DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:09

Geen tijd gehad om te gaan tot me spijt. Maar wat een gruwelijke hoge prijzen als ik dit zo hoor. Heb nog een mooie twenter merrie lopen met een goed papier, als de thuis prijzen ook zo hoog zouden zijn ging ze meteen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:10

Ik vond dit stel leuk. En dan voornamelijk de merrie, die met de witte staart en de minste aftekening op het hoofd.

Afbeelding
Afbeelding

En deze hengst, stond naast de champagne.

Afbeelding

En we hebben nog bij een 18-jarige zwarte shet gestaan, we wouden hem bijna meenemen, maar was realistisch gezien gewoon niet handig. Maar dat was wel even lastig, we gunden hem zo die oude dag.

MightyJoe

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:13

Die bonten waren echt leuk inderdaad! Ben benieuwd wat die kosten.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:13

Ja, ben ik ook benieuwd na. Denk behoorlijk veel, aangezien ze bleven staan elke keer.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:15

Ik vond die zwart bonten er ook goed en mooi verzorgd uitzien.. die valk bonte heb ik zelf niet gezien! Lijkt op mijn paard alleen dan een slankere versie haha

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:22

welmoed__ schreef:
Ik vond dit stel leuk. En dan voornamelijk de merrie, die met de witte staart en de minste aftekening op het hoofd.

[ [url=m/HtpLat.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/efWGFx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eSW7rQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En we hebben nog bij een 18-jarige zwarte shet gestaan, we wouden hem bijna meenemen, maar was realistisch gezien gewoon niet handig. Maar dat was wel even lastig, we gunden hem zo die oude dag.

Die bonte met witte staart kon ook heel goed bewegen

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:27

SecretLIN schreef:
kim_1990 schreef:
Wij zagen een ontzettend gave tinkermerrie staan...enorme bos manen en staart, erg lief van karakter...netjes op een ijzertje...toen ik.haar voorvoetje optilde om te kijken zat er een spijker tussen haar ijzer en straal welke ik er maar uit gehaald heb...helaas had ze allemaal bobbels op haar achterbenen dus ik vermoed dat ze helaas CPL had...zo voelde het wel iig dus de interesse ging over helaas...was eigenlijk voor ons de enige waar we echt interesse in hadden...helaas

geen foto?

Nee helaas geen foto...als ze er nog staat (en dat vermoed ik wel want die handelaar hanteerd beste prijzen) dan valt ze best op...rond de 1.45 hoog, zag er zeer netjes uit en zat mooi op gewicht, enorme bos manen en staart en sokken zagen er netjes uit. Ze was zwartbont

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:30

Was dat niet deze?

Afbeelding

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:31

welmoed__ schreef:

[ [url=m/HtpLat.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/efWGFx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eSW7rQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De schimmelbonte hier rechts op foto, naast de 2 bonte, iemand daar nog naar gevraagd?

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:33

Afbeelding

Iemand toevallig nog gevraagd naar deze schimmelbonte? Links op deze foto

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:41

Zo hey, wat een pagina's er al weer bij. Ik was er om 8uur en ben rond 14:00 weg gegaan.
Een stalgenootje was helemaal gek met een palomino shet. Toen we later terug kwamen was deze weg.
Zelf heb ik wat leuke spulletjes gescoord en wat foto's gemaakt.
Die Spanjaarden hadden een Lusitano en hoorde dat ze daar 12.000€ voor vroegen 8)7 de eigenaren spraken slecht Engels.
Maar.. Hij had inderdaad een mooi kleurtje.
Afbeelding
Er stond ook een mooie zwarte PRE. Geen idee hoeveel ze daar voor vroegen, maar dat zal ook geen goedkope zijn geweest. Veel behang en maat.
Ook trok een paardje zich nog los maar bleef braaf staan toen de eigenaar hem vast hield, haha.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Merexa op 17-10-17 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

shettiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:42

Afbeelding
Iemand die weet of deze nog verkocht is? is een Breton, was eerder op de dag al gekocht door een Duitser

