Appassionata 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Re: Appassionata 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 20:18

Rens_ke schreef:
Die opmerkingen over de paarden waren slechts voorbeelden om over te kunnen mopperen.
Ik zeg niet dat alles maar mooi en goed gevonden moet worden. Maar er hoeft ook niet op alles gebekritiseerd te worden en meteen een show amateuristisch te vinden. Goed.. alsnog.. is het mijn mening en zeg ik 'ik vind'.

Tsja, voor de prijzen die ze vragen mag je naar mijn mening toch echt meer professionaliteit verwachten, in het geheel. Dus niet alleen kwaliteit van de paarden zelf, maar alles.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:24

exact. Ze vragen professionele prijzen, dan verwacht ik ook professionele resultaten.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:25

Ik heb ook al eerder gezegd dat ik ook wel het een en ander aan te merken had hoor. Maar ik bedoel, was de show nou echt zo slecht dat er niks positiefs te melden is? Daar viel ik een beetje over.

En dat over die prijzen heb ik ook zelf al eens gezegd. Dus ben ik het mee eens

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:27

die positieve dingen heb ik wel degelijk genoemd, maar dat waren dan vooral Lorenzo (special act, dus geen vast onderdeel!) de garotcha rijder en het Portugese duo, en dat vind ik dan wel erg mager. De rest vond ik vooral ook slordig en dat stoorde me zeker.

Om je een idee te geven, Varekai in Madrid (Cirque du Soleil) heeft kaarten vanaf 35 euro tot 78 voor de premium seats, en dat praat je echt over een wereld van verschil, in alle opzichten.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:00

Het was ook niet de bedoeling om mensen tot aan de grond toe af te branden ofzo hoor.. integendeel. Ik ben het tot op zekere hoogte met jullie allemaal eens.
Maar goed..de beste stuurlui staan aan wal. ( en dat is ook een cliche )

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:42

ik ben er de 28ste geweest en vond het echt heel erg leuk! Haha!
sommige stukken ook erg mooi! en die kleine shetlander vond ik helemaal geweldig hahha Haha!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:49

Citaat:
Tsja, voor de prijzen die ze vragen mag je naar mijn mening toch echt meer professionaliteit verwachten, in het geheel. Dus niet alleen kwaliteit van de paarden zelf, maar alles.

idd voor dit bedrag had ik ook zeker meer verwacht! indien het een show is waar je voor 15 a 20 euro heen kunt en het meer als doelgroep kinderen heeft zeg ik : oke dat wast het waard
maar ik was bijna 100 kwijt en ergerde me dood aan de meeste optredens!
vooral aan die van die friezen Huilen 6mooie paarden..man ze keken niet eens naar elkaar,,
reden elk hun individuele proefje grrr dat is toch zonde!en kun je toch nie maken?!
magoed ik zal zelf wel teveel zijn gedrild tijdens het 6tal rijden voor onze vereniging dat ik te kritisch ben geworden Haha!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:54

Jup, wij waren dus 250 euro kwijt. Doen we nooit meer. Lachen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:23

lieke4quike schreef:
Ik vond de show tegenvallen. Ik heb shows hier in nederland gezien (gratis!) van bijv. 'de Future Guys' uit Nistelrode. Die doen ook met quatre horses die dan rondjes rennen en dan dat zij 'kunstjes doen', maar die doen het 20x beter dan die mannetjes van apassionata. Ook vond ik de friezen erg slordig gereden en zo waren er wel meer acts waarbij ik dacht (moet dit nu echt in apassionata?). Ik bedoel bijv.: de ijsanders. Dit was eigenlijk de act: een paar ijslanders die een rondje lopen, met sterretjes aan hun benen. Ja sorry hoor, maar betaal ik dáár nu zo veel geld voor???

ps: de aankleding en muziek vond ik wel heel mooi. Bij apassionata moeten ze het vooral (ze hebben ook héle mooie acts) gewoon hebben van 'de show erom heen', en niet van die geweldige shows (over het algemeen dan hé).

ps2: ik vond dat kleine zwarte shetje met z'n hoge school sprongen wel uber schattig Haha!

Nouw sorry hoor, maar wat ik zeg is niet alleen negatief. Ik vind gewoon dat de prijs-show verhouding echt NIET klopt. Ik bedoel: wat heb ik de hele avond gezien? Een aantal (niet spectaculaire) carousels, wat paarden (en 'veulens') die rond rennen.... Die shows hoef ik dus echt niet te zien in apassionata hoor....

shows die ik wel mooi vond waren bijv. de vuurshow (had wel iets), lorenzo (maar die hoort eigenlijk helemaal niet bij apassionata, maar ik vond het wel de beste Tong uitsteken). Ik wil gewoon shows die iets spectaculairs geven. En sommige shows waren wel leuk, maar veel te lang dradig (dat je ze bijv. na 5 minuten wel hebt gezien, maar ze gaan nog gewoon 10 minuten door... Slapen ). Ik betaal veel, dus verwacht ik ook veel.

