weer ter aarde gestort? p 13: msn toch operatie ondergaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avenance

Re: weer ter aarde gestort? p 13: msn toch operatie ondergaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:44

Agnes ik heb respect voor je, vind het heel knap wat je allemaal bereikt en daar kan menig mens nog eens een voorbeeld aannemen! OK dan!

Of je wel of niet op Indi moet stappen, ik neem aan dat je daar zelf een hele goeie kijk op hebt, jij kent je paard en je eigen lichaam het beste en aan paardrijden zal altijd en voor iedereen een risico zitten, niemand kan garanderen dat een gezond paard nooit zal vallen of dat een 'gezonde' ruiter altijd de juiste beslissing neemt.

Ik vind het dan ook ronduit asociaal dat andere personen vinden dat zei kunnen zeggen wat Agnes met Indi moet doen!

Agnes en Indi, ga zo door, trek je niets van andere aan, laat je niet gek maken door anderen en ik hoop dat jullie nog lang en veel plezier met elkaar hebben en dat we nog vaak van jullie horen!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:34

suleilitha schreef:
Sparky, ga nou voor de laatste keer nog even lezen, het paard is niet ziek, het paard is goed. En vergaar verder nog wat meer paardenkennis voor jij en Kreef diagnoses gaan stellen, please.

suleilitha ik heb gelezen , paard haar bloedwaardes zijn op dit moment normaal, maar dat wil niet zeggen na alle keren dat het bloed niet goed was dat het blijft !
ik heb zelf een ziekte in mijn bloed de enne keer is het goed en zo van het een op het adnere moment lig je op de grond en blijkt je bloed totaal niet in orde.

ik bepaal niet wat agnes met indi moet doen , ik weet dat ze alles doet voor indi en door indi , ze gaat door voor indi dat wet ik dat zie ik .
maar nogmaals ik mag mijn mening geven en dat mag een ieder .

ik veroordeel niemand ik geef mijn mening ergens op

weet je hoeveel mensen tegen mij zeggen dat ik fout bezig ben door op spark te zitten ?
door hem te houden wat hier eerder in een post is gezegd verkoop je paard , ja dat doet pijn dat hebben ze ook tegen mij gezegd .
maar ik ga niet mijn maatje van 11 jaar wegdoen en agnes indi ook niet na 3 a 4 jaar .
maar heb je mij ooit horen zeggen dat ze het paard moet verkopen ?
nee absoluut niet !
ik geef alleen aan er zijn andere dingen die je kan doen met een paard naast rijden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:43

Hou dan ook je mond erover dat Agnes niet moet gaan rijden op Indy en het heeft geen zin om de toestand van Indy met je eigen te vergelijken. Indy is een paard, jij bent een mens en Agnes is echt wel zo uitgekookt om regelmatig het bloed van haar paard te onderzoeken, die stapt er heus niet op als ze weet dat er iets niet goed zit. En jouw aanname dat Indy's bloed niet goed zou kunnen blijven komt ook gewoon uit het fantasiebos. Verder vind ik het niet zo sjiek dat je gewoon neerpoot dat Agnes en Indy beide ziek zijn, zo ziek zien ze er tenslotte ook niet uit.

Agnes, heb je nog lekker gereden de laatste tijd? Of is het bij jullie ook zo'n drekbende? Knipoog

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:28

Misschien is het inderdaad zo dat ik niet kan vertellen aan iemand ,om haar paard te verkopen,maar ik kan wel adviseren om er niet meer op gaan zitten , en al helemaal niet zonder cap[dat ben ik met sparky eens]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:36

Zou netjes zijn dat je ook nog even nadenkt over alle andere dingen die je hebt gezegd, Kreef. Er is verder totaal geen reden waarom Agnes niet meer op Indy kan rijden, bloed is goed, dierenarts is geweest, paard is gezond.
Bovendien vind ik de uitlatingen over het feit dat je zegt dat ze dan maar een paard moet nemen van een "gehandicaptenmanege" ronduit kwetsend. En dan ook nog tegen iemand die notabene zelf een geweldig paard heeft.
Ik hou zowiezo niet van mensen betuttelen. En dat is wat jullie nu bij Agnes wel proberen.
Zeer recent is een jong paard wat ik in training heb staan overigens ook verkocht aan iemand met een behoorlijk zware handicap. Veelbelovend jong dier, ambitieuze koper die ook wel wat kan, ik hoop dat ze het nog ver zullen gaan schoppen in de toekomst. Zo iemand ga ik echt niet het advies geven om een paard zoals door jou beschreven aan te schaffen, want daar komt diegene echt niet mee waar ie wil zijn. En kijk niet altijd naar wat iemand niet kan, maar kijk naar wat iemand wel kan. Kijk niet naar het glas wat alweer half leeg is, maar kijk ernaar dat het nog half vol zit, snappie?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:06

Ineke was een van mijn "lastigste" lesklanten........ omdat haar lijf niet altijd deed wat haar geest wilde..

