Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zamorasjaan

Re: Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:33

Ik kan alleen maar heel veel respect hebben voor de eigenaren, dat ze het geld er voor over hebben gehad om dit dier er weer bovenop te helpen. Je ziet toch duidelijk dat het paard nog plezier heeft in het leven, een paard met écht veel pijn zou echt niet zo gaan showen als pacha doet!

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:04

Het blijft een eindeloze discussie. Zullen we t er maar ophouden dat iedereen gewoon zijn eigen mening/gevoel erover heeft? Uit respect voor Pascha?

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:07

Diep respect voor zowel redder(s), verzorger(s), als paard! _/-\o_

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:44

Respect voor de eigenaar en verdere verzorgers.. ik zou namelijk niet weten hoe ik er op zou reageren,
als hij denkt dat hij goed gehandeld heeft, prima! hij weet en kent zijn paard het beste daar hoeven andere toch niet zoooo'n negativiteit op te gooien.. en ik vind het echt belachelijk om haar av erbij te halen, aangezien zij toch wel een goede keus heeft gemaakt voor beide.

Respect voor jullie beide!

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:32

Lees je ff in fadigho. Ts kent het paard nauwelijks.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 23:41

Chaos, zou het fijn vinden moest je stoppen met in mijn naam te antwoorden. Ik ken Pacha van in het begin, heb hem al ook gezien. Dus das een heel verschil als dat jij enkel maar kan afgaan op foto's en gedachten. Daarbij, is het dus totaal niet van toepassing. :) De eigenaren hebben deze keuze gemaakt, Pacha is er blij mee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:51

Arabiertje* schreef:
Chaos, zou het fijn vinden moest je stoppen met in mijn naam te antwoorden. Ik ken Pacha van in het begin, heb hem al ook gezien. Dus das een heel verschil als dat jij enkel maar kan afgaan op foto's en gedachten. Daarbij, is het dus totaal niet van toepassing. :) De eigenaren hebben deze keuze gemaakt, Pacha is er blij mee.

Arabiertje* schreef:
Hoi bokkers.

Ik heb vorige week iemand leren kennen die samen een hele zware tijd hebben moeten doorstaan,
samen met hun paard Pacha. Ik heb hun toestemming gevraagd om hun verhaal online te publiceren, omdat de hele wereld het mag weten wat deze mensen voor Pacha gedaan hebben. En ze heeft me hiervoor ook de toestemming gegeven.

Van welk begin ken je Pacha precies? Want ik ben nu een beetje verward :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 00:01

Van het begin van Pacha's brandwonden. Toen die nog het ergste waren, dus pas gebeurd eigenlijk. :) Vreemd dat ik mij hier moet verantwoorden, blijkbaar een erg slecht idee. In het vervolg dus enkel nog maar antwoorden via privé bericht, en geen topic meer. Zou me al een hele hoop last besparen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:04

Arabiertje* schreef:
Van het begin van Pacha's brandwonden. Toen die nog het ergste waren, dus pas gebeurd eigenlijk. :) Vreemd dat ik mij hier moet verantwoorden, blijkbaar een erg slecht idee. In het vervolg dus enkel nog maar antwoorden via privé bericht, en geen topic meer. Zou me al een hele hoop last besparen...

Was alleen maar nieuwsgierig omdat je jezelf tegenspreekt ;) Je zegt namelijk dat je iemand hebt leren kennen die een zware tijd achter de rug heeft.

Dat interpreteer ik als: Je hebt ze leren kennen ná de therapie en toen het ergste al voorbij was ;)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:05

Typische bokt.nl reactie's. Pak de goudwaag er even bij zodat elk woord van te voren gewogen kan worden en gelijk een houten knuppel om iemand die een verkeerd woord schrijft ermee om de oren te meppen! ....... Hou het topic nou gewoon op het paard mensen!!

