Harley eerste keer bitloos *trots*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:40

Nessie schreef:
Voor Harley een prima keuze, maar eerlijk.. Als mijn vriend loopt te zeuren om mijn paarden en liever heeft dat ik mijn paard verkoop, mag mijn vriend de deur uit. Je hoort elkaar het geluk te gunnen en als je het zelf betaalt, lijkt me dit toch jouw eigen zaak :)

Amen _/-\o_

Mijn vriend heeft ook niks met paarden, zal er ook nooit gelukkig van worden.

Maar hij vind het wel leuk om te zien dat ik er zoveel mee heb! En hij gaat dan misschien niet mee naar stal.. maar hij zou mij nooit maar dan ook nooit mijn paard laten verkopen voor hem..

Dan gaat hij de deur uit.. en niet het paard :')
Dit gaat al 7 jaar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:42

Meis, het lijkt me verschrikkelijk moeilijk. Zeker als jij je gedwongen voelt door je vriend. Anderzijds, als ik het topic lees, kan ik me ook wel weer wat bij zijn kant van het verhaal voorstellen.

Art_Ificious schreef:
Ja maar na een werkdag van 10u is dat zwaar. Ik heb namelijk een job waarbij ik altijd rechtsta en niet kan zitten (verkoopster in charcuterie).
Ik fiets nu van werk/stal (stal is op 2min fietsen van werk) naar huis 7km en ben dan vaak al erg moe.
Voorheen kon ik makkelijk actief zijn tot 23u, nu niet meer.

Art_Ificious schreef:
Meaar heb voor ik die met de fries vond ook moeite gehad om een geschikte lesgever te zoeken waar ik op eigen houtje naartoe kon gaan zonder afhankelijk te zijn van mijn vriend.
Ik kon daar makkelijk vanaf mijn werk terecht was dan nog 5km maar wel te doen met de fiets. Van thuis uit was dit bijna 13km(!) wat ik ook te fiets deed.

Art_Ificious schreef:
Ik rij nu al 25min voor 7km. Voorheen 18min maar mijn snellere (en oudere, minderwaardige) fiets is gestolen terwijl ik op het werk was. :(

Ik hoop deze maand mijn rijexamen af te leggen en hier ook voor te slagen.
Ik moet helaas eerst 12u theorielessen volgen omdat mijn theorie vervallen was en ik 2x niet geslaagd was op theoretisch examen. Die lessen staan gelukkig wel gepland voor volgende week.
Heb speciaal verlof (onbetaald helaas) voor die dagen omdat het 'S avonds is van 19 tot 22u. Erg vermoeiend dus vooral mentaal.
.

Samengevat: Je hebt erg zwaar werk, maakt dagen van 10 uur, je bent vaak moe en hebt voorlopig geen ander vervoer dan je fiets. En je hebt een paard met fysieke problemen, waar je eigenlijk dagelijks heen moet. En financieel heb je het ook niet erg breed, begrijp ik uit je verhaal. Misschien heeft je vriend ergens wel een beetje gelijk? Is dit niet even het juiste moment in je leven voor een paard?

Ik kan me best indenken dat je alle redenen hebt om teleurgesteld te zijn in je vriend. En dat het je pijn doet dat hij geen interesse toont in jouw hobby. En misschien houdt hij inderdaad wel niet genoeg van je. Dat lijkt me echt heel rot. Je hebt het volgens mij niet makkelijk in je leven. Maar als je het verkopen van Harley nou even los probeert te zien van je relatie? En voor jezelf bekijkt wat realistisch is? Hoe zie je het dan?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:59

De reden dat Ts het financieel niet breed heeft is omdat ze een groot deel van haar geld moet inleveren bij haar vriend (zie eerdere topics). TS heeft helaas een zeer ongelijkwaardige relatie. Ze heeft de relatie al eens proberen te verbreken maar is toch weer terug gegaan. Deze vriend maakt financieel en emotioneel misbruik van haar.

