Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:48

Wat een super nieuws zeg!
Hopelijk staat ze volgende week lekker weer in haar eigen vertrouwde omgeving. ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:51

Dat klinkt toch wel heel goed! Lekker dat ze toch zo frisse lucht en een uitkijkje heeft, klinkt inderdaad veel beter dan isoleercel. Als ze nu al weer zo opknapt is ze vast de MRSA al weer te lijf gegaan en heb je grote kans dat ze het bij een volgende test niet meer terugvinden. Weet je nog hoe haar temperatuur de laatste dagen was?
Ga je nu de komende dagen helemaal net meer bij haar op bezoek? En heb je jezelf nog laten testen of vonden ze dat echt niet nodig?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:52

jeetje zeg nouvel dat zou super zijn als ze naar huis kan,ik moet eerlijk zeggen dat ik best bang was voor een slechter bericht vanavond,maar gelukkig niet!!

maar laat haar eerst daar maar goed en zover genezen dat ze bij jou thuis de minste kans heeft op complicaties,liever een dagje langer daar als een dag te vroeg naar huis...

maar super fijn dat het zo goed gaat met haar!

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:54

Fijn dat ze goed opknapt !!!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:00

Blij te lezen dat het ondanks alle tegenslagen toch de goede kant op gaat.
We blijven hier duimen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:06

Pfffff zat ook al af te wachten....en nu dan goed nieuws. Die Fief houdt ons wel bezig :+
Moet zelf zeggen dat ik aan de ene kant zoiets zou hebben van joepie naar huis, aan de ander kant ook zo kwetsbaar allemaal.
Maar een box goed schoonhouden en wondverzorging is natuurlijk helemaal aan jou toevertrouwd en dan staat ze eindelijk weer wat dichter bij huis in haar vertrouwde stal etc. Da's wel superfijn natuurlijk.

Fijn dat je een berichtje hebt geplaatst :j

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:14

ik heb presies hetzelfde gezien bij een paard van een nicht van me , ik heb de foto's ook gezien van jou brrrrrrr krijg het er koud van , brings back memory's ;( heb niet het hele topic gelezen , maar geloof dat het inmiddels al beter gaat (gelukkig maar)

sterkte met het herstel verder :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:32

Ik lees net vandaag dit topic, wat een pech en geluk tegelijk, vreselijk, zo hoop ik nooit een paard aan te treffen.
Fijn dat je paardje toch al op aan het knappen is, TS!

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:03

O wat goed! Nu duimen dat ze volgende week weer mee mag.

Mag je ook weer gewoon op bezoek komen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 07:30

Bedankt voor jullie reakties weer!

Ik zal haar ook zeker niet té vroeg naar huis halen hoor, alleen als het zeker weten kan.
Dat wacht ik af als ze maandag bellen.
We gaan voor maandag ook niet meer langs, want het is een heel gedoe met de quarantaine, er moet altijd iemand bij zijn en in de weekenden is dat heel lastig.
En poetsen enzo kan nu toch ook niet, want dan zit ik weer dat ik mijn borstels mee uit de box moet nemen...

De wond wordt steeds minder vochtig, dus ook steeds minder kans op verspreiding van de bacterie.
we hoefden ons zelf ook niet te laten testen, omdat dat weinig zin had, de bacterie kan bij gezonde mensen binnen een paar uur alweer verdwenen zijn, en we hebben zo weinig contact gehad...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:36

wat een verhaal, en wat een foto's.
heel veel sterkte TS. :(:)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:07

Fijn dat ze zo goed opknapt Ellis, dat geeft vertrouwen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:10

Wat fijn dat je positief bericht hebt gekregen. Lijkt me heerlijk als ze maandag alweer naar huis mag, maar aan de andere kant ook veel extra werk. Neem aan dat ze op stal moet blijven, dan zul je die wel meerdere keren per dag moeten uitmesten denk ik. Maar voor paard en jou natuurlijk vele malen fijner, om dicht bij elkaar te zijn.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:30

Wat een goed nieuws en wat fijn dat ze ook een beetje naar buiten kan kijken....Inderdaad wat Tine en VHU ook zeggen dan komt er thuis wel een behoorlijke zorg voor je bij.... maar niets is zo fijn voor het Fif en jou dat ze weer in haar oude vertrouwde omgeving is....

