Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annewill

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:51

Wat een klote nieuws zeg.. Heel veel sterkte en top wat jullie die laatste paar weken voor dit moedige diertje hebben gedaan.

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:59

Het was vreemd om daarnet de paarden te gaan voeren. Geen vrolijke hinnik, geen overenthousiaste pony die niet kon wachten om rechtgeholpen te worden maar een lege stal |(
Dit was niet het einde waar ik op gehoopt had, maar ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Gisteren was er gewoonweg teveel aan. Hij was zo in paniek gisteren nadat hij zich verslikte, hij bleef maar hoesten en zich neergooien. Uiteindelijk ging het gelukkig wel over.
Deze morgen was hij ook niet beter, hij reutelde tijdens het ademhalen zoals je zelf doet als je een bronchitis hebt, na hem om te draaien was het beter, maar het besluit was genomen. Niets had me nog op andere gedachten kunnen brengen.
Hij heeft sowieso met zich gisteren zo te verslikken een deel van die troep in zijn longen gekregen. Hij was te zwak, een longontsteking zouden we gewoon niet hebben kunnen vermijden en dat wou ik hem niet meer aandoen.
Zoals ik eerder al zei, liefde is nu eenmaal ook kunnen loslaten.

Ik had gehoopt nog veel jaren van zijn sterke karaktertje te kunnen genieten.
Jammer genoeg heeft het niet mogen zijn.
Gimlitje mijn lieve vriend, zoveel leed had je niet verdiend...
Ik zal je missen!!!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:06

karoke schreef:
Het was vreemd om daarnet de paarden te gaan voeren. Geen vrolijke hinnik, geen overenthousiaste pony die niet kon wachten om rechtgeholpen te worden maar een lege stal |(
Dit was niet het einde waar ik op gehoopt had, maar ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Gisteren was er gewoonweg teveel aan. Hij was zo in paniek gisteren nadat hij zich verslikte, hij bleef maar hoesten en zich neergooien. Uiteindelijk ging het gelukkig wel over.
Deze morgen was hij ook niet beter, hij reutelde tijdens het ademhalen zoals je zelf doet als je een bronchitis hebt, na hem om te draaien was het beter, maar het besluit was genomen. Niets had me nog op andere gedachten kunnen brengen.
Hij heeft sowieso met zich gisteren zo te verslikken een deel van die troep in zijn longen gekregen. Hij was te zwak, een longontsteking zouden we gewoon niet hebben kunnen vermijden en dat wou ik hem niet meer aandoen.
Zoals ik eerder al zei, liefde is nu eenmaal ook kunnen loslaten.

Ik had gehoopt nog veel jaren van zijn sterke karaktertje te kunnen genieten.
Jammer genoeg heeft het niet mogen zijn.
Gimlitje mijn lieve vriend, zoveel leed had je niet verdiend...
Ik zal je missen!!!

Ik wou dat alle eigenaren zo konden denken _/-\o_ diep respect meis :(:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:13

ik ga met je mee nogo,liefde is ook kunnen loslaten,ook al doet dat veel pijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:24

Wat een wending...
Het is al zovaak gezegd maar niemand had het beter kunnen doen dan jullie. Wat jullie hem gegeven hebben is iets wat hij gewoon niet kende: liefde, aandacht, verzorging, respect.
Dát is zoveel meer waard dan welk ander iets dan ook.
Hoewel dit dan sneu is is het in mijn ogen wel de juiste keus. Ik wens jullie erg veel sterkte met het verwerken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:33

Een verhaal wat 23 augustus van start ging, de kleine lieve gimli.
Zo dapper en zo sterk,nog zoveel vechtlust over en daardoor ook de mensen die zijn zorg op zich namen..
Moedig!
Hij kwam op jullie pad maar helaas was zijn tijd te snel gekomen..althans zo voelt het...
Helaas geen happy ending....althans zo lijkt het..
Maar misschien bedriegt de schijn..
Zijn laatste dagen heeft hij vast enorm veel liefde gekend..en ik geloof oprecht dat hij daarom zijn laatste periode bij jullie mocht zijn..
Wat had ik hier graag een positief bericht gelezen...maar helaas mocht het niet zo zijn voor deze kleine man.

You didn't realize you were making memories;

Helaas verloor zijn lichaam het van zijn geest.....
Slaap zacht gimli,laat je een mooi sterretje schijnen daarboven, een klein lichtpuntje voor alle andere paardjes wiens hoop verloren lijkt.....

