Paard en Koets, wie gaan? (Boktmeeting op alle dagen)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: Paard en Koets, wie gaan? (Boktmeeting op alle dagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:59

Karin schreef:
En de poffertjes waren ook erg lekker. Ja

Nadat ik vier keer langs die kraam was gekomen, kon ik mezelf niet meer beheersen. De poffertjesbakker zei het zelf: 'Ik hoef niet te roepen, mensen komen vanzelf wel deze kant op.' Vork

Het was me daar toch ook erg druk....niet normaal meer. Vond wel zonde dat de patatkraam telkens niets kon bakken door gasproblemen?

RickCr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:59

ik heb ook poffertjes gehad Tong uitsteken
als ontbijt

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:00

Ik had rond 6 uur patat, maar die was niet erg doorgebakken

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:00

Wij hebben zoals sommige bokkers gezien hebben ( Schijnheilig ) ook poffertjes gegeten en zelfs extra poedersuiker en een plijster gekregen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:06

Het inrijden was inderdaad niet zo heel best geregeld. Druk en de bodem was keihard. Albert West zat bij ons op het karretje. Maar na een half rondje was hij er al af gesprongen. Geen geluid.

Ik had gisteren de Ros eens doorgelezen. Pff wat een slecht blad.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:08

Heike schreef:
Het inrijden was inderdaad niet zo heel best geregeld. Druk en de bodem was keihard. Albert West zat bij ons op het karretje. Maar na een half rondje was hij er al af gesprongen. Geen geluid

Ik zat bij onze stand toen hij zong en dat was een heel stom gehoor, toen het geluid steeds uitviel Clown Daarna klonk het erg hard. kon de mensen voor onze stand niet een verstaan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:09

Bonte schreef:
Ik had rond 6 uur patat, maar die was niet erg doorgebakken

dat was vorig jaar idd ook een crime! 30 minuten wachten ... pfff Verward
en de mensen na ons nog veel langer... en toen begon de menshow al toen wij net onze frietjes achter de kiezen hadden ... Clown

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:13

Ben helaas niet geweesd, vorig jaar en het jaar ervoor wel, maar toen moesten we zelf ook shows geven,
Me vader is wel geweesd, en heeft nog wel even voor mij geshopt haha,
Hij ging met een groep vrienden, dus had er niet zoveel aan om mee te gaan.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:20

zo ik ben ook net weer een halkf uurtje thuis van paard en koets. een lang en vermoeiend weekend maar wel weer erg gezellig. nog wel paar bokkers gezien enz. degene die op urus hebben gezeten hadden mooi geluk. vrijdagavond kwam ik ze tegen in de stallen net voor hun hun show hadden. stond even met die meneer te praten en urus te aaien zegt ie ineens ga er maar op. dus ik zat op urus. begint ie eerst beetje gek te doen en wegdraaien enz. klein beetje omhoogkomen enz. bleek dat er al tijdje niemad meer echt op hem gezeten had. ik was de eerste weer Haha! maar daanra was ie echt superbvraaf. dat er zelfs 3 tegelijk op konden enz.
gisteren hadden we wat problemen in de stallen, duie waren er veels te weinig en ik was ineens mijn stal kwijt aan ysbrand chardon. afijn aan het eind van de avond is dat netjes opgelost, (tijdens dat ijs nog een drankje ging drinken totdat ie wegging en olga weer in dr eigen tsalletjhe kon) vandaag heb ik met olga meegereden in het rassendefile (nou ja t was alleen maar stappen haha) maar goed verder een zeer geslaagd weekend!
oh en de rocky mountain stond schuin tegenover ons en was echt een schatje, de swarschwalder die ze mee hadden ook toruwens
alhoewel Jeffrey, wil jou wel weer als stalwacjht 's nachts hoor! Haha!:P de drie meiden die gisteravond waren waren ineens pleite, weet niet hoelaat ze terug waren in de stallen Boos! vind ik geen stijl! )

