Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
doe dat dan een paar dagen eerder denk ik dan.
Froukje schreef:Ik snap echt niet dat er mensen zijn die op zo'n markt op een onbekend paard gaan zitten, en dan ook nog zonder cap.. Die handelaren kunnen wel van alles roepen.
Toen wij er vanmiddag waren dacht er ook een knul met slok te veel op wel op een paard te kunnen zitten, maar die lag er 5 minuten later bijna weer naast. Dat risico wil je toch niet lopen?
Britt_Sisi schreef:Ik had de markt schokkender verwacht. De meesten zagen er oke uit. Inderdaad ook een gezien met helemaal kaal geschuurde manen. En die bonte met veulen een paar pagina's terug ook gezien, erg mager.
Wat ik wel naar vond om te zien was een merrie en veulen waarvan mensen alleen het veulen wilden hebben.
Die werden op de markt gescheiden en die merrie werd gek aan het touw. Ze bleven ook van verre afstand nog naar elkaar hinniken. Kan ik niet zo goed tegendoe dat dan een paar dagen eerder denk ik dan.
Ook viel het me op dat super veel van die handelaren die beesten prikten met wandelstokken enzo. Apart gezicht.
Verder vond ik het erg druk en krap op elkaar allemaal. Meerdere keren opzij gebeukt omdat een paard z'n been op tilde voor een vlieg ofzo en iedereen opzij dook![]()
Leuk om een keer gezien te hebben maar ik zou er zelf geen paard vandaan halen! Zie wel dat jullie erg leuke meegenomen hebben!
Weet iemand trouwens wat al die gekleurde letters op de konten inhielden? En bij export, waren die al verkocht ofzo?
Faline schreef:Had ook graag willen kijken vandaag, helaas had ik andere afspraken waar ik niet onderuit kon.
Troost me dan altijd maar met het feit dat er toch geen champagnes op zo'n markt staan. Maar zag wel een paar leuke kleurtjes op de fotos voorbij komen. Een mini in een bijzonder kleurtje was ook nog wel wat geweest.
Volgend jaar wil ik zeker gaan.

Inney schreef:Mensen nog de jonge Friese hengst gezien? Stond naast een hengstige merrie en wilde steeds dekkek haha. Vond het een erg aansprekend dier. Ben benieuwd hoe die uit groeit!
welmoed__ schreef:Froukje schreef:Ik snap echt niet dat er mensen zijn die op zo'n markt op een onbekend paard gaan zitten, en dan ook nog zonder cap.. Die handelaren kunnen wel van alles roepen.
Toen wij er vanmiddag waren dacht er ook een knul met slok te veel op wel op een paard te kunnen zitten, maar die lag er 5 minuten later bijna weer naast. Dat risico wil je toch niet lopen?
Ja, daar stond ik ook bij. Was op een schimmel of niet?
Heb niet gezien dat die viel, irriteerde me teveel aan dat achterlijke gedoe.
xLeoniee schreef:Inney schreef:Mensen nog de jonge Friese hengst gezien? Stond naast een hengstige merrie en wilde steeds dekkek haha. Vond het een erg aansprekend dier. Ben benieuwd hoe die uit groeit!
Ja die heb ik gezien! Beestje had t erg druk met de merrie voor zich maar de merrie was er niet van gecharmeerd.. en de stoere kerel mocht een paar rake klappen ontvangen van die merrie
Froukje schreef:Neu, een uit de kluiten gewassen zwarte. Maar hij riep dat ie "deze ook al beleerd had". Wil best geloven dat het dezelfde geweest is. Mafketel.