Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:49

Tiso schreef:
iedereen al zin in de vierdaagse, wij hier zeker wel en de paarden ook.
kunnen lekker gaan trainen:)

Dat trainen vooral zodra de winter wat voorbij is.. Kan geen kant op zo!
DAAR BAAL IK ENORM VAN!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:58

Mocht iemand met ons willen meerijden als maatje dan kan dat ook gerust hoor; alleen dan wel erachter want die van mij is al heet genoeg tussen al die andere paarden :o

Was wel even wennen; ookal is het 'maar' een shet van 1.03m. ze stapte vaak toch behoorlijk wat sneller dan de grote paarden. Ook in draf maakt ze flink wat vaart; als zij in uitgestrekte draf draaft, houdt ze met gemak een gemiddeld galloperend paard/grote pony bij.
Was vorig jaar ook zo grappig; blijkbaar zaten er al de hele tijd een stel ruiters met haflingers achter ons, dus ik wilde ze er langs laten, maar ze vonden het helemaal geweldig om achter ons te blijven rijden want wij reden tenminste lekker door :Y) wij in draf en zij in een beste galop er achter, dat ging prima :)

Ik heb me de eerste dag constant aangepast aan mensen die steeds voor ons reden qua tempo maar dat werd echt vervelend; die van mij wil gewoon heel graag, als 't even kan laat ik haar een half uur vol in draf lopen, 5 a 10 min. even op adem stappen en hup weer een heel stuk draven. Iedere keer had ik haar net weer in draf en dan kwamen we al weer anderen tegen.... dat was wel lastig af en toe...
maargoed ik heb straks een splinternieuwe wagen mét rem, dus ik zal maar alvast wat reserve remblokjes gaan verzamelen }:) ~~}>

laura22

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:34

Weet iemand nog een plekje voor mij en de pony? Heb de voicemail van camping jagtlust al ingesproken. Het vervelende is alleen dat ik niet te ver van de startplaats kan verblijven, wordt namelijk gebracht en als het voorbij is weer opgehaald met de trailer. Dus moet het liefst niet verder als een half uur er van af liggen.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:43

jaghtlust zit er echt naast.. verder heb ik geen ervaring met andere plekjes... 3 jaar geleden bij jaghtlust gestart en daar wijk ik nooti meer van af...

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:47

Yes, ook ingeloot! Wij rijden aangespannen, dus als er iemand mee wil rijden dan horen we het wel :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 14:49

JoyCiej007 schreef:
Mocht iemand met ons willen meerijden als maatje dan kan dat ook gerust hoor; alleen dan wel erachter want die van mij is al heet genoeg tussen al die andere paarden :o

Was wel even wennen; ookal is het 'maar' een shet van 1.03m. ze stapte vaak toch behoorlijk wat sneller dan de grote paarden. Ook in draf maakt ze flink wat vaart; als zij in uitgestrekte draf draaft, houdt ze met gemak een gemiddeld galloperend paard/grote pony bij.
Was vorig jaar ook zo grappig; blijkbaar zaten er al de hele tijd een stel ruiters met haflingers achter ons, dus ik wilde ze er langs laten, maar ze vonden het helemaal geweldig om achter ons te blijven rijden want wij reden tenminste lekker door :Y) wij in draf en zij in een beste galop er achter, dat ging prima :)

Ik heb me de eerste dag constant aangepast aan mensen die steeds voor ons reden qua tempo maar dat werd echt vervelend; die van mij wil gewoon heel graag, als 't even kan laat ik haar een half uur vol in draf lopen, 5 a 10 min. even op adem stappen en hup weer een heel stuk draven. Iedere keer had ik haar net weer in draf en dan kwamen we al weer anderen tegen.... dat was wel lastig af en toe...
maargoed ik heb straks een splinternieuwe wagen mét rem, dus ik zal maar alvast wat reserve remblokjes gaan verzamelen }:) ~~}>

Turbo shet :D Denkt hij misschien dat hij een groot paard is?
Ik heb dat met mijn hond... hij is een middenslag/grote hond maar denkt dat ie een jack russel is.. :o

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 14:50

laura22 schreef:
Weet iemand nog een plekje voor mij en de pony? Heb de voicemail van camping jagtlust al ingesproken. Het vervelende is alleen dat ik niet te ver van de startplaats kan verblijven, wordt namelijk gebracht en als het voorbij is weer opgehaald met de trailer. Dus moet het liefst niet verder als een half uur er van af liggen.

