Equitana 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:04

Bij vorige Equitana was die sticker NET ingegaan ;)

_Joyy

Re: Equitana 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:11

Wij hebben het toen wel gehoord, maar hebben de gok gewoon genomen.
Niks aan de hand, dit jaar gokken we het er ook weer op om zonder sticker te gaan. :)

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:32

ik hoor zo veel leuke verhalen over equitana, maar is alles nou echt zoveel goedkoper dan in de winkel?
zoja? voorbeelden!!!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:35

@ _Joyy hou je er wel rekening mee dat ze nu veel en veel strikter controleren? En ze gewoon je wagen afslepen als hij in de zone zonder sticker staat?
Je mag het van mij proberen maar ik ga liever s'avonds op een normale manier naar huis ;)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:37

asselinlover schreef:
ik hoor zo veel leuke verhalen over equitana, maar is alles nou echt zoveel goedkoper dan in de winkel?
zoja? voorbeelden!!!

Nee niet alles is goedkoper, maar sommige dingen zijn gewoon in nederland niet te koop, en daardoor al heel intressant om mee naar huis te nemen.
Vorige keer heb ik geluk gehad, oa een Stubben hoofdstel met bijna 75% korting kunnen kopen :j

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:39

okee dat is wel mooi meegenomen idd! ik ben ook wel van plan om heen te gaan, alleen ik woon in Groningen, en de entree is alleen al €20.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:51

Heeft iemand van jullie al kaartjes besteld via de knhs ?? Ik wilde dat ook doen voor de 18de maar je moet jezelf dan aanmelden en inloggen.. maar als je dat gedaan hebt kan je dan wel betalen via telebankieren of moet je weer eens een kreditkaart hebben.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:58

aafje87 schreef:
@ _Joyy hou je er wel rekening mee dat ze nu veel en veel strikter controleren? En ze gewoon je wagen afslepen als hij in de zone zonder sticker staat?
Je mag het van mij proberen maar ik ga liever s'avonds op een normale manier naar huis ;)

Wij laten de auto bij ons hotel staan, daar slepen ze hem heus niet weg neem ik aan?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:00

mariekie schreef:
Wij laten de auto bij ons hotel staan, daar slepen ze hem heus niet weg neem ik aan?

Als ie in een parkeergarage staat niet neem ik aan... maar op openbaar terrein...
Ik zou het risico niet nemen, juist niet als ik in een hotel zat. Voor die paar euro... geld gaat het toch kosten ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:11

Kajanus schreef:
Heeft iemand van jullie al kaartjes besteld via de knhs ?? Ik wilde dat ook doen voor de 18de maar je moet jezelf dan aanmelden en inloggen.. maar als je dat gedaan hebt kan je dan wel betalen via telebankieren of moet je weer eens een kreditkaart hebben.

Ik heb met creditcard betaald en eigenlijk niet goed gekeken of er ook andere mogelijkheden waren.

Dat aanmelden is wel heel makkelijk.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:18

Weet iemand of het mogelijk is om er met de trein naar toe tegaan.Of dat er een station in de buurt is

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:29

Trein denk ik wel. Er is een trein die in essen stopt en ik neem aan dat er genoeg lijnbussen rijden naar de Messe.

Je kan er wel wat koopjes doen, bij die Nederlander aan de roltrap heb je bergen merkdekjes en bandages aan goedkopere prijzen. Vanaf 100€ gaf hij in 2009 een kleine trollybag, best nuttig met zoveel aankopen! :j Andere stands hebben dan bijvoorbeeld merkmodelen rijbroeken of jassen van vorig jaar aan 50% of meer. Heb zo een pikeur rijbroek gekocht voor 40€
Je kan ook afbieden, dat is daar heel normaal. Demo's zijn er toch wel veel. In bijna elke grote hal heb je wel een kleine piste waar er demo's gegeven worden. Heb zo eens op een cuttingpaard mogen rijden, die een plastieke koe aan het drijven was :D super cool!

Om hoe laat gingen de deuren weer open door de week? 10u?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:54

heb net op de ns planner gekeken maar er staan heel wat stations in essen welke moet ik hebben??

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:57

euh... centraal zou ik zeggen. Anders vraag je aan de conducteur waar de dichtsbijzijnde halte is van het "Messegelände"

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:01

Die Nederlander bij de trap is Hyporama

brisingr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:56

Ik heb ook ontzettend veel zin in equitana dit jaar :D :D
ik ben 2 jaar geleden voor het eerst geweest en ik heb daar zoveel spullen gezien die je hier niet kunt kopen ...
alleen was het toen jammer dat ik nog geen eigen paard had...
toen ik wegging zei ik ...als ik hier over 2 jaar weer kom heb ik een eigen paard !!! en het klopt nu kan ik ook meer spulletjes kopen voor op en om het paard...
wij gaan gewoon heen met de auto.. .dan kun je de auto daar parkeren en met een pendelbus naar de hallen toe.
ik kan gewoon niet wachten tot het zover is :P

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:14

webster543 schreef:
euh... centraal zou ik zeggen. Anders vraag je aan de conducteur waar de dichtsbijzijnde halte is van het "Messegelände"

Trein stopt onderaan het beursgebouw, trap oplopen en je staat voor de ingang, hoe makkelijk wil je het hebben?

