KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:22

Er word gevoerd, om een uur of 7 (voer), een uur of 12(hooi), een uur of 3 (voer) en weer een uur of 7 (hooi) geloof ik.. daar waar voer staat kan je ook hooi bijschrijven, ofzo.. biks is basic brok en meusli daar is granenmix.. je mag ook je eigen voer meenemen, dat moet je dan duidelijk op het blaadje schrijven, als je wil dat hun dat voeren,, dan moet je het voor je box bewaren..
Een vriendin van me had zelfs eigen hooi mee, dat lazen de voerders helaas wel eens over het hoofd, maar dat mag dus ook..
en naatuurlijk kun je tussen door ook voeren. Stro word er dagelijks bijgegooit, geloof ik, ofnaja, als het nodig is.. aan het eind van de week moet je hem zelf weer helemaal leeg gooien, mocht je paard op vlas staan (met medische verklaring van de DA) dan hoef je m niet zelf leeg te halen, alleen de vieze plekken..

X_Michelle_X

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:24

Ja, en sommige met 2 paarden rijden ook tussen de lessen door op de ander ofzo, hmm, tja, die gene met 2 paarden,, heb ik nog nooit meegemaakt dat die een paard uitleende.. heb ook geen idee of dat kan..?!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:25

X_Michelle_X schreef:
Er word gevoerd, om een uur of 7 (voer), een uur of 12(hooi), een uur of 3 (voer) en weer een uur of 7 (hooi) geloof ik.. daar waar voer staat kan je ook hooi bijschrijven, ofzo.. biks is basic brok en meusli daar is granenmix.. je mag ook je eigen voer meenemen, dat moet je dan duidelijk op het blaadje schrijven, als je wil dat hun dat voeren,, dan moet je het voor je box bewaren..
Een vriendin van me had zelfs eigen hooi mee, dat lazen de voerders helaas wel eens over het hoofd, maar dat mag dus ook..
en naatuurlijk kun je tussen door ook voeren. Stro word er dagelijks bijgegooit, geloof ik, ofnaja, als het nodig is.. aan het eind van de week moet je hem zelf weer helemaal leeg gooien, mocht je paard op vlas staan (met medische verklaring van de DA) dan hoef je m niet zelf leeg te halen, alleen de vieze plekken..

"s avonds ook nog brokken. Biks is sportbrok van Subli en viergranenmix. Vlas stallen zijn er niet. Alleen stro en zaagsel en stro moet idd leeg en zaagsel alleen vieze en natte plekken.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:26

X_Michelle_X schreef:
Ja, en sommige met 2 paarden rijden ook tussen de lessen door op de ander ofzo, hmm, tja, die gene met 2 paarden,, heb ik nog nooit meegemaakt dat die een paard uitleende.. heb ook geen idee of dat kan..?!

bij pony's mocht dat volgenmij niet omdat je daar geen startkaart mee hebt, maar voor een keertje waarschijnlijk wel :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:26

zaagsel bedoel ik :P tja, dat voeren wist ik niet meer idd..

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:28

Haha trouwens, het is nog anders.
7 uur brok +hooi
12 uur brok
15 hooi
18 brok +hooi

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:29

4 granenmix, zit daar ook haver doorheen?
Ik denk dat ik dan zelf wat mee ga nemen voor smiddags. 2 keer per dag vind ik beetje weinig haha.. De mijne krijgt nu sochtends sportbrok, smiddags een mix met haver en savonds weer sportbrok..

