Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ThreeFingers schreef:Jammer dat het weer zoooo verkeerd valt, ik heb echt wel respect voor die meiden die zo graag wilden helpen, en heel erg sneu dat de pony het niet gered heeft, maar het zat er dik in dat de pony dit niet zou overleven.
Toen ik jong was wilde ik ook alles redden, nam alles mee naar huis, vogeltjes die uit een nestje gevallen waren enz enz. Maar als je ouder word besef je dat je niet "alles" kunt redden en het soms beter is "hoe hard het ook overkomt en verdrietig is" om een dier ( soms ook mensen ) uit hun lijden te verlossen.
ThreeFingers schreef:Pffff, ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien is er al naar gevraagd....
Maar hoe oud is de pony ongeveer?
Hier erg dubbele gevoelens, wel lief dat jullie de pony willen helpen, maar helpen jullie ook echt?
Als de pony hier weer top fit uitkomt dan hebben alle martelingen zich geloond
ThreeFingers schreef:ThreeFingers schreef:Pffff, ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien is er al naar gevraagd....
Maar hoe oud is de pony ongeveer?
Hier erg dubbele gevoelens, wel lief dat jullie de pony willen helpen, maar helpen jullie ook echt?
Als de pony hier weer top fit uitkomt dan hebben alle martelingen zich geloond
Als jij alles doorgelezen had dan had je ook mijn eerdere post gelezen. Ik niet zomaar even kom binnenvallen...
My_Chimanga schreef:Verschillende meningen zijn er altijd, dat is duidelijk en dat maakt het ook wat interessanter op deze wereld.
Respect is een ander verhaal, maargoed.
Waar de boze reacties gewoon vandaan komen (bij mij dan) is dat er wordt gezegd dat de pony beter gelijk afgemaakt had kunnen worden terwijl hij nu helemaal niet is ingeslapen vanwege de hoefbevangenheid, de ontbrekende spiermassa of het feit dat hij doorligwonden had, maar voor een heel nieuw feit dat aan het licht gekomen was. Namelijk zijn hart en longen...
Als je deze afwijkingen in het begin geweten had was het weer heel anders gelopen, maar zoals de problemen toen waren had het zeker kans van slagen en daaruit vindt ik de reactie dan erg ongepast.
Als je namelijk voordat je ergens aan begint al moet gaan twijfelen over werkelijk ALLES wat er mis kan zijn met een beestje kunnen we beter allemaal stoppen met paarden houden.
Wel vindt ik dat ik en anderen ons misschien iets te fel hebben uitgelaten.
Ik vind het knap van je dat jij zo vriendelijk en nuchter kunt typen. Daar neem ik dan maar een voorbeeld aan!
Adamootje schreef:Ik heb het héle topic gelezen. Wat een mooi verhaal en jammer dat het zo heeft moeten eindigen. Je hebt alles voor hem gedaan, meer kon je niet voor hem doen.![]()
Hoe is het nu trouwens met Blesje?
karoke schreef:ook bij Bles ontbreekt het niet aan verzorgingWe zijn ervan overtuigd dat met de juiste zorgen nog heel wat jaartjes kan doorbrengen in haar nieuwe kudde waar ze zich opperbest voelt
![]()
Voor de rest is net het eerste officiele verslag bij mij in de bus gevallen, dus morgen voor men werk even snel langs het politiebureau om daar een kopie van af te geven, samen met de laatste attesten met alle medicijnen op. Ik wacht nu nog op de verslagen van de 2e DA en de smid, die krijg ik normaal dit weekend en dan gaan ook die richting politie om in het pv terecht te komen.
De dochter van iemand die de voorbije weken heel intensief mee voor Gimli heeft gezorgd, is advocate en ze ging haar licht eens opsteken in hoeverre dat dit een zaak is die we zouden kunnen winnen. Als de kansen redelijk zijn sluit ik niet uit dat ik de vorige eigenaar voor het gerecht sleep (hopelijk met de steun van een of andere dierenrechtenorganisatie als burgelijke partij). Ik wil niet dat Gimli's leed zomaar van tafel geveegd wordt en de persoon in kwestie kan verder leven alsof er nooit iets gebeurt is, maar ik zit op dit ogenblik financieel al serieus in de rats, dus het moet haalbaar zijn ook natuurlijk.