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:32

Fijn dat het de goede richting uitgaat!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:41

Ellis, fijn dat alles toch begint beter te gaan. Ik hoop dat ze snel naar huis mag (maar ook niet te snel)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:43

Thanx!

Ik ga ook even rustig bekijken wat er mogelijk is.
Ze is volgende week zover dat ze op gras weer naar buiten zou kunnen zonder risico, dus ze hoeft niet de hele dag op stal te blijven.
Dat scheelt ook in schoon houden van de box.
Ik moet alleen even kijken wat er op stal mogelijk is en of ik evt tijdelijk naar een andere stal uit zal moeten wijken (ik heb op stal bijna geen gras, heel klein strookje).

Het schoonmaken van de wond is niet ingewikkeld, dat zou ik volgende week prima over moeten kunnen nemen...
Maandag gaat het in ieder geval nog niet worden, want dan hadden we een dagje weg gepland, dus dan zal het op z'n vroegst dinsdag zijn of anders later in de week...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:45

Zit je dan niet met risico's als ze bijvoorbeeld gaat rollen, of vliegen die bij de wond komen?

Wel top dat het weer een stuk beter met haar gaat! Ik blijf voor jullie duimen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:49

afhankelijk van hoe ze het de komende dagen doet zou ze in het gras weer mogen rollen en vliegen hebben we hier aan de kust nog nauwelijks en ik moet om de wond heen vliegenspray spuiten als het nodig is

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:57

Wat een positieve berichten, super!!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:03

Fijn dat je zelf niet getest hoeft, je had natuurlijk ook wel veel minder contact gehad met je paard dan ik destijds.
Heerlijk om toch weer vooruit te kunnen denken richting haar thuiskomst, ik heb Lou destijds ook tijdelijk op een andere stal gezet. Die mocht juist twee maanden de box niet uit, zelfs niet om te mesten en op haar "normale" stal ging alles naar buiten en dan zou ze helemaal gek zijn geworden. Wel heerlijk als ze straks ook gewoon lekker op een stukje gras mag, zeker als het lekker weer is.
Ik had trouwens vliegengel i.p.v. iets wat je erop spoot, voor haar hoofd ( bij haar ogen) en voor langs de wondranden. Het werkte misschien iets minder lang, maar spuiten vond ik zelf wat eng zolang het nog prutste. Of je zou het op een spons moeten spuiten en dan opbrengen, dat is misschien ook nog een idee.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:11

Ben blij een goed bericht te lezen. Je paard houdt mij ook regelmatig bezig. Blijkt maar weer dat ongeluk in een klein hoekje zit en je op en top van je paard moet genieten.

Maar heel fijn om te lezen dat het nu echt wel beter gaat en je zelfs kan gaan denken aan haar naar huis te halen. En als ze volgende week weer op het gras mag, zal dat voor haar ook al heel prettig zijn en het herstel alleen maar bevorderen *\o/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:33

En een vliegendeken met een buikflap? Zou dat niets zijn om de vliegen van de wond te houden?
Heb je natuurlijk alleen weer dat die in de wond kan gaan plakken...... Lastig hoor :\

Ben wel enorm blij dat ze zoevel vooruitgang boekt!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:07

Goed nieuws! Fijn dat het zo goed gaat!

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:08

even een tip met het halsrek....pas op met het snel verwijderen hiervan. De wond gaat beteren en net als bij mensen jeuken. Ik heb een paard gehad dat een stuk van zijn hoefbal had afgetrapt met gek doen in de wei....het beterde goed maar uiteindelijk heeft hij er zo'n stuk uitgebeten dat het niet meer te genezen was....heel triest...(nadat we dachten dat het nu wel goed genoeg was geheeld dat het rek eraf kon)
gewoon ter waarschuwing ....groetjes en heel veel sterkte weer.