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:25

aafje87: heb het opgezocht en het is NIET nodig.

..:: Umweltzone in Essen ::..
Seit dem 01. Oktober 2008 gibt es in Essen eine Umweltzone. Dadurch soll die Luftqualität verbessert werden. Diese Umweltzone umfasst die Innenstadt sowie die nordöstlichen Stadtteile. Innerhalb dieser ausgewiesenen Gebiete sind seitdem nur noch Fahrten von Kraftfahrzeugen mit einer gültigen Feinstaub-Plakette bzw. bei Erfüllung besonderer Ausnahmen erlaubt. Halter von Fahrzeugen ohne Plakette müssen mit einem Bußgeld in Höhe von 40 Euro und einem Punkt in Flensburg rechnen.
Das Gelände der Messe Essen GmbH liegt außerhalb der Umweltzone und ist daher von den Regelungen nicht direkt betroffen. Allerdings kann die An- bzw. Abreise zum Messegelände, zu den Parkplätzen oder die Fahrt zum Hotel in der Innenstadt durch die Umweltzone führen. In diesem Falle ist die Plakettenpflicht zu beachten. Falls möglich, wählen Sie bitte eine Ausweichroute (vgl. Karte). Um Ihnen die problemlose Einfahrt in die Umweltzone zu ermöglichen, besteht zwischen der Messe Essen GmbH und dem TÜV Nord eine Kooperation.

Het kan zijn dat je door het gebied geen moet, maar het hoeft dus niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:44

Wie kan er goed Duits vertalen :o

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:50

Het terrein van de Messe Essen GmbH is gevestigd buiten de Groene Zone en is derhalve niet rechtstreeks getroffen door de regelgeving. Echter, de aankomst en vertrek naar het beursterrein leiden tot de parkeerplaats of het station naar het hotel in de stad door de Groene Zone. In dit geval, zal de sticker in acht worden genomen. Indien mogelijk, selecteer aub een alternatieve route (zie kaart). Zodat u gemakkelijk kunt rijden naar de milieu-gebied, tussen de Messe Essen GmbH en TÜV Nord samenwerking.

Dus als je even oplet waar je heen rijd, hoef je er niet doorheen te komen. ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:39

Thanx +:)+

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:45

Mijn moeder en ik willen ook graag gaan, ik denk op een zaterdag.

Ik ben wel benieuwd, weet ook niet precies hoe het gaat daar?
Eerst kaartje kopen via KNHS? :)

En die sticker moet je dus ook verplicht kopen/halen?
(is voor ons de eerste keer)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:07

Toch koop ik zo'n sticker hoor!
Die 14 euro.

Liever dat dan dat ik niet oplet en m'n auto kwijt ben.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:29

Hier voor de liefhebbers de link naar de themadagen :)
http://www.equitana.com/theme_days_150.html
Wij zouden eerst vrijdag de 18e met korting gaan van de KNHS maar na dat we het thema-dagen overzicht hebbben gezien, hebben we besloten om toch maandag de 14e te gaan, dan is het 'training day' dus heel veel trainingsclinics... dressuur/springen/NH/western, en dat soort clinics zijn toch altijd leuk en leerzaam :j
Mocht t nou echt heel goed bevallen (1e keer wordt 't voor ons) dan kunnen we altijd dat laatste weekend nog een keer gaan, met de trolley's in de aanslag haha!

Ik heb een keer een indeling met de hallen gezien maar die heb ik spijtig genoeg nooit meer teruggevonden :+ het is ook zo'n heerlijk overzichtelijke website, zucht...
Ik weet in ieder geval wel dat Hal 6 de show hal is en bij het kaartenoverzicht kun je voor €5,- een stoel reserveren voor die dag en Hal 7 is de western hal voor de hele duur van Equintana (ik dressuur, mijn vriendin springt en onze andere vriendin rijdt western haha) dus onze western-vriendin zal ook wel aan d'r trekken komen :D

Ik heb er enorm veel zin in maar ga me zeker nog ff verdiepen in die milieu-sticker... als 't moet dan moet 't, maar mocht t niet nodig zijn dan besteed ik die €14,00 liever aan een frietje/drinken/broodje daarzo ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:59

Ehm, wij hebben nooit zo'n sticker hoor met de vorige edities, dus ook dit jaar niet :+