Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:42

Ladybird snap het wel. Zag ook een paar kneusjes staan die ik een goed huis gunde. Maar kan het ze zelf ook niet geven haha. En vraag me ook af of je dat moet willen.

Mensen nog de jonge Friese hengst gezien? Stond naast een hengstige merrie en wilde steeds dekkek haha. Vond het een erg aansprekend dier. Ben benieuwd hoe die uit groeit!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:43

Demivds schreef:
Wij hebben ook een pony gekocht vandaag! *\o/*

[ [url=m/JWvEui.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eVmuER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag de pony net voorbij komen op RTV Noord met een jong meisje, haha.
Ik had hem al gezien op de markt, vond hem erg leuk!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:45

Had ook graag willen kijken vandaag, helaas had ik andere afspraken waar ik niet onderuit kon.
Troost me dan altijd maar met het feit dat er toch geen champagnes op zo'n markt staan. Maar zag wel een paar leuke kleurtjes op de fotos voorbij komen. Een mini in een bijzonder kleurtje was ook nog wel wat geweest.

Volgend jaar wil ik zeker gaan.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:45

Zag dit op facebook voorbij komen:

https://www.facebook.com/francis.leijen ... 7600985336

Gestolen op de zuidlaardermarkt!
Shetland pony Hummelientje van Keizershof
Kleur: wildkleur bruin met aalstreep (brown dun)
Merrie
2 jaar rond de 95 cm
Chipnummer : 528210004128897
Korte manen
Is rond 15:00 uur ontvreemd samen met een andere Shetland pony vos met witte manen die is later op de paardenmarkt terug gevonden.
Na uren lang zoeken geen spoor van Hummelientje.
Is direct aangifte gedaan maar tot nu toe geen enkel spoor.
Heeft u iets gezien of aangeboden gekregen zonder paspoort neem dan contact op met mij of de politie zuidlaren !!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:46

Ik had de markt schokkender verwacht. De meesten zagen er oke uit. Inderdaad ook een gezien met helemaal kaal geschuurde manen. En die bonte met veulen een paar pagina's terug ook gezien, erg mager.

Wat ik wel naar vond om te zien was een merrie en veulen waarvan mensen alleen het veulen wilden hebben.
Die werden op de markt gescheiden en die merrie werd gek aan het touw. Ze bleven ook van verre afstand nog naar elkaar hinniken. Kan ik niet zo goed tegen :') doe dat dan een paar dagen eerder denk ik dan.

Ook viel het me op dat super veel van die handelaren die beesten prikten met wandelstokken enzo. Apart gezicht.

Verder vond ik het erg druk en krap op elkaar allemaal. Meerdere keren opzij gebeukt omdat een paard z'n been op tilde voor een vlieg ofzo en iedereen opzij dook :')

Leuk om een keer gezien te hebben maar ik zou er zelf geen paard vandaan halen! Zie wel dat jullie erg leuke meegenomen hebben!

Weet iemand trouwens wat al die gekleurde letters op de konten inhielden? En bij export, waren die al verkocht ofzo?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:47

Froukje schreef:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die op zo'n markt op een onbekend paard gaan zitten, en dan ook nog zonder cap.. Die handelaren kunnen wel van alles roepen.

Toen wij er vanmiddag waren dacht er ook een knul met slok te veel op wel op een paard te kunnen zitten, maar die lag er 5 minuten later bijna weer naast. Dat risico wil je toch niet lopen?

Ja, daar stond ik ook bij. Was op een schimmel of niet?
Heb niet gezien dat die viel, irriteerde me teveel aan dat achterlijke gedoe. :=

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:01

Britt_Sisi schreef:
Ik had de markt schokkender verwacht. De meesten zagen er oke uit. Inderdaad ook een gezien met helemaal kaal geschuurde manen. En die bonte met veulen een paar pagina's terug ook gezien, erg mager.

Wat ik wel naar vond om te zien was een merrie en veulen waarvan mensen alleen het veulen wilden hebben.
Die werden op de markt gescheiden en die merrie werd gek aan het touw. Ze bleven ook van verre afstand nog naar elkaar hinniken. Kan ik niet zo goed tegen :') doe dat dan een paar dagen eerder denk ik dan.

Ook viel het me op dat super veel van die handelaren die beesten prikten met wandelstokken enzo. Apart gezicht.

Verder vond ik het erg druk en krap op elkaar allemaal. Meerdere keren opzij gebeukt omdat een paard z'n been op tilde voor een vlieg ofzo en iedereen opzij dook :')

Leuk om een keer gezien te hebben maar ik zou er zelf geen paard vandaan halen! Zie wel dat jullie erg leuke meegenomen hebben!

Weet iemand trouwens wat al die gekleurde letters op de konten inhielden? En bij export, waren die al verkocht ofzo?

Als n handelaar er veel koopt dan tekent hij ze idd zodat ie weet welke en andere mensen weten het dan ook. DK is een bekende, en W en M. Er zijn er meerdere iig

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:02

Letsdunit schreef:
[ [url=m/BwL6DY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stond ook bij de export

oh daar hebben we nog bij gestaan, zo'n ontzettende lieverd , knap hengstje ook

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:05

een paar pagina's geleden schreef iemand dat er veel friezen stonden

wat is veel?

kan iemand een aantal schatten?

en wat zijn de prijzen van een fries op de markt?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:06

Faline schreef:
Had ook graag willen kijken vandaag, helaas had ik andere afspraken waar ik niet onderuit kon.
Troost me dan altijd maar met het feit dat er toch geen champagnes op zo'n markt staan. Maar zag wel een paar leuke kleurtjes op de fotos voorbij komen. Een mini in een bijzonder kleurtje was ook nog wel wat geweest.

