[WN] [CLINIC] Bootcamp 6-7-8 en 9 april 2012 Manege Noot, C 'oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:49

Oja, dan was het overige wit wat bij Silver echt spierwit was de vorige wedstrijd :) (-heeft veel indruk achtergelaten)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:05

laatste nieuwsbrief ook gelezen, woehoe :):) nog een weekje
volgende week ben ik al aan het rijden met de trailer richting bootcamp, rond deze tijd Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:17

Hebben meer mensen het probleem dat het inpaklijstje voor je paard vele malen groter is dan het inpaklijstje voor jezelf? :oo

Sharon_Jims

Re: [CLINIC] Bootcamp 6-7-8 en 9 april 2012 Manege Noot, C 'oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:19

Euhm ik heb nog niet eens een inpak lijstje laat staan dat ik weet wat ik allemaal moet meenemen....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:29

die kans is inderdaad groot
ik moet al 2 volledige outfits meenemen, zowel engels(hunter) als western en dan ook nog trainingtuig want ik ga niet met mijn mooie tuig het strand op
nouja, voor de fotoshot wel maar verder niet

dan nog voer en gebruiksspullen als dekens en beschermers
niet te vergeten groomingzooi

maar voor mezelf natuurlijk ook beddegoed, kleding voor 3 dagen, hunter outfit en wedstrijdkleding
cap en hoed mee(mag ik eigenlijk met hoed starten? geloof het niet maar toch maar meenemen voor de foto's)
alle uitgeprinte blaadjes moeten ook mee

en vooral niet vergeten: hoefsmid met hoefsmederij spullen :P
blue zal wel weer proberen zijn slidingijzers eraf te trekken, hij haakt ze hier thuis af en toe gezellig onder de rand van de rubbermat in de stal :roll:

SJ ik heb ook nog geen lijstje hoor, komt volgende week wel

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:35

Voor ons is het belangrijkste een goed halster en groom spulletjes... Ik doe niet mee met de wedstrijd maandag dat is nog te vroeg voor ons! En verder heb ik er ontzettend veel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:38

@Spatter: Gelukkig ben ik niet de enigste! Ik moet dus ook inderdaad WN en EN spullen meenemen in verband met de HUS. Ik denk dat ik vanavond maar eens dat Engelse zadel op mijn poown gooi, mijn bips moet even wennen denk ik zo :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:46

SJ wij doen ook gewoon mee voor de lol hoor, verwacht er echt nog niet veel van
gisteren de horsemanship proef geprobeerd, mmmmmm, redelijk brandhout

hunter zadel, ga ik nog niet aan denken
laatste keer dat ik daar op zat was in oktober :=
moet het trouwens nog wel een keertje opleggen want blue is behoorlijk gegroeid

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:50

Spannend hoor!! Ik kan ook niet wachten om hem onder het zadel te hebben om volgend jaar ohz mee te kunnen doen!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:21

Buckskey schreef:
Dniesy schreef:
Is er ook iemand die een rustig strandritje gaat doen? :o Ik ben zelf niet zo dapper en mijn paardje is ook nog nooit op het strand geweest.

Ik ga iig buitenritten maken samen met Sandra en Rhea, mijn paard is al ervaren maar voor hun zal het ook de eerste keer zijn. Dus je kunt prima met ons mee hoor als je wil maar ik heb al meer mensen gezien in het topic die nog nooit op het strand zijn geweest en ook rustig aan willen doen :)

Ik sluit me ook graag aan bij de rustige club :j

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:40

Hier nog een voor de relaxte strandrit, afhankelijk van de dag! :D Maar misschien wil Leo anders vrijdag wel met me mee. :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:43

Ik moet nog ff kijken hoe ons programma is, maar wij gaan zeker ook het strand op :j

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:33

Buckskey schreef:
Hebben meer mensen het probleem dat het inpaklijstje voor je paard vele malen groter is dan het inpaklijstje voor jezelf? :oo

Yupz... Ook hier 2 zadels, trainingspad, showpad, trainingshoofdstellen, showhoofdstel(len), groomingbag met poetszooi, voer, etc...
Voor mezelf geloof ik 2 spijkerbroeken en een paar schone sokken en ondergoed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:13

Roosje1987 schreef:
Ik sluit me ook graag aan bij de rustige club :j

Gezellig! :D

Goed, gisteren dus even proefgereden met mijn Engelse zadel. Gelukkig lag ie goed maar de details wil ik jullie besparen, wat een drama! Ik kan me niet voorstellen dat ik jarenlang op die dingen heb rondgereden en zelfs hele dagritten heb weten uit te zitten daarop _O-

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:12

Buckskey schreef:
Goed, gisteren dus even proefgereden met mijn Engelse zadel. Gelukkig lag ie goed maar de details wil ik jullie besparen, wat een drama! Ik kan me niet voorstellen dat ik jarenlang op die dingen heb rondgereden en zelfs hele dagritten heb weten uit te zitten daarop _O-

Same here! :')
Al moet ik toegeven dat een uurtje buitenrijden op dat ding minder inspannend is dan een uurtje in de bak %)
Zal wel met forward motion ofzo te maken hebben :D

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 12:31

@Spatter: Als je met je hoed op naar het strand wil, doe er dan wel een bandje om... anders kun je achter je hoed aangaan 8-) , waaien doet het hier altijd :j

Voor wat de show betreft: In de klasse Level3 moet je met je cap starten, helaas.
Ik mag dan weer wél een hoed op, omdat ik eigenlijk Level2 ruiter ben... rare regeling 8)7

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:01

:? Dus als L2 ruiter mag je middels de groen-paard regel in L3 wel een hoed op? Hoezo consequente regel van de WRAN :? :P Geeft een raar beeld naar de niet western-kenners aan de kant van de bak imo. Of allemaal een cap in de L3 of allemaal een hoed. :D

