zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:03

Jammer dat ik er niet bij ben.. zit nu saai achter de computer op mn stage pfff :(

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:16

Ik ben ook net weer terug, was er ook om 6.00u! 4.30u ging de wekker! Erg koud vanochtend idd, maar dat schept wel een leuk sfeertje, met veel koffie en warme chocokraampjes. Soms was ik de oogkleppen hard nodig, maar het scheelt dat het publiek ook steeds meer in actie komt bij, situaties die niet door de bocht kunnen...

En tja, wat een shetjes weer...ze blijven zo leuk. Maar wat worden er veeeeel gefokt!? Heb vanochtend ook de mini onder de mini's gezien, een minishetveulen van net 2 wkn....erg jammer dat zo'n hummeltje al mee naar de markt moet....hij/zij was echt enorm mini... :(:)

Verder nog een aantal gave friezen gezien! Ze blijven mooi!

Imre

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:31

Ik was een uur geleden terug en nu op mijn werk aan het opwarmen. := We waren om kwart over 7 in Zuidlaren.

Die hele jonge miniveulentjes heb ik ook gezien, hoop van harte dat die samen met mams verkocht worden en niet nu al worden afgespeend. :\ Ook een paar shetjes gezien die ingespannen met wagentje en al op de markt stonden. Bah. Maar er stond ook weer een boel leuks! We hebben bijna een mini-merrie meegenomen, vosbont, dit jaar geboren. Maar uiteindelijk met veel spijt laten lopen omdat we pas na de winter eentje erbij zouden nemen. Prachtige pony, dat wel.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:48

Die 2 kleine mini's die ingespannen stonden, heb ik ook gezien idd. Gelukkig, stond het ene paardje toen we er later langs liepen niet meer ingespannen....ja leuk zo'n karretje, maar wel voor een grotere shet...en niet voor zo'n mini en al helemaal niet zo'n hele ochtend op de markt.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:00

Hallo
ik was om kwart voor 7 weer terug, moest 1,5 uur fietsen en het was koud !!
maar echt heel erg gezellig, en inderdaad de paarden stonden er al veel te vroeg!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:49

marjoleintje schreef:
Ik ben ook net weer terug, was er ook om 6.00u! 4.30u ging de wekker! Erg koud vanochtend idd, maar dat schept wel een leuk sfeertje, met veel koffie en warme chocokraampjes. Soms was ik de oogkleppen hard nodig, maar het scheelt dat het publiek ook steeds meer in actie komt bij, situaties die niet door de bocht kunnen...

En tja, wat een shetjes weer...ze blijven zo leuk. Maar wat worden er veeeeel gefokt!? Heb vanochtend ook de mini onder de mini's gezien, een minishetveulen van net 2 wkn....erg jammer dat zo'n hummeltje al mee naar de markt moet....hij/zij was echt enorm mini... :(:)

Verder nog een aantal gave friezen gezien! Ze blijven mooi!
inderdaad, waarom worden er zoveel gefokt?!
Ik was een tijd niet geweest en ben voorlopig weer genezen. Ik vind 't vooral triest. Erg triest!
Een klotemeid die een shet zo hard trapte omdat 't beest niet mee wilde lopen, dat ie onderuit ging en toen we er iets van zeiden maar ie even later nog eens weigerde, kreeg ie eerst een klap met een stok tegen z'n kop en daarna op de rug van een kerel die bij haar hoorde terwijl een andere griet 'geef hem maar een schop!' schreeuwde!
Wat zijn dat voor mensen?! Waarom hebben die pony's?!
Voorlopig ga ik dus niet meer. 'T is nog niks veranderd.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:53

ben ook net terug, brrr, het was zeker koud. die aangespannen mini's heb ik ook gezien, wel héél mini voor zo'n kar, wij waren er rond zes uur. wel spannend en gezellig zo in het donker, we hebben niks gekocht, mijn droompaardje liep er niet tussen, er was wel een vospanterbontje, die trok me BIJNA over de streep, maar ja dat was wel een veulen van dit jaar en ik wil graag een volwassen merrie, dus ik kijk gezellig even verder :D

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:16

Ben ook om 6 uur geweest.. maar heb niets vervelends meegemaakt.

Ik vond het dit jaar wel saai.. vorig jaar was leuker. Het
is denk ik pas echt leuk als je erheen gaat met een doel.

We gaan zo nog even naar de warenmarkt en dan is het wel weer mooi geweest.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:36

Als het goed is heeft mijn zus twee tinkerjaarling hengsten voor me gekocht, ik had er maar 1 besteld eigenlijk :D
Nog meer mensen een Tinker die gisteren net uit Engeland waren binnengekomen gekocht daar?
Laatst bijgewerkt door desillies op 20-10-09 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:37

Ik heb een hooitnet gekocht, maar da's alles. :Y)

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:39

ik zag vanochtend om 4 uur toch een mooi bont kwpn-er staan !
zag er goed uit, ook over de benen alleen wat flegmatisch

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:46

zo ik ben ook net terug.
Door omleidingen pas half 8 aanwezig.
stond af en toe wel een leukje tussen .. maar verder maar weinig gezien wat me echt aansprak.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:53

Ik heb intussen alweer even geslapen. Heb die shetlanderveulens ook gezien en de karretjes.

