Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annemiekje40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:33

pff wat vreselijk. Jullie hebben er zoveel liefde en energie ingestopt en toch moet dit slecht aflopen. Ik hoop dat je vast kan houden aan de mooie momenten samen. Ik weet zeker dat Gimli blij is geweest met jullie! Maar verdriet zal nu overheersen, natuurlijk! Dat mag!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 00:00

:(:) |(

Wat een verdrietige wending heeft dit verhaal gekregen...

Gimli rust zacht en geniet van de eeuwige groene weiden!

Meiden ontzettend veel sterkte met het verlies van Gimli, jullie hebben met zoveel toewijding en liefde Gimli verzorgt!

Respect

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 00:44

Meiden echt helemaal te gek wat jullie gedaan hebben jullie hebben het hart op de juiste plaats. en gimli heeft jullie mogen tegenkomen. sterkte met het gemis. :(:)

ThreeFingers

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:47

Jammer dat het weer zoooo verkeerd valt, ik heb echt wel respect voor die meiden die zo graag wilden helpen, en heel erg sneu dat de pony het niet gered heeft, maar het zat er dik in dat de pony dit niet zou overleven.
Toen ik jong was wilde ik ook alles redden, nam alles mee naar huis, vogeltjes die uit een nestje gevallen waren enz enz. Maar als je ouder word besef je dat je niet "alles" kunt redden en het soms beter is "hoe hard het ook overkomt en verdrietig is" om een dier ( soms ook mensen ) uit hun lijden te verlossen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:35

Maar jij denkt dat je dat kunt beoordelen van achter je pc. Zij hebben er verschillende dierenartsen bij gehad. Die allen zeiden dat dit nog wel goed kom komen. Hoe kun jij dan van achter je pc bepalen dat zij ongelijk hebben?
En het gaat er nu niet om dat hij achteraf gezien wellicht beter eerder had in kunnen slapen, maar wel om de meiden die nu intens verdrietig zijn en de laatste weken alles hebben gegeven aan energie, geld, tijd en liefde om Gimli te redden. En het is intens verdrietig dat dit niet is gelukt.

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:20

Respect! Jullie hebben je best gedaan.
Veel sterkte met het verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:33

ThreeFingers schreef:
Jammer dat het weer zoooo verkeerd valt, ik heb echt wel respect voor die meiden die zo graag wilden helpen, en heel erg sneu dat de pony het niet gered heeft, maar het zat er dik in dat de pony dit niet zou overleven.
Toen ik jong was wilde ik ook alles redden, nam alles mee naar huis, vogeltjes die uit een nestje gevallen waren enz enz. Maar als je ouder word besef je dat je niet "alles" kunt redden en het soms beter is "hoe hard het ook overkomt en verdrietig is" om een dier ( soms ook mensen ) uit hun lijden te verlossen.

Misschien kun je er eens aan werken het wat fatsoenlijk te zeggen in plaats van lekker bot binnenkomen, dat leer je als het goed is ook als je ouder wordt ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:55

Super wat jullie hebben gedaan.
En veel sterkte met het gemis :(:)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:58

ThreeFingers schreef:
Pffff, ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien is er al naar gevraagd....

Maar hoe oud is de pony ongeveer?

Hier erg dubbele gevoelens, wel lief dat jullie de pony willen helpen, maar helpen jullie ook echt?

Als de pony hier weer top fit uitkomt dan hebben alle martelingen zich geloond *\o/*

Als jij alles doorgelezen had dan had je ook mijn eerdere post gelezen. Ik niet zomaar even kom binnenvallen...

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:36

ThreeFingers schreef:
ThreeFingers schreef:
Pffff, ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien is er al naar gevraagd....

Maar hoe oud is de pony ongeveer?

Hier erg dubbele gevoelens, wel lief dat jullie de pony willen helpen, maar helpen jullie ook echt?

Als de pony hier weer top fit uitkomt dan hebben alle martelingen zich geloond *\o/*

Als jij alles doorgelezen had dan had je ook mijn eerdere post gelezen. Ik niet zomaar even kom binnenvallen...

Heb je zelf wel alles doorgelezen??? Dan had je kunnen zien dat Gimli aan de beterende hand was!!! En idd het zag er niet altijd goed uit voor hem, maar wie zijn wij om te twijfelen aan een DA?!?!?!?! Je kunt misschien beter gewoon je mond houden ipv zo te reageren?
Hoe jij reageert is simpelweg RESPECTLOOS naar die meiden toe, die hun hele leven hebben platgelegd om hem er door te halen!!!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:50

Mensjes, heel erg bedankt dat jullie het voor ons opnemen, maar ik denk dat ThreeFingers het ondertussen wel begrijpt.

