KNHS zomerinstructieweken 2011 (data bekend)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:11

BuenaVista schreef:
Wist haast ook wel zeker dat ik het niet was :P..
haha

haha, ik heb toen volgens mij wel van jou die keuzeles gehad op vrijdag met dat parcourtje springen

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:15

Damelza schreef:
mistid schreef:
Ik weet het weer! Toen waren wij idd heel druk bezig met pizza enzo en hebben we in een scheur gelegen om Maureen. Mies daarna zaten wij in dat hokje bij de hoofdpiste gezellig te kleppen :)

oh die ging pizza toen regelen toch :)) dat was wel lachen idd :') ze had het wel voor elkaar gekregen dat het werd gebracht

Wat een gedoe met die pizza's _O- 'Je komt maar, ik wil gewoon NU een pizza hebben' :')

996981

Re: KNHS zomerinstructieweken 2011 (data bekend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:07

dat waren vriendinnen van mij :') vera, demi en julliet of niet??
whaha daar ga ik dit jaar ook mee :))

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:09

guppekop schreef:
nee ik neem alleen brammie mee :)
ik wou mn pa's paard meenemen voor dressuur maar dat gaat financieel niet echt lukken :+
dus ga ik een poging doen tot dressuur met bram :+ (hij gaat vandaag mee naar stage dus 5 weken non stop dressuur dus heb er wel goede hoop in :+ )

Daar ben ik wel blij mee, dan ben ik niet de enige met een koudbloed :=.
Leuk dat Bram mee naar je stage gaat!! :D (ben benieuwd! :D )

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:42

@Succubi, haha ik kom waarschijnlijk ook, en dan óók met mn koudbloed Hafje :)
In welke week wil jij gaan?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:55

themuisje schreef:
dat waren vriendinnen van mij :') vera, demi en julliet of niet??
whaha daar ga ik dit jaar ook mee :))

had je het over die pizza? nee dat was maureen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:58

oh. ik weet igg dat hun ook pizza besteld hebben... was mis ook wel een andere week :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:00

iedereen bestelt volgens mij wel een keer pizza. gebeurt in elke week :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:55

Damelza schreef:
mistid schreef:
Ik weet het weer! Toen waren wij idd heel druk bezig met pizza enzo en hebben we in een scheur gelegen om Maureen. Mies daarna zaten wij in dat hokje bij de hoofdpiste gezellig te kleppen :)

oh die ging pizza toen regelen toch :)) dat was wel lachen idd :') ze had het wel voor elkaar gekregen dat het werd gebracht

Haar uitspraken _O- dan zei de turk dat ze het niet wilden brengen en dan riep ze "Je hebt maar 1 recht en dat is het aanrecht". Eigenlijk gaat het te ver, maar ik vond het geniaal _O-

@ themuisje, nee dit was een meisje uit de Achterhoek, echt een grappig kind!

In bijna elke week komt pizza idd, maar je moet wel voor 8 uur bestellen _O- uiteindelijk kregen we onze pizza's, mjamm :9 hebben toen ook nog een hoop lol met de bezorger gehad :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:59

Bij ons gingen anderen ook pizza bestellen..
komen ik&vriendin boven; Pizzaaaaaaaa!
Helaas had ik me die avond volgevreten met ijs, dus er kon nietsmeer bij :P

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:00

Succubi schreef:
guppekop schreef:
nee ik neem alleen brammie mee :)
ik wou mn pa's paard meenemen voor dressuur maar dat gaat financieel niet echt lukken :+
dus ga ik een poging doen tot dressuur met bram :+ (hij gaat vandaag mee naar stage dus 5 weken non stop dressuur dus heb er wel goede hoop in :+ )

Daar ben ik wel blij mee, dan ben ik niet de enige met een koudbloed :=.
Leuk dat Bram mee naar je stage gaat!! :D (ben benieuwd! :D )

Ik kom ook hoor met mijn 5 jarige Haf :D . Ik denk dat het week 2 wordt.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:45

@maris89: gezellig nog een Hafje! :D

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:39

Weet iemand hoe hoog de sprongen bij de SGW week van de pony's ongeveer zijn?

Ik ga met mijn haf, ze kan wel goed springen maar het moet natuurlijk niet te gek worden :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:44

shetties schreef:
Weet iemand hoe hoog de sprongen bij de SGW week van de pony's ongeveer zijn?

Ik ga met mijn haf, ze kan wel goed springen maar het moet natuurlijk niet te gek worden :+

best wel laag :P maar je doet gewoon wat je pony aankan en meer hoef je niet te doen :) ligt ook aan de ervaring van je groepgenoten

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:50

Haha, oke :)

Want ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de allround en de SGW...
Mijn haf kan best springen (90 cm gaat prima :j), en ik wil graag veel crossen en springen dus ik ben 'bang' dat in de allround pony's/kinderen komen die niet zo super kunnen springen ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 18:16

Mijn ervaring wijst inmiddels uit dat je bij 1 springinstructeur van alles kan zeggen wat of je hebt gesprongen, hoger dan een lijntje 90cm ga je niet. Verwacht dat dit bij de paardenweek wel wat anders is.
Jaar 1, L - D pony, anderen uit mijn groepje reden L, M en M, sprongen we niet hoger als 60cm.
Jaar 2, M - D pony, anderen uit mijn groepje reden ook allen M&Z, toen gingen we 80 cm springen.
Jaar 3, M -D pony, dit jaar had ik de springles van iemand anders en heb daar ook daadwerkelijk 1 meter/1.10m gesprongen.
Jaar 4 (dit jaar), M paard, zelfde instructeur als jaar 2, ik was in een ponyles ingedeeld (1 D, 2 E's) was helemaal niet erg groep sloot mooi op elkaar aan, dacht de instructeur dat ik mijn paard tussen de pony's startte waardoor ik hele rare afstanden heb moeten rijden (maar dat is wel goed voor de controle) en weer zo'n 90cm.