Ik herhaal nog maar eens een keer: Ik ben ook naar een aantal GRATIS shows geweest. Die hadden dan wel niet van die mooie kostuums en zo'n mooie licht en geluidshow, maar daar heb ik wel meer van genoten. Ze moesten het hebben van hun shows, en die waren dan ook Géwéldíg. Ik weet wel waar ik de volgende keer heen ga.....

ps de show van de 'Future Guys' uit Nistelrode heb ik al 3 keer gezien en ik blijf het knap vinden...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:28

ja ik ben ook geweest. ik ging de laatste dag in de rai.
hebben jullie wel poffertjes gegeten??:P
is van men vader dus daarom mocht ik ook gewoon nar binnen lopen.
maar ik vond het echt heel erg leuk. sommige stukken waren alleen wel een beetje van vorig jaar of dat jaar ervoor maar ik vond het wel leuk.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:34

Nee, geen poffertjes op, wel snoep Tong uitsteken

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:35

haha dats een vriend van men vader. was het daar dan niet druk??

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:49

Ik moet zeggen, ik vond het ook niet spectaculair.
Al die reclame en ophef die erover gemaakt werd, ik vond het niet in verhouding...
Ik heb de show gekregen van m'n moeder, zijn er met 5 pers. naartoe gegaan.
2 mensen met verstand van paarden, 3 mensen zonder verstand van paarden.
de 3 mensen zonder verstand van paarden vonden het een mooie show, maar de 2 met (waaronder ik) vonden er weinig aan.
Ik heb me ook vreselijk zitten ergeren aan de commentator...wat een kwal zeg!
WELKOM BIJ APPASSIONATAAAAA GRAAAAAANNDDDD VOOOOOIIIIIAAAAAAGGGGGEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
(leek wel alsof hij bij de lakeside had gewerkt: ONEEHUNDEDDD ANDDD EIGHTYYYYYY!!!!)

Ik dacht eerst dat Lorenzo een paard was...had geen flauw idee.
Zijn show was wel knap, dat doe ik 'm niet na!

Ik ging naar Appassionata met het idee, daar ga ik dingen zien die ik absoluut nooit zelf kan doen echt spectaculair!
Maar die carrousel van die Friezen, dat kan ik met een beetje oefenen ook wel...zoals al eerder gezegd een willekeurige carrousel vereniging kan het net zo goed of beter.
En dat ze dan liegen tegen het publiek!!! "veulens" echt niet! Dat waren gewoon opgeschoren, getrimd als veulen, minipaarden...
(ik zou het nog mis kunnen hebben, maar ik verwacht van niet)

Nee, ik vond het geen geweldige show, en zeker geen €60 euro waard! +€14 voor het parkeren, stelletje wezenlozen!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:51

Jup. Knipoog

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:31

Volgens mij zat er wel 1 echt veulen bij gezien de vorm en lengte van het staartje...De andere 2 waren idd nepveulens

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:30

Volgensmij waren het jaarlingen, jaarlingwelshjes dacht ik zo.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:40

@ jolmer: ook wel, maar ik had niet echt honger (khad net vantevoren in de stad mun buik rond gegeten), dus vandaar geen poffertjes en wel snoep ROFL).

@ whoopylover: helemaal waar, ik vond die commentator ook zwáár iritant. en dan hoe hárd die microfoon staat, maargoed...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:18

crossmonster schreef:

inderdaad, dat dacht ik ook. Maar waarschijnlijk wel iets 'veulen-achtiger' gemaakt Knipoog

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:27

Ik dacht zelf eerder aan american miniature horses...

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:55

Jammer dat de show zo tegenviel voor veel mensen. Ik moet zeggen dat er inderdaad meer foutjes inzaten vergeleken met vorig jaar. Al ging het na de pauze veel beter. De Friezen liepen inderdaad niet zo mooi samen, maar er was er maar eentje die niet meekwam en daardoor viel het ineen eigenlijk. die ijslanders waren juist stoer, ben echt een ponymens en ik snap niet dat sommige mensen alleen paarden willen zien. die kleine shet was superstoer en vond het vet dat ie zoveel kon! volgend jaar zou ik zeker weer gaan maar dat is meer omdat de show voor mij wat specialer is Knipoog

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:38

Ik hoorde dat de show in andere landen groter en beter is, klopt dat?
Mijn idee word vooral gewekt door de vele foto's op de site van acts die niet aan bod waren gekomen.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:30

morge is het zover, dan kan ik gaan zien... Ik ben eens benieuwd hoe het gaat zijn, want de meningen zijn enorm verdeeld heb ik al gemerkt!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:33

Mwah meningen verdeeld...

Paardenkenners vinden het tegenvallen.
Mensen die meer hobbymatig rijden , of minimaal met paarden bezig zijn, vinden het geweldig.
Laatste groep ziet de slehcte kwaliteit van de ruiters wss niet Lachen

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:36

ik zal het morgen of overmorgen weten te zeggen se hoe ik het vond Knipoog

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:44

Loizy schreef:
crossmonster schreef:

inderdaad, dat dacht ik ook. Maar waarschijnlijk wel iets 'veulen-achtiger' gemaakt Knipoog

Ik heb de foto's even bekeken, maar het zijn echt jonge/jaarling welshjes Ja