Nee, ik wil eerst het rustig voor de kar draven bevestigen. Ben bang dat ze anders ten eerste teveel conditie opbouwt voor gekke capriolen en ten tweede wil ik niet dat ze de baan dan gaat zien als 'Vrijheid/Ik mag hier bokken/rennen' .
Ze gaat vandaag weer voor de kar, zaterdag voor het laatst voor de kar geweest. Toen kwamen we een paard onder het zadel tegen die nog niet zo lang op stal staat. Zoals je kan zien is onze baan niet zo breed. Dat paard werd 50 centimeter groter, snuiven en keerde toen we er langs stapte. Dat past dus niet echt . Graasje deed het super, begreep niet helemaal waarom er zo druk gedaan werd .
Aan de ene kant baal je als zoiets gebeurd, aan de andere kant: Nu hoort dit erbij, alles wat gewoon is, is gewoon.
Ze is na mijn vorige post nog twee keer voor de kar geweest. Vorige week en gister. En gister heb ik haar voor het eerst zelf gereden, was toch een klein penny momentje hoor . Voor de zekerheid neem ik denk ik nog een paar keer iemand mee voor de kar. Verwacht dan per 1 april alleen te rijden en haar voor de quad te doen. Ze is vet, hoop dat ik er nog wat af kan krijgen voor het grasseizoen
Ach joh, ze is jong en moet nog groeien, dat vet groeit ze er wel af
Odetje92
Geplaatst: 11-03-15 11:50
Super Cathy, en inderdaad leuk he dat je er eindelijk zelf mee stuurt.
Gracia is gewoon een dikkertje, ufo'tje he
ruitje
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-15 15:13
Ja en dan zit er in de moederlijn ook nog Nevele Impulse, Graasje zal wel altijd een fatso blijven .
Omdat ik het idee had dat een hoop mensen het trainen voor de quad erg boeiend vonden, hier een stukje gefilmd vanaf de quad. In principe zie ik Trex( officieel Ombre Rosse Rex, maar hij meet 1.73 dus vandaar Trex ) bijna niet voor mijn quad. Ik rijd gewoon mijn eigen tempo en hij is lekker aan het rennen op zijn eigen manier. Alleen soms kom je hem dus tegen( wat je ziet in het laatste stuk van dit filmpje)
Zijn laatste rondje deed hij alleen, als hij dat nou helemaal gaat doen hoef ik niet meer met de quad te rijden
Voordeel van deze training is dat ze heel erg fit blijven in het hoofd, ze hebben helemaal niet het idee dat ze aan het werk zijn. We zetten ze ervoor en erna in de stapmolen overigens.
Daarnaast komen ze nog wel voor de kar, je kan zo natuurlijk niet goed doserend trainen.
darkadia
Geplaatst: 11-03-15 15:27
Hahah hij dacht ik ga het rondje even de andere kant op rennen? Wel goede conditietraining voor ze zo denk ik voor de quad?
En Graasje vet? Dat wordt wat dan met het weideseizoen straks Wel fijn dat ze het allemaal zo goed oppakt!
Mooi om gelijk te zien dat de dravers ook op de andere hand getraind worden... Enne, die sloot... Ik blijf m eng vinden haha (vond ik ook al toen ik achter Volare zat met jou)
Op t filmpje zie je overigens ook wel dat t weinig opdrijven is.
Leprycorn
Geplaatst: 12-03-15 11:00
CarinaR schreef:
Op t filmpje zie je overigens ook wel dat t weinig opdrijven is.
Hij doet zelf al het werk al haha!
Bij koeien drijven ze hier ook gewoon met de quad. Het is vervolgens niet zo dat ze altijd hard wegrennen als ze een quad horen. Al zijn koeien daar misschien niet echt actief genoeg voor soms
Maar bedoel meer mee dat ze er niet bang van worden.
Bij de schapen hadden we ook wel echt een quad icm hond nodig. Anders kon je rennen totdat je een ons woog
poes
Geplaatst: 12-03-15 12:35
He wat een leuk topic Vind het erg interessant!!!
