Het pest-kind is terug!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:56

Ook ik ben een stille lezer :)

succes op de nieuwe stalling en hup naar het nieuwe jaar, hoop dat jullie beide weer een fijn jaar tegemoet gaan
*\%/* *\%/* *\%/*

welshje68

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:04

nieuwe stal...nieuwe start...dat 2013 maar een mooi paardenjaar wordt zonder vervelende meisjes...

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:46

Stille meelezer,
had het vorige topic ook gelezen

Ik heb diepe respect voor jou en je moeder dat jullie zo rustig zijn gebleven :j
Ik had het kind alle hoeken van de manege laten zien _-:(

Ik hoop dat jullie een mooie 2013 krijgen, nieuwe start op een nieuwe stal met leuke nieuwe mensen.
Laat het kind maar lekker in der eigen sop gaarkoken voor wat ze heeft gedaan, klerekind.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:11

maar goed dat jullie nu een goede stal gevonden hebben!!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:24

Ik vraag me af welke met welke reden ze hem ontvoerd heeft en waar ze hem wou onderbrengen.
Ze moet toch een plan gehad hebben?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:25

Vast niet. Voor hetzelfde geld was ze van plan hem dezelfde avond nog terug te zetten. Gewoon een ritje.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:29

Vjestagirl schreef:
Vast niet. Voor hetzelfde geld was ze van plan hem dezelfde avond nog terug te zetten. Gewoon een ritje.

Het was tot slot van rekening haar 'verzorgpony' misschien wou ze natural horsemanship gaan doen in het bos :')

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:31

volges mij kan dat kind helemaal geen natural horsemanship als ik het zo hoor ik doe het ook een beetje alleen van de grond af niet als ik er op zit XD.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:33

renskesanne schreef:
volges mij kan dat kind helemaal geen natural horsemanship als ik het zo hoor ik doe het ook een beetje alleen van de grond af niet als ik er op zit XD.

Volgens TS kon ze het nog niet eens uitspreken :')

rosalyvdb schreef:
Ze hield een heel verhaal over haar verzorgpaard (mijn dochters pony) die mishandeld werd, en zij ging erop natural horsemanship rijden. (Ze sprak het uit als "natureel horsmenschip" :=).

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:34

huh.. had ze nu de pony meegenomen? waar naar toe? snap er niks meer van.

goed dat jullie van stal zijn verhuisd.. en domme staleigenaar dat ie dat heeft laten gebeuren.
en wat een vreselijk kind en moeder.. tsjong

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:35

M_hartje_M schreef:
renskesanne schreef:

Volgens TS kon ze het nog niet eens uitspreken :')

rosalyvdb schreef:
Ze hield een heel verhaal over haar verzorgpaard (mijn dochters pony) die mishandeld werd, en zij ging erop natural horsemanship rijden. (Ze sprak het uit als "natureel horsmenschip" :=).

niet normaal tegenwoordig je ziet heel vaak van vrijheids dresuur ik doe het een klein beetje en eerlijks gezecht alleen op de pony waar ik niet meer op rij maar kan het ook niet goed. maar kijk veel filmpje's om ervaringen op te doen. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:39

Nou ja tuurlijk, iedereen kan natural horsemanship aan zichzelf en paard aanleren maar als je het nog niet eens kan uitspreken dan denk ik dat er iets niet goed zit haha :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:43

Daarbij doe je dat om je paard goed te leren kennen, band opbouwen, de leider te worden of weet ik veel,
maar zij wilde het omdat die arme arme pony mishandelt werd.. En wat doe je dan, juist, je gaat er zonder zadel op zitten. Dat is natureel horsemenship.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:28

Wat heerlijk nieuws dat jullie weer een nieuwe start kunnen maken op een nieuwe stalling! Wat een pak van je hart zal dat zijn en dat je dochter nu eindelijk met de gedachte gaat dat ze lekker kan gaan rijden ipv dat ze denkt, zal ze er zijn of zal ze er niet zijn..

Wat heerlijk en hou je plekkie maar lekker goed geheim dat dat vreemde kind er niet achter komt.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:35

Fijn voor jullie dat de pony terug is en dat er een fijn stalletje s gevonden. Ik vind ook echt dat de pensionhouder veel steken heeft laten vallen.

Toch heb ik ook echt te doen met het meisje. Al haar acties zijn zo abnormaal, en of dat nu komt door opvoeding of omdat er een draadje los zit, het is niet normaal. Dit kind heeft dringend hulp nodig om zichzelf in het gareel te krijgen. Hopelijk geeft de politie dit een goed vervolg en zal jeugdzorg of een andere instantie zich met dit kind gaan bemoeien.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:21

Ah...topic weer open,bleef maar op F5 knop rammen maar gebeurde steeds niets :P .