Nogmaals mijn respect voor eigenaren en het paard wat het nu weer enorm goed doet na zo'n zware tragedie te hebben overwonnen!! Ik zou ook al het mogelijke doen om mijn dieren een kans te geven, hoe klein die voor mensen van een afstand ook zijn. Vechten tot het zinloos is!! Petje af aan de baasjes van Pacha!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:07

Arabiertje je moet je niet verantwoorden. Ik vind het bijzonder dat jij dit verhaal voor een ieder openbaar maakt. Vele paarden-, nee dieren-eigenaren zouden van deze mensen heel wat kunnen leren!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:08

Serval schreef:
Arabiertje je moet je niet verantwoorden. Ik vind het bijzonder dat jij dit verhaal voor een ieder openbaar maakt. Vele paarden-, nee dieren-eigenaren zouden van deze mensen heel wat kunnen leren!

zoals wat?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:10

Serval schreef:

Zoals?
Dat we elk dier maar door een hel moeten laten gaan, alleen omdat WIJ er nog geen afscheid van kunnen nemen?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 00:13

Hou toch op... Denk je nu echt dat je met die reactie nog iets gaat kunnen veranderen aan de situatie? Zou je nog altijd het zelfde gedacht hebben als het jouw paard was inplaats van Pacha? En als je zag dat je paard nadien nog super gelukkig is. Als wij een paard niet mogen vergelijken met een mens, doe dat dan ook niet als het over pijn gaat. Want wij hebben al pijn als we kijken naar een wonden, puur omdat wij kunnen nadenken. Een paard denkt per seconde, en zoals ik je al verteld heb. De pijn die Pacha ooit heeft gehad, werd wel onderdrukt door medicatie en pijnstillers. De eigenaren hadden een toppaard kunnen kopen voor het geld dat ze in Pacha hebben gestoken, en de tijd! DENK daar maar eens aan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:17

Arabiertje* schreef:
Hou toch op... Denk je nu echt dat je met die reactie nog iets gaat kunnen veranderen aan de situatie? Zou je nog altijd het zelfde gedacht hebben als het jouw paard was inplaats van Pacha? En als je zag dat je paard nadien nog super gelukkig is. Als wij een paard niet mogen vergelijken met een mens, doe dat dan ook niet als het over pijn gaat. Want wij hebben al pijn als we kijken naar een wonden, puur omdat wij kunnen nadenken. Een paard denkt per seconde, en zoals ik je al verteld heb. De pijn die Pacha ooit heeft gehad, werd wel onderdrukt door medicatie en pijnstillers. De eigenaren hadden een toppaard kunnen kopen voor het geld dat ze in Pacha hebben gestoken, en de tijd! DENK daar maar eens aan.

Ik weet niet waar je dit nou ineens vandaan haalt hoor, maar ik vergelijk nergens paarden met mensen. Ik heb alleen eerder ergens de verschillen aangetoond, maar that's it.

Een paard denkt per seconde.. Jaja. Leg mij dan eens uit hoe het kan dat een paard doodsangsten uitstaat als hij een trailer ziet, nadat hij daar een slechte ervaring mee heeft gehad?
Leg mij dan eens uit, hoe wij een paard trucjes aan kunnen leren? Een paard denkt niet met de seconde, en die denkt heel anders. Die associeert. Denken is iets wat bij mensen hoort (nog een verschil) en niet bij paarden.

Pijn onderdrukken met medicatie is onmogelijk. Je kunt het slechts verzachten. De pijn blijft, maar in mindere mate. En hoe weet je nou of een paard genoeg pijnstilling heeft? Aan de dosering op de pakketjes van de pijnstillers?

Ik praat nergens over geld, wat mij betreft geven ze 15 miljoen uit aan dat dier en hadden ze beter Totilas kunnen kopen. Egoisme staat boven geld. En als JIJ je paard niet kunt laten gaan, dan geef je idd niet om geld.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:19

Arabiertje bedankt dat je ons op de hoogte hebt gehouden van Pascha's wel en wee! Reageer maar niet meer op mensen met een andere mening. Je kunt iemands mening toch niet veranderen, en t scheelt jou enorm veel werk en irritatie om je steeds te verantwoorden. Degene die blij zijn voor Pascha sturen je gewoon af en toe een PB voor een update. Dan hoef je alleen tijd te steken in mensen die oprecht geinteresseerd zijn en heel veel respect hebben voor Pascha en zijn eigenaren.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:20

Arabiertje* schreef:

Haha.

Ik antwoord helemaal niet in jouw plaats. Alsjeblieft niet. Ik leg uit dat als men iets zegt dat dan wel correct moet zijn. Anders kun je net zo goed niks zeggen.. :)

Dit topic is geopend voor meningen, je weet inmiddels dat je ze krijgt.

