas is Chique een drama met laden, eerdaags komt er iemand om me te helpen(zou afgelopen weekend komen, maar toen was het weer zo slecht).

Heb net weer gereden, en wat voelde ze goed :+:
Eindelijk begint ze het halthouden en stilstaan onder de knie te krijgen, voorheen dramde ze erg vaak, maar ze begint nu te snappen dat hoe langer ze halthoud hoe eerder ze weer mag vertrekken :)
Ook de galop ging vandaag super! was een van de eerste galopjes die gecontroleerd waren :D