[WN] Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:33

dat de kleur van de blanket het liefst gelijk is aan de kleur van de chaps had ik trouwens gelezen in de begin topic. :D

maar alle show foto's die je ziet zijn anders.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:40

Mister01 schreef:
dat de kleur van de blanket het liefst gelijk is aan de kleur van de chaps had ik trouwens gelezen in de begin topic. :D

maar alle show foto's die je ziet zijn anders.

Dan heb je niet goed gelezen.. kleur van je chaps is het mooist om gelijk te hebben met de kleur van je hoed. De kleur van je blanket hoort te matchen met de kleur van je showshirt en het geheel.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:49

Broek:
- Als je het kan betalen en je vind goed passende draag dan chaps. Het liefst in dezelfde kleur als je hoed of blanket.
- Geen chaps? Draag dan een nette goed zittende broek.
- Deze broek moet voldoende lengte hebben dat hij ruim over je laarzen valt tot aan je sporen.
- De broek moet schoon zijn en het liefst niet verwassen. (een broek apart houden die je alleen op wedstrijden draagt biedt uitkomst)
- Ga voor een nette broek door een zwarte of een witte te nemen. Geen spijkerstof kleur.
- Ook voor de chaps geldt dat ze nauwsluitend moeten zijn en tot minimaal op de hak van je laars moeten komen.

;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 22:39

My mistake..sorry, ik bedoelde dat als zijnde dat je niet met een bepaalde kleur blanket moet rijden als de rest van je kleding daar niet op afgesteld is.. Bijvoorbeeld roze blanket, met rood shirt en beige chaps.. dan kan je beter de blanket in de kleur van je chaps nemen..

Hmm mods??? :Y)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:04

HumbleTalent schreef:
My mistake..sorry, ik bedoelde dat als zijnde dat je niet met een bepaalde kleur blanket moet rijden als de rest van je kleding daar niet op afgesteld is.. Bijvoorbeeld roze blanket, met rood shirt en beige chaps.. dan kan je beter de blanket in de kleur van je chaps nemen..

Hmm mods??? :Y)

oh ok op die manier, maar er wordt dus gewoon meer gewaardeerd als je je shirt en blanket op elkaar afstemt dan wanneer je chaps en blanket in de zelfde kleur hebt.

bedankt!
dan kan ik weer verder met de zoektocht naar alle benodigde spullen (en in de juiste kleurtjes!!) :D

HumbleTalent

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 12:56

ja... vergeet het niet af te stemmen op de kleur van je paard..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:16

HumbleTalent schreef:
ja... vergeet het niet af te stemmen op de kleur van je paard..

haha ja dat is ook wel belangrijk ja. :D
maar dat is ook nog echt niet zo makkelijk bij een bijna fel oranje paardje. :o

ik zit te denken aan aqua blauw ofzo.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:42

aqua blauw bestaat niet. het is royal blue, navy blue, of turquoise.( en dan is er nog teal, en ice blue )

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 14:13

Op een fel oranje paard kan je beter kiezen voor natuurlijke kleuren.. zand, bruin, peach, blauw of groen, maar dan niet de felle kleuren blauw of groen.

Met een felle kleur gaat je outfit meer opvallen dan je paard of zal je oufit vloeken bij de kleur van je paard. De show draait nog altijd om het paard dus zorg dat je zijn kleur accentueert en niet overstemd.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:27

ja dat is natuurlijk wel zo ja, dat je snel dan heel erg afsteekt, hmmm.

erg lastig hoor!
dan ga ik wel wat meer in de bruin en beige tinten zoeken om het een beetje neutraal te houden. :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:54

nu op www.equinestream.com te zien : de junior en senior western pleasure finales van het afgelopen EK met daarin te zien hoe de europese top zich kleedt en de paarden groomt

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:40

Toch wat don'ts te zien, of zijn de "regels" weer veranderd?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:13