Henk belt je wel terug ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:51

Mijn vriendin is ook ingeloot met mijn paardje, dus we gaan gezellig met 'n tweeën.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:37

wij gaan nu met een heel stel van stal, word mijn 1e jaar, maar voor een deel van de rest is het bekend terrein.
Ben heel benieuwd hoe het is en gaat allemaal!
En hoe Linda dan is met buitenrijden en andere paarden...tot nu toe alleen maar "poingpoingpoing ik ben een springveer" :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:24

JoyCiej007 schreef:

Joyce, als ik jou zo hoor, moet je maar gauw met mijn dochter Linda en haar shet Juultje kennismaken. Geloof bijna dat jullie tempo aardig gelijk kan liggen. Ze is ook ingeloot.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 01:57

No_No schreef:
JoyCiej007 schreef:

Turbo shet :D Denkt hij misschien dat hij een groot paard is?
Ik heb dat met mijn hond... hij is een middenslag/grote hond maar denkt dat ie een jack russel is.. :o

Zo werd ze dus ook genoemd door zo'n beetje iedereen :o :+
Denk dat het een combinatie is van grootheidswaanzin, werklustigheid en training.
Of we nu aan het trainen zijn met een bepaald doel (wedstrijd, dressuur, vierdaagse, conditie) of we maken gewoon een ontspannen rit, we rijden eigenlijk bijna altijd in vrij hoog tempo, gewoon lekker doorgassen en kilometers maken. 't is er zo 1 die zich letterlijk doodwerkt voor je, op een gegeven moment wil ik wel even lekker kunnen stappen maar dan moet ik haar bijna zeggen 'heej joh even rustig jij, je valt er zelf ook bijna bij neer' :(:)
Ze wil gewoon ontzettend graag werken, maar kan bovendien ook erg heet en heel sterk zijn. Heb na vorig jaar de vierdaagse toch echt wel een week last gehad van m'n armen en polsen, moest gewoon de halve rit met al m'n kracht in de leidsels hangen om haar bij me te kunnen houden....

En dat was zo mooi, dan kwamen we weer terug op de camping en dan had ik het ook wel een beetje gehad, helemaal moe van al die inspanning en concentratie en dan was m'n groom zo lief om m'n pony voor haar rekening te nemen. Lekker afspuiten, hoefjes nachecken, eten geven en op de wei. Dan liep ze vanaf de trailer/inspanplek met haar naar de afspuitplaats en dat beest stond gewoon naast haar te draven en te dribbelen, helemaal vrolijk met oortjes er op, zo van 'nou ik kan nog wel een rondje hoor!'. Ja da's dan wel heel mooi om te zien, als m'n pony er net zo'n plezier, of zelfs wel méer plezier in heeft dan dat wij dat hebben.....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 02:01

Sandrina: ja leuk idee! :D fijn om te horen dat er nog meer tempomakers tussen zitten en dat we niet de enige zijn :P

Ben vorig jaar op een gegeven moment ook een tijdje wezen 'plakken' achter een aanspanning met 2 zwarte geldersen, die waren ook erg heet en tempo lag ook hoog. Dus even gevraagd of ik een eindje achter ze mocht blijven, zodat die van mij ook even lekker haar gang kon gaan. Je zag die mannen kijken :roll:
maar dat veranderde wel toen bleek dat we het tempo prima bij konden houden, en weer zelf verder gingen toen zij gingen stappen.... _O-

Hebben ook 2x meegereden met de plaatselijke koetsentocht een dorp hier verderop. Zo'n 70 aanspanningen, gezellig een mooie rit maken van zo'n 25 km. paar sherrystops tussen door en als afsluiting een mooie parade door 't dorp. Die grote tuigers kwamen allemaal met de trailer en waren bij de eerste stop al flink bezweet, paar jaar geleden was ik de enige shetaanspanning en mij werd veel gevraagd of dat kleintje het wel aan kon. Aangezien we niet in het bezit van een trailer zijn heb ik héén en terug vanaf huis naar startplaats gereden. inclusief rit en optocht kwam dat op zo'n 40 km. op 1 dag. Pony moe maar voldaan, maar zéker niet op. :Y)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 02:06

BarbaLala schreef:
wij gaan nu met een heel stel van stal, word mijn 1e jaar, maar voor een deel van de rest is het bekend terrein.
Ben heel benieuwd hoe het is en gaat allemaal!
En hoe Linda dan is met buitenrijden en andere paarden...tot nu toe alleen maar "poingpoingpoing ik ben een springveer" :+

gezellig zo met z'n allen van stal!
en wat betreft dat laatste; daar heeft iedereen wel een beetje last van heb ik gemerkt. Ik 'schaamde' me al een beetje dat ik m'n pony in de onderste sleuf van de liverpool reed, mét sperriem en af en toe flinke druk op de leidsels, maar als ik de rest van de paarden zag waren die af en toe ook behoorlijk heet..... Ze vinden het in iedergeval hélemaal geweldig. :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:57

Haha ja, zal ook wel niet de enige zijn, en scheelt dat je niet tegelijk start allemaal :P

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:01

Ik rijd o.a. met BarbaLala mee ;). Voor mij en mijn paardevent wordt het de 3e keer en de vorige twee keer heeft hij zich tegen verwachting in voorbééldig gedragen tussen al die vreemde paarden en op vreemd terrein.

