Dit is dan het einde voor mijn paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:13

Och meid, je berichtje bezorgt me kippenvel, ik vind het zo erg voor je. Mijn hart huilt om je verlies en dat van mij is niet de enige, dat weet ik zeker.

Jouw berichten laten mij zien wat houden van is. Loslaten wanneer het moet, niet krampachtig vasthouden.

Niets of niemand zal Bart kunnen vervangen, die leegte is niet te vullen en zeker niet vandaag.
Ren jezelf niet voorbij, doe eens gewoon níks als je je daar 'goed' bij voelt, voor zover je daarvan kunt spreken.

In gedachten staan er heel veel mensen naast je!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:15

heel heel veel sterkte met het vinden van je nieuwe ritme.... er is toch een belangrijke noot uit je levenslied met het verlies van Bart.

Van mijn kant niets meer dan respect dat je zo duidelijk voor je paard hebt gekozen en hem alle lijden hebt willen besparen.

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:15

Zomaar even een dikke knuffel van mij voor jou, omdat ik snap hoe je je nu voelt. Ik heb nooit een paard gehad, maar heb wel met andere verliezen te maken gehad, waaronder die van mijn vader. Het verliezen van iemand/een dier waar je zoveel van houdt is verschrikkelijk. Maar meid.... ooit komt een tijd waarin je denkt aan Bart met een lach om je mond, zonder dat je meteen volschiet met tranen en twijfels.

Tallie1979

Re: Dit is dan het einde voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:20

Alsof er een groot stuk van je hart mee is met Bart he? Alsof er een hap uit je hart is welke je nooit meer terug krijgt.

Ik ken je gevoel, ik heb mijn paard niet in hoeven laten slapen, maar moest hem helaas verkopen. Alsof je een stuk van je ziel en hart meegeeft aan het paard.

Ik heb zojuist een traantje weggepinkt en ben normaal echt geen huiler, maar ik heb diep respect voor je! Ik hoop dat het diepe gat waar je nu invalt niet eindeloos blijkt te zijn, maar dat je er snel weer uit kunt klimmen.

Heel veel sterkte meis! Je hebt voor je paard gekozen. En ik weet zeker dat hij je dankbaar is!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:21

Heel goed van je dat je hebt besloten om Bart te laten gaan.
Ik weet zelf hoe moeilijk het is die beslissing te nemen en ik greep elke strohalm aan om maar niet "het" moment mee te hoevn maken.

Uiteindelijk werd voor mij de beslissing genomen omdat mijn paard een zware koliekaanval kreeg.

Diep, diep respect dat jij op tijd de keuze voor Bart hebt gemaakt.
Hier zouden meer paardenliefhebbers een voorbeeld aan kunnen nemen.

*diepe buiging*

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:30

Wat heb je het mooi verwoord, zoals de laatste dag voor jullie samen is gegaan. Bart zal ernorm genoten hebben van zijn laatste feestmaal. Geweldig wat je allemaal voor Bart hebt gedaan. Daar gaat zoveel liefde vanuit. Ik heb heel veel respect voor de beslissing die je hebt genomen. Bart was een pracht paard.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:35

Sonja89 schreef:
Och meid, je berichtje bezorgt me kippenvel, ik vind het zo erg voor je. Mijn hart huilt om je verlies en dat van mij is niet de enige, dat weet ik zeker.

Jouw berichten laten mij zien wat houden van is. Loslaten wanneer het moet, niet krampachtig vasthouden.

Niets of niemand zal Bart kunnen vervangen, die leegte is niet te vullen en zeker niet vandaag.
Ren jezelf niet voorbij, doe eens gewoon níks als je je daar 'goed' bij voelt, voor zover je daarvan kunt spreken.

In gedachten staan er heel veel mensen naast je!

Wat heb je dat mooi gezegd! Daar sluit ik me helemaal bij aan!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:22

Anouk, wat ben je een topper. Ookal ken ik je niet (of toch wel, maar toch niet. :D ), ik ben zó trots op je. Je hebt dit echt goed aangepakt, ondanks je eigen twijfels, eigen onzekerheden, twijfels en onzekerheden die je aan werden gepraat, tóch heb je de juiste beslissing voor Bart gemaakt.

Jij kan echt trots zijn op jezelf. Iedereen kan lezen, zien en voelen hoe gek jij op je mannetje bent, Bart is jij en jij bent Bart en juist daarom van mijn kant díép respect hoe je ongeveer 50% van jezelf zojuist hebt laten gaan.