Wij hebben wel eens woorden gehad in de baan Lachen de "ga jij er dan op!!!" is ook echt wel voorbij gekomen als Levy weer eens stout was....... en mijn antwoord was dan "lief hoe moeilijk ook, ik knijp die pownie fijn met mijn twee benen, en dan doettie OEF, en hij kan niks meer Lachen "

Levy is best heel stout geweest, maakte graag gebruik van de mogelijkheden die Ineke bood....... maar het is een eerlijk paard, en hun hebben samen besloten dat ze het dan maar wat onvonventioneel doen Lachen

Heeft mij heel veel hersenspinsels en hoofdbrekens gekost hoor, want je moet toch behoolijk van het geplaveide padje af of een kruising arabier x ijslander en een toch gehandicapte eigenaar samen naar iets te brengen wat voor beide partijen werkbaar is Lachen

Ik heb er altijd op gestaan dat Ineke het zelf deed, zelf rijden, zelf beleren....... op elkaar ingespeeld raken........ en het heeft bloed, zweet en tranen gekost........ maar ze zijn helemaal klaar voor de wereld, en de basis zit er heel goed in, samen zijn ze ontzettend gegroeid.....

Maar hemellief het was voor mij ook best lastig hoor Lachen want je moet heel wat dingen bedenken Lachen om alles in het gareel te houden Lachen en heel te houden, en ook nog enthousiast...... want ze heeft er wat naast gelegen........

En ik weet denk ik wel bijna zeker te weten dat ze ook momenten heeft gehad dat ze het niet meer zag zitten...... maar toch doorzette.

Een lichamelijke handicap hoeft niet in de weg te staan, als je maar iemand om je heen hebt die creatief is EN.......... niet geheel onbelangrijk een heel, heel eerlijk paard!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:07

Ik vind het nogal wat dat mensen van achter hun beeldscherm kunnen zien of een paard gezond is en of iemand er wel of niet op kan rijden... Zou de taak van veel (dieren)artsen een heel stuk makkelijker maken nietwaar? Er is een reden dat die aan huis/ stal komen!

Uit alles wat ik van Agnes gelezen heb spreekt een enorm verantwoordelijkheidsgevoel en besef van waar zij mee bezig is, iets wat ik nogal eens mis bij veel mensen met paarden. Ik ben er van overtuigd dat Agnes niets doet waarbij ze niet zeker is.

Ik vind het nogal een belediging om te zeggen dat omdat zij gehandicapt is zij de kosten van de zorg extra opdrijft (schandalig, hoe bedenk je het!!!), maar een paard van de gehandicaptenmanege moet gaan rijden (een paard van een gehandicaptenmanege is niet per definitie veiliger dan Indy voor Agnes, Indy en zij zijn een team, een stel.)

Laat iemand die zo duidelijk weet waar ze mee bezig is gewoon in haar waarde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:09

Mooi verhaal Kiwiko!!!
En je laatste zin is gewoon zó waar!
Ik denk dat het voor Agnes met het karakter van haar paard helemaal goed zit!
En ik vind het gewoon dood en de doodzonde dat er twee mensen in dit topic zitten die kompleet ononderbouwd en ongefundeerd gaan roepen dat Indy ziek is en Agnes niet moet gaan rijden, waarvan eentje dan ook nog zegt dat ze wel "andere leuke dingen" met het paard kan doen maar kom op, wordt wakker, het hoofddoel was rijpaard!!!! En dan is het toch geweldig dat het dier weer zover is opgeknapt dat er weer op kan worden gereden!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:18

kiwiko... mooi verhaal zeer zeker een duidelijk verhaal waar goed bij nagedacht en doordacht te werk is gegaan .
samen met hulp van elkaar moet je het kunnen redden en uiteraard , een start met doorgroei ondanks handicap maar wel samen en doordacht !
Daar sta ik geheel achter .

