Paard springt 2m17. *Trots*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mhtimmerwerk

Re: Paard springt 2m17. *Trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:12

Margytje schreef:
Ben toch blij dat ik die link heb geplaatst Knipoog, eindelijk krijgen mensen een beetje inzicht. Dit zie ik wel vaker gebeuren hier op bokt, er word vaak hoog van de toren geblazen, zonder dat ze de achtergrond kennen bij sommige foto's/filmpjes/verhalen.

ja super van je Haha!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:21

ik vind het er heel erg fijn uitzien. Net een sprong van een stuk kleiner. Maar natuurlijk ontzettend knap! En ik denk dat als de bak echt te glad of slecht was het paard wel zou weigeren of moeilijk zou doen. Het ziet er echt heel mooi uit!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:23

echt suerp hoor.....

mensen mensen .....wat een reacties hier...
sjonge jonge......
zit er met een glimlach na te lezen Knipoog

Kristinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:28

Pff. echt super! Zo knap van allebei!

En dan die reacties soms. Tsja. Knipoog

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:48

Whoow!
Echt !@#!# hoog zeg
niet normaal Clown

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:50

Pfoeee wat hoog! Wow! Mij niet gezien bij dit soort dingen, maar wel ontzéttend knap!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:57

Woow dat is echt hoog!
ik vindt het knap en doe het hem zeker niet snel na!

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:50

pfiuw, ik heb maar een deel pagina's van dit topic gelezen, maar wat een gezeur!
Kunnen jullie vanop en filmpje beoordelen of iets goed of slecht is??
Neeh, ik denk het niet.
Niemand buiten de ruiter en zijn entourage weten hoe er getraind en voorbereid is.
Zijn jullie de bodem van de bak gaan testen om te kijken of het te doen was?
Hebben jullie gekeken of er een betere plaats was om deze hindernis neer te zetten?
Weten jullie zeker dat hij hiervoor niet een paar hindernisjes gesprongen heeft?

NEE!

De ruiter vond misschien ook dat hij de weinig ruimte had om rechtdoor te gaan na de sprong.
De bodem was misschien wel goed, natte bodems kunnen echt nog wel goed zijn hoor.

Hier op bokt word door sommige mensen erg hoog van de toren geblazen, terwijl ze niet voldoende kennis hebben van de situatie of gewoon te weinig ervaring.

Laat dat laatste deel van de zin nu een definitie van vooroordeel zijn!

Kritiek uiten oke, maar niet constant.
En uitlatingen als wat is die ruiter ee zielig ventje vind ik persoonlijk ver beneden niveau!

Misschien is het wel niet zo goed, misschien is er ook geen probleem.
De ego van de ruiter heeft niks te maken met de prestatie!

Ik vind het knap dat iemand zo hoog durft springen en dat een paard dat kan.
oke, de omstandigheden zien er niet ideaal uit, maar nog eens, wie ben ik om te oordelen, k heb het niet met mijn eigen ogen gezien.

Nirvanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:49

Wow wat een sprong zeg!! Ik doe het nie na Tong uitsteken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:54

smillie_ schreef:
pfiuw, ik heb maar een deel pagina's van dit topic gelezen, maar wat een gezeur!
Neeh, ik denk het niet.
Niemand buiten de ruiter en zijn entourage weten hoe er getraind en voorbereid is.
Hebben jullie gekeken of er een betere plaats was om deze hindernis neer te zetten?
Weten jullie zeker dat hij hiervoor niet een paar hindernisjes gesprongen heeft?

NEE!

De ruiter vond misschien ook dat hij de weinig ruimte had om rechtdoor te gaan na de sprong.
De bodem was misschien wel goed, natte bodems kunnen echt nog wel goed zijn hoor.

Hier op bokt word door sommige mensen erg hoog van de toren geblazen, terwijl ze niet voldoende kennis hebben van de situatie of gewoon te weinig ervaring.

En uitlatingen als wat is die ruiter ee zielig ventje vind ik persoonlijk ver beneden niveau!

oke, de omstandigheden zien er niet ideaal uit, maar nog eens, wie ben ik om te oordelen, k heb het niet met mijn eigen ogen gezien.

