[WN] Federatie NK 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steaming

Re: Federatie NK 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:09

Romkabouter schreef:
Komt nog bij dat er altijd vele monden roepen dat Reining het "top onderdeel" van het westernrijden is. En dat maken ze meestal niet waar imo.

In andere onderdelen wordt ook veel niet waar gemaakt en de zwarte Piet wordt altijd aan de reining ruiter toegeschreven. Heb donderdag breedingstock pleasure gezien, daar werd ook flink gerukt en geplukt Ach gut Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:15

denk dat paul dat ook ruiterlijk gaat toegeven van die pleasure Haha!

maar dat reining altijd de warte piet krijgt,onzin

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:37

Ja had hij al aangegeven ergens Haha! , was ook geen aanval op hem.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:30

Steaming schreef:
Heb donderdag breedingstock pleasure gezien, daar werd ook flink gerukt en geplukt Ach gut Haha!

Daar moet je maar wel op rekenen! En in de hunter en trail nog veel meer. Ik ben over mijn prestaties dan ook alles behalve te spreken.
Maar dat ik het zelf niet beter kan is voor mij geen reden om mijn mond te houden over anderen Knipoog

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:47

jessiejanes schreef:
Wo, die foto van Roel en Mikel *heftig*

ja inderdaad, 'heftig'
gaat er toch wel wat door je heen toen ze daar zo stonden.
en ik denk bij meerdere vaders en moeders die tijdens deze prijsuitrijking op de tribune zaten.

verder vond ik het NK super georganiseerd
mooie stallen in die mega grote tenten. lekker veel ruimte in de gang paden
meerdere inrij bakken was ook heel fijn en de starttijden natuurlijk helemaal OK dan!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:54

Wat een schitterende foto van Roel en Mikel....wordt er stil van...

Allemaal van harte gefliciteerd met jullie behaalde successen en Roel van Dijk in het bijzonder.
Vindt het een prachtige prestatie en goed om te zien dat nette ruiters met veel talent zo gewaardeerd worden. OK dan!

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:05

Wij, van de Sylvester Ranch, hebben een vermoeiende, maar ZEER succesvolle week achter de rug. We kunnen terug kijken op een bijzonder geslaagd NK. Zeker een dikke pluim OK dan! voor de organisate en alle vrijwilligers. Ook wil ik mijn man Sake Lovers bedanken als Supergroom en alle mensen die ons bij gestaan hebben in drukke momenten.
Het begon voor ons al geweldig op de Quarterhorse dag. Grand Champion met Magic, Reserve Champion met Golden Boy, Zilver voor Mady met haar prachtige veulen A Magical Eyecather. Pling . Toen een eerste en tweede prijs in de Pleasure voor Magic en hetzelde voor Colin en Golden Boy. Nog een 2e en 3e prijs voor Magic in de Hunter. En een fijne reining proef gereden met Magic, nadat ik ongeveer een jaar geleden voor het laatst gereined had. Uiteindelijk bij beide juryleden All-Round winnaar en een mooie sierdeken voor Magic ontvangen van een aardige sponsor als extra prijs.
Donderdag werd mijn Painthengst Dusty Pebbles Flint als jaarling Grand Champion en versloeg ook de oudere hengsten. Hopelijk gaat hij zijn vader Red Pebbles achterna en wordt hij zijn waardige opvolger. Het Wilhelmus werd voor ons gespeeld. Jammer dat dat niet bij het bord werd gedaan, maar gewoon in de rij. Dan was het nog specialer geweest.
Colin was weer super in vorm met zijn Stip en pakte maar liefst 2 x goud in Pleasure en Hunter. Anja behaalde met Zowie(v. Red Pebbles)in de Open Halter Mares yearlings de Bronze medaille.
Ria heeft met haar Space(v. GGB) nog een mooie 4e prijs in de Showmanship behaald. Het was nog maar haar derde keer dat ze daar in startte.
Rachel met Given(bs v. Red Pebbles)heeft zich zeer kranig geweerd in de Pleasure jeugd met een grote groep van 15 deelnemers. In de Horsemanship jeugd behaalde ze zelfs een 7e plaats. Ook zij had eerder nog maar enkele beginners wedstrijdjes gedaan.
Golden Boy en Colin werden weer Nederlands Kampioen in de Senior Western Pleasure(GB nu 3 jaar achtereen winnaar Haha! ) en Magic en ik werden net als vorig jaar weer Reserve Nederland Kampioen W. Pleasure. Senior Pling
In de voorronde van de Reining Senior Open liep Magic een heel fijne proef..als ik beter op de pionnen hadden gelet( 4 panalty's) had we een score van 691/2 en 70 gehad. Gelukkig mochten we toch de finale rijden.
Ik heb HEERLIJK gereden met Magic en door de pleasure training is hij veel afwachtender op mij en kan ik hem meer gaan rijden. Resultaat een 6e prijs en een 8e plaats. Haha! van totaal uiteindelijk 34 of 35 ruiters.
Jammer dat er zoveel gesproken wordt over de minder fraai rijdende ruiters in de Reining, waarom niet meer aandacht voor de goede ruiters die nog op een paardvriendelijke manier trainen en rijden. Nu krijgen de verkeerden de aandacht( negatieve aandacht is ook aaandacht)
Ik heb ook mooi gereden proeven gezien met wel controle, die naar mijn idee wat werden onder gewaardeerd. De jury's laten zich toch nog veel leiden door spectakel en minder naar technisch goede proeven. Mijn ideaal is een combinatie Knipoog
Iedereen nog van Harte gefeliciteerd met de gewonnen titels, fijn gereden onderdelen en persoonlijke overwinningen!!
Het was weer een gezellig NK!!