De andere instructeurs schatten wel heel goed naar het niveau in en zetten daar de hindernissen ook naar heb ik gezien, maar de 2 instructeurs van jaar 1,2 & 4 kan ik niet zoveel mee :+ . Jaar 3 heb ik echt een les van mijn toenmalige niveau met die pony gehad, zowel techniek als aan het eind even op de hoogte in het parcours. Ben helaas de naam van die instructrice vergeten, maar dat was heel goed&leuk.
Overigens maakt het niveauverschil in een les niet enorm veel uit, zeker niet met warm weer, want dan geeft de instructeur apart/in groepjes van 2 les en moet je tussendoor even stappen of wat dressuurmatig werk doen. Dat is geen probleem :)

Maar als je puur en alleen voor de lessen komt kan je beter het geld investeren in trainingen, want je krijgt natuurlijk steeds van een ander les. Ze geven allemaal handige tips mee, maar het is niet genoeg om je paard echt fijn aan de loop te kunnen krijgen zegmaar. M/Z dressuurweek is een uitzondering, daar krijg je super instructie en heb je de hele week dezelfde voor dressuur meen ik.
KNHS instructieweken zijn echt ontzettend gezellig en leuk, maar wil je er echt beter van gaan rijden kan je beter van dat geld trainingen volgen.

Dit is overigens geen KNHS weken afkraak reactie want ik ga er met heel veel plezier heen! :D

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:17

shetties schreef:
Haha, oke :)

Want ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de allround en de SGW...
Mijn haf kan best springen (90 cm gaat prima :j), en ik wil graag veel crossen en springen dus ik ben 'bang' dat in de allround pony's/kinderen komen die niet zo super kunnen springen ;)

Denk dat dat niet waar is. Ik ga waarschijnlijk ook naar allround ponys en ik spring alleen op wedstrijden en mijne springt super!
Sgw week is alleen iets specefieker op springen etc.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:19

in de allround week word je ingedeeld in groepen op je dressuur en springniveau. Alleen SGW niveau houden ze geen rekening mee..

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:20

Top, bedankt voor de info! :)

Nee, het is meer voor de leuk. Ik ga elke week naar dressuur les, dus ik kom naar het kamp meer voor de lol en het springen & sgw.

Ik weet het nou echt niet meer :+
Want het springen gaat wel super, maar kwa dressuur zijn we nog hard bezig :j
Dus dan zou de allround wel beter zijn, omdat je dan meer op niveau word ingedeeld...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:26

in de sgw week houden ze natuurlijk wel rekening met het sgw niveau alleen in de allround week doen ze dat niet echt wat sgw ervaring betreft :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:46

Waaah ik heb dit jaar ook pizza besteld xd bij ons was het echt grappig :P we gingen in de trailer zitten maar daar was het zeker 40 graden dus het was net een sauna xD
maar met springen ga je inderdaad neit hoog, maar ik heb vorig jaar op kamp ook voor het eerst in mijn leven gesprongen met mijn pony :P was echt GEWELDIG!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:51

MartineC1711 schreef:
@Succubi, haha ik kom waarschijnlijk ook, en dan óók met mn koudbloed Hafje :)
In welke week wil jij gaan?

Er komen wel meer dna genoeg haflingers hoor! :)
Op de M/Z dressuur week waren er wel een stuk of 4 ofzo!

Alleen bij de SGW paarden was ik de enige met een koudbloed :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:53

Ze houden idd rekening met je niveau.
Ik zat met een groep grote paarden, gelukkig sprong mijn hafje alles mee maar als je niet durfde of je paard kon het niet aan dan mocht je die overslaan.
Ook met de springlessen kreeg iedereen genoeg aandacht. Je begint laag en dan doen ze de sprongen of wat hoger of wat moeilijker. Mijn pony kan niet zo lang galopperen dus nadat ik klaar was werd het nog even flink verhoogd voor de anderen :D

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:58

Ik vind het wel fijn dat ze niet te snel hoog gaan, de handigheidjes en techniek leer je ook als het op 50 cm staat. Ik spring zelf rond de meter, maar van mij hoef ik dan echt niet perse een meter of nog hoger te springen. Mij gaat het meer om de manier van rijden van lijntjes etc en niet om de hoogte. Maar ik verwacht bij de M/Z dressuurweek niet heel veel extreem goede springers dus ik zal wel aardig mee kunnen komen denk ik.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:31

Ik wil heel graag heen, maar twijfel wel heel erg. Ben nog nooit heengeweest en ook nog nooit wedstrijden gestart. Wil ik wel gaan doen hoor :D
Ik heb zelf een jong paard wat nu een half jaartje ohz is. Heb nog nooit met dr gesprongen, (ze heeft wel 1x ohz gesprongen en een paar keer vrij gesprongen dus ze kent wel hindernissen) en nog nooit gecrosst. Ik wil dan denk ik naar week 10B gaan, dus heb ongeveer nog wel een half jaar om het niveau op te krikken kwa dressuur enzo en misschien wel al een sprongetje gaan maken *D
Is het dan verstandig om heen te gaan of nog een jaartje wachten?

En hoe zit dat met de leeftijd, want las op de knhs site dat je maar tot 20 jaar mee mag doen? Moet nog 18 worden hoor :+ maar alvast een vooruitzicht op de toekomst :P