Ik vraag me ook wel eens af of Amerikaanse judges zich hier niet doodlachen. :P

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:32

@lindy- lachen weet ik niet (alhoewel soms wel ntl.), maar verbazen zeker!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:50

wat dan coydog? wat heb je gezien en hoe was deze persoon geplaatst?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:50

Geplaatst weet ik niet, maar zag hier bv geen two-ear met snaffle, die zat er toch tussen.
Franjes werden ook afgeraden.
Hier en daar een mismatch in kleur, bv een erg lichte hoed bij een verder donkere aankleding, donkere broek onder lichte chaps.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:08

dan heb je niet goed gelezen.
2 oor en snaffle MAG wel maar sommigen hebben de voorkeur niet. je ziet het toch steeds meer. over dit punt is ook een discussie geweest prutsmuts dat het geen echte don't is.
franjes afgeraden? nee hoor. alleen als je paard enorm hoop opgooid ed waardoor het beeld onrustig oogt (bv bij fries ofzo).
erg lichte hoed is juist heel erg in omdat het een openere blik geeft.
ook als de rest van de outfit donker is. (bv bij showmanship is een donkere hoed niet zo gewenst, een lichte is beter omdat die voor een openere blik zorgt)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:27

Ik heb een oranje paard, en een héle mooie yucca blanket in aardetinten. Zelfde aardetinten komen terug in haar hoofdstel. Erg mooi. *D

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:57

QH, thnx voor de uitleg

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:36

Ik heb een vraagje voor de halteraars nadat ik het hele topic toch een aantal keer heb doorgespit...

Volgend jaar wil ik samen met Mooni mijn debuut gaan maken op sommige wedstrijden. Maar daarmee begint het dus...
Ik weet dat ik een goed passend showhalster nodig heb, nette kleding, laarzen en hoed.

Maar welke kleuren combi voor mij zou mooi staan bij hem? Mooni dus. Ik zit zelf te denken aan een lichte broek met bijpassende hoed en donker jasje.

Ik heb bij Arthurs op de site dezekleur hoed gezien en ik heb zelf deze laarzen de ariats, voor de show zie je er toch niet zo veel van? Dus nu nog op zoek naar andere tips! En aangezien Arthur toch straks sale heeft.... ;-)

Ohja zijn manen gaan er wel af want een hengstenvlecht maken die strak zit is aan mij niet besteed.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:09

Hmm niemand dus enige tips? Iedereen met winterstop? Wil toch graag serieus aan de slag als beginner zijnde... En wil al helemaal geen flater slaan!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:20

sowieso andere boots. vaak dragen ze van die lacers. pien en nadieh weten er meer van...

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:32

@sharon jims: Ik ben ook voor het eerst dit jaar gestart in de halter. Had een zwarte broek aan met een showjacket en een zwarte hoed en donkere laarzen. Eenvoudig maar netjes is mijn advies. Een jasje met een slinky staat ook altijd netjes, kettingkje met wat bling en klaar. Qua showhalsters zou ik eens op Ebay zoeken of Profi tack waar ik de mijne vandaan heb. De meest gangbare kleuren zijn middenbruin en donkerbruin, light oil wordt nauwelijks mee geshowed heb ik me laten vertellen. Suc6

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:48

Wat ik doe voor halter:

Lichte kleur hoed, grijs pak met licht roze blousje en grijze ariat laarzen.
Je kunt ook een zwart pak met een leuk blousje doen.. en dan zwarte laarzen en kleur hoed dat past bij je blousje.

Dus die lichte hoed is prima, probeer wel je laarzen af te stemmen op de kleur van je broek/chaps.

Zo heb ik bij showmanship een grijs pak met grijze laarzen en met rij onderdelen zwarte chaps met zwarte laarzen.

Hoop dat het iets duidelijker is!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:00

Bedankt voor jullie tips! Hebben jullie misschien ook voorbeeld foto's van jullie zelf?

Is het ook niet zo dat als je paard donkere benen heeft je beter geen donkere broek aan kan doen?