Volgend jaar wil ik zeker gaan.

Dit jaar dus mijn oude paard en dus champagne ;)

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:07

De Lusitano is (naar wat ik hoorde) niet verkocht rond 1600 maar wellicht daarna. De prijs was nogal hoog voor n marktpaard en omdat mensen m niet kunnen uitproberen laten ze m eerder staan. Hij was zkr erg mooi.. hierbij nog wat fotos vd markt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De painthengst was ook mooi en kalm. Veel tinkers en denk maar 3 fjorden gezien...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:08

Ik had die Paint ook gezien, maar vond dat dus echt 3x niks. Wel mooi getekend, maar zijn bouw viel me erg tegen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:11

Wat is een normale prijs dan eigenlijk voor een marktpaard? Heb er namelijk niet zo veel verstand van

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:13

Wat de gek er voor geeft. Een fjord met krom voorbeen uit '99 moest nog 700 opbrengen voor de slacht. En zo'n dwerg shet vroeg iemand 800€ voor.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:14

F_Orumster schreef:
Dat is een zorse, zebra met ezel gekruist.

Die schimmel is een mooi dier. En toch weer wat zielepootjes ;(

Een zorse is toch zebra x horse?

Zebra x ezel is toch zezel?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:15

Inney schreef:
Mensen nog de jonge Friese hengst gezien? Stond naast een hengstige merrie en wilde steeds dekkek haha. Vond het een erg aansprekend dier. Ben benieuwd hoe die uit groeit!

Ja die heb ik gezien! Beestje had t erg druk met de merrie voor zich maar de merrie was er niet van gecharmeerd.. en de stoere kerel mocht een paar rake klappen ontvangen van die merrie

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:17

Als ik die zielepietjes zie baal ik toch altijd dat ik geen hectares land heb en geen geld in overvloed.. Gun dat soort dieren altijd zo'n betere kans ;(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:19

welmoed__ schreef:
Froukje schreef:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die op zo'n markt op een onbekend paard gaan zitten, en dan ook nog zonder cap.. Die handelaren kunnen wel van alles roepen.

Toen wij er vanmiddag waren dacht er ook een knul met slok te veel op wel op een paard te kunnen zitten, maar die lag er 5 minuten later bijna weer naast. Dat risico wil je toch niet lopen?

Ja, daar stond ik ook bij. Was op een schimmel of niet?
Heb niet gezien dat die viel, irriteerde me teveel aan dat achterlijke gedoe. :=

Neu, een uit de kluiten gewassen zwarte. Maar hij riep dat ie "deze ook al beleerd had". Wil best geloven dat het dezelfde geweest is. Mafketel.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:20

xLeoniee schreef:
Inney schreef:

Ja die heb ik gezien! Beestje had t erg druk met de merrie voor zich maar de merrie was er niet van gecharmeerd.. en de stoere kerel mocht een paar rake klappen ontvangen van die merrie

Jaa hij heeft wat geïncasseerd. Arme man, helemaal gek van zijn hormonen. Vond het echt een aansprekend dier.

Het enige wat me echt geraakt heeft deze markt waren inderdaad de merries met veulen aan de voet, waarvan het veulen weg gekocht werd. Hart verscheurend. Een zwarte merrie met brede bles had de uier op knappen staan en bleef maar roepen naar haar kind. Zich nog een paar keer bijna succesvol los gekregen.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:21

Afbeelding
deze 2 dames heb ik vanmiddag naar hun nieuwe thuis gebracht nadat mijn zusje even mocht genieten van haar pony's in de tuin. Het worden leuke grasmaaiende Penny pony's en volgens mij is er 1 vd 2 drachtig dus dat is ook nog even spannend..

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:21

Een paard is gemiddeld 500 euro waard aan slachtprijs; al het extra geld is ras, opleiding, karakter, geslacht en emotionele waarde! Dus idd..wat de gek ervoor geeft.Maar Spaanse goede paarden (dus zonder gebreken) vd markt gemiddeld 2500. En daar valt over te handelen. De spaanse Palomino was dat niet "waard" ivm de littekens, korstjes (soort allergische reactie op de aangekoekte mest) en omdat het een Andalusier was zonder papier. Dus geen PRE. Shetjes gaan soms voor n tientje maar voor volwassen Friezen word soms wel 6000 neergelegd want die zijn in het buitenland weer erg populair. Friesveulens rond de 1500. Welsh A veulens rond de 150 a 200, hoe groter hoe duurder. D-maat nsps veulens rond de 600,-

Anyway ik ben gesloopt en duik me bed in!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:22

Froukje schreef:
Neu, een uit de kluiten gewassen zwarte. Maar hij riep dat ie "deze ook al beleerd had". Wil best geloven dat het dezelfde geweest is. Mafketel.

Bij mij was het een groepje jongeren die duidelijk niks met paarden had. Was er eigenlijk alleen maar bang voor, maar wou stoer doen tegenover zijn vrienden.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:25

Daar kon ik inderdaad ook niet goed tegen.. Merrie met veulens die op de markt werden gescheiden.. Er was ook een trekpaard met echt een enorm groot hoofd dat vond ik ook echt een goedzak.. :=

Maar verder vond ik de paarden er echt beter op staan als voorgaande jaren. Geen extreme gevallen gezien. Wel een fries bij de hekken die de hele middag heeft gelegen waar ik me toch een beetje zorgen over maakte

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:27

Afbeelding

Deze bedoel je? Ja dat was vrij apart.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:28

Inney schreef:
[ [url=m/hn8AJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze bedoel je? Ja dat was vrij apart.

Ja die inderdaad!