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:35

Ik kwam daarnet op facebook een foto tegen, wist zelfs niet dat die gemaakt was.
Dit is een foto van zondag van Forceps en Gimli samen, we gingen forc klaarmaken om te rijden en hij moest en zou toch eens gaan kijken bij Gimli en dan verdorie een pluk hooi pikken terwijl hij vet genoeg is.
Afbeelding
Die is zondag gemaakt... Het is de enige recente foto die ik van hem heb. Als je hem daar zo ziet, is hij volgens mij toch wel gelukkige geweest bij mij

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:13

Gossie wat erg.... |(
Had zo gehoopt dat hij het zou redden...
Maar denk dat er een hele wijze keuze is gemaakt,en hem verder lijden bespaart is gebleven.
Jullie hebben het in elk geval geprobeerd,en je om hem bekommerd,en hem alle liefde gegeven.
Meer kon je niet doen...
Jammer dat zo moet eindigen,maar hij is nu vrij van verdere ellende.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:32

Jee, ben hier wel even stil van... Ik heb vanaf het begin regelmatig in jullie topic gelezen om te zien hoe het met die kleine vechter ging. Het leek zo goed te gaan en dan nu dit abrupte einde...

Ik heb ontzettend veel bewondering voor jullie toewijding, liefde en doorzettingsvermogen. Gimli moet dit gevoeld hebben en heeft keihard meegeknokt. Jullie hebben een verdrietige keuze moeten maken, maar Gimli zal dankbaar zijn dat hij gegaan is omringd door liefde. Heel veel sterkte...

Those we love remain with us
For love itself lives on,
And cherished memories never fade
Because a loved one's gone.
Those we love can never be
More than a thought apart,
For as long as there is memory,
They'll live on in the heart.
:(:)

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:40

Och wat erg zeg ;( Sterkte voor jullie..

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:18

wow...dit is wel een heel andere wending dan iedereen had verwacht. Wat een lieve foto nog zo...hij zag er een stuk beter uit dan in het begin. Zijn vacht had meer glans enzo...helaas heeft hij het niet gered maar zoals iedereen al zegt. Hij heeft het wel goed gehad zijn laatste maand bij jullie. Heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies en alle meelezers denken aan jullie!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:09

Wat een mooie foto van Gimli !

Ja, hij zag er zeker gelukkig uit, hij heeft echt genoten van de dagen met jullie,

Petje af, voor alle goede zorg die je hem hebt gegegeven !

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:03

Wat een mooie foto, je ziet echt dat hij gelukkig was daar bij jullie.
Heb echt diep respect voor jullie, voor alles wat jullie voor hem hebben gedaan, maar ook voor de moedige keuze hem te laten gaan....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:25

Och arme kleine. Niet zijn voetjes maar zijn longen die hem nu de das om deden. Heel veel sterkte gewenst.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:51

Arm beest, om zo aan je einde te komen.

Hoe goed ook bedoeld om hem te willen helpen (snap ik best) was het denk ik toch beter geweest om hem destijds gelijk te schieten, om hem een hoop gemartel ( uit liefde ) te besparen.

Zal nu wel veel bokkers over me heen krijgen, maar we moeten de realiteit niet uit het ook verliezen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:10

Bedankt voor de realiteit....dat helpt echt enormmmmmm.......ik was hem bijna kwijt....maar gelukkig hebben we jou nog.......

Ik vind het echt een schop na van je. We hebben allemaal gelezen waarom ze niet eerder de beslissing hebben genomen. Verantwoord in overleg met een DA. Met jouw opmerking schieten we echt niets op en ja TS zal dit zelf ook wel door haar hoofd hebben laten gaan, maar zo'n situatie bekijk je dag voor dag. Als hij het wel gered had dan had iedereen gezegd chapeau, goed dat je hebt vol gehouden. En ook dan waren ze alleen maar afgegaan op het advies van de DA, nu hebben ze dat ook gedaan en helaas is het niet goed afgelopen. Maar dat kun je TS niet verwijten.
Laatst bijgewerkt door XLeandrosX op 28-09-11 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:43

ThreeFingers schreef:

Hoe goed ook bedoeld om hem te willen helpen (snap ik best) was het denk ik toch beter geweest om hem destijds gelijk te schieten, om hem een hoop gemartel ( uit liefde ) te besparen.