Ik gaf zelf al aan ook handicaps te hebben maar ik heb doch echter niet de mensen erbij die ik erbij zou willen, maar goed ik rij voor mezelf recreatief, en voor sparks lekker in beweging zijn.
maar voel ik mij een dag niet goed of zie ik aan spark dat er iets niet goed is dan gooi ik hem los ,of zet hem op de wei dat die toch bweging krijgt .

Sommige mensen verwijten hier andere niet te lezen ik zal aanraden zelf goed door te lezen , ik geef toe heb indi een poos al niet gezien en laatst agnes aan de foon gehad en ik moet nodig weer eens bij indi kijken hoe ver ze opgeknapt is van een foto kan je dat niet beoordelen ik niet niemand niet .

ik ben allang blij dat agnes momenteel een bak heeft afgezet en wel waar ze in kan rijden , waar meer mensen met paarden staan die in kunnen grijpen mocht er iets fout gaan .

Maar ik blijf erbij ik gaf alleen mijn mening ...en of iemand dat nu ziet als verwijten naar of weet ik veel wat , moeten ze goed lezen !

ik verwijt niemand hier iets ik gaf een idee van hoe ik het in zo een situatie mogelijk aan zal pakken , ik heb nooit in een post gezet dat agnes dingen MOET doen , nee nooit .
een ieder doet wat diegene het beste lijkt , maar dan nog mag een ander hier zijn mening over geven of eventueel een situatie schets maken van hoe diegene het zelf doet en er zelf mee omgaat .

ik heb ook liever elke dag dat er iemand bij me is als ik op spark zit gewoon puur voor mijn gemoedsrust , maar dat is er gewoon niet hoe graag ik het ook zou willen .

maar goed het word hier puur gezien als verwijten maken naar en dat is het zeer zeker niet .
en ik hoop en weet en denk dan toch ook dat agnes weet hoe ik dit bedoel .
niet negatief maar meedenkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:15

Hm, ik noem het geen meedenken maar betuttelen.....
Maar goed, ik lees nog iets in je stuk Sparky, je wens dat er iemand elke dag bij zou zijn als je gaat rijden. Doe daar eens wat mee, ga om je heen kijken of je niet iemand kan vinden.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:54

voor de rest sta ik achter al mijn uitlatingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:00

No offence, dear, maar je staat dus ook achter je opmerking dat Agnes niet op Indy moet gaan zitten??? Op grond waarvan? Op grond van dat je niet goed hebt bijgelezen over de gezondheidstoestand van het paard op dit moment en er nog steeds van uit gaat dat het dier ziek is?
Op grond van het feit dat als Agnes eraf pleurt, dit geld kost van het ziekenfonds? Of op grond van het feit dat Indy geen bejaard beest is wat afkomstig is uit een "gehandicaptenmanege"?
Kijk, je kunt wel roepen dat je achter je eigen uitlatingen staat, maar zolang die verder ongefundeerd zijn hebben ze slechts voor jou waarde, maar voor andere mensen niet, Kreef....

Laat Agnes maar schuiven, die heeft al langer paarden dan jij...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:34

sparky, jij geeft je mening, niks mis mee Knipoog

kreef, jij hebt je standpunt al heel duidelijk gemaakt, maar zoals suleilitha zegt is die weinig gefundeerd, plus je blijft doordrammen Gaaaap

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:14

heb net heel het topic gelezen.. vind het egt super van je agnes ga zo door;) heb egt respect voor je.

@ kreeft, hoe kun je in godsnaam zeggen dat iemand na een ongeluk dan maar z`n paard moet verkopen jezus.. je kent het paard niet eens, ik ken agnes en haar paard ook niet maar zoals ik hier lees zijn die 2 onafscheidelijk. zou jij een paard waar je aan gehecht bent na een ongeluk verkopen omdat hij mischien ooit een keer om kan vallen.
mijn pony is 4 jaar gelede ook omgevallen boven op mij waardoor ik mijn voet in het gips had, DA bij geweest en ze was helemaal gezond. heb er daarna zelf nog wedstrijd mee gereden terwijl mijn voet in het gips zat..(weet stom van me maar had zo lang naar die dag uit gekeken:P)
maar kreeft laat aub je mening voor je als niemand er iets aan heeft..