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:23

Zaterdagavond werden er ook kleine meisjes op die reus gezet. Toen was hij ook braaf, maar zeer opgewonden Clown

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:31

haha ja sinds ik er vrijdag op had gezeten werd ie weer makkelijker. n\bij mij wilde die man mijn vriendin anouk er ook bnog bij op zetten, maar daar had urus niet bepaald trek in. hij draaide flink hard weg. moest me wel ff aan de manen vasthouden om er niet af te glijden.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:37

Haha! Maar goed dat jij er vrijdag opgezeten hebt dan, anders was het gister vast niet goedgekomen Clown . Hij was alleen een beetje irritant bezig toen hij stil moest staan op de parkeerplaats, vlakbij het vierspan merries, daar had hij niet zoveel zin in, maar was verder gelukkig heel braaf, ook toen we langs alle mensen van de stand naar de ring reden Clown .

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:43

Hier zat er een jong meisje op.
Afbeelding

Even zijn hoofdje
Afbeelding
©MBFotos

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:47

ik heb ook een leuke dag gehad behalve die aanvaring met stichting Zinloos Geweld tegen Dieren.

jullie kunnen het verhaal hier lezen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:48

akerna schreef:
alhoewel Jeffrey, wil jou wel weer als stalwacjht 's nachts hoor! Haha!:P de drie meiden die gisteravond waren waren ineens pleite, weet niet hoelaat ze terug waren in de stallen Boos! vind ik geen stijl! )

haha fijn om te horen Haha! vond het leuk je weer ff gesproken te hebben, al was het in eerste instentie over de slecht geregelde stallen..

Denk dat het verschil tussen 2 jaar geleden + dit jaar en vorrig jaar is dat twee jaar geleden en dit jaar de stalwacht vanuit het nhb is geregeld ( dat komt dus overeen met niet geregeld Tong uitsteken )
Vorrig jaar was ik persoonlijk benaderd door de organisatie om het te doen, dan maak je gewoon duidelijke afspraken over hoe je het hebben wil en klaar.
Daarbij is de stalwacht op het nhb zelf ook maar tot een uur of 11, wat er daarna gebeurd daar komen ze de volgende dag wel achter, denk dat dit het grootste verschil is.

maar alles verder wel goed gegaan?

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:51

Ja moet zeggen dat ik vorig jaar de stallen niet super vond,,
En al helemaal niet toen ze die ijslanders heel dichtbij de stallen van onze hengsten lieten loslopen.
Ze hadden de volgende dag de boxen een dikke meter verplaatst en waren waternat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:00

wereldhummel schreef:
Ja moet zeggen dat ik vorig jaar de stallen niet super vond,,
En al helemaal niet toen ze die ijslanders heel dichtbij de stallen van onze hengsten lieten loslopen.
Ze hadden de volgende dag de boxen een dikke meter verplaatst en waren waternat.

over het algemeen kan je wel zeggen dat tijdelijke stallen helemaal niks zijn, nooit niet..
maar je kan het op zn minst een beetje beter regelen (zorgen dat je voor een dag ALLE paarden kwijt kan ipv schuiven, passen en meten, hier een paard uit, daar een erin, dat werkt gewoon niet..)
kan helaas niet anders zeggen, maar voor ons waren de stallen (ook wegens omstandigheden) goed geregeld, maar dan kregen we wel voorrang op de rest die nog stallen zocht..

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:24

Ja hihi, die stallen. Op vrijdag hebben we al vier shets verplaatst die ineens in onze stallen stonden. En zaterdag stond er ook een ander paard in.

Die bolonais hengsten hebben de stallen ook flink verplaatst.