Zal nu wel veel bokkers over me heen krijgen, maar we moeten de realiteit niet uit het ook verliezen.

moet je horen, dit roepen we allemaal als je paard niet beter word
mijn Cheyenne heeft ook 11 dagen met helse pijnen op de kliniek gestaan, ik heb toen ook een paar keer gezegd, geef het spuitje maar
maar er was nog hoop,en helaas toen de uitslagen binnen kwamen bleek die hoop geen hoop meer te zijn en is ze snel ingeslapen
ik zei toen ook had ik maar eerder haar uit haar lijden verlost, maar als er nog hoop is en de DA geeft het ook niet op dan probeer je het.

ik vind jouw manier van tekst schrijven ook echt niet kunnen :n
die is echt iemand een flinke trap na geven, triest dat jij zo doet -O-

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:59

ThreeFingers schreef:

Dit dier heeft zijn laatste weken tenminste met een hoop liefde en aandacht kunnen doorbrengen en als de DA hoop heeft, wie ben jij dan om dat te ondermijnen? (nu zal ik wel een PB van de moderator krijgen omdat ik het persoonlijk speel, maar sorry ik vind dit ook niet kunnen!!) Die meiden hebben alles gedaan wat ze konden en ik heb niets als respect voor ze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:02

Meiden, ik vergeet jullie helemaal heel veel sterkte te wensen en houd in je achterhoofd dat je alles hebt gedaan om hem op te knappen en dat jullie een heel eind waren!!! En reacties zoals ThreeFingers: lees er alsjeblieft overheen en als je dat niet kunt, denk dan dat sommige mensen niet wijzer zijn en trek je er niets van aan!!!! (Ook nu zal ik wel een PB van de mod krijgen, maar zet het er toch neer, want dit is tenslotte mijn mening :P)

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:07

Sorry had alleen het begintopic gelezen.... dom dom..
Laatst bijgewerkt door JJJose op 28-09-11 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:08

JJJose schreef:
Ik hoop dat het allemaal goed komt :D Hou ons op de hoogte

pony is ingeslapen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:33

Lees het nu pas... gecondoleerd en sterkte de komende tijd jullie hebben alles gedaan wat jullie konden.. respect voor jullie

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 17:55

JJJose schreef:
Sorry had alleen het begintopic gelezen.... dom dom..

Kan gebeuren, geen probleem. Om exact die reden heb ik meteen na mijn post een TEM gestuurd, met de vraag om de titel aan te passen. Helaas is daar nog geen reactie op gekomen...

Bedankt voor de lieve reacties allemaal. De afgelopen weken is elke mogelijke emotie gepasseerd, een keer of 100 dan. (Ik spreek nu eventjes voor mezelf, maar ik geloof dat dit voor Karolien ook zal gelden.) Ik moet nu even alles weer op een rijtje krijgen, het leven gaat door, en daar wil ik zo snel mogelijk weer op inpikken. Mijn eigen paardje heeft de afgelopen maand met een pak minder aandacht dan gewoonlijk moeten doen, en dat wil ik weer even "goedmaken". Vrijdag verhuizen onze paarden naar een stal met binnenbak, en dan kunnen we eindelijk rijden ipv glijden. De weide zal nu wel héél leeg achterblijven, maar ons geheugen zit vol met een hoop mooie momenten.

twijtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:00

ThreeFingers als jij straks naar buiten loopt, aangereden word en je rug breekt, zullen wij jou dan ook schieten? je hebt dan pijn, kan niet meer lopen, en "nutteloos" voor de samenleving, er zullen best mensen van je houden maarja het is beter om je uit je leiden te verlossen.... sorry hoor maar wat een waardeloze reactie!!!! mijn reactie ook misschien zullen sommige denken maar ik vind jou erg kort door de bocht tegen een paar meiden die een pony uit een heeeeele nare situatie hebben gered.
ze hebben er steeds een veearts bij gehaald dus pony heeft ook pijnstilling gekregen, en waarom niet proberen? hoeveel hoefbevangen paarden lopen er rond in nederland? allemaal schieten? dacht het niet he, zijn met goede medisch zorg primaop te lappen, helaas kwam het voor deze pony net te laat maar heeft hij wel liefde gekend zijn laatste weken op deze wereld.

meiden, super gedaan, ik had zeker hetzelfde gedaan en snap jullie helemaal, zonde dat het hem niet gegund was helemaal te herstellen maar dit is niet jullie schuld! heel veel respect voor jullie

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:49

Jeetje, ik schrik hier echt van. Al die tijd heb ik gevolgd hoe het met Gimli ging, helaas heeft hij het niet mogen redden. Maar gelukkig heeft hij de laatste weken van zijn leven heel liefde gekregen dankzij jullie, meiden. Sterkte met dit verlies.