Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SjakieXX

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:58

Ik heb het in mijn post niet over dat hij nu weer op wedstrijd gaat, maar meer over het feit dat vele mensen het paard meteen een enkeltje groene weides had gegeven. Dat het dier nu ook weer meteen op wedstrijd gaat vind ik ook echt not done + het feit dat het paard zonder sociaal contact leeft, maar daar kan ik niet over beslissen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:59

IMJ schreef:
Miracle, ik ga ervan uit dat jij ook goede therapie hebt gehad? Wordt de huid daar soepeler van of naar verloop van tijd nog steeds strammer?

Sjakie..
Heb jij wel is pijn gehad dat zo erg was dat het door pijnstillers heen kwam?
Zou je dan je bed overhoop trekken of rustig blijven liggen/zitten zodat je de pijn het minste voelt?

Ik weet je kan mensen niet altijd vergelijken met dieren, maar pijn is en blijft pijn..

Nee dat heb ik helaas niet, maar ik heb wel speciale zalf gekregen, en daardoor werd het misschien 3% beter ofzo?
Het is nu nog steeds gevoelig iig. En het doet erg veel pijn, en het heeft erg lang pijn gedaan..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:47

carolalisa schreef:
en dat zou voor mij niet opwegen tegen het feit dat dit paard door een hel moet zijn gegaan. dit diertje moet echt vreselijke pijn ervaren hebben. ik zou, ook na het bekijken van de filmpjes, dit mijn paard nooit aan willen doen :n hun kiezen anders en dat is hun goed recht.

Jij misschien niet, maar deze eigenaren (en ook andere mensen) hebben deze keuze wel gemaakt.
Dat maakt de keuze niet verkeerd, alleen anders ;)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:49

griebels schreef:
carolalisa schreef:
en dat zou voor mij niet opwegen tegen het feit dat dit paard door een hel moet zijn gegaan. dit diertje moet echt vreselijke pijn ervaren hebben. ik zou, ook na het bekijken van de filmpjes, dit mijn paard nooit aan willen doen :n hun kiezen anders en dat is hun goed recht.

Jij misschien niet, maar deze eigenaren (en ook andere mensen) hebben deze keuze wel gemaakt.
Dat maakt de keuze niet verkeerd, alleen anders ;)

je mag van mij in al mijn posts opzoeken waar staat dat het slecht is. ik heb vanaf het begin af aan gezegd dat dit mijn mening is en dat ik dit met mijn paard niet gedaan zou hebben. lees de laatste zin die ik vetgedrukt heb nog maar een keer..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:07

Je bent anders behoorlijk op de personen aan het afkraken en dat is fout...
Je mag een ander zijn mening ook respecteren, ipv overal een weerwoord op te moeten geven over hoe slecht/fout dat wel niet is...

Ontopic:
Ik vraag me af hoe de verschillen in de mensenhuid vs paardenhuid herstellen.
Mensenhuid verschrompeld uiteindelijk zeg maar. Weet even niet hoe het anders te verwoorden, die huid die aan elkaar getrokken is.
Ik zie dat bij dit paard niet. Ik zie gewoon een normale roze huid zonder haar...
Ik kan me dus voorstellen dat het niet trekt (ook vanwege de bewegingen van de hals door het paard in vrijheid) en dat het minder pijn heeft gedaan dan bij een mens.
Wij mensen hebben een veel dikkere huid die anders in elkaar steekt.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:16

griebels ik ben niet op de personen aan het afkraken, ik geef hier gewoon eerlijk mijn mening. zo simpel is dat. er zijn een boel bokkers het niet met mij eens en dat geeft niet, maar op een of andere manier mag je als je het er niet mee eens bent je mening blijkbaar niet geven want dan speel je het meteen op de man of je kraakt ze af of je weet er niks vanaf en dus mag je je mening niet geven. maar zolang je het ermee eens bent dan is alles goed.

als jij mijn berichten wil lezen alsof ik erbij zeg dat hun fout zijn dan moet je dat lekker doen, maar dat zegt meer over jou dan over mij. ik geef hier mijn mening en dat hen ik er naar mijn idee duidelijk genoeg bij gezet.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:16

griebels schreef:
Je mag een ander zijn mening ook respecteren, ipv overal een weerwoord op te moeten geven over hoe slecht/fout dat wel niet is...

