Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
poes schreef:Het is eigenlijk heel omgekeerd wat je doet. Je lost wanneer je haar juist zou moeten begrenzen en wanneer ze dan weer omhoog komt doe jij je hand achteruit terwijl je haar dan juist met je been naar je hand moet rijden. Op beide momenten is het een kwestie van been hoor. Als ze zich eruit duwt beetje been en als ze omhoog komt been. Als ze geen been toelaat, dan aan de longe, met iets van bijzet, tot je haar kunt actief brengen naar een mooi contact. Ik snap niet dat je les mens dit zo laat doorgaan echt echt niet. Paard is er erg braaf onder, menig paard zou hiervan echt gevaarlijk worden.
Joman schreef:Ik heb het filmpje nog niet helemaal afgekeken maar vraag me wel af waarom ze zo naar beneden zit te trekken? En met name waarom jij meegeeft? Ze trekt gewoon de teugels uit je handen?
Nog even een edit: je het gewoon geen contact van voren.
Wat is het nu precies wat je wil bereiken met het rijden op deze manier? Ik zie het niet!
Doubtless schreef:Ik ben echt heeeel verbaasd door dit filmpjeDoor de foto's dacht ik dat het toch een soort van constante modus was, dat neus richting de grond en vanuit daar de verbinding opzoeken. Dit lijkt eerder op een strontverwend paard dat elke keer zegt 'Mens laat die teugels los, ik wil geen verbinding".
Wat gebeurt er als je je teugel gewoon vasthoudt op één lengte?
cp112 schreef:Ok serieus...? Jij pakt Teugels op, paars trekt een keer en je laat dat toe door de teugels weer langer te laten???? Wat is het doel hier in vredesnaam van? Dit is absoluut geen voorwaarts neerwaarts of ook.maar iets in die richting. Ik heb het filmpje niet af kunnen kijken.
Je lijkt.heel wankel te zitten. Voor mijn gevoel zijn je beugels te lang. Zit het niet fijner als je ze een gat korter doet? Denk dat je dan veel.meer steun hebt.