Daar sluit ik me bij aan Ja
Sommige doen net of het verboden is om zo hoog te springen, tuurlijk is het niet het beste voor de pezen, maar 1x per jaar kan toch geen kwaad... Slapen

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:01

Ja idd, het uis niet verboden, en zoals je ziet KAN het. En er is niets gebeurt en het paard zelf kan het ook. Die man weet meer dan die pennymeisjes hier. Knipoog Wat een gezeur zeg Tong uitsteken

R0sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:13

Wouw Wat een Sprong !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:33

MelanieB schreef:
smillie_ schreef:
Neeh, ik denk het niet.

NEE!

Daar sluit ik me bij aan Ja
Sommige doen net of het verboden is om zo hoog te springen, tuurlijk is het niet het beste voor de pezen, maar 1x per jaar kan toch geen kwaad... Slapen

En 4 keer per jaar:) Knipoog Jumping rodeberg, veurne, kappellen en torhout ook nog dacht ik.
Piste is nu eenmaal bereidbaar in die toestand dus dat valt wel mee. Alleen als ruiter zou ik zelf wat meer plaats willen. En de pezen tja zolang het paard geen uren per week op die hoogte traint. Verder doe je het op eigen risico. Ik denk dat als je een goed paard lopen hebt je geen domme dingen gaat doen. Die mensen zitten jaren in de sport dus ik veronderstel dat ze wel weten wat ze doen. Daarbij zie ik vaak op gewone jumpings al mensen waarvan ik denk, spaar je paard toch een beetje, dus het hoeft niet onmiddelijk om die hoogte te gaan.

baukje_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:42

Woo hoog man! Wow!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:50

de meeste mensen reageren op wat ze zien he smillie_ =) ik bedoel bokt is ervoor om te reageren, en ja logisch dat je niet overal bij kan staan om te kijken hoe het allemaal loopt. En veel mensen schrikken waarschijnlijk bij deze foto's filmpjes en dergelijke, die mogen reageren en dat gebeurd dan ook.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:52

hooog!!

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:10

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:57

ZOOOO wat hoog!! Ik zou dat niet durven Tong uitsteken vind 80 cm met mijn pony al hoor zat Clown
Heb niet alle 21 pagina's doorgelezen, maar las wel een hoop commentaar. Zo'n hoge sprong zal zeker niet goed zijn voor de pezen, maar dat geld sowieso voor springen op top niveau lijkt me! Als je nu eenmaal een sportpaard hebt, belast je sowieso wel de spieren/pezen denk ik. En ja..als hij nu een heel parcours op 2.17m spring dan was het nog een ander verhaal. en hier zal ook vast en zeker enige training aanvooraf gegaan zijn, anders doet een paard dit nooit!
Ik heb niet genoeg verstand ervan of de bak té slecht is voor dit soort dingen. Wel weet ik dat een natte bak niet perse glad hoeft te zijn!

Ik vind het igg super knap van deze combinatie dat ze dit aandurven. Het paard lijkt ook voorledig vertrouwen te hebben in de ruiter en het ziet er zelf op 2.17m nog 'makkelijk' uit! En hij zal zn paard vast en zeker wel uitvoerig beloont hebben Knipoog Tong uitsteken
Knap hoor!

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:04

Is hoog ja, maar ik zie dit als je paard op het spel zetten voor een pleziertje voor jezelf, maar dat is mijn mening.....

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:17

Nagelbijten / Gniffelen Jeetje! beangstigend!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:23

Ongelofelijk, wat een kippenvel krijg ik van dit filmpje! Wat kicken! haha

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:09

Wow, wat een sprong, echt super moedig!! En tsja, over alle gevaren voor ruiter en paard zal die meneer zelf wel na hebben gedacht, daar ga ik me niet in mengen!

@ lies_beuker, dan zag dat filmpje van de TS'er er nog vriendelijk uit!! Dit is echt zielig, je ziet dat paard ook echt keihard vallen, bijna op z'n gezicht!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:24

Tja, heel knap van het paard. Ik zal mijn mening over dit soort vertier maar niet publiek maken, kan enkel zeggen dat jumping heel erg ongezond is. Springen is namelijk geen natuurlijke beweging voor het paard, net als voor de mens.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:30

welke beweging is voor een paard wel natuurlijk met een mens op zn rug dan ?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:33

Marjo_x schreef:
welke beweging is voor een paard wel natuurlijk met een mens op zn rug dan ?

Dát vindt ik nou een goede vraag ! Clown