Ik ben trots op je, echt. :)
Heel veel sterkte, de komende tijd. :*

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:29

je bent dapper meid
je hebt gedaan wat je moest doen ook al doet het verdomd veel pijn.
die pijn kan niemand verzachten voor jou maar er komt een dag dat er in plaats van een traan bij zijn gedachte een glimlach op je gezicht komt en jij weet dat Bart nooit weg bij je is

Heel erg veel sterkte lieve meid

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:31

Jeetje meis, ik heb 't hele verhaal over Bart gelezen. Vind dat je een prima keuze hebt gemaakt! Je bent niet egoïstisch geweest, van of hij nog wel beter zou worden of niet.. Jij vind dat hij hier al lang mee heeft lopen sukkelen en dat je nou toch de knoop heb door gehakt!

Jij vond dat jou knapperd niet meer hoefde sukkelen en pijn te leiden! Maar hij loopt nou vrolijk op die eeuwige lange groene weides, samen met de andere paarden die heen gegaan zijn! Alles gaat ook zo snel op zo'n moment van 't afscheid nemen! Hopelijk heb je dat voor je gevoel toch wel goed kunnen doen!

Meis, heel veel sterkte met 't verlies van jou toppertje! :(:)
Hij zal altijd diep ik je hart bij je zijn!!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:47

Lieve Roane, ik wil je heel veel sterkte wensen, en heel veel kracht om de komende tijd toch een beetje door te komen. Ik geloof dat Bart nu met m'n lieve Fanci rondrent, die op precies een zelfde manier haar laatste dag heeft doorgebracht. Ik weet dus heel goed hoe je je moet voelen, en het doet pijn.
Met tranen in mijn ogen lees ik je bericht, want ik weet dat onze woorden hier je waarschijnlijk wel goed doen, maar de pijn blijft... Heel, heel veel sterkte!

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:51

Ik ken je niet persoonlijk, maar heb je verhaal helemaal meegelezen. Met kippenvel en een brok in mijn keel heb ik je verslag van gisteren gelezen.
Uit hetgeen wat jij voor Bart gedaan hebt, spreekt een groot gevoel van liefde die je voor hem had. RESPECT dat je dit hebt kunnen doen.
Heel veel sterkte de komende tijd...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:41

Ik kwam gisteren ook thuis, nadat het rendac was geweest, en de sfeer was uiteraard niet leuk. Voor mij was het klaar, het was afgesloten.
Maar mijn ouders gingen maar door van "Het is een k*tdag, het is zo naar, dit is zo'n verschrikkelijke dag."

En ik had iets van nee, hou op. Het was geen verschrikkelijke dag. Het was zeker geen k*tdag. Ik vond het een hele mooie dag. We hebben alles gedaan wat ik nog wilde doen. Ik heb afscheid kunnen nemen, en het voelt als een hoofdstuk dat afgesloten is. Het moment zelf was naar, toen hij viel, en toen hij ging. Maar het was zeker niet verschrikkelijk.

Ik had een DVD serie gekocht, omdat ik weet dat als ik niks te doen heb, ik graag DVD series kijk :D ik had even een vooruitziende blik. Dat is de serie 'beauty & the beast' uit de jaren tachtig, en in het begin zegt de de hoofdpersoon een hele mooie zin:

"And now wherever I go, he is with me in spirit. For we have a bond stronger than friendship or love and although we can never be together, we will never, ever be apart."

Zo voel ik het meer. Het was geen nare dag. Totaal niet. Als ik er op terug kijk was het een hele mooie dag.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:42

Ik heb het gelezen met een hele dikke brok in mijn keel. Heel dapper wat je hebt gedaan, en ik vind het ontzettend knap van je hoe je er mee omgaat.

Een hele dikke knuffel van mijn kant :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:44

Fijn dat je er zo op terug kan kijken TS en heerlijk dat je alles nog hebt kunnen doen wat je wilde doen met Bart.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:45

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:57

Super dat jullie laatste dag samen zo mooi was! Weer een goede herinnering erbij.
Verder valt er niet meer veel te schrijven, is allemaal al gezegd.

Veel sterkte toegewenst met je (tijdelijke) verlies !!!! Y;(

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:59

Het was ook een mooie dag, je hebt Bart het beste afscheid gegeven dat een paardje kan krijgen. Maar je ouders waren hier niet bij, voor hen was het inderdaad een k*tdag ;)
Een heel passend lied!

