Gelderse Kampioenschappen 6, 12 en 13 augustus in Brummen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:05

Nergens word de organisatie iets verweten over de.staat van het terrein hoor! Ik het logisch dat je minder fijn kan rijden door de bodem. Balans en tact wordt toch behoorlijk verstoord. Het ene paard heeft er meer last van dan het andere. Maar dit is gewoon overmacht en kan de organisatie verder niets aan doen. Mooi opgelost met het parkeren ed!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:08

De klachten over de bodem zijn niet op de organisatie gericht? Wat kunnen die er nou aan doen.
Het was nou eenmaal zo en dan mag dat ook best gezegd worden. Heb in al die jaren dat ik wedstrijd rijd nog nooit zoiets meegemaakt. Tuurlijk speelde het voor sommigen mee in de punten. En tuurlijk zijn er ook paarden die zich er niks van aantrekken. (Of heb ik nou zo'n mannelijke diva)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:09

Maar het verschil bij de jury's kan ik toch ook wel enigszins snappen, hoewel zulke enorme verschillen wel tegen de rare kant zijn. Maar de jury bij de middellijn ziet het toch wel iets anders dan degene bij de zijlijn. En omgekeerd natuurlijk ook. Dan heb ik het bijvoorbeeld over rechtheid o.a. Dus dan hou je toch wel vaak verschil in punten.

Ze hebben inderdaad een bijeenkomst gehad voorafgaand aan de GK en ik heb ook vernomen dat jury's bij elkaar gezet zijn die enigszins dezelfde visie hebben.
Maargoed uitzonderingen zoals jury's die alleen op het plaatje jureren bijvoorbeeld hou je toch.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:10

Oh ik heb vandaag zelfs geluiden gehoord van deelnemers dat de kampioenschappen niet eens op dit terrein
gehouden hadden moeten worden ;). Daar wordt de organisatie dan wel degelijk op aangekeken.

robincera

Re: Gelderse Kampioenschappen 6, 12 en 13 augustus in Brummen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:12

Laat die mensen dan maar zelf een terrein uitkiezen die wel goed blijft met deze weersomstandigheden :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:13

Over 5 jaar houden we het op een heel groot geasfalteerd parkeerterrein :+
Laatst bijgewerkt door Niobe op 13-08-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 22:13

Volgend jaar is het in Wezep toch?
Daar zijn toch ook zandbanen of heb ik dan een andere wedstrijd in wezep voor me? :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:14

Tja als je ziet wat een regen hier de afgelopen week gevallen is dan kan het ook niet veel anders dan slecht worden... er is hard gewerkt om alles een beetje begaanbaar te houden. Met deze hoeveelheden water blijft het nergens goed! Volgens mij is het een leuk kampioenschap geweest en was de sfeer goed :)

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:15

Niobe schreef:
Over 5 jaar houden we het op een heel groot geasfalteerd parkeerterrein :+

_O-

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:29

Whoei! ik ben ook weer thuis, heb een heeeeeeeeeele hoop mensen lang zien komen dus volgens mij ken ik nu half bokt :P
Maar ik vond het een leuke sfeer en goed geregeld. Springringen zelf lagen er nog prachtig bij vergeleken met de dressuur. Losrijden heb ik niet gezien!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:36

Ik denk dat ik een van de mensen geweest zou zijn, die mijn paard er niet aan gewaagd had.
In feite wint nu niet de beste maar degene wiens paard het minst last heeft van de bodem.

De juryverschillen vond ik ook al opmerkelijk. Als ze nu eerst eens beginnen met juryleden uit andere regio's uit te nodigen, zou dat al een hoop schelen. Ik vind dat altijd zo apart van de Regio Gelderland om juryleden uit de eigen regio te vragen. Dat is toch niet eerlijk? Dan zitten ze clubgenoten te jureren.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 02:54

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 03:43

Ze moeten gewoon jury's halen uit Brabant Utrecht oid gewoon niet uit gederland of flevoland, dan is het al een stuk 'eerlijker'. Ze moeten per provincie gewoon 'ruilen'!!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:24

Nou Siets, ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar vind dat je ook wel wat gemakkelijk redeneert. Het is natuurlijk absurd dat iemand 202, 204 en 174 scoort. Hoe je het dan went of keert, er is een jury die er compleet naast zit. Ze kunnen er beter 1 jury neerzetten, die alles in de gehele linie met zijn of haar visie jureerd.

