zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:14

Hebben jullie die meid met dat shetje geen rotschop gegeven.. of stond iedereen erbij en keek er naar???

Had een goede voor mij geweest, had haar met die stok op haar ogen kop geslagen.

Bah als ik dit lees ben ik zooooo blij dat ik nooit naar dit soort dingen ga.. zou er gewoon beroerd vandaan komen.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:14

De Berlin geen topkwaliteit? Zeker wel! ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:15

Ik ga nu heen....net gewerkt en maar eens het gedruis in. Vooral het feestje na die tijd is vaak gezellig ;-).

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:15

Vanmorgen half 6 vertrokken met trailer, 7 uur aanwezig en rond 9 uur alweer volgeladen op de terugreis!!
Leuke (kruising) friese merrie papierloos met kolletje, bijna 4 jaar voor mijn schoonzussie.. :)
Thuis was de smid bezig dus meteen even de merrie meegepakt :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:16

Rivaldo schreef:
De Berlin geen topkwaliteit? Zeker wel! ;)

Was ie van jou? :D

Anoniem

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:30

Ik ben ent terug, wil nu m'n foto's even nabewerken en uploaden alleen herkent m'n laptop dat toestel ineens niet meer. :(

Heb verder geen vervelende dingen meegemaakt of gezien. Ook geen hele magere of mismaakte paarden o.i.d. Iets wat ik andere jaren wel eens heb gezien. Maar alles zag er nu prima uit.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:30

Hallo.

Ik heb vandaag een paard in een auto gezien.
haha, een mini shet in de kattebak..

En ik heb foto's gemaakt!

Het was veel te druk. Eerst in de file gestaan .. en de paarden waren bijna niet te zien door alle mensen..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:31

desillies schreef:
Als het goed is heeft mijn zus twee tinkerjaarling hengsten voor me gekocht, ik had er maar 1 besteld eigenlijk :D
Nog meer mensen een Tinker die gisteren net uit Engeland waren binnengekomen gekocht daar?

Ik heb 2 tinkerjaarlingen gezien, bij elkaar! Misschien waren dat de jouwe wel. Die moesten door de menigte heen!

En die mini shets die aangespannen waren staan er nu nog steeds..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:32

Ik heb wel twee jonge Tinkers gezien en volgens mij brabbelde die man iets over dat ze er net waren... Maar kan het mis hebben. et ging in ieder geval om een vosbonte en een zwartbonte.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:34

Ik had 2 zwartbonte gezien geloof ik.
Maar een paard in de auto , dat was wel het raarste wat ik vandaag gezien heb.

Er waren echt super veel veulens.
En super veel friezen.
(en shetten natuurlijk)

Ik zal even de foto's uploaden :j

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:42

Ik ben ook weer terug

Heb nog een zadeldekje gekocht (een Eurostar stripe grijs met blauw voor €15,00 :D )

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:43

ik ben benieuwd naar foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:45

Winxz_Bas schreef:
ik ben benieuwd naar foto's!

Ik ben er mee bezig. :j

Denk dat ze er binnen nu en een uur wel opstaan.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:51

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:55

Zo ik kom ook net terug. wauw er stond zo'n gaaf paard, een Berlin x Lux als k het goed onthouden heb. Ook stond er een leuke Trento B x Ferro. Ben nu wel kapoet. en erg blij dat k thuis ben , duik zo maar lekker mn bed in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:03

Er stond ook een heeeeele mooie vos, prachtig glanzend. En heel groot. Heb er helaas geen foto van gemaakt. :roll:

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:05

Ik heb ook alleen een zweep gekocht
En we hadden nog een mooi merrie veulen gezien met chin chin en goodtimes erin.
Voor 1000 euries. Alleen wij zochten wat goedkopers (A)
En was ook een drukte makkertje.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:06

ben ook geweest daarna nog even na divoza geweest even naar een ander zadel gekeken verder niet veel gedaan!

zaten wel leuke paardjes en pony's tussen maar 1 vond ik er ook echt mooi dat was een donkerbruine hengst, weet de afstammeling niet omdat ik het paard zoiezo niet kan kopen! :$
gister wel bijna ander paard gekocht die vandaag op de markt staat.. maar toch maar neit gedaan!

polly76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:07

wij zijn ook weer terug al een tijdje eigenlijk ben eerst snel weer mijn bed ingedoken en warm worden brrrr wat was het koud.
Heb niet echt iets gezien waar ik van dacht wow die wil ik hebben.
Ja die kleine minni s die stonden te rillen van de kou die had ik wel onder mijn jas willen stoppen om ze warm te maken die arme stakkertjes. Waar is dat nou goed voor die kleine dingen te scheren ? en doe ze dan ook nog dikke dekentjes op i.p.v zo n dus zweet dekentje.
Stond trouwens ook een paard tussen waar het dikke damp op zijn zweet deken lag die ook heen en weer stond te schudden omdat die het zo koud had , maar ja die had ik niet onder mijn jas kunnen stoppen :+
Voor de rest ben ik niet echt hele rare gekke dingen tegen gekomen , al moet ik zeggen zou nooit mijn eigen paardje of pony daar zo neer zetten.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:08

anneliesdj schreef:
Hmm, heb er wel even naar gestaard in de geest van 'er moet toch iets mis mee zijn', het ergste wat ik kon ontdekken was dat ie wat weke lendenen had. Vond die borstkas wel meevallen, dier is ook pas 3, kan nog best wat breder worden.
Ik heb hem overigens ook niet zien lopen, maar evengoed, hij is springgefokt dus zal vast niet bijzonder zijn. Was wel een braverik, stond erg geduldig op zijn ketting te sabbelen :P (maar waarom moet die eigenaar daar steeds zo'n ruk aan geven? Doet toch pijn...).
Vond het wel opvallen hoeveel volk er naar het papier en prijs vroeg en vervolgens heel lang bleven staren, volgens mij is 99% bang om een kat in de zak te kopen :=
Maar om eerlijk te zijn, als ik het geld over had zou ik hem wel meegenomen hebben voor 6000.- (mits ie netjes loopt natuurlijk) als je ziet waar Berlin's gemiddeld voor weg gaan krijg je dat er wel weer uit.

Dat was het bij ons het ook een beetje. Als ze een leuk paard tegen kwamen in een leuke prijsklasse hadden ze die vast gekocht. Maar doordat ie op de markt stond hadden we echt zoiets van, met een echt zo'n goed paard ga je toch niet naar de markt, veel te duur voor de markt.

Verder heb ik mein moeen houden bij een veulen. Koffievos, word vermoedelijk een D , blesje en 2 witte achterbenen. Ik vond hem heel leuk :oo het volgende rondje wat we liepen was ie al weg.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:10

ik ben verder niet echt gekke dingen tegen gekomen :) heb het leuk gehad, heb niets gekocht. (Godzijdank!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:14

Hebben jullie die wildkleur hengst ook gezien die constant de (overigens veel grotere) bruine merrie naast hem wilde dekken?

't Was wel 'n mooi hengstje, hele bijzondere kleur (grullo achtig). Een D/E'tje was het.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:17

Nee, wel op de brink een arabisch lijkende voshengst die aan een boom gebonden stond en uberopgewonden rondjes aan het draaien was.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:20

hoorde wel vaak ambulance zoiezo wel 3 ambulance's waarvan ik er 1 ook echt heb gezien..
altijd wel een naar gevoel..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:21

Ja toen wij weggingen kwam er ook eentje voorbij met sirenes. :\ Met zoveel mensen en paarden op een kluitje is het ook niet gek dat er ongelukken gebeuren.