Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:46

Heel veel sterkte Patricia.
Vechten zullen ze echt niet zo snel doen. Niet in de mate waarin jij je dat nu waarschijnlijk voorsteld. Misschien dat hij slecht wil stoppen met ademen, maar ook dat hoeft niet te betekenen dat ze aan het vechten zijn ;)
Laat het over je heen komen, je gaat echt door een waas namelijk. Ik heb het 4 jaar geleden gehad, alleen was het voor mij enorm onverwachts en heb ik nauwelijks afscheid kunnen nemen.
Heel veel sterkte :(:)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:49

DA zei dat ze voor ze stoppen met ademen, een aantal keren heel diep zuchten.. dat schijnt normaal te zijn.
Wat dat betreft hebben beide neurlogen echt de tijd genomen om me van alles uit te leggen en het over onze situatie te hebben, ze hebben me echt onwijs gesteund..

Jeetje Youngster.. ik kan mezelf wat dat betreft gelukkig prijzen dat ik zo mooi afscheid van hem heb kunnen nemen..

Ik heb voor de lieve dierverzorgers op de unit waar Val stond nog een kleinigheidje meegenomen. Zij hebben zo ontzettend hun best gedaan, en ervoor gezorgt dat Val nog zo'n fijne laatste dag had, ik ben ze eeuwig dankbaar..
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 19-04-10 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:49

ik herken het gevoel van helemaal leeg en op zijn en niet kunnen eten en niet kunnen slapen helaas maar al te goed.
heel raar maar waar; morgenmiddag heb je weer honger en morgenavond/middag( eventueel) kun je weer goed slapen.
waarom?
omdat je weet dat dit het beste is wat je kunt doen voor hem en als hij morgen daadwerkelijk ingeslapen is; je vrede zult hebben met je beslissing en je hele leven verder mooie herinneringen zult hebben aan jullie tijd samen. de slechte herinneringen verdwijnen; enkel de goede zul je onthouden
probeer op tijd naar bed te gaan en je hoofd leeg te maken en niet te veel te piekeren.
het word een verdrietige dag maar ook een mooie dag(niet te letterlijk nemen) die jullie samen zullen doorbrengen :(:)

en het komt maar heel weinig voor dat het dier gaat vechten tegen de spuit(heb het zelf 1 keer meegemaakt); waarschijnlijk is val zo blij dat jij hem laat gaan dat het met 1 adem gebeurd is.

Patriciavt

Re: Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:52

Ik hoop dat het zo mooi zal gaan tamaramt... ik hoop het echt..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:52

Patriciavt schreef:
.. ik ben er nog nooit bijgeweest als een paard werd ingeslapen, laat staan van m'n eigen.. Ik ga echt m'n ontzettende best doen voor Val om rustig te blijven.. mijn verdriet komt daarna wel..
Gelukkig gaat er iemand met me mee, een voor mij belangrijk persoon..

Hoewel het voor iedereen verschillend is en ook per paard verschilt, heb ik zelf ervaren dat je op dat moment gewoon heel veel kracht hebt ondanks je verdriet (ik heb in oktober vorig 2009 mijn merrie moeten laten inslapen). Bij ons ging het heel rustig, het was absoluut niet eng, en dat heb ik ook al vaker gehoord. Dus ik denk dat je daar niet al te bang voor hoeft te zijn ... heel veel sterkte voor dat moment, je doet uiteindelijk toch iets goeds voor je paard en dat geeft je enorm veel kracht.

Ook mijn DA vertelde dat er maar heel erg weinig paarden gaan vechten, dus ik denk ook dat het zo rustig zal gaan. Het lijkt precies net of ze in een heel diepe slaap vallen, zoals je je paard vast ook wel eens languit hebt zien liggen slapen in de stal ...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:55

Patriciavt schreef:

probeer je niet te druk te maken en niet teveel op internet gaan zoeken naar dergelijke verhalen; je gaat je alleen maar druk maken dan.
meestal gaat het erg vreedzaam; eerst verdoving en dan gaan ze liggen en dan lijkt het net of die slaapt; daarna de beslissende injectie;
waarschijnlijk 1 ademzucht en het hart zal stil liggen.
en dan, dan komen de emoties los en kun je je laten gaan
doe dat dan ook; dat lucht erg op en in de loop van de dag zul je je beter voelen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:58

Ja meestal weten ze het en laten ze het los. Als ze de narcosespuit hebben gehad merken ze helemaal niks meer behalve dan dat ze ademen.
De beslissing maken vond ik erger dan dat het daadwerkelijk gebeurde. Een dier pijn zien lijden breekt je hart.
Die van mij had toen ondragelijke pijnen en ik was blij dat ik de beslissing kon maken om daar een einde aan te maken.