Ik kan je maar 1 tip geven, en dat is: doe je vriend weg, niet je paard.a ls je toch besluit je paard weg te doen, denk dan eens na of je een relatie wil met iemand die je dwingt dat te doen. Veel sterkte en wijsheid.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 06-09-16 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:00

Dit vind ik eigenlijk een beetje jammer, en ik vrees dat het je na verloop van tijd zuur gaat opbreken. Mijn vorige relatie heb ik om die reden afgebroken…hij wilde in de stad wonen, veel reizen…ik heb altijd huisdieren gehad, ik kan me geen leven voorstellen zonder.
Mijn huidige echtgenoot, houdt van onze dieren maar niet op dezelfde manier dan ik, maar dat respecteer ik, dat hoeft ook niet.

Ik moet toegeven dat ik het niet altijd eens ben met jouw beslissingen met het opleiden van Harley, maar ik ben het wel eens met de liefde die je voor Harley voelt, die is zeker niet verkeerd.

Ik hoop heel hard dat hij op de juiste plek terecht zal komen. En dat jij daarmee vrede zal hebben. En als jouw vriend vindt dat het huis niet netjes genoeg is, kan hij meehelpen in het huishouden zodat er meer tijd overblijft voor leuke dingen samen te doen.

_Reneee

Re: Harley eerste keer bitloos *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:03

Wauw, van mij had mijn vriend de deur uit gemoeten hoor. Wat als je je pony verkoopt en hij na een maand vertrekt? Ken genoeg situaties waar dat zo is geweest.

Ik hoop dat je geen spijt krijgt...

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:10

Art_Ificious schreef:
Ik ben dan misschien minder gelukkig maar dat maakt misschien wel mijn vriend gelukkiger.
Ja ik cijfer mezelf altijd weg, zo ben ik nu eenmaal.
Tevens heb ik al vaker aan verkopen gedacht hoor. Niet omwille van ruzies, maar dan wel omwille van alle kritiek die ik kreeg.

In ieder geval ga ik Harley wel op de grote wei laten zetten. Dat is ook wat goedkoper dan op stal.

Ik vraag misschien te veel voor Harley, maar voor mij is dat de juiste prijs. Harley is zo mak dat er nu zelfs al een kind mee kan rijden. Een echte ideale knuffelpony.
En zijn knieprobleem? Eenmaal hij de juiste bespiering heeft moet dat verholpen zijn. Het is namelijk gecontroleerd op OCD of andere vreemde dingen.

Hierin zit je mis, sorry maar dat knieprobleem hoort niet over te zijn met de juiste bespiering. Er wordt GEHOOPT dat het over gaat zijn met de juiste bespiering, voor hetzelfde geld blijft hij er de rest van zijn leven mee rondlopen. Zo heb ik er hier ook twee staan. Dat maakt ook van dit paard dat hij voor de rest van zijn leven een risicofactor meedraagt want wie weet laten de nieuwe eigenaren hem eens een paar maanden op de wei staan en willen ze hem dan terug oppakken en hebben ze ineens dat knieprobleem. Sorry maar dit gaat niet altijd zomaar over, en daarbij komt dat de smid ervan op de hoogte gaat moeten worden gebracht zodat hij dit met de stand van zijn hoeven kan corrigeren.
Ik wens je veel succes, ik hoop dat Harley op een fijn plekje terecht kan komen en dit uiteindelijk voor jou de beste beslissing wordt. Veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:18

Eef_Bam schreef:
De reden dat Ts het financieel niet breed heeft is omdat ze een groot deel van haar geld moet inleveren bij haar vriend (zie eerdere topics). TS heeft helaas een zeer ongelijkwaardige relatie. Ze heeft de relatie al eens proberen te verbreken maar is toch weer terug gegaan. Deze vriend maakt financieel en emotioneel misbruik van haar.

Ik kan je maar 1 tip geven, en dat is: doe je vriend weg, niet je paard.a ls je toch besluit je paard weg te doen, denk dan eens na of je een relatie wil met iemand die je dwingt dat te doen. Veel sterkte en wijsheid.