@ Agnes nogmaals RESPECT voor jou en indi

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:11

suleilitha schreef:
No offence, dear, maar je staat dus ook achter je opmerking dat Agnes niet op Indy moet gaan zitten??? Op grond waarvan? Op grond van dat je niet goed hebt bijgelezen over de gezondheidstoestand van het paard op dit moment en er nog steeds van uit gaat dat het dier ziek is?
Op grond van het feit dat als Agnes eraf pleurt, dit geld kost van het ziekenfonds? Of op grond van het feit dat Indy geen bejaard beest is wat afkomstig is uit een "gehandicaptenmanege"?
Kijk, je kunt wel roepen dat je achter je eigen uitlatingen staat, maar zolang die verder ongefundeerd zijn hebben ze slechts voor jou waarde, maar voor andere mensen niet, Kreef....

Laat Agnes maar schuiven, die heeft al langer paarden dan jij...

jij hebt ook geen waarde voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:40

Dát zijn jouw woorden die je probeert mij in de mond te leggen, Kreef. Maar ik blijf je uitspraken ongefundeerd vinden, en die worden nog meer versterkt omdat je nog maar anderhalf jaar paarden hebt. Wat hier is het volgende, als Agnes na het lezen van jouw posts Indy op Marktplaats had gezet, was ze een beste meid geweest. Maar Agnes laat d'r oren er niet naar hangen en dan heb jij niets meer te melden dan dat je 1. achter je eigen on-onderbouwde fictie-standpunten blijft staan en 2. ga je in de underdogpositie zitten door de zeggen dat ik geen waarde voor je heb, hoewel ik die zin niet snap, of bedoel je waardering? Als mens weet ik niet hoe je bent, ik reageer puur op je "standpunten", Kreef.

boekenworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:02

awtsj ... Nu zie je dus waar een cap goed voor is ... Super eng !! Veel sterkte Vork

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:30

Ik ga hier verder niet op reageren, ik wil alleen maar zeggen,
ik mag dan een beetje laat zijn, dat ik pas nog de aflevering van Jong heb gezien. Mooi om te zien zeg, hoe je paard op jou is
afgestemd, en ik ben blij dat je weer lekker een beetje kan rijden
Knipoog.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 11:31

wat leuk Lachen (loopt een ander topic over trouwens Knipoog )

indi heeft gister voor t eerst weer onder de man gegaloppeerd, en ging goed! Lachen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:16

Gefeliciteerd. Met een beetje tijd is het dus toch nog goedgekomen. Wanneer je dat van te voren had geweten was je heel wat zorgen gespaard gebleven. Helaas zeggen ze dat niet van te voren. Haha!
Je hoeft hem dus niet weg te doen veel plezier samen verder.

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:50

Echt precies hetzelfde verhaal als wat ik heb meegemaakt! alleen ik in de vorm van m. ! alleen zat ik op het paard van mn vriendin en zij zat op het paard van haar vriendin en daar is ze mee gevallen en ook wou ze eerst geen cap op doen,
en ik ben me echt dood geschrokken want mn vriendin had der mobiel niet bij der . dus mensen die de klap gehoord hebben hebben 112 gebeld.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:33

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:00

ik vind het egt super om te zien hoe jij en indi met elkaar omgaan. heb ook die aflevering van jong gezien! Jullie spelen zo goed op elkaar in.

Vind het gewoon super voor jouw en indi dat het weer goed gaat met haar. nog veel plezier ermee.

hoe gaat het nu iig met je knie?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 10:01

knie is nog steeds niet echt prettig, maar doet over het algemeen geen pijn meer. alleen in de kou gaat het ineens erg pijn doen en als je op een bepaald punt drukt doet het pijn. en hij is supermobiel, maar dat komt omdat die knieband dus stuk is en niet gerepareerd wordt Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 23:49

ik wil nog even een topicje spammen...
[RIJ-ITP] Indiana

zoals jullie zien gaat het echt super met ons :)
ik ben weer fanatiek aan het rijden de laatste tijd. knie is nog steeds niet over, maar nu noemen ze het ook een springersknie. of dat er bij zit of dat het daarin over is gegaan weer ik niet. ik volg het allemaal niet meer. weet alleen dat het pijn doet als je er op drukt of als ik op mijn knieen ga zitten.