Wel met een tas vol halsters

Dat blijft toch altijd fijn die koopjes voor je paard!

Mijn vader had nog wel geld geboden op een pony en wou later met mij samen nog weer heen om te kijken of ik het wat vond maar toen was die al verkocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nimber schreef:roekes schreef:Apart. Ik zie hier zoveel foto's en positieve berichten en en niemand heeft de pony gezien die door paard zoekt baas is gekocht...
Ik heb niet elk paard apart na gelopen.
Hier en daar 1 wat schraal of te vet. Sommige met wat schaaf plekken ( uitglijden bij in en uitladen of op t astvalt) maar geen rare dingen. Die van mij zien er wel eens gehavender uit als ze hebben staan stoeien in t land.
Geen bizar slechte voeten gezien sommige die wel weer bekapt mochten worden.
Wat snotterige veulens.
Het overgrote deel stond er gewoon netjes bij. Mooi in de knotten en gewassen. Goed gevoed en verzorgd.
Change3x schreef:Ik ben het ook echt niet eens met alles wat ze doen, maar vind het toch goed dat ze dit dier gekocht hebben. Van wat ik begreep gaat er ook een spuit in als de DA er niks in ziet.
Ik erger me gewoon aan mensen die bij voorbaat al beginnen te katten. Had iemand anders die pony gekocht was hij/zij de lucht in geprezen.
Verder ben ik zelf niet op de markt geweest, maar het lijkt me wel heel leuk om er een keer heen te gaan!
Letsdunit schreef:Wat is precies de opdracht van de dierenarts ?
Letsdunit schreef:Wat is precies de opdracht van de dierenarts ?
_kajo_ schreef:Letsdunit schreef:Wat is precies de opdracht van de dierenarts ?
Mijn stalhoudster heeft 2 jaar geleden graatmagere bonte veulens gekocht. Ik heb toen meegeluisterd toen de dierenarts ter verantwoording werd geroepen door de nvwa. Hij gaf aan dat hij de veulens had toegelaten omdat het voor de dieren op de markt in het zicht beter is dan de hele dag achteraf in een trailer. Daarnaast heeft zo'n dier nog de kans om 'gered' te worden en met goed voer, een wormspuit en wat TLC weer er boven op te komen.
alicelover schreef:_kajo_ schreef:Mijn stalhoudster heeft 2 jaar geleden graatmagere bonte veulens gekocht. Ik heb toen meegeluisterd toen de dierenarts ter verantwoording werd geroepen door de nvwa. Hij gaf aan dat hij de veulens had toegelaten omdat het voor de dieren op de markt in het zicht beter is dan de hele dag achteraf in een trailer. Daarnaast heeft zo'n dier nog de kans om 'gered' te worden en met goed voer, een wormspuit en wat TLC weer er boven op te komen.
En die twee zijn toch mooi opgeknapt! Had ze een week of zo terug gezien toen ik hooi ging halen. Echt hele gezonde mooie paarden.
_kajo_ schreef:alicelover schreef:[quote=
Mijn stalhoudster heeft 2 jaar geleden graatmagere bonte veulens gekocht. Ik heb toen meegeluisterd toen de dierenarts ter verantwoording werd geroepen door de nvwa. Hij gaf aan dat hij de veulens had toegelaten omdat het voor de dieren op de markt in het zicht beter is dan de hele dag achteraf in een trailer. Daarnaast heeft zo'n dier nog de kans om 'gered' te worden en met goed voer, een wormspuit en wat TLC weer er boven op te komen.
[/quote
En die twee zijn toch mooi opgeknapt! Had ze een week of zo terug gezien toen ik hooi ging halen. Echt hele gezonde mooie paarden.
En de inschatting van de dierenarts was helemaal juist. Hynstefrou heeft gezorgd voor super goed voer (dat zul je vast ook zo ervaren), flink wat wormspuiten en heel veel TLC, en het zijn prachtpaarden geworden
lianne304 schreef:dat was ook een erg aansprekend en lief paard zo te zien.sharon1703 schreef:Vandaag ook geweest, niks gekocht. Hierbij een aantal foto's:
Weet iemand ook waar de grote vos merrie naar toe is gegaan?
[ [url=m/OeHVaf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tiKyv2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kz8GAY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t7JDkS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QEsqhY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die grote vos sprak mij ook erg aan ze lijkt zo eeg op me eigenpaardje
LukieBradley schreef:Katten op pzb of niet, als jij zo op markten etc tegen bent laat je je neus er ook niet zien.
Imo heel hypocriet want zo hou je het zelf in stand.
Verder is en blijft het een bijzondere instantie maar hey, voor vele doen ze toch iets goed dus ze blijven bestaan.
Prima toch
Maaike schreef:Ik vond het heel dubbel gisteren op de markt. Aan de ene kant leuk om eens mee te maken, aan de andere kant zielig voor de dieren die er stonden. En niet omdat ze er slecht bij stonden, maar de veulentjes die net gescheiden zijn van hun moeders, dat soort dingen. Dieren die niet of nauwelijks in handen zijn geweest en op de markt alleen maar mensen om zich heen hebben en niet weten wat hun overkomt.
De jaarmarkt was leuk om te zien, heerlijk rustig 's morgens vroeg en dat was eind vd ochtend wel anders. Bijzonder om meegemaakt te hebben.
SecretLIN schreef:LukieBradley schreef:Katten op pzb of niet, als jij zo op markten etc tegen bent laat je je neus er ook niet zien.
Imo heel hypocriet want zo hou je het zelf in stand.
Verder is en blijft het een bijzondere instantie maar hey, voor vele doen ze toch iets goed dus ze blijven bestaan.
Prima toch
helemaal mee eens!