Ik had bij dat vroeg beleren inderdaad wel een ander beeld. Ik dacht echt 4 keer per week voor de kar voor een uur vanaf 1 jaar, maar ik zie dat de nuance wel anders ligt toch. Zelf ben ik absoluut niet voor vroeg beleren, maar ik heb er op deze manier een pak minder problemen mee (het is rechtuit en geen gewicht op de rug) dan bij pakweg dressuur of western waar men juist vaak op voltes gaat werken.
Wat ik leuk vind is dat de trainingen kort zijn (die 'piektraining' waar je het over hebt ligt dan precies niet zo ver weg van een flink rondje spelen op de wei), dat er erg veel aandacht is voor het handmak maken.
Ik ken iemand met 2 dravers (komen uit de sport, en die persoon heeft er ook nog met succes in de sport). De ene draver heeft best lang gekoerst, heeft een HELE sterke draf (kiest op buitenrit in volle rengaloptempo nog steeds zijn draf, ook met ruiter erop) en heeft ook juist een erg goede galop. Superintelligent dier, kan ook nog eens springen, heel goed opgeleerd en superintelligent. Kan alleen maar zeggen dat ik erg graag met dat paard werk.
Dat met de quad dacht ik eerst dat je ze echt inspande en dan voor de quad liet lopen Toen ik het zag moest ik wel erg lachen, lekker vrij lopen, het is precies een supergrote stapmolen Wel erg leuk, en kan volgens mij ook echt geen kwaad zoiets.
Moest ook erg lachen met die rode tunnel 'He een speeltje!' 'je moet erlangs' 'ik wil spelen' 'nee erlangs 'nee spelen '
ruitje
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-15 13:05
Rex is inderdaad erg groot, ben benieuwd of hij zichzelf door de bochten kan hoepelen op het gras . Leek word 'm niet denk ik Odetje92
Die sloot hebben we met beleren helaas wel eens ingelegen . Wat helpt is als je geen stuur meer heb ze i.p.v. wat je 'natuurlijk gezien' doet ze van de sloot af willen sturen ze op het laatst ernaartoe sturen. Als je ze weg stuurt zien ze 'm niet en als ze het zien stoppen ze nog wel eens . Maar dat is een laatste redmiddel hoor en meestal gaat het goed!!
Zoals gezegd word gaan ze eigenlijk niet op de loop voor de quad, we komen de quad op het erf ook tegen en dan blijven ze rustig. Je 'jaagt' ze niet op, je gebruikt 'm alleen ter correctie. Eigenlijk vergelijkbaar met zoiets simpels als een zweep, als je die juist gebruikt zijn ze daar ook niet bang van
Fijn dat er meer mensen zijn met positieve ervaringen met koersdravers. Ik ben trouwens niet 'de drafsport' , weet dat de eerste op dit moment op snelheid getest worden dus al wel meer basiswerk gehad zullen hebben. Maar dat is dan alsnog geen uren werk hoor, maar dan komen ze wel vaker voor de kar.
Poes, hilarisch, zo stel ik mij Gracia voor als ze kon praten ja
Ik vind die karaktertjes wel leuk, volgens mij is ze wel intelligent e? Zijn leuke, zolang ze het ermee eens zijn
chocobroodje
Geplaatst: 12-03-15 13:11
Ik vind het nog steeds een fantastisch topic en de uitleg heel prettig Ik had niet direct negatieve gevoelens voor de draf sport maar wist er ook niet veel van.
De foto van jullie 3en op de wagen vind ik helemaal niet storend. In een gewoon tuig met koets trekken ze wel meer dan dit. Lijkt me hoogstens onprettig zitten voor jullie Ze kan wel pittig uitslaan met haar achterbeentjes! Leuk ik blijf jullie volgen
ruitje
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-15 13:18
Ik vind het moeilijk objectief beoordelen, ik vind haar heel slim maar volgens mij vind iedereen zijn eigen paard slim . Ze is in ieder geval enorm nieuwsgierig en leert snel. Ik probeer haar weekprogramma een beetje afwisselend te houden, want ze heeft wel snel het idee dat iets saai is
Alhoewel slim, Gracia doet aan 'achteruit voetballen' , dus dat snapt ze nog niet helemaal
Goh ik kan dat gelijk altijd wel zeggen of ik een paard sim vind of niet, heb met hele slimme gewerkt (slimste was die draver) en hele domme (lastig). Ideaalste is matig slim en meewerkend karakter