Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anne_bento schreef:Joolien schreef:Ben ik een van de weinige die deze methode niet verkeerd vind? Sorry maar ik heb geen 20 paginas doorgelezen.
Kijk dat sommige mensen nou een uur doen over opstappen, daarna 6 maanden alleen maar rond stappen en draven na een jaar pas los kunnen galopperen, dat moeten zij weten. Dit is een methode die er misschien paard onvriendelijk uitziet maar ze worden er wel mak van. Ik geloof niet dat je het bij ieder paard zo moet aanpakken maar sommige dominante rakkers wel hoor. Het enige wat ik jammer vind zijn de sporen maar dat voortgedreven worden door anderen snap ik we, zo krijgt ie geen kans om op de achterbenen te komen.
Je ziet op 7,5 min met op en afstappen dat ie al best relaxed is.
Nee ik vind dit geen verkeerde manier, misschien de penny dames onder ons wel, maar gaan jullie maar lekker verder met jullie pony poetsen met een roze borstel
Zo scheer jij even iedereen over 1 kam. Of deze methode, of pony poetsen met een roze borstel.... gelukkig zijn er ook nog mensen die wel een tussenweg kunnen vinden!
willemieke schreef:Ik ben ook zeker niet tegen het omtrekken, voortjagen en springen. Maar wat mij stoort is de lompe manier waarop het gebeurt. Je kan een paard ook 'netjes' omtrekken. En voortjagen kan ook door met de zweep te zwiepen zonder dat je hem over zijn rug of achterbenen hoeft te raken...
En nee ik ben geen penny
willemieke schreef:Ook overrompelen hoeft niet zo lomp te gaan...
WowAmigo schreef:_helga_ schreef:Wat een stelletje prutser op het filmpje
wie maakt er nu zo een paard zadelmak
hij houd er alleen maar een trauma aan over
om zo met een zweep erachter aan te gaan
en ook nog eens zo omtrekken
dat mens had ik gelijk van mijn paard aftrokken!!
Hoe had jij het dan gedaan?
manie schreef:_helga_ schreef:met rust en geduld. en niet als een gek erachter aan rennen met een zweep![]()
ieder zijn eigen manier natuurlijk maar zeker niet die van mij
Leuk hoor rust en geduld, maar als paard-lief even geen geduld heeft dan heb JIJ een probleem.....