@Threefingers: jij hebt jou mening, wij de onze, beide standpunten zijn duidelijk voor elkaar, dus ik denk niet dat het nuttig is om hier nog een aantal pagina's over door te drammen. Hoe het ook zij, ik heb geen spijt van de acties en beslissingen die we genomen hebben, en dat is inclusief het inslapen en het moment waarop die keuze is gemaakt. Dat jij dat anders zou hebben gedaan, dat is jou goed recht, en daar zouden net zo goed voor- tegenstanders zijn geweest. Er is niet één goede of één perfecte manier, in zo'n situatie handelt iedereen volgens zijn buikgevoel en op basis van advies van mensen die je vertrouwt. Ik hoop dat je wel begrijpt dat we echt alles uit de kast hebben gehaald voor deze pony, en we echt niet enkel naar onszelf hebben gekeken. Als dat het geval is, wil ik dat je weet dat ik geen negatieve gevoelens heb tov jou. We zijn gewoon verschillende mensen met verschillende meningen, en dat zal hier op bokt altijd het geval zijn :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:17

Ik heb het héle topic gelezen. Wat een mooi verhaal en jammer dat het zo heeft moeten eindigen. Je hebt alles voor hem gedaan, meer kon je niet voor hem doen. :(:)

Hoe is het nu trouwens met Blesje?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:06

Verschillende meningen zijn er altijd, dat is duidelijk en dat maakt het ook wat interessanter op deze wereld.
Respect is een ander verhaal, maargoed.
Waar de boze reacties gewoon vandaan komen (bij mij dan) is dat er wordt gezegd dat de pony beter gelijk afgemaakt had kunnen worden terwijl hij nu helemaal niet is ingeslapen vanwege de hoefbevangenheid, de ontbrekende spiermassa of het feit dat hij doorligwonden had, maar voor een heel nieuw feit dat aan het licht gekomen was. Namelijk zijn hart en longen...
Als je deze afwijkingen in het begin geweten had was het weer heel anders gelopen, maar zoals de problemen toen waren had het zeker kans van slagen en daaruit vindt ik de reactie dan erg ongepast.
Als je namelijk voordat je ergens aan begint al moet gaan twijfelen over werkelijk ALLES wat er mis kan zijn met een beestje kunnen we beter allemaal stoppen met paarden houden.

Wel vindt ik dat ik en anderen ons misschien iets te fel hebben uitgelaten.
Ik vind het knap van je dat jij zo vriendelijk en nuchter kunt typen. Daar neem ik dan maar een voorbeeld aan!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 19:31

My_Chimanga schreef:
Verschillende meningen zijn er altijd, dat is duidelijk en dat maakt het ook wat interessanter op deze wereld.
Respect is een ander verhaal, maargoed.
Waar de boze reacties gewoon vandaan komen (bij mij dan) is dat er wordt gezegd dat de pony beter gelijk afgemaakt had kunnen worden terwijl hij nu helemaal niet is ingeslapen vanwege de hoefbevangenheid, de ontbrekende spiermassa of het feit dat hij doorligwonden had, maar voor een heel nieuw feit dat aan het licht gekomen was. Namelijk zijn hart en longen...
Als je deze afwijkingen in het begin geweten had was het weer heel anders gelopen, maar zoals de problemen toen waren had het zeker kans van slagen en daaruit vindt ik de reactie dan erg ongepast.
Als je namelijk voordat je ergens aan begint al moet gaan twijfelen over werkelijk ALLES wat er mis kan zijn met een beestje kunnen we beter allemaal stoppen met paarden houden.

Wel vindt ik dat ik en anderen ons misschien iets te fel hebben uitgelaten.
Ik vind het knap van je dat jij zo vriendelijk en nuchter kunt typen. Daar neem ik dan maar een voorbeeld aan!

Boze gevoelens genoeg hoor, maar dat was vooral tov pessimistische zwartkijkers die het verhaal maar half hadden gelezen en even gingen roepen dat wat wij deden amper beter was dan wat mevrouw deed. Een paar keer tot 10 tellen en denken "zou ik me schamen als mijn moeder dit straks leest?" werkt goed voor mij :)
TF geeft me echter de indruk dat ze het verhaal wel degelijk goed gevolgd heeft, en als ze dan nog steeds die mening heeft, dan kan ik me daar niet druk in maken. Iemand mag best een totaal andere mening hebben, als die persoon daar goede redenen voor heeft.