We willen nu met z'n allen in staltenue :D. Oh en de paarden blijven daar slapen (voor het eerst) en een aantal van ons groepje ook. We hebben er zin in!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:02

*\o/* Sassieee

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:22

Sees schreef:
Ik rijd o.a. met BarbaLala mee ;). Voor mij en mijn paardevent wordt het de 3e keer en de vorige twee keer heeft hij zich tegen verwachting in voorbééldig gedragen tussen al die vreemde paarden en op vreemd terrein.

We willen nu met z'n allen in staltenue :D. Oh en de paarden blijven daar slapen (voor het eerst) en een aantal van ons groepje ook. We hebben er zin in!!

Ow ja??Hebben we er zin in????????

*\o/* ECHT WEL!!!!!! *\o/*

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:42

No_No schreef:
Tiso schreef:
iedereen al zin in de vierdaagse, wij hier zeker wel en de paarden ook.
kunnen lekker gaan trainen:)

Dat trainen vooral zodra de winter wat voorbij is.. Kan geen kant op zo!
DAAR BAAL IK ENORM VAN!

haha anders wij hier ook wel, het is nu net een spiegel bij ons op de boerderij.
maar het word beter weer. hoop ik :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:17

YES! Ik ben voor ingeloot voor de paardenvierdaagse. Dus rijmaatjes zijn welkom. Liefst zo rustig mogelijk want het is voor mij en mijn paard een hele uitdaging om dit te ondernemen. We zijn 2 jaar terug samen gevallen na een aanval van een hond, en we moeten een beetje lef terug zien te krijgen. Vooral ik dus :( Maar heb er zin in, ik hoop mijn luie dikzak ook :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:25

Ceriadwen schreef:
YES! Ik ben voor ingeloot voor de paardenvierdaagse. Dus rijmaatjes zijn welkom. Liefst zo rustig mogelijk want het is voor mij en mijn paard een hele uitdaging om dit te ondernemen. We zijn 2 jaar terug samen gevallen na een aanval van een hond, en we moeten een beetje lef terug zien te krijgen. Vooral ik dus :( Maar heb er zin in, ik hoop mijn luie dikzak ook :D

Ik zie dat je nieuw bent! Welkom hier :D
Er zijn vrij veel mensen alleen, is vast wel iemand waar je bij kan aansluiten!

Veel plezier met het voorberijden :D

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:51

konijn schreef:
wees welkom!!!

Bedankt! We hebben er zin in..... :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:00

Ceriadwen schreef:

Gefeliciteerd met je deelnameplekje. Wil je rustig rijden dan zal je echt rustige mederijders moeten zoek; de 1e dag zal dat niet meevallen,want dan is mens en dier ontregeld omdat de1e een erg onrustige dag is. de andere dagen went het wat meer. Het kan schelen je paard al te laten wennen door eerder naar Epe te komen. Er zullen altijd mensenzijn waar je je bij kunt aansluiten; afspraken maken over het tempo is niet verkeerd.
Wat ook kan schelen is als je nu al goed gaat trainen, zoek de vuilniswagen op die aan het laden is of een fanfare. Is ie dan rustig dan kan er meer. Vind je dat eng dan kan je vragen aan stalgenoten met je mee te gaan om jou en paard weer verkeersmak te maken.
Veel succes!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:30

Wat ik me afvraag;
kom je elkaar veel tegen onderweg?
En zijn er routes die langs afdalingen gaan? bijvoorbeeld lager gelegen slootjes etc?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:45

BarbaLala schreef:
Wat ik me afvraag;
kom je elkaar veel tegen onderweg?
En zijn er routes die langs afdalingen gaan? bijvoorbeeld lager gelegen slootjes etc?

kom je elkaar veel tegen onderweg
neuh, je gaat allemaal dezelfde kant op, maar ieder mag zijn eigen tempo uitmaken dus je wordt ingehaald en dat is vreselijk wennen, vooral die eerste dag. De karren/koetsen rammelen erg en de paarden OHZ horen voornamelijk die herrie van kettingen en piepende remmen en door het zand horen ze niet de hoeven van de paarden die ervoor staan, snap je?
Uit ervaring weet ik dat een aanspanning een veel hoger tempo heeft dat een ruiter en dat die bijna niet gecombineerd kunnen worden. Koetsen staan maar zo vlak achter je.

Nee geen afdalingen niet noemenswaardige althans.
Slootjes? Neuh, zelden hoezo?

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:15

ik vind het reuze meevallen hoor! met de herrie van karren.
ik heb een ijslander die trekkers en vrachtwagens een toestand vind maar hij vond die karren helemaal niet eng.. we hebben een stukje over de heide gegalopeerd met een kar achter ons in volle galop met ons mee en hij keek niet op of om ( anders dan ik, ik scheet bagger) kvind dat wel erg indrukwekkend zo`n kar met een hele harde vaart achter je.
dus het verschilt heel erg per paard