[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:11

Op hyves zaten we al, maar nu is de SWRN dus ook te vinden op facebook en twitter.
Op facebook kun je vrienden worden met stichting western riding nederland en de followers op twitter kunnen ons vinden via swrn2011.
En dan nog eens op bokt....we worden nog eens beroemd 8-)
Dus ik zou zeggen zoek ons op en we houden je op de hoogte!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:55

Ik kreeg al een uitnodiging op facebook/hyves, dus die heb ik al geaccepteerd. Ik vind het leuk hoor, hou wel van social media :D en idd je bereikt er op een goedkope en effectieve manier veel mensen mee, ruiters of niet. Mooi toch dat dat kan tegenwoordig? 8-)

mpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:21

hoi hoi

ik ben hier net maar zou iemand mijn kunnen zeggen waneer er weer shows zijn
en waar die gehouden worden en zo

grtjs

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:55

HumbleTalent

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:17

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:08

Ik denk dat dit duidelijk een gevalletje DM is.
Direct Mail wordt in belgie al heel veel gebruikt in de western sport. Ik heb daar 2 jaar geleden eens gestart en ontvang nog steeds van de organisatie's post als er iets georganiseert wordt. Ik krijg dan een keurig pakketje met informatie, postertje en inschrijfformulieren.
Omdat alle associations mee doen op het WF lijkt me dat zij een groot bestand hebben van deelnemers uit het verleden, inlcusief grote namen. Par association (NRHA, NSBA, WRAN, DQHA, APHA... wat hebben we nog meer?) moet je toch zeker zo'n 300 namen in bestand hebben. Boeltje even samenvoegen, dubbelen eruit halen, hoppa. 1000 adressen heb je wel dan. Dan benader je meteen de juiste mensen, namelijk de wedstrijd ruiters. En zij zullen en het ook weer door vertellen.
Als nu een kwart van die mensen het postertje op hun stal op hangt dan hang je ook nog eens op 250 stallen met een poster.
Dat er een website is met info is dan een handige bij komstigheid als mensen meer info zoeken.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:21

Dat noemen we dan spam en dat is strafbaar 8-)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:40

Romkabouter schreef:
Dat noemen we dan spam en dat is strafbaar 8-)

Als de FNW een mail stuurt betreffende het NK ter herinnering aan deelname of iets dergelijks is daar niks mis mee.
Ook de DRHA kan dat doen.

Wanneer de DRHA mail adressen verstrekt aan de FNW en de FNW gaat dan de mail sturen is het volgens mij inderdaad strafbaar.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:58

HumbleTalent schreef:
Als de FNW een mail stuurt betreffende het NK ter herinnering aan deelname of iets dergelijks is daar niks mis mee.

De FNW heeft zelf geen leden, daarmee is het zo dat als ze geen nieuwsbrief hebben waar mensen zich expliciet voor aanmelden dat versturen van mail naar adressen die ze hebben verkregen via andere wegen onder spam valt.

Zie https://www.spamklacht.nl/ik-verzend-el ... berichten/

Een gewone e-mail van een willekeurige instantie naar een willekeurig persoon heeft geen afmeldfunctie en valt dus sowieso al onder spam, hoe goed bedoelt ook.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:07

Ik denk dat de SWRN zelf inmiddels een behoorlijke mailinglist heeft opgebouwd 8-) ik stuur ook bijna altijd een info mail kort voor een show en als deelnemer ontvang je dan later nog eens een mail met extra info en eventueel een tijdschema.
Ook onze posters worden dik afgenomen en verspreid.
Dus als je denkt dat je nog niet op onze mailinglist staat en toch graag op de hoogte wilt blijven stuur me dan even een mail via sheila@swrn.info en we houden je via de mail op de hoogte en/of sturen je een poster.
Dus "direct mail" gebruiken we ook al, verder hebben we dan onze website, de website van de dutchwestern, de quarter, country life magazine, de website van wittelsbuerger, bokt, facebook, twitter en hyves, de sites van de associations.... Hebben we nog meer nodig?
Oja en natuurlijk niet te vergeten de mond tot mond reclame...altijd handig _/-\o_
Mocht iemand nog ideëen hebben hoe we nog een breeder publiek kunnen bereiken met iets wat we nog niet doen, dan hoor ik het natuurlijk graag...wel graag via mail ;)

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:47

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 09:15

shellybelly schreef:
Mocht iemand nog ideëen hebben hoe we nog een breeder publiek kunnen bereiken met iets wat we nog niet doen, dan hoor ik het natuurlijk graag...wel graag via mail ;)

8-) 8-)

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:35

Direct mail is per reguliere post en niet strafbaar. Spam is per email en is wel strafbaar.