Ik hoop dat bij jou het gevoel van opluchting ook gaat overheersen op den duur. :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:03

heel veel sterkte heftig hoor die foto's ik weet hoe je je voelt sterkte morgen ik lees mee.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:05

Oh jeetje, ik krijg kippevel van al je berichten.. Het is overduidelijk hoeveel jij van je paardje houdt, wat ontzettend mooi om te lezen.

Maar wat een verdriet dat het leven van dit prachtige dier morgen ophoudt.. ;(
Ik vind het wel een moedige beslissing.

Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen. :(:)

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:05

sterkte !! :(:)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 22:08

Fijn om jullie ervaringen te lezen..
Verhalen op internet zoeken doe ik niet, net als dat de situatie van mijn paard (helaas) niet te vergelijken is met andere paarden zal morgen dat ook niet zijn..

Ik ga een poging doen tot slapen..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:08

heel veel sterkte morgen, patries..........

Mooi dat je vandaag goed afscheid hebt kunnen nemen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:09

sterkte morgen, kan je geen advies geven alleen dat je het over je heen moet laten komen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:10

Patricia!

Heel heel heel heel veel sterkte morgen, dit hebben jullie niet verdiend! :n

:* :* :* :* :* :* :*

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:13

Heb je verhaal als stille meelezer in 1x gelezen. Ik heb de tranen in mijn ogen, wat een moedig besluit en wat hebben jullie een geweldige band samen.
Na morgen zul je rust hebben, absoluut, maar voor morgen wil ik je heel erg veel sterkte toewensen bij het afscheid van jouw bijzondere paard.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:13

Gut meissie,wat ben jij een topper...,net al je prachtige paard!
Zoveel liefde voor je paard,dat je kiest voor hem...

Heel veel succes morgen..XX

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:14

Tranen, hier kan ik echt niet tegen, zo oneerlijk..
pff.. heel zwaar om te zien, en dan het verhaal erbij..
wat is dat een prachtig paard !

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:16

ik heb helaas ook meegemaakt dat mijn paardje ingeslapen werd,en weet hoe onwerkenlijk het allemaal is,ik vind dat je al heel sterk bent,zoals je er naar toe geleeft word,ook de filmpjes en foto's zijn erg indrukwekkend.
ik denk morgen aan jullie,heeel veel sterkte :(:) !

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:17

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen.. krijg tranen in mn ogen van de prachtige foto's.
Wat is dit oneerlijk, maar wat ben jij ongelovelijk sterk..

SteffiiY

Dit hebben jullie niet verdiend patries :(:)
Heel veel sterkte.

bruceandnoon

dat je als paardeneigenaar op een dag voor een besluit als deze komt te staan is toch wel je grootste nachtmerrie. ik vind het ongelofelijk moedig en van heel veel respect voor je stoere, trotse paard getuigen dat je hem laat gaan.
overigens prachtig en ontroerend die foto waarop hij heerlijk loopt te grazen, fantastisch dat je dat nog voor hem hebt kunnen doen.
heel veel sterkte de komende uren en uiteraard ook morgenochtend. ik hoop dat je na morgen wat" peace of mind " kunt vinden.

KimmiieJJ

wat moet dit een moeilijke keuze zijn geweest.
ik heb het verhaal met tranen in mijn ogen gelezen.
een moeilijke keuze, maar denk ik ook wel een goede keuze.

heel veel sterkte morgen..!!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:19

Meis, ontzettend veel sterkte morgen! :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:20

Patriciavt schreef:

Weet je, focus je daar niet teveel op. Hij zal doodgaan zoals hij was..Sommige paarden (mijn Mek bv) zijn echte vechters..en die zijn niet zomaar dood. Anderen wel. Maar het is een proces wat jullie samen delen, hoe zwaar het ook is. Is ook mooi. Je bent er voor hem, je begeleid hem naar zijn laatste levensdoel: het sterven. Dat je daarbij bent is intiem. Laat het gewoon gebeuren, je kan het aan, je bent er gewoon voor hem, en huilen mag. Emoties horen erbij...Je kan het!

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:30

ik heb je begin gelezen en ik moet zeggen dat ik heel veel respect voor je heb, ook in je keuze.

heel veel sterkte morgen