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:59

Yorel schreef:

Iedereen nog van harte gefeliciteerd! Complimenten voor de organisatie het was echt top! (vooral complimenten voor Sheila die ik naast al haar andere werk ook nog regelmatig met een hogedrukspuit in de weer heb gezien!)

Thanx, maar ik ben echt niet de enige die heeft geholpen.. wat dachten jullie van onze door"mannen" Chantal en Herman, onze stalmeesters Rob en Sandra, onze geweldige speaker en veilingmeester John, Jan voor zijn geweldige tijdschema en berekeningen, Linda en Els voor de linten, Wim voor alles achter de schermen en de financiën, Peter voor zijn allround inzet, de beide Peters als ringstewards en natuurlijk Henny en Bas van de manege, Anja als backup op het secretariaat, de dames en heren van de kantine, en nog veel meer andere vrijwilligers! Ook de complimenten voor deze mensen zijn zeker op zijn plaats. Bedankt allemaal Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! helemaal TOP!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:39

Waar blijven de fotoooooo's... *LOL*

Met name van de Am. Pleasure (dinsdag, woensdag, vrijdag) en de Federation Cup Pleasure... Schijnheilig

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:39

Toekie schreef:

Met name van de Am. Pleasure (dinsdag, woensdag, vrijdag) en de Federation Cup Pleasure... Schijnheilig

Als je nog heeeel wat geduld hebt Knipoog Knipoog Een gedeelte staat al op internet Bloos Bloos
http://www.pbase.com/joska

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:24

Go Jos Go Go jij! Go jij! .....dat kan snellerrrrr Haha! Knipoog Hyper!

gr. Nancy

reiningshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:02

redpebbles schreef:
Wij, van de Sylvester Ranch, hebben een vermoeiende, maar ZEER succesvolle week achter de rug. We kunnen terug kijken op een bijzonder geslaagd NK. Zeker een dikke pluim OK dan! voor de organisate en alle vrijwilligers................................................................................................................................................................Jammer dat er zoveel gesproken wordt over de minder fraai rijdende ruiters in de Reining, waarom niet meer aandacht voor de goede ruiters die nog op een paardvriendelijke manier trainen en rijden. Nu krijgen de verkeerden de aandacht( negatieve aandacht is ook aaandacht)
Ik heb ook mooi gereden proeven gezien met wel controle, die naar mijn idee wat werden onder gewaardeerd. De jury's laten zich toch nog veel leiden door spectakel en minder naar technisch goede proeven. Mijn ideaal is een combinatie Knipoog
Iedereen nog van Harte gefeliciteerd met de gewonnen titels, fijn gereden onderdelen en persoonlijke overwinningen!!
Het was weer een gezellig NK!!