Direct mail doen jullie niet want ik heb nog nooit iets gehad over de post van jullie en heb wel wedstrijden gereden.
Lijkt me toch iets om je in te verdiepen. Ik werk proff. met DM en het is aantoonbaar nog steeds een van meest effectieve middelen om mensen te bereiken.
Wat de digitale middelen niet uitsluit uiteraard. Sociale media zijn leuk maar daar bereik je met name de jongere doelgroep mee.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:19

En de jeugd heeft de toekomst,
Als je de afgelopen twee jaar kijkt lijkt het mij dat er niet heel veel nieuwe jeugd bijkomt en dat is natuurlijk wel de bedoeling. (ik kan het mis hebben met de jeugd maar mij lijkt het wel zo)

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:47

Tuurlijk heeft de jeugd de toekomst en daarom moet je ook echt gebruik maken van de nieuwe media.
Maar het doel was toch ook om de wedstrijdruiters te benaderen van het hogere internationale niveau? Dat is niet allemaal jeugd.
Het is mijn vak, ik kan alleen vertellen wat de gemeten feiten zijn. Wat er mee gedaan wordt heb ik niet veel over te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Bonnigje op 21-01-11 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:48

Jeugd heeft wel de toekomst, maar uiteindelijk zijn het de jongvolwassenen en volwassenen met de poen. Je wilt dat mensen meedoen, komen kijken en ook nog eens wat te snacken halen of zelfs een artikeltje kopen op een dergelijk evenement. Daar heb je mensen met geld voor nodig :D

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:54

Paps en mams gaan toch mee, en inderdaad het ging over het feit dat de wedstrijdruiters meer betrokken worden ,maar ik denk dat een brief ook niet blijft hangen omdat zoiets ongelezen dan in de prullenbak verdwijnt.Dan werkt een poster op een manege of stal denk ik beter.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:03

Ik heb niks over een brief gezegd.
Ik bedoel een DM pakket.
Dus inschrijfformulieren, postertje erbij en een (voorlopig) programma. Het pakketje wat je normaal download als je wil inschrijven bijvoorbeeld. Nuttige informatie.
Ik ben marketing manager bij een grote winkelketen. Geloof me, het is nuttig.
Laatst bijgewerkt door Bonnigje op 21-01-11 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:21

Ok ,
Dan zeg ik kom maar op met die posters ik hang ze wel op op alle shows waar we heen gaan.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:26

Bonnigje schreef:
Sociale media zijn leuk maar daar bereik je met name de jongere doelgroep mee.
Thnx! :D Maar ik ken (ook) genoeg "ouderen" die met hun tijd meegaan en FB hebben hoor ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:29

Bonnigje schreef:
Ik heb niks over een brief gezegd.
Ik bedoel een DM pakket.
Dus inschrijfformulieren, postertje erbij en een (voorlopig) programma. Het pakketje wat je normaal download als je wil inschrijven bijvoorbeeld. Nuttige informatie.
Ik ben marketing manager bij een grote winkelketen. Geloof me, het is nuttig.

Ik geloof dat de crux zit in de kosten ;)
DM is niet goedkoop en ze moeten wel flink wat geld uit de kast trekken om een fatsoenlijke DM te versturen.
Om te beginnen al met een fatsoenlijk ontwerp laten maken voor de poster.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:10

Een fatsoenlijke poster moet zowieso komen natuurlijk ;)
Het lijkt me dat er bij zo'n grootschalig project toch ook budget is voor reclame. Tis maar net waar je dat aan uit wil geven ;-)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:53

Bonnigje schreef:
Een fatsoenlijke poster moet zowieso komen natuurlijk ;)
Het lijkt me dat er bij zo'n grootschalig project toch ook budget is voor reclame. Tis maar net waar je dat aan uit wil geven ;-)

Haha nou gezien de website zal dat budget wel tegenvallen :Y)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:21

:))

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:24

Ik denk eerder dat ze meer geld willen uitgeven aan het organiseren van een goede wedstrijd