Eens. Prima dat je het er niet mee eens bent, dat mag.
Maar je hebt nu wel erg vaak verteld dat je het er niet mee eens bent. Als je het echt zo erg vind, dan raad ik je aan om niet meer te kijken en die discussie aan te gaan, want daar gaat het nu niet over.
Het paard is er nu eenmaal, en de eigenaren hebben deze keuze gemaakt. Klaar.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:21

Limonade schreef:
griebels schreef:

Eens. Prima dat je het er niet mee eens bent, dat mag.
Maar je hebt nu wel erg vaak verteld dat je het er niet mee eens bent. Als je het echt zo erg vind, dan raad ik je aan om niet meer te kijken en die discussie aan te gaan, want daar gaat het nu niet over.
Het paard is er nu eenmaal, en de eigenaren hebben deze keuze gemaakt. Klaar.

ik voer hier een discussie en naar mijn weten is een groot deel van bokt daarvoor bedoeld :o

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:27

carolalisa schreef:
griebels ik ben niet op de personen aan het afkraken, ik geef hier gewoon eerlijk mijn mening. zo simpel is dat. er zijn een boel bokkers het niet met mij eens en dat geeft niet, maar op een of andere manier mag je als je het er niet mee eens bent je mening blijkbaar niet geven want dan speel je het meteen op de man of je kraakt ze af of je weet er niks vanaf en dus mag je je mening niet geven. maar zolang je het ermee eens bent dan is alles goed.

als jij mijn berichten wil lezen alsof ik erbij zeg dat hun fout zijn dan moet je dat lekker doen, maar dat zegt meer over jou dan over mij. ik geef hier mijn mening en dat hen ik er naar mijn idee duidelijk genoeg bij gezet.

Ik heb ALLE berichten gelezen ;)
Het gaat er niet om dat je je mening niet mag geven, maar het gaat erom HOE je dat doet.

Edit: Er zijn ook bepaalde 'regels' over hoe je moet discussieren...
Wat jij doet is geen discussieren :n

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:33

griebels schreef:
carolalisa schreef:

Ik heb ALLE berichten gelezen ;)
Het gaat er niet om dat je je mening niet mag geven, maar het gaat erom HOE je dat doet.

Edit: Er zijn ook bepaalde 'regels' over hoe je moet discussieren...
Wat jij doet is geen discussieren :n

eerder zei je nog dat ik zei dat wat hun deden fout was :? overigens kun je ook gewoon over mijn posts heen lezen en ze negeren. net als iedereen hier kan doen. je hoeft er niet op te reageren. en nu is het mischien wel zo netjes om weer ontopic te gaan. als je nog op mij wilt reageren staat mijn pb box open hoor..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:40

Als jij nadenkt over jouw manier van reageren, dan hoef ik jouw posts niet eens te negeren O:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:43

Nu verwijt de pot de ketel dat ie zwart ziet..
Het ging hier over Pascha toch? Of over de manier waarop iemand vindt dat je zou moeten discussieren?

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:44

jeetje wat een verhaal!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:16

Nu, ik weet niet of het slim is om te reageren. Maar ik ga het toch maar doen, want ik kan niet op mijn handen blijven zitten.

Ik heb nooit brandwondes gehad, of ja als ik een klein kind was. Maar dat was helemaal niet erg, ook al deed het toen wel pijn. Maar je moet weten dat Pacha na de brand meteen in beweging is gebleven. Want als hij dit niet had gedaan, dan was zijn vel ook verompelt. Zoals ik al eerder vermeld had krijgt Pacha wekelijks bezoek van een Osteopaat die de doorbloeding door de wondes doet gaan. Zalfjes, en slangengif.

Ik denk niet dat iemand hier echt een duidelijk antwoord kan geven, ook ik niet omdat ik Pacha nooit gezien heb. Ik ken immers wel echt het hele verhaal. Ik weet wat ze voor Pacha gedaan hebben, en ik heb nog niemand gekend die dit voor zijn paard over heeft. Akkoord er zijn mensen die dit afschuwlijk vinden en liever het paard dood hadden gezien, maar sorry het is nu zo en er is geen weg terug.

Ik ga ook niet verder in discussie gaan of een paard wel of niet pijn kan tonen, voor sommige mensen is een paard maar een paard. Maar voor sommige mensen is een paard een vriend, waar je alles tegen kan vertellen, en die je nooit in de steek laat. Als Pacha had aangegeven om niet meer willen te leven in die 48uur had hij dat gerust gedaan. En het leek er ook in het begin niet goed uit te zien, omdat zijn hoofd op zwelde. Maar hij heeft zich dan enorm herpakt. Ik denk ook niet dat een dierenarts zo maar voor de lol alle kosten van dit paard gaat betalen. Dan kan het wel een dierenarts zijn die goed bevriend is, maar of je nu goed bevriend bent of niet. Dit gaat 1000de euro's gekost hebben, misschien nog wel meer en dat doe je niet zo maar voor de lol. Maar omdat je je paard graag ziet, en ziet dat het paard zelf ook nog wilt.