Sluit me aan bij Redpebbles: gezellig NK en pluim voor de organisatie. En ja, ook jammer dat (een deel?) van de jury hard rijden en spectakel soms meer beloonde dan techniek en beheersing. (zoals bijvoorbeeld ook de reiningproef van Silva en Magic)
Verder vind ik het ook jammer dat de jury geen (bit)controles uitvoerde/ liet uitvoeren. (had misschien ook wat negatieve aandacht voor reiners voorkomen?)
Maar ook genoten van veel mooie proeven. En m.i. reed ook Leon met Pach netjes (of is dit vooringenomenheid van moeders?). Persoonlijke groei (nette proef op vrijdagavond) en niet onverdienstelijk 4e bij de jeugdreining. (en dat in z'n 3e wedstrijdseizoen).

En ook mooi: gezien dat Deborah Wittermans de barrelrace bitloos reed?

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:46

Toekie schreef:

Afbeelding

Jos; slavendrijvers zijn er niks bij.......................... Knipoog

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:50

Whoosh!
JA slavendrijvers, maar dan wel eentje die worstjes uitdeelt Knipoog ?!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:04

CounTree schreef:
Whoosh!

Wanneer dan? Heb ik niet opgelet? Ik lust trouwens helemaal geen worstjes..........

De WRAN Reining Amateurs worden nu op de site gepropt. Geen super kwaliteit want het werd al behoorlijk donker....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:08

Pannenkoek schreef:
Toekie schreef:

Afbeelding

Jos; slavendrijvers zijn er niks bij.......................... Knipoog

Gaaf, dankjewel!! Dat smaakt naar meer... Pling Haha!

En ik ben (extra) blij dat ik een nieuwe hoed gekocht heb, na deze foto te zien. Clown

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:09

Pling Aha! Dát is dus Toekie Lachen

Josfoto

CounTree schreef:
Whoosh!

Och, ben wel wat gewend. En die worstje waren best lekker Knipoog Knipoog
Ok....ok.....ik ga al weer foto's bewerken Knipoog Knipoog

calemity_jane

wauw ik zit op die grote schimmel en met de hunter ben ik toch wel heeeel klein!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:12

Wranglerbutt schreef:
Pling Aha! Dát is dus Toekie Lachen

*LOL* Moet ik me nu zorgen maken? Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Josfoto schreef:
Als je nog heeeel wat geduld hebt Knipoog Knipoog Een gedeelte staat al op internet Bloos Bloos
http://www.pbase.com/joska

Ik heb net ff gekeken, mooie foto's! Maar helaas zit er geen van Bonanza en mij tussen...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:18

Pannenkoek schreef:
CounTree schreef:
Whoosh!

Wanneer dan? Heb ik niet opgelet? Ik lust trouwens helemaal geen worstjes..........

Tja dan moet je die mensen van die Araklieren maar opzoeken.....we hadden trouwens ook pepernoten uit Zuidland. Haha!
Laatst bijgewerkt door CounTree op 26-09-06 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:19

calemity_jane schreef:
wauw ik zit op die grote schimmel................!!

Afbeelding

Ik zei op dat moment tegen Elly; "Jij hebt toch ook zo'n schimmel?"

....................voor de rest gaat het wel weer!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:22

Mooie foto en mooie verschijning CJ!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:33

Is er trouwens nog iets van het NK op televisie gekomen??
Fajah liep in het rond met haar camera ploeg! En in de voorring werd nog een ruiter geinterviewd!

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:07

Niks gezien.. HvN en 4 in 't land enzo wel in de gaten gehouden, (en overige sport op nl2 enzo ook wel), maar niks 0,0 paardensport (westernstyle)