M.b.t. de bodem.. Mijn paard had er ook moeite mee, oké, dat heeft iedereen. Ik vind dat er over de omstandigheden in dit topic gewoon heel netjes en reeël wordt gesproken. Waar ik wel van baal, is dat ik vrijdag 2 van die oude mannen als jury heb, die overduidelijk niet zelf even een rondje door de ring hebben gelopen. En mij voor de keertwending in hele diepe blub een 4 geven, omdat mijn paard zijn tact niet houdt, maar ploeterd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:21

@Niobe, je hebt het idd mis. ;) Ik weet van enkele juryleden dat ze wel degelijk clubgenoten hebben zitten jureren. En dat moet natuurlijk niet kunnen op een kampioenschap. Ik blijf het van de Regio Gelderland heel apart vinden dat ze dat doen. Andere regio's kiezen wel juryleden die niet uit de eigen regio komen. Eigenlijk zou de KNHS dat ook moeten verplichten imo.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:47

T was zonde Vande bodem, maar inderdaad weinig terreinen die heel zouden blijven met dit weer... Kootwijk misschien?

Volgend jaar is het in wezep. Das ook geen zand hoor... Bij te veel water wordt dat ook blub en bij te weinig wordt dat een zandbak op sommige plekken, tenminste dit jaar op een wedstrijd op dat terrein wel in ieder geval...

Ik had mijn eigen paard afhankelijk van de loting denk ik ook niet gestart... Heb op vrijdag nog tegen vriendin gezegd, je mag door... Maar wil je dat. Gelukkig was die aan het begin geloot!

Helaas was er toen een mega puntenverschil....

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:48

_Memphis_ schreef:
Tja iedereen had last van de bodem.. Dus als mensen hun paard op de wagen hadden laten staan, hadden ze het net zo goed af kunnen lassen. ;)

Voor de proef zei de jury nog tegen mijn moeder, dat ze het beter af hadden kunnen lassen.. Zo kon je gewoon niet meer fijn rijden.

het gaat niet meer om fijn rijden maar om blessures oplopen in die bagger.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:51

Je bent zelf verantwoordelijk voor je paard of pony .. je bent niet verplicht om te starten . Het is puur een eigen keuze toch ? Kampioenschappen of niet .

Je kunt de organisatie niet overal verantwoordelijk voor houden die mensen proberen er ook het beste van te maken .

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:54

stoffel schreef:
Ik hoor hier een hoop geklaag over de bodem, ben er gisteren geweest, en ik snap niet dat er weinig of geen mensen waren die hun verstand hebben gebruikt, en hun paard gewoon op de wagen hebben laten staan.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:55

Fitzroy schreef:
@Niobe, je hebt het idd mis. ;) Ik weet van enkele juryleden dat ze wel degelijk clubgenoten hebben zitten jureren. En dat moet natuurlijk niet kunnen op een kampioenschap. Ik blijf het van de Regio Gelderland heel apart vinden dat ze dat doen. Andere regio's kiezen wel juryleden die niet uit de eigen regio komen. Eigenlijk zou de KNHS dat ook moeten verplichten imo.

In de M1 jureerde iemand van mijn club en een clubgenoot reed in de M1 mee. Zij mocht dan wel niet door naar de finale, maar ik vroeg nog aan haar: mag jij wel de M1 jureren als X finale mag rijden? En dat mocht, omdat ze met zijn 3en zaten. Maar persoonlijk vind ik dat te belachelijk voor woorden.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:48

Marion
Afbeelding

Marlissa
Afbeelding

En Carlijn (Die duidelijk als laatste moest haha :D )
Afbeelding
Willen jullie f je e-mailadres pb'en dan kan ik de rest sturen :)

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:53

Ik had trouwens gehoord (nav de foto's hierboven) dat Actieshot nu met vakantie gaat en dat er een grote kans is dat de foto's die daar zijn gemaakt niet op internet komen? Wie o wie weet hier meer van??

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:54

Die kans is er idd.. Heb het gevraagd aan het meisje achter de laptop en ze kon me niet veel hoop geven!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:55

Echt!! Wat ontzettend jammer!

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:03

hmm.. dat zou echt jammer zijn! Wilde er namelijk wel bestellen, maar had echt geen zin om voor de 11e en 12e keer nat te regenen en dat hele eind heen en weer te lopen voor mn portemonnaie!