Even niet meer over TF's reactie, maar algemeen:
Je hebt idd gelijk, als je er altijd van uit moet gaan dat er vanalles mis is met een paard, dan moet je je dier minstens elke maand compleet laten doorlichten incl. bloed, foto's en echo. Dan moet de osteopaat/fysio/tandarts/zadelpasser elke week over de vloer komen, en mag je enkel rijden als je elke keer lesneemt onder streng toezicht van een topruiter. Overdrijven is natuurlijk ook een vak, maar als je bokt moet geloven, dan is dit soms blijkbaar de enige correcte manier...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 19:34

Adamootje schreef:
Ik heb het héle topic gelezen. Wat een mooi verhaal en jammer dat het zo heeft moeten eindigen. Je hebt alles voor hem gedaan, meer kon je niet voor hem doen. :(:)

Hoe is het nu trouwens met Blesje?

Bij Bles is net vastgesteld dat ze cushing heeft. De verwaarlozing zal daar ongetwijfeld niet aan hebben geholpen, maar in haar geval steken we het gewoon op haar leeftijd. Dit gebeurt nu eenmaal bij oudere paarden, ongeacht of ze nu goed of slecht verzorgd worden. Verder doet ze het prima :)

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:47

Ben hier ook af en toe even binnen gewandeld om bij te lezen, nooit gereageerd, maar meiden, wil jullie bij deze toch even een virtueel schouderklopje geven, en sterkte met het verlies van jullie vriendje. Het was een reis, een belevenis die jullie nooit zullen vergeten, en of je het nu wel of niet een tweede keer zou doen doet niet ter zake. Jullie hadden een doel gesteld, en alles gegeven om het te halen, liefde, compassie en doorzettings vermogen en moed getoond, far beyond the call of duty gegaan, in mijn ogen zijn jullie kanjers, even grote heldinnen als wanneer het wel gelukt was.

Jayya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:53

Ik ben een hele stille meelezer, ik vind het vooral leuk om de verhalen hier te lezen en soms te volgen, maar ik wil graag ook even hier reageren.

Respect wat jullie voor die pony nog betekend hebben, blij dat hij zo z'n laatste dagen heeft meegemaakt, maar ontzettend rot dat het tot zo'n einde heeft moeten komen.
Heel veel sterkte met het verlies in ieder geval =)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:07

krijgt bles daar nu medicijnen voor,ik bedoel voor cushing

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:03

ook bij Bles ontbreekt het niet aan verzorging ;) We zijn ervan overtuigd dat met de juiste zorgen nog heel wat jaartjes kan doorbrengen in haar nieuwe kudde waar ze zich opperbest voelt :D

Voor de rest is net het eerste officiele verslag bij mij in de bus gevallen, dus morgen voor men werk even snel langs het politiebureau om daar een kopie van af te geven, samen met de laatste attesten met alle medicijnen op. Ik wacht nu nog op de verslagen van de 2e DA en de smid, die krijg ik normaal dit weekend en dan gaan ook die richting politie om in het pv terecht te komen.
De dochter van iemand die de voorbije weken heel intensief mee voor Gimli heeft gezorgd, is advocate en ze ging haar licht eens opsteken in hoeverre dat dit een zaak is die we zouden kunnen winnen. Als de kansen redelijk zijn sluit ik niet uit dat ik de vorige eigenaar voor het gerecht sleep (hopelijk met de steun van een of andere dierenrechtenorganisatie als burgelijke partij). Ik wil niet dat Gimli's leed zomaar van tafel geveegd wordt en de persoon in kwestie kan verder leven alsof er nooit iets gebeurt is, maar ik zit op dit ogenblik financieel al serieus in de rats, dus het moet haalbaar zijn ook natuurlijk.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 03:17

karoke schreef:
ook bij Bles ontbreekt het niet aan verzorging ;) We zijn ervan overtuigd dat met de juiste zorgen nog heel wat jaartjes kan doorbrengen in haar nieuwe kudde waar ze zich opperbest voelt :D

Voor de rest is net het eerste officiele verslag bij mij in de bus gevallen, dus morgen voor men werk even snel langs het politiebureau om daar een kopie van af te geven, samen met de laatste attesten met alle medicijnen op. Ik wacht nu nog op de verslagen van de 2e DA en de smid, die krijg ik normaal dit weekend en dan gaan ook die richting politie om in het pv terecht te komen.
De dochter van iemand die de voorbije weken heel intensief mee voor Gimli heeft gezorgd, is advocate en ze ging haar licht eens opsteken in hoeverre dat dit een zaak is die we zouden kunnen winnen. Als de kansen redelijk zijn sluit ik niet uit dat ik de vorige eigenaar voor het gerecht sleep (hopelijk met de steun van een of andere dierenrechtenorganisatie als burgelijke partij). Ik wil niet dat Gimli's leed zomaar van tafel geveegd wordt en de persoon in kwestie kan verder leven alsof er nooit iets gebeurt is, maar ik zit op dit ogenblik financieel al serieus in de rats, dus het moet haalbaar zijn ook natuurlijk.