Ik weet niet meer wie het geschreven heeft, maar Pacha is al even terug onder het zadel. Hij vertoond nog steeds geen protest onder het zadel, en zijn vel is ook nog altijd het zelfde.. Als Pacha er niet klaar voor zou zijn, dan zouden ze dit ook niet doen. Want ze hebben daar nog 15andere paarden om uit te brengen. Dus ik denk niet dat Pacha zomaar in leven gehouden is, omdat hij een duur paard is. Nope, hij is in leven gehouden omdat hij het wilt.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:22

Waarom moeten de geldkwesties er steeds bij gehaald worden?
Krijg er beetje naar gevoel bij, dat iedere keer geld er weer bij komt kijken ( bedonderd zijn, al jaren krap bij kas zitten etc. en nu dit vee-arts verhaal ), gaat toch om de brandwonden van Pascha en hoe Pascha aan het herstellen is.

Zijn wonden en niet wondes... :o

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:24

Ik kan beamen dat hoe hard een paard voor zichzelf is uiteindelijk niet meer tegen de pijn kan. Ik heb zelf zo'n paard en ze heeft me toen haar rug zeer deed door het zadel mij herhaaldelijk 'aangevallen' als ik met het zadel aankwam zetten. Dus ja een paard voelt wel degelijk pijn, en ja een paard zal het laten zien op wat voor manier ook. Dit zal Pacha ook zeker doen mocht het pijn doen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:25

Oh jéé, ga je me nu ook al de les komen spellen hoe ik mijn tekst moet schrijven? Sorry. Maar je zegt tegen mij dat het over Pacha gaat, kijk dan ook eerst maar eens naar jezelf. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:26

Ik weet niet goed hoe ik dit moet brengen...
Maar wat vind ik dit verschrikkelijk....voor het paard...
Wat moet die een pijn hebben gehad...

Het zou niet mijn keus zijn geweest dit paard te laten leven...
Echt niet....

Ik heb hier geen woorden voor...
Al die maanden met pijn.... want geloof me... dit doet zeer...

Ik had dit paard nog ter plekke naar de eeuwige pijnvrije velden gestuurd....

Ik snap dit niet....
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 25-02-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:27

scheepie misschien is het je niet opgevallen, maar TS is Belgische

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:28

Moderatoropmerking:
Blijven we hier wel respectvol discussiëren? Graag op de bal spelen en niet op de man. En dit geldt ook voor beiden partijen, mocht 1 partij denken dat het niet voor diegene geldt.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:29

Wauw wat een verhaal zeg, schokkende foto's, diep respect voor de eigenaars ! :oo
En natuurlijk respect voor Pacha, zo'n vechter dat hij is, echt ongeloofelijk !

Hij ziet er al een heel stuk beter uit zeg, hopelijk krijgt hij dat mooie kleurtje van voordien weer helemaal terug want het ziet er wel een knap paard uit zeg ! :)

Weet je waar hij ergens gestald staat misschien ?

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:31

Arabiertje* schreef:
Oh jéé, ga je me nu ook al de les komen spellen hoe ik mijn tekst moet schrijven? Sorry. Maar je zegt tegen mij dat het over Pacha gaat, kijk dan ook eerst maar eens naar jezelf. :)

Nee, want ik vind het verschrikkelijk voor Pascha, dat zeg ik steeds.
Ik snap alleen de steeds aangehaalde geldkwesties niet....Daarom zeg ik dat het over Pascha gaat en niet over financieel bedonderd zijn door iemand jaren daarvoor. Dus ik hoef niet naar mijzelf te kijken, ik kijk naar de foto's van Pascha.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:33

ZarcoTje schreef:
Wauw wat een verhaal zeg, schokkende foto's, diep respect voor de eigenaars ! :oo
En natuurlijk respect voor Pacha, zo'n vechter dat hij is, echt ongeloofelijk !

Hij ziet er al een heel stuk beter uit zeg, hopelijk krijgt hij dat mooie kleurtje van voordien weer helemaal terug want het ziet er wel een knap paard uit zeg ! :)

Weet je waar hij ergens gestald staat misschien ?

Ik veronder stel in Hainaut. :P Maar wil het wel even vragen, als je dat echt wilt weten. :j
Ga je deze zomer op wedstrijd trouwens?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:34

scheepie schreef:
Arabiertje* schreef:

Nee, want ik vind het verschrikkelijk voor Pascha, dat zeg ik steeds.
Ik snap alleen de steeds aangehaalde geldkwesties niet....Daarom zeg ik dat het over Pascha gaat en niet over financieel bedonderd zijn door iemand jaren daarvoor. Dus ik hoef niet naar mijzelf te kijken, ik kijk naar de foto's van Pascha.

Als je dat niet begrijpt, dan vind ik ook niet dat je zo bot hoeft te reageren tegenover mij.
Ik denk dat je nog niet half beseft, hoeveel dit allemaal kost. En inderdaad het gaat niet om het geld, het gaat om Pacha. En als Pacha kon praten, dan denk ik dat hij zou zeggen dat hij nog heel blij is dat hij leeft. :j Maar goed, jouw mening. En daar verander ik niets aan ;) Einde discussie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:35

Kunnen we ook normaal/vriendelijk doen tegen elkaar?