Wij hebben onze twee darmoors 's avonds gewoon mee naar huis genomen. En 's ochtends weer meegenomen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 02:10

Urus liet zich graag aan die kant fotograveren
Mijn foto van hem
Afbeelding

en

Afbeelding

Lekker ding, wou hem zo in mijn rugtasje stoppen en meesmokkelen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 08:08

Waar we ons ook erg over verbaasde is dat de stalwacht 's avonds al aan de zuip zat. Wil niet weten wat er gebeurt als ze de hele stal zouden moeten ontruimen, een paard met koliek hebben of een paard dat bijv vast ligt in zijn stal.
Gelukkig wilde Juul dit jaar eten. Vorig jaar was ze na twee dagen helemaal ingevallen. Helaas is het voor ons te ver rijden om eventjes terug naar huis te gaan. Maar 2 dagen dezelfde stal was wel prettig geweest. Wel vind ik dat er in principe geen stallen hoeven te zijn voor de mensen die maar 1 dag komen omdat die met wedstrijden ook gewoon op de trailer of de wagen staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:57

Hier ook iemand die poffertjes als ontbijt had Haha!
Vond de show met het 4span haflingers (cq hongaarse post) geweldig!

Heb me alleen wel gruwelijk zitten irriteren aan de persoon op 1 van die arabo friezen. Als je je benen niet stil kan houden moet je geen sporen dragen, of geen shows rijden.
Erg jammer dat er altijd wel zoiets te zien is.

Ook erg jammer met de menclinic dat het paardje van "vivian" helemaal over de zeik ging en de wagen helemaal verboog.
Heb zelf een dergelijk ongeluk gehad en zat dus met een dejavu op de tribune

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:11

DendroFleur schreef:
Wel vind ik dat er in principe geen stallen hoeven te zijn voor de mensen die maar 1 dag komen omdat die met wedstrijden ook gewoon op de trailer of de wagen staan.

In een stal hebben paarden net wat meer bewegingsvrijheid dan in een trailer. Wel zo lekker met al die drukte en stress van zo'n evenement. Op endurancewedstrijden maken veel mensen paddockjes van een paar meter bij een paar meter naast hun trailer, zodat de paarden voor en na de rit nog even lekker los kunnen bewegen en niet in één (gedwongen) houding op de trailer staan. Ik ben zelf ook altijd blij met een box op het wedstrijdterrein als die mogelijkheid er is zijn en het wordt een lange dag (en er kunnen geen paddockjes gemaakt worden), komt niet vaak voor maar als het er is, dan maak ik er gebruik van. Eten en water onder handbereik, in een trailer hebben ze vaak alleen een hooinet tot hun beschikking. Nee, dan vind ik een box net wat paardvriendelijker. Ook voor een evenement waar je niet overnacht.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:41

sronnie schreef:
Albertine_N schreef:
Dat hele P&K trekt twee soorten mensen.

-a Penny/ Amazone paardenliefhebbers
-b Menners

En dat vloekt een beetje bij elkaar Haha!

En wat is er mis met Amazone?
Heb ik mensen teveel lastig gevallen met onze geweldige flyers? Knipoog

Jij concludeert dat ik dat zeg Lachen

Maar goed, dat Ros vind ik dus drie keer sh*t, als er iemand in de colofon staat die van niks weet......dus daar komt sowieso nog een staartje aan.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:10

DendroFleur schreef:
Wel vind ik dat er in principe geen stallen hoeven te zijn voor de mensen die maar 1 dag komen omdat die met wedstrijden ook gewoon op de trailer of de wagen staan.

Ik dacht dat dit ook gewoon het geval was?
Bijv. de mensen van de NVVR gaven alleen op zondag twee demo's, en voor hen waren geen stallen gereserveerd. Van iemand anders hoorde ik dus dat dat kwam omdat zij alleen op zondag moesten, en dat voor mensen die meerdere dagen shows gaven dus wel stallen waren gereserveerd.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:59

Mijn paard zou juist rustiger in een trailer staan omdat ze dan veel minder geluid en drukte hoort dan in de stalruimte.