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:45

Ik was er vandaag ook, samen met mijn stalhoudster en stalgenootje. Stalhoudster was op zoek naar een leuk projectje en toen we langs deze 2 bonte veulens kwamen waren we verkocht. Tijdje staan wachten tot we een handelaar konden spotten maar die was niet in de buurt. Op een gegeven moment kwamen de inspecteurs van de NVWA erbij staan samen met de dierenarts en nog wat mensen van de organisatie. Dierenarts moest uitleg geven waarom hij de magerste had goedgekeurd om op de markt te mogen staan. Ik heb even stiekem meegeluisterd en toen ik de dierenarts hoorde zeggen dat hij hoopte dat het diertje gekocht werd door iemand die het wilde opknappen heb ik meteen ingehaakt. 'Wij willen wel maar er is geen handelaar te bekennen'. 'Laat maar omroepen' zei de inspecteur. Dit werd meteen geregeld door iemand van de organisatie en binnen een paar minuten was de handelaar er. Stalhoudster heeft even flink moeten onderhandelen want er werd toch wel een aardige prijs gevraagd. Maar het is gelukt en deze twee gaan mee naar stal.
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:46

_kajo_ schreef:
Ik was er vandaag ook, samen met mijn stalhoudster en stalgenootje. Stalhoudster was op zoek naar een leuk projectje en toen we langs deze 2 bonte veulens kwamen waren we verkocht. Tijdje staan wachten tot we een handelaar konden spotten maar die was niet in de buurt. Op een gegeven moment kwamen de inspecteurs van de NVWA erbij staan samen met de dierenarts en nog wat mensen van de organisatie. Dierenarts moest uitleg geven waarom hij de magerste had goedgekeurd om op de markt te mogen staan. Ik heb even stiekem meegeluisterd en toen ik de dierenarts hoorde zeggen dat hij hoopte dat het diertje gekocht werd door iemand die het wilde opknappen heb ik meteen ingehaakt. 'Wij willen wel maar er is geen handelaar te bekennen'. 'Laat maar omroepen' zei de inspecteur. Dit werd meteen geregeld door iemand van de organisatie en binnen een paar minuten was de handelaar er. Stalhoudster heeft even flink moeten onderhandelen want er werd toch wel een aardige prijs gevraagd. Maar het is gelukt en deze twee gaan mee naar stal.
[ [url=m/hwBr16.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super!
Zag ze ook staan zagen er erg sneu uit vooral die magere, die gaan super plekje krijgen zo te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:47

Ach jeetje, die zien er echt niet uit. Ook helemaal het ruggetje bol, die zal wel buikpijn hebben van alle wormen...
Ga je er een volgtopic over maken? :))

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:48

Ach gut, wat zielig.... :(:) Super dat jullie ze hebben gekocht, hopelijk knappen ze mooi op.. Fijn dat er nog mensen zoals jullie bestaan die zulke diertjes een goed leven gunnen <3

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:50

welmoed__ schreef:

Een vriendin stuurde een foto door van deze bonte, dat ze zo leuk waren. Afstamming onbekend, vraagprijs 2800 per paard -O-

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:50

Ik kwam ook palomino veulen tegen maar die had echt dikke bult bij de navel zitten? Navel breuk misschien? Weet niet of mensen nog meer was opgevallen.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:52

Janinevv schreef:
Ik kwam ook palomino veulen tegen maar die had echt dikke bult bij de navel zitten? Navel breuk misschien? Weet niet of mensen nog meer was opgevallen.

Was een Fries met een menhoofdstel om met een heel klein oog/geen oog?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:52

Likemaaike schreef:
Janinevv schreef:

Was een Fries met een menhoofdstel om met een heel klein oog/geen oog?

Huh??

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:53

@Janinevv, stond aan het begin, hoorde ik van een bekende, dat het paard aan 1 kant geen oog/of heel klein oog zou hebben..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:56

De palomino heb ik gezien, was ook geschoren geweest bij de navel. Volgens eigenaren niets aan de hand.

Twee schimmels die beide echt niet goed waren, ster tuig merrie scheef in het bekken en kreupel. Andere schimmel ruin had een ongelukje met z'n oog gehad die was echt stuk maar volgens eigenaar hoefde daar niets aan te gebeuren, was röntgen gekeurd. Die liep ook echt niet zuiver achter. Hopelijk hebben die alsnog baasjes gekregen die ze de da zorgt geeft die ze nodig hebben.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:00

Oh okee vond het wel bijzonder uitzien.

@likemaaike heb die fries niet gezien.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:12

Janinevv schreef:
Marcella schreef:
Janinevv wat een knappert is vraag mij alleen af waar kleurtje manen vandaan komen. <3

Haha papa is onbekend dus idontknow :+
Ze is heel rustig en lief dat is een ding dat zeker is.

Dus als jullie gokje willen doen. Fries x ...

Gewoon fries
Is verkleurt door de zon