En uit respect voor pascha mijn mening niet verkondigen (at iemand hierboven): 1 pascha leeft nog dus uit respect voor vind ik persoonlijk nogal drama.. 2 paard heeft echt niet door wat ik zeg. En lees vooral mijn post op de vorige pagina nog eens. :)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:24

Nee Marjoow, niet bij elk dier zou dit van toepassing zijn. Maar voor velen wel. Hoe vaak kiezen dierenbezitters niet voor de makkelijke en goedkope oplossing. Al dan niet omdat ze niet willen dokteren of omdat het geld ontbreekt.

Dit paard is het bewijs dat je een verkeerde beslissing had kunnen nemen door het in te laten slapen i.p.v. dat je de lange weg koos en hem hielp zichzelf te herstellen. Hij heeft een zware tijd achter de rug, net als zijn eigenaren. Plaats je eens in hun schoenen. Hoe moeilijk zal het voor hen geweest zijn om dagelijks in zijn ogen te kijken, naar zijn kapotte lichaam en dan de keus maken doorgaan of stoppen. Bedenk je eens hoeveel twijfels die mensen gehad moeten hebben op dagelijke basis. Hoeveel kritiek ze hebben moeten slikken van "buitenstaanders". Het lichaam laat het netvlies van je ogen zien; dit kan echt niet! Maar de ogen van het dier en het "dier" zelf laten zien ik kan het, met hulp van jullie. Dat is niet makkelijk. Die keus moet iedere dieren eigenaar voor zichzelf kiezen en verantwoorden MAAR ook aan durven. Een dier, elk dier laat zien wanneer het genoeg is. Wanneer ze niet meer willen of kunnen vechten. Pas dan zou je als eigenaar ook een handdoek in de ring moeten gooien en de beslissing moeten maken nu is het genoeg maar als een dier dit nog niet doet, vind ik, dat je ze een kans moet geven en net zo hard moet vechten als zij het doen. De keuze stoppen of doorgaan als een dier ziek is, is persoonlijk en nooit makkelijk. Oordeel hier niet te hard over want er kan een dag komen waarop je zelf in zo'n soortgelijke situatie terecht komt en jij voor een keuze komt te staan die je in geen 100jaar zou willen maken.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 00:24

Daar zeg je het, Pacha heeft geen enkel trauma. Hij heeft geen bang in de stal, noch van vuur. En dan nog, ik ben absoluut van mening dat een paard pijn kan laten zien. Net zoals die kan laten zien wat ie wel of niet wil... En dat paarden hun sterk voor doen is zever voor mij. Mijn paarden die ik hier ooit heb weten ziek zijn (koliek aanval, wonden aan de benen,...) hadden ook allemaal, één voor één pijn. Pijnstiller, zalfjes, medicatie en de week erop was m'n paard weer de oude.
Je mag één ding niet vergeten, het vel van een mens is helemaal anders als het vel van een paard. Je mening is mij al lang duidelijk marjoow, maar blijf er niet over doordrammen. Daar bereik je niets mee, en je kan de tijd ook niet terug draaien.

Ik weet dat Pacha gelukkig is, en gevochten heeft voor dit te bereiken. Ik weet dat hij dit wou, en dat hij net zoals een ander paard een paardwaardig leven lijd. Daarbij, mijn respect voor de eigenaren noch voor pacha, kan niemand mij ontnemen. En ook niet de liefde voor Pacha, zijn verhaal heeft mijn '' kijk '' op de paardenwereld doen open gaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:24

Chaos schreef:
Arabiertje* schreef:

Haha.

Ik antwoord helemaal niet in jouw plaats. Alsjeblieft niet. Ik leg uit dat als men iets zegt dat dan wel correct moet zijn. Anders kun je net zo goed niks zeggen.. :)

Dit topic is geopend voor meningen, je weet inmiddels dat je ze krijgt.

En uit respect voor pascha mijn mening niet verkondigen (at iemand hierboven): 1 pascha leeft nog dus uit respect voor vind ik persoonlijk nogal drama.. 2 paard heeft echt niet door wat ik zeg. En lees vooral mijn post op de vorige pagina nog eens. :)

Tuurlijk wel! Die heeft dr eigen boktaccount en leest vrolijk mee hoor :D

Oke sorry, offtopic. Kon me niet inhouden.......

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:26

Serval schreef:
Nee Marjoow, niet bij elk dier zou dit van toepassing zijn. Maar voor velen wel. Hoe vaak kiezen dierenbezitters niet voor de makkelijke en goedkope oplossing. Al dan niet omdat ze niet willen dokteren of omdat het geld ontbreekt.