Of je doet je paard én je vriend weg en steekt al je tijd, geld en energie in het opbouwen van een goede toekomt voor jezelf.

Dan heb je over een poosje alles op orde. Een eigen plek om te wonen, een fijne baan, je rijbewijs, een eigen auto. En dan heb je geleerd weerbaarder te zijn en op je eigen benen te staan. En als dat zover is, dan kan je altijd weer naar een paard uit gaan kijken. Een fijn ervaren paard waar je veel van kunt leren. En waar je dus echt van kunt genieten, omdat je dan alles op de rit hebt en dat allemaal zelf voor elkaar hebt gebokst.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:30

Ts verkoop het paardje niet krijg je spijt van. en hoe sommige mensen hier reageren. belachelijk. ze heeft het beste met het dier voor. we maken allemaal fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:52

OleJon schreef:
Ts verkoop het paardje niet krijg je spijt van. en hoe sommige mensen hier reageren. belachelijk. ze heeft het beste met het dier voor. we maken allemaal fouten.

Ik hoop ook niet dat ze hem verkoopt omdat haar vriend dat wil. Maar als ze haar pony verkoopt omdat hem een fijne toekomst gunt, op een plek waar hij alles krijgt wat hij nodig heeft, dan lijkt me daar niks mis mee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:11

Art_Ificious schreef:
Ik ben dan misschien minder gelukkig maar dat maakt misschien wel mijn vriend gelukkiger.

Deurmat zijn maakt nooit gelukkig, sta op en stel grenzen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:13

Oh TS, ik krijg er bijna zelf verdriet van als ik jouw verhaal lees.
Wat sneu dat je in zo'n situatie zit dat je deze keuze maakt. Ik vind het goed voor Harley, maar niet goed voor jou. Jij bent dalijk je enige uitlaatklep kwijt en hebt dan enkel nog je vriend. Je vriend die kennelijk niet heel veel van jou houdt, niet op de juiste manier in ieder geval. En dat gun ik je niet.
Verkoop Harley, maar ga ook weg bij je vriend. Zoek een goedkope flat en bouw je eigen leven op. Je kan veel gelukkiger worden dan je nu bent.

Vwb de advertentie; je gaat nooit het bedrag krijgen dat je voor Harley vraagt. Hij is jong, is zadelmak, maar niet veel meer dan dat. Hij is een ruin en een kruising. En bovenal; hij is niet gezond. je verkoopt een kapotte pony. Als het dier gekeurd wordt, wordt hij afgekeurd. Als hij niet gekeurd wordt en hij wordt kreupel bij nieuwe eigenaren krijg je gelazer, want dan heb JIJ een ongezonde pony verkocht terwijl je dit wist. Ik denk dat je voor dit bedrag de pony niet kwijt raakt, halveer het bedrag (ondanks dat de emotionele waarde voor jou meer is, het is niet reëel).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:18

Goof schreef:
Oh TS, ik krijg er bijna zelf verdriet van als ik jouw verhaal lees.
Wat sneu dat je in zo'n situatie zit dat je deze keuze maakt. Ik vind het goed voor Harley, maar niet goed voor jou. Jij bent dalijk je enige uitlaatklep kwijt en hebt dan enkel nog je vriend. Je vriend die kennelijk niet heel veel van jou houdt, niet op de juiste manier in ieder geval. En dat gun ik je niet.
Verkoop Harley, maar ga ook weg bij je vriend. Zoek een goedkope flat en bouw je eigen leven op. Je kan veel gelukkiger worden dan je nu bent.

Vwb de advertentie; je gaat nooit het bedrag krijgen dat je voor Harley vraagt. Hij is jong, is zadelmak, maar niet veel meer dan dat. Hij is een ruin en een kruising. En bovenal; hij is niet gezond. je verkoopt een kapotte pony. Als het dier gekeurd wordt, wordt hij afgekeurd. Als hij niet gekeurd wordt en hij wordt kreupel bij nieuwe eigenaren krijg je gelazer, want dan heb JIJ een ongezonde pony verkocht terwijl je dit wist. Ik denk dat je voor dit bedrag de pony niet kwijt raakt, halveer het bedrag (ondanks dat de emotionele waarde voor jou meer is, het is niet reëel).