Kijkt (eerst natuurlijk naar bootcamp en wedstrijd) stiekem al uit naar de rassenshow, mag ik eindelijk eens "echt echt" showen. Met hoed dus! :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:12

een L2 ruiter mag met hoed rijden maar ook met cap
een L3 ruiter mag alleen met cap rijden

de groene paard regel kan dan een beetje apart beeld geven maar je kunt niet alles hebben
ik vermoed dat de mensen die gebruik maken van de groene paard regel meestal wel voor een cap zullen kiezen

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 20:50

spatter schreef:
ik vermoed dat de mensen die gebruik maken van de groene paard regel meestal wel voor een cap zullen kiezen

Nee, ik ben lekker eigenwijs, doe mooi mn hoed op! 8-) :j
Levensgevaarlijk, op 'n paard die nog 4 moet worden geen cap op, foei! }:) ^)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:59

dropje2 schreef:
Beste Merel en Lisa,

Natuurlijk heel leuk dat jullie dit willen doen, maar heb je ook naar het tij gekeken?
Als het smorgens hoog water is, kan je beter niet op het strand zijn, dat vinden de pezen van
de benen van je paard niet écht fijn 8-)
Misschien is het handiger om met een voor jullie bekende Bokker af te spreken wanneer er paarden naar het strand gaan?

Inderdaad wel goed dat je daarover begint. Ik moet zeggen dat ik zelf niet dagelijks op het strand kom aangezien ik er niet in de buurt woon. Had er zelf ook niet aan gedacht. Is het in de duinen ook mooi om foto's te maken? Of weet je misschien een andere plek in de buurt die de moeite waard is?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 09:42

KGambler: Geen probleem hoor, wij zitten wel (bijna) dagelijks op het strand.. mensen van "buiten" denken daar niet zo gauw aan.
Op dit moment heb je al schitterende bollenvelden in bloei, zelfs naast en achter de manege, dus mooie plekken zat :D
Ik zal volgende week even kijken naar de waterstanden, elke maand stuurt het waterschap dat per mail naar de manege en daar het morgen 1 april is :9 Dan kunnen we kijken wanneer het strand mooi is om te rijden!

Voor de andere Bootcampers: Helaas hebben we nog een afmelding gekregen, gelukkig komt het paard in kwestie er weer helemaal bovenop; hij had bij het rollen in de stal vastgezeten met zn voet in de tralies |( Gisteren bleek na onderzoek in de kliniek dat er gelukkig niets ernstig was beschadigd, maar 4 weken stappen komt nu eerst, vleeswondjes aan been en kootholte, gelukkig geen pezen beschadigd! *\o/* *\o/*
Heel veel sterkte Anne en een dikke knuffel voor Ivy! :(:)
Het plaatsje is inmiddels opgevuld!

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:06

Dank je wel Marianne! Inderdaad super balen dat ik het op deze manier moet missen, maar uiteindelijk ben ik blij dat Ivy er waarschijnlijk zo vanaf gekomen is, dan maar geen bootcamp voor ons dit jaar.... ;) Altijd nog een stuk minder erg dan je paard kwijt raken...! Ik kom zondag en maandag nog wel helpen met groomen en kijken naar de show, kan ik stiekem toch nog een beetje meegenieten.

Overigens was het niet met rollen gebeurd maar met bokken in de stal. Daardoor is haar hoef (ongelofelijk dat het kan, is eigenlijk onmogelijk als je ziet hoe smal de ruimte tussen de tralies is) tussen de tralies geschoten en kon ze natuurlijk niet meer loskomen. Ze is gevallen met haar been nog tussen de tralies (op een meter hoogte ongeveer). Dus heeeeeel link. Het had zooo verschrikkelijk anders af kunnen lopen, daar kan en wil ik niet eens aan denken. Godzijdank gebeurde het in de ochtend en hoorde mijn staleigenaar Evelien het gebeuren. Dankzij haar adequate optreden en het snelle zagen van onze uitmestman heeft ze het denk ik na kunnen vertellen. We hebben al 3 weken revalidatie erop zitten, maar moeten nog zeker een maand om alle wonden goed te laten genezen en alles tot rust te laten komen. Maar alles liever dan dat ik haar kwijt was geweest!!!!

Ik wil iedereen uiteraard wel heel erg veel plezier wensen en ik zie jullie nog wel op zondag en maandag!

Groetjes, Anne
Laatst bijgewerkt door Anne_Ivy op 31-03-12 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:12

Onwijs jammer dat je Bootcamp moet missen, Anne :(:) maar fijn dat het de goede kant op gaat met Ivy's been +:)+ Ik duim voor een snel en volledig herstel!
Gaan er trouwens mensen kamperen tijdens bootcamp? :brr: Ik ben ontzettend blij dat ik in een huisje kan slapen!

Voordeel van het opeens weer koele weer; vliegendeken en vliegenspray hoeven nou niet mee! (scheelt weer met inpakken) :D

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 10:36

Wranglerbutt schreef:
Gaan er trouwens mensen kamperen tijdens bootcamp? :brr: Ik ben ontzettend blij dat ik in een huisje kan slapen!

Dat waren er twee WB, maar ze hebben wijselijk besloten om toch maar in 't bunkhouse te slapen, lekker warm boven de paarden :z :z

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:12

onee, nu in een tent :brr: caravan had nog gekund

ivy wat een naar ongeluk, soms kunnen ze toch maffe fratsen uithalen
heel veel sterkte met het herstel :(:)

dropje mogen we ook weten wie de 2 nieuwe zijn geworden?
blijkbaar geen bokkers want er heeft er zich hier niemand gemeld

zitten er trouwens ook mannen bij of is het één groot kippenhok? :')