Fijn dat je nu opandere stal staat,heel verstandig.Je vorige stalhouder heeft enorm veel steken laten vallen,je paard staater in pension en dan mag je ook verwachten dat hij daar veilig staat.Maar goed nu lekker pensionstal,heb je geen last van ronddwalende kinderen die gedumpt worden.
Heel veel plezier op jullie nieuwe locatie :)

Goed dat jullie aangifte hebben gedaan,is niet niks wat er is gebeurd...hopelijk worden voor zowel de ouders als het kind de ogen geopend.Ook een dier van een ander is niet om je toe te eigenen...

Zo,nu kruip ik weer terug onder mijn dekentje en lees verder weer mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:23

Eirikur schreef:
rosalyvdb schreef:
Ik heb inderdaad aangifte gedaan.
Toch hopelijk niet alleen van diefstal maar ook van vernieling, ivm. het afknippen van die manen? Is slecht bewijsbaar natuurlijk, maar als ze haar op het bureau ontbieden om gehoord te worden over het meenemen van de pony, wringen ze dat er ook wel uit.

Dit heet mishandeling, geen vernieling ;)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:36

Nee hoor, dat heet vernieling ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:54

mishandeling is iets waar het dier onder leid. Dat is niet het geval. Als de staart kaalgeschoren was, was het wel mishandeling gezien het paard niet meer zichzelf kan beschermen tegen vliegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:08

Ik heb toch echt mishandeling bij mijn paarden meegemaakt, waaronder ook het knippen van de manen en voorpluk is gevallen, door de politie zelf in die categorie geplaatst ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:15

Knippen van de manen wordt juridisch inderdaad onder mishandeling geschaard. Maar wel fijn dat je pony nu ergens anders staat. Ik begrijp alleen de rol van de stalhouder niet zo goed hij/zij moet ook zeker aansprakelijk worden gesteld aangezien hij het kind in kwestie ook ondanks waarschuwingen weer toe heeft gelaten op zijn/haar erf.... zal dit ook zeker met de politie bespreken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:49

Mer1980 schreef:
Knippen van de manen wordt juridisch inderdaad onder mishandeling geschaard.

:D Heel mooi gezegd.

Jammer dat je toch de stap hebt moeten zetten om je de paarden te verhuizen. Maar zie het niet als 'iemand laten winnen' zie het als "iemand moet het goede besluit nemen'. Deze beslissing kon niet worden genomen door de ouders van het meisje, of door de eigenaar van de manege. Verder kun je gewoon niet teveel verwachten van een kind van 12 als niemand haar leert wat goed is en wat fout. Ik denk dat de pension houder waar je nu zit er gerust wat stallen kan bij-bouwen. Kunnen alle pension klanten van de manege zo over :) Zou toch hillarisch zijn (en het zou de manege eigenaar wat leren zeg, die zal ook wel geen ouders hebben gehad die hem het een en ander leerde) In ieder geval ben ik blij te horen dat het toch goed is afgelopen, het idee dat niemand het zou zijn op gevallen dat er een pony mist of een 12 jarig meisje. En die twee in het bos weer worden gevonden met alle gevolgen van dien. Die meid zelf mag diegene die het was opgevallen op d'r handen en knieen bedanken dat deze WEL opviel dat er wat was gebeurd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:54

Zo dan... als dat onder mishandeling valt, zou je nog contact kunnen opnemen met een plaatselijke krant met je verhaal. 'Paard gestolen en mishandeld' zou het kopje dan zijn, dat zou imo toch wel een klein beetje confronterend moeten zijn voor die meid die al beweerde dat jullie zelf niet goed voor die pony zorgden. Of ben ik dan erg gemeen... :oo ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:58

Lijkt mij geen overbodige luxe, wij hebben toen ook in de plaatselijke krant gestaan, en zijn op Hart van Nederland geweest. Hierdoor heeft het extra bekentheid gekregen, en sindsdien staat de wei leeg en krijgt de gemeente deze niet meer verhuurt. Gewoonweg omdat er niks aan gedaan werd door de politie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:14

Benfan schreef:
Mer1980 schreef:
Knippen van de manen wordt juridisch inderdaad onder mishandeling geschaard.

:D Heel mooi gezegd.

Ja ik heb speciaal op de woordspeling gelet :D