Ik had niets meer willen zeggen maar deze reactie klopt voor mij zo enorm dat ik het niet laten kan.

Ik wens je echt alle geluk en wijsheid toe art. Vergeet niet dat heel Harleys geschiedenis zo te vinden is op bokt dus als er problemen komen na de verkoop kan je geen kant op.
Zeker met de historie van zijn moeder zou ik eerlijk zijn en hem voor wat minder weg doen.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:20

Lieve Marijke,

Misschien wordt het tijd dat jij eens op jezelf gaat wonen. Helemaal zelfstandig zijn, en niet meer afhankelijk zijn van jou vriend.
Als ik me goed herinner ben je met geweld bij deze weggegaan, bij een andere jongen gaan wonen, daar begon je je aan te irriteren en toen uiteindelijk deze man maar weer heb gebeld om bij in te trekken.

Ik denk echt dat het heel goed voor jou is om zelfstandig te zijn. Ik denk dat jij daar veeeel gelukkiger van wordt.
Ik hoop echt dat je sterk genoeg bent en weg gaat bij deze man. Hier ga jij nooit gelukkig mee worden. Je bent nog zo jong! Je wilt je toch niet de rest van je leven wegcijferen voor hem?

Erg jammer voor jou dat je Harley gaat verkopen, maar ik denk dat het voor jou zelf beter is. Werk eerst aan jezelf en jou zelfstandigheid.

Heel veel sterkte met de verkoop. Hij is erg leuk, dus jij vindt daar wel een goed baasje voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:22

Die had ik niet zien aankomen.

TS, 1 advies: zet jezelf nooit, maar dan ook NOOIT op de 2e plek. Jij bent jij. Als paarden in je leven horen, dan is dat zo. Daar heeft de rest van de wereld maar mee te dealen. Is je vriend het daar niet mee eens, jammer dan. Nu is het je pony, wat volgt? Ook niet meer bijrijder? Eerst je huishouden klaar eer je buiten mag? Toestemming vragen wanneer je huishouden klaar is? Of 24/7 naar zijn pijpenstrootje dansen? Alleen met zijn goedkeuring en controle op FB, je mobiel? Zoiets kan ontzettend hard uit de hand lopen.

Mijn PB staat voor je open als je daar nood aan hebt.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:52

Hoi TS...ondanks dat ik je adviseerde harley te verkopen (VOOR je alle verbeteringen voor hem doorvoerde, wt ik echt top vind) meen ik dat dit geen reden mag zijn voor je verkoop. Jij bent belangrijk en mg jezelf zijn. Je paard verkopen omdat je vriend je hobby niet leuk vind en te druk vind...ik vind het erg veel jezelf wegcijferen en denk dat het voor jou niet de juiste beslissing is. Je mag voor jezelf kiezen hé?

Over de verkoop: Meld please WEL dat ie een knieprobleem heeft. Straks koopt iemand hem die dagelijks gaaat springen met hem, dan doe je Harley heel erg veel pijn. Die knie heeft mss invloed op de verkoop / prijs maar is wel eerlijk tegenover Harley EN de nieuwe koper (als je zoiets verzwijgt en iemand komt erachter via bijv dit forum heb je met een beetje pech een rechtzaak aan je broek).

Hoop dat je het beste kiest voor jouzelf en Harley.