Faya__ schreef:
Haha trouwens, het is nog anders.
7 uur brok +hooi
12 uur brok
15 hooi
18 brok +hooi

O dus wel 3 keer haha nou dat is beter iig!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:31

Ik heb trouwens het kaartje nog, ik begin nu zelf ook te twijfelen, zal wel eens kijken morgen xD

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:31

Oke, ze krijgen genoeg voer dus. Nemen jullie wel eigen voer mee of niet?
En dan moet je het voer in aparte bakjes klaarzetten of is een voerton ook voldoende?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:32

Hallo,
ik ben laura ik ben 17 jaar en ik ben vorig jaar ook geweest en ik ben voorplan om dit jaar ook weer te gaan.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:34

@ Laura, Wat leuk, naar welke ben je van plan te gaan?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:34

Owwwjaaa, kan goed kloppen, maarik gooide het aan het einde zo om, omdat paardlief alleen d'r hooi at :P Dit jaar neem ik zeker, zeker! eigen voer oook mee, en luzerne

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:36

weer alround:D was echt superr leuk vorig jaar. ik had wel eigen voer mee.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:42

Hmm denk dat ik maar m'n eigen voer meeneem en ik emmertjes voor de stal zet. Krijgt ze precies wat ik wil en wat ze gewend is, vind het niks om steeds anders te voeren :P
Ben echt benieuwd hoe het is! Nog een ander vraagje trouwens, ik zie wel overal hoe de lessen ingedeeld zijn voor allround en SGW maar hoe zit dat bij dressuur. Doen we ook nog wat anders of niet? :P

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:43

Ik had eigen voer mee. Ik zette voor 's ochtends klaar (ivm supplement) en 's middags en 's avonds pakten hun gewoon uit mn ton. Maar ze snapten niet altijd dat ze die bak in de stal moesten hangen. Soms kiepten ze hem alsnog om en dan bleef mn supplement in mn bak hangen had paardlief er nog niks aan 8)7

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:45

Okee leuk!

Zit te twijfelen of ik niet naar gewoon allround ga,
Alss ik het goed bekeken had was er vorig jaar maar 1 of 2 weken allround paarden t/m 20 jaar, dus dan is het weer een kleinere kans dat je erbij zit denk ik. Of is het elk jaar heel anders qua datums en aantallen?

@ Faya, ow dat is niet zo heel fijn dat ze die bak niet gewoon ophangen..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:45

volgens mij heb je bij dressuur alleen dressuur:P

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:47

ik zou komend jaar ook graag mee willen naar de M/Z week,, maar zal dan in het nieuwe jaar wel veel moetten starten, en dan zal het wel vol zitten.
hoe zit dat eigenlijk met de M/Z pony week is dat alleen voor kinderen die nog tussen de pony's mogen starten of ook als je tussen de paarden start met je pony?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:52

Luf_Midnight schreef:
ik zou komend jaar ook graag mee willen naar de M/Z week,, maar zal dan in het nieuwe jaar wel veel moetten starten, en dan zal het wel vol zitten.
hoe zit dat eigenlijk met de M/Z pony week is dat alleen voor kinderen die nog tussen de pony's mogen starten of ook als je tussen de paarden start met je pony?

ponys is tot 18 jaar zover ik weet :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 19:55

Die van mij krijgt ook apart voer: Omega3-muesli en XP-brok en daarbij nog granenmix. Anders houd ik hem én niet op gewicht én weet ik nu hoe het goed met hem gaat qua voer. Ik moet in de zomer ook heel goed electrolyten voeren omdat Olivius zoveel zweet. Dus bij mij gaat er ook een emmer voor de stal met voer erin.

Je moet trouwens bij inschrijving al M1 met punten zijn, anders kun je niet inschrijven voor de M/Z week.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:05

Ik weet nog niet hoe ik dat zou willen doen met voer.. Het is de bedoeling om weer van stalling te verhuizen (ik hoop van niet eigenlijk..) en weet niet hoe het dan met voeren gaat.. Weet ook niet of ik voer van stal mee kan nemen.. Denk dat die havermix wel handig zou zijn..

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:13

ik neem ook gewoon men eigen voer mee. Hoeft paardje lief niet van voer te veranderen en weet ik precies hoeveel ik erin wil stoppen. De mijne staat overigens op energiecontrol en na het rijden musli.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:18

Mijn paard is niet zo moeilijk:p gewoon biks en een halve musli

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:27

Wij voeren ook sportbrok van subli, dus dat komt mooi uit,
hoef ik alleen omega3 zelf bij te voeren :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:33

haha:P ik vond het alleen wel balen dat het er geen 2 zadels in de kastjes paste.