En ook vandaag heel veel sterkte :(:)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:27

Vind het heel erg mooi hoe je dit beschrijft, krijg er ook echt tranen in mn ogen van...

Ik vind dat je alles heel erg positief inziet, vind dat echt heel erg knap. Maar vergeet niet dat je ook hier op bokt je gevoelens mag uiten als deze minder positief zijn, eens een flink potje schelden is ook wel eens goed.
Het is tenslotte wel je allerbeste vriend die je verliest.

Maar ik verwacht dat je dit zelf ook wel weet, en vast ook al gedaan heb. Wou het voor de zekerheid nog even zeggen.

Nogmaals heel erg veel sterkte!!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:39

Ontzettend veel respect voor de manier waarop jij hier mee omgaat! Wat mooi dat je je zo kunt richten op de goede herinneringen!
Heel veel sterkte.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:13

Roane schreef:
"And now wherever I go, he is with me in spirit. For we have a bond stronger than friendship or love and although we can never be together, we will never, ever be apart."

He Anouk,

Zoals ik gister al zei, wat er in de trailer weg reed, dat was Bart niet meer. Bart blijft altijd bij jou in de buurt, in je hart en in je herinneringen, misschien zelfs wel als een soort beschermengel.

Ik heb echt respect voor je hoe je daar gister stond :j

Ben blij dat we na afloop nog even over onzinnige dingen hebben zitten kletsen en dat je heel even weer kon lachen. Als je wil kletsen of gewoon een keer wil wandelen of iets anders, je roept maar!

Xx

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:19

Roane schreef:
Het besef is nu wel aardig gekomen. Ik werd wakker, zag dat het een mooie dag was; oftewel, een perfecte dag voor een buitenrit. Zag meteen flits voor me van Bart in z'n stal en dan de typische Bart-blik hoe hij me begroet, kan niet meer. Over z'n neus aaien, op zn rug leunen, z'n staart wassen; kan niet meer. Het besef wat ik gedaan heb is er lekker ingehakt.

Ik weet van gekkigheid niet wat ik deze vrije dag moet doen. Ik wil lopen, ik ga zitten, ik klik van facebook naar bokt naar m'n mail. Ik wil wel iemand zien op msn, dat wil ik niet. Ik heb honger, ik heb geen honger, ik wil me aankleden, ik wil op de bank liggen, ik wil hardlopen.
Maar voornamelijk wil ik helemaal niks.
Ja, één ding. En niemand hoeft mij te vertellen dat dat niet meer kan.

Au, dit doet echt plaatsvervangend pijn....je verhaal, hoe (prachtig) je het omschreven hebt. Je hebt het beste voor Bart gedaan wat je kon, en het gemis zal in het begin nog heel schrijnend zijn, en ook al zal je hem altijd blijven missen omdat hij nu eenmaal een deel van jou is, het zal makkelijker worden....maar ik kan me goed voorstellen dat dat nu allemaal even niks uitmaakt.

Toch sterkte....

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:41

Roane: heb je topic al de hele tijd gevolgd en ik neem m'n petje voor je af :o
Zeker het na bericht: 4 jaar geleden stond ik voor zo'n zelfde besluit als jij; ik sta er achter / heb er vrede mee, heb het net zoals jij heel bewust mee gemaakt en je bericht raakte me toch |(
Ook de herkenning op de dag erna ;(
Ik heb toen m'n dagen / weken gevuld met een soort scrapbook + na-dagboek te maken van Pars. Als ik zin had, had ik geen zin, dan nie ... Het is gewoon moeilijk :(:) Niemand kan zeggen hoe je je tijd in gaat vullen (met niets doen, dvd kijken, lezen etc)maar laat iig alle gevoelens gewoon over je heen komen... Heel veel sterkte....

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:43

Poeh, ik heb je posts van het begin af aan terug gelezen, hoe verder ik kwam hoe meer tranen er kwamen. Wat heb ik een bewondering voor hoe je dit hebt aangepakt en beschreven, echt heel veel respect.

Tenslotte wil ik je natuurlijk heel veel sterkte wensen...

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:49

Ik heb huilend je verslag van de laatste dag met Bart gelezen.
Wat een mooie, ontroerende en natuurlijk ook verdrietige dag.
Bedankt dat je dit met ons deelt..