Sterkte meid!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:14

Eef_Bam schreef:

oo ik schrik van dit bericht, en heb echt met je te doen meid. Je zit in een vervelend pakket. Voor Harley misschien een goede beslissing, maar het klinkt alsof je zelf je pony juist heel hard nodig hebt. Geen idee hoe de vork precies in de steel steekt, maar als je echt geld afdraagt aan je vriend en emotioneel misbruikt wordt, dan zet ik wel grote vraagtekens bij je relatie. Heb je geen ouders of goede vriendin waar je op terug kan vallen? Een onafhankelijk persoon bv. huisarts of wijkagent om eens een gesprek mee te voeren en je leven wat beter op een rijtje te krijgen. Daar hoef je je echt niet voor te schamen, juist heel goed om aan te geven als je het alleen niet weet hoe je het aan moet pakken. Wens je veel sterkte en wijsheid toe!

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:44

Art_Ificious schreef:

Lieve TS, niemand wordt ooit beter van het eigen geluk opzij zetten voor een ander. Je straalt bijna letterlijk op die eerste foto met je pony, en het is je gegund om zo te stralen met je eigen hobby en huisdier, hoeveel geld en energie het ook kost. Als je ermee wil stoppen, zou dat geheel je eigen keuze moeten zijn.

Ik besteed veel energie aan mijn pony en boeken die ik leuk vind; mijn vriend houdt erg van bepaalde gadgets en besteed daar meer geld en tijd aan dan ik zou doen: en toch misgunnen we elkaar dat niet.

Ik wens je in elk geval veel succes met alles! :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:03

Ik schrik ook echt dat je andermans geluk, die van je vriend, belangrijker vindt dat die van jezelf. Meid dat is echt echt niet juist!! Jouw geluk moet nooit op de tweede plaats komen, behalve dan misschien je kinderen (onder bepaalde omstandigheden).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:17

Wat moet het moeilijk geweest zijn om deze keus te moeten maken. Waarom dan niet in de lease gedaan zodat je nog iets van waarde hebt. Want wie garandeert jou dat je vriend er dadelijk niet de relatie afkapt. En dan sta je daar met letterlijk niks. Eigenlijk vind ik je vriend gewoon egoïstisch bezig.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:42

TS wat een moeilijke beslissing. Mijn aanbod van pension bij ons blijft staan. Op die manier komt er meer tijd vrij maar heb je wel de mogelijkheid om hem terug te halen over een tijdje. We kunnen zelfs eventueel kijken of we wat training vanaf de grond op kunnen pakken met hem zodat hij lekker spieren op kan bouwen.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:11

dat lijkt me een super aanbod! @lizy29

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:36

lizy29 schreef:
TS wat een moeilijke beslissing. Mijn aanbod van pension bij ons blijft staan. Op die manier komt er meer tijd vrij maar heb je wel de mogelijkheid om hem terug te halen over een tijdje. We kunnen zelfs eventueel kijken of we wat training vanaf de grond op kunnen pakken met hem zodat hij lekker spieren op kan bouwen.

Ik zou dit aanbod echt met beide handen aanpakken ts. Hij komt daar geweldig te staan en tegelijkertijd kan hij ook nog wat volwassen worden terwijl jij dan voor nu je handen vrij hebt. Hoef je hem niet te verkopen maar krijg je toch even wat rust.

Want hoewel ik het vanaf het begin af aan echt niet eens ben met hoe je met hem loopt te klooien en te haasten, is het onmiskenbaar dat je ontzettend veel van Harley houdt en hij echt je steun en toeverlaat is. En vergis je niet, niemand is het waard om jezelf minder gelukkig te maken. Jij hebt gewoon al het recht om een heerlijk leven te leiden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:45

Wat lief lizy.

Ts wat rot ts om je reden te lezen.
Ik heb nooit je topics gevolgd. Lees nu het een en ander.
Het enige wat ik wil doen is je een knuffel geven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 17:11

Bedankt voor alle steun.
Ik heb gisteravond na de theorielessen niks negatiefs gehoord van m'n vriend. Vanmorgen was hij ook vriendelijk.
Ik kan er niet meer aan uit.
De advertentie heb ik ook verwijderd.

Wel gaat Harley de wei op wat goedkoper is en waardoor ik meer tijd vrij heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:13

Tuurlijk is hij vriendelijk, hij krijgt zijn zin. Weet hij dat je de advertentie hebt weggehaald?