Kan me heel goed voorstellen dat je zeker ook gezien de afloop en kosten het hier niet bij wil laten zitten.
Daarbij laat degene die gimli in deze toestand heeft gebracht ook maar wat leed voelen(al is het dan maar in de portemonee!).
Het leed wat deze pony is aangedaan,en het gebrek aan verzorging,aandacht en liefde,is gewoon betreurenswaardig.
Ieder mag zn mening hebben en houden over wel of niet goed over hem nog zolange tijd in leven laten...
Maar ik kan me goed voorstellen dat zolang een beestje nog goede wil en vechtlust toont,je hem alle kansen bied.(zeker als een dierenarts ook nog het idee heeft dat het goed kan komen).
Zelf had ik ook al het idee dat het op de een of andere manier fout zou gaan,want het duurde simpelweg te lang met allerlei hulp om de pony staande te houden.
Maar wie ben ik,of wie is een ander bokker om daar een oordeel over te vellen,zonder het beestje in levende lijve te zien?
Ik denk ook niet dat hij extra geleden heeft in de goede zorg bij jullie.
Alles is op alles gezet om hem te redden,en toen het echt niet meer ging is hij ingeslapen...dus heel goed gedaan!
Hij heeft alle kansen gehad,en helaas kwam er iets bij wat deed besluiten dat het nu genoeg voor hem was.
Uit alles spreekt een hoop liefde,en dat heeft hij vast ook gevoeld en ervaren.
Ookal is het dan minder afgelopen...jullie hebben alles gedaan wat mogelijk was,zowel emotioneel als financieel...
En dat is waarschijnlijk meer,als iemand in zn leven voor hem gedaan heeft.
Laat je niet aan het twijfelen brengen door sommige botte reactie`s hier,jullie hebben naar eer en geweten gehandeld,en mogen morgen trots in de spiegel kijken,omdat jullie onvoorwaardelijk en met alle macht hebben geprobeerd dit beestje nog te helpen.
En wederom ondanks de kritiek erop...wil ik even melden dat degene die de toestand van dit beestje veroorzaakt heeft het doodschoppen niet waard is ;) (goed lezen he mensen?? ik zeg niet dat iemand moet worden doodgeschopt,dat is teveel eer...gewoon het doodschoppen niet waard!). :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:40

karoke, ik vind het echt ontzettend erg dat het zo heeft moeten aflopen!!!
Werkelijk enorm veel bewondering voor wat jullie hebben gedaan voor een beestje dat nog niet eens van jullie was!!!!!!!!!!!!!!(ik bedoel hiermee, als hij al jaren in jullie bezit was, is het toch logischer dat je je zo voor je beestje in zet!!)

Ik weet niet of er nog meer mensen voor te vinden zijn, maar van mij mag je je bankgegevens pb'en en dan ben ik absoluut bereid om een donatie jullie kant op te doen!!!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:11

Kentaro, wat een goed idee van je!! Ik doe ook mee, ik kan niet veel missen maar alle beetjes helpen toch?!
Ik ben ook een stille mee lezer en heb regelmatig met tranen in m'n ogen zitten lezen!!
Diep respect voor jullie meiden !!
Jullie mogen trots zijn op jezelf ... Pony heeft dankzij jullie nog mogen ervaren wat liefde is!!
Jullie zijn top!!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:49

Heb dit gevolgd, wat ontzettend jammer dat het niet zo heeft mogen zijn !
Gimli heeft nu rust

Jullie hebben jullie best gedaan !!

Ik hoop dat iedereen nu jullie een hart onder de riem wil steken, ipv de discussie te vervolgen of het wel of niet goed is geweest. Ik kan sommige reacties best begrijpen,maar denk dat het nu niet de plaats en de tijd is om dat in dit topic nog te doen.
jullie hebben gedaan wat je goed leek, en toch een hun lieverd verloren.
Hadden jullie maar.... als ik jullie was dan... hebben nu geen nut.

Lieve Gimli rust zacht

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:59

Moderatoropmerking:
Ongeacht of er waarheid schuilt in sommige reacties of niet; het is niet de bedoeling elkaar hier voor vanalles en nog wat uit te maken. Graag respectvol naar elkaar reageren.

xnien_

Re: Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:27

Heel veel sterkte :(:)