Dit paard is het bewijs dat je een verkeerde beslissing had kunnen nemen door het in te laten slapen i.p.v. dat je de lange weg koos en hem hielp zichzelf te herstellen. Hij heeft een zware tijd achter de rug, net als zijn eigenaren. Plaats je eens in hun schoenen. Hoe moeilijk zal het voor hen geweest zijn om dagelijks in zijn ogen te kijken, naar zijn kapotte lichaam en dan de keus maken doorgaan of stoppen. Bedenk je eens hoeveel twijfels die mensen gehad moeten hebben op dagelijke basis. Hoeveel kritiek ze hebben moeten slikken van "buitenstaanders". Het lichaam laat het netvlies van je ogen zien; dit kan echt niet! Maar de ogen van het dier en het "dier" zelf laten zien ik kan het, met hulp van jullie. Dat is niet makkelijk. Die keus moet iedere dieren eigenaar voor zichzelf kiezen en verantwoorden MAAR ook aan durven. Een dier, elk dier laat zien wanneer het genoeg is. Wanneer ze niet meer willen of kunnen vechten. Pas dan zou je als eigenaar ook een handdoek in de ring moeten gooien en de beslissing moeten maken nu is het genoeg maar als een dier dit nog niet doet, vind ik, dat je ze een kans moet geven en net zo hard moet vechten als zij het doen. De keuze stoppen of doorgaan als een dier ziek is, is persoonlijk en nooit makkelijk. Oordeel hier niet te hard over want er kan een dag komen waarop je zelf in zo'n soortgelijke situatie terecht komt en jij voor een keuze komt te staan die je in geen 100jaar zou willen maken.

Je klinkt alsof je ze persoonlijk kent.

Jij vind dus blijkbaar dat je élk dier door een gruwelijke hel moet laten gaan als het daarna weer goed komt?
Sorry, dan scheiden bij deze onze wegen. Want daar ben ik het TOTAAL NIET mee eens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:28

Arabiertje* schreef:
Daar zeg je het, Pacha heeft geen enkel trauma. Hij heeft geen bang in de stal, noch van vuur. En dan nog, ik ben absoluut van mening dat een paard pijn kan laten zien. Net zoals die kan laten zien wat ie wel of niet wil... En dat paarden hun sterk voor doen is zever voor mij. Mijn paarden die ik hier ooit heb weten ziek zijn (koliek aanval, wonden aan de benen,...) hadden ook allemaal, één voor één pijn. Pijnstiller, zalfjes, medicatie en de week erop was m'n paard weer de oude.
Je mag één ding niet vergeten, het vel van een mens is helemaal anders als het vel van een paard. Je mening is mij al lang duidelijk marjoow, maar blijf er niet over doordrammen. Daar bereik je niets mee, en je kan de tijd ook niet terug draaien.

Ik weet dat Pacha gelukkig is, en gevochten heeft voor dit te bereiken. Ik weet dat hij dit wou, en dat hij net zoals een ander paard een paardwaardig leven lijd. Daarbij, mijn respect voor de eigenaren noch voor pacha, kan niemand mij ontnemen. En ook niet de liefde voor Pacha, zijn verhaal heeft mijn '' kijk '' op de paardenwereld doen open gaan.

Een dier laat pas in het uiterste geval pijn zien, hoeveel paarden lopen er wel niet onregelmatig? Dit valt je zo echt niet op, dieren zijn een STER in het verbergen van pijn.

Je kunt gewoon NIETS zeggen over het gevoel van dat dier tijdens zo'n periode. Echt NIETS.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:29

Dit topic is echt een welles - nietes topic geworden :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:31

geweldig!!
Heb het verhaal toen gelezen, gaaf dat het zo goed gaat!!! :j _/-\o_

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 00:32

Marjoow schreef:
Arabiertje* schreef:

Een dier laat pas in het uiterste geval pijn zien, hoeveel paarden lopen er wel niet onregelmatig? Dit valt je zo echt niet op, dieren zijn een STER in het verbergen van pijn.

Je kunt gewoon NIETS zeggen over het gevoel van dat dier tijdens zo'n periode. Echt NIETS.

Dat is jouw mening, en net zoals ik niets kan zeggen kan jij dat evenmin. Want net als ik, kan je geen gedachten lezen van een paard. Einde discussie voor mij. :)