Zag ook niet heel veel bijzonders ertussen staan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:53

Hebben jullie die 3 jarige hengst van Berlin x Lux x Animo x Jasper ook gezien? Hij wou er 7000,- voor, denk dat ie er nog staat :=

Verder wel een paar leuke kwpn-veulens gezien, oa een Sir Oldenburg en een heel leuk tuigerveulen, zou hem al meenemen op uiterlijk alleen, was een Manno, ingeteeld op Fabricius.

Maar wat is toch het punt met het scheren van die shetten? Alsof daar nog iemand intrapt...
Vind het zo sneu, die beestjes staan allemaal te bibberen als gekken, helemaal apatisch.

Verder nog een veulen gezien wat viel terwijl ie in de rij stond en hij wilde niet meer overeind komen, werd half vertrapt door de veulens naast hem, uiteindelijk losgekregen en de rest weg maar toen duurde het nog even voor ie overeind kwam.

Viel me wel op dat het minder druk was bij de paarden dan anders, wat minder paarden en ook wat minder kopers/kijkers.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:59

@sflj...zo'n meisje die zo zit te schoppen op zo'n shet...zal je zo uit het niets ook een schop moeten verkopen...bah heb hier zo'n hekel aan!! Idd...wat doen deze mensen met paarden...als ik het had gezien...had haar volgens mij wel een klap in het gezicht kunnen geven....Triest..

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:01

@anneliesdj...ja dat viel mij ook al op dat er zoveel shetten geschoren worden...heb ook een paar veulentjes zien bibberen...erg sneu...

En wat mij ook opviel is dat het een rage is om de mini's steeds kleiner te houden....ik zag (toen ik net wegging) nog een mini veulentje aankomen....met echt een mini lichaam en een enorm hoofd....arm beest...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:04

Ja, d'r lopen er ook weleens met dwerggroei tussen en dat volk denkt dan dat ze ze voor 500-700 kunnen verkopen alleen omdat ze zo klein zijn, zijn overigens bijna altijd hengsten.

Ik zag ook nog een lief welsh veulentje maar een ontzettende onderbeet(en nog scheef ook), griebels, denk niet dat die heel oud zal worden.

Wildgirl

anneliesdj schreef:
Hebben jullie die 3 jarige hengst van Berlin x Lux x Animo x Jasper ook gezien? Hij wou er 7000,- voor, denk dat ie er nog staat :=
Verder wel een paar leuke kwpn-veulens gezien, oa een Sir Oldenburg en een heel leuk tuigerveulen, zou hem al meenemen op uiterlijk alleen, was een Manno, ingeteeld op Fabricius.

Maar wat is toch het punt met het scheren van die shetten? Alsof daar nog iemand intrapt...
Vind het zo sneu, die beestjes staan allemaal te bibberen als gekken, helemaal apatisch.

Verder nog een veulen gezien wat viel terwijl ie in de rij stond en hij wilde niet meer overeind komen, werd half vertrapt door de veulens naast hem, uiteindelijk losgekregen en de rest weg maar toen duurde het nog even voor ie overeind kwam.

Viel me wel op dat het minder druk was bij de paarden dan anders, wat minder paarden en ook wat minder kopers/kijkers.

was ook geen topkwaliteit, voor die prijs staat hij er morgen nog!
heb toch best een aantal leuke dieren gezien, op naar volgend jaar!

mistid

Ik ben niet meer geweest helaas. Volgend jaar maar weer.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:05

Waarom vond jij het geen topkwaliteit?
Kon er zo op het eerste gezicht niets verkeerds aan ontdekken, iig geen grove fouten.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:07

anneliesdj schreef:
Hebben jullie die 3 jarige hengst van Berlin x Lux x Animo x Jasper ook gezien? Hij wou er 7000,- voor, denk dat ie er nog staat := .

Helaas niet gezien, wel een leuke 3 jarige hold up premier x silvio II voor 3250 mooi papiertje was wegens ruimtegebrek te koop >;)

Vond het weer een gezellige markt en ben net op tijd weer weggegaan, man man man, wat werd het druk, ben blij dat ik weer op kantoor zit.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:07

Vond hem achter niet helemaal fijn staan, smal borstje.
heb hem qua lopen niet gezien maar zowiezo niet mijn type hengst; en al helemaal niet voor dat geld

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:10

ja , geschoren .. alsof mensen nog gek zijn.
Nouja er zullen best mensen bijzitten die niet zo ervaren zijn in de paarden en dat toch leuk "speelgoed" vinden.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:13

staan er tussen 12 & 2 wel veel paarden nog ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:13

Hmm, heb er wel even naar gestaard in de geest van 'er moet toch iets mis mee zijn', het ergste wat ik kon ontdekken was dat ie wat weke lendenen had. Vond die borstkas wel meevallen, dier is ook pas 3, kan nog best wat breder worden.
Ik heb hem overigens ook niet zien lopen, maar evengoed, hij is springgefokt dus zal vast niet bijzonder zijn. Was wel een braverik, stond erg geduldig op zijn ketting te sabbelen :P (maar waarom moet die eigenaar daar steeds zo'n ruk aan geven? Doet toch pijn...).
Vond het wel opvallen hoeveel volk er naar het papier en prijs vroeg en vervolgens heel lang bleven staren, volgens mij is 99% bang om een kat in de zak te kopen :=
Maar om eerlijk te zijn, als ik het geld over had zou ik hem wel meegenomen hebben voor 6000.- (mits ie netjes loopt natuurlijk) als je ziet waar Berlin's gemiddeld voor weg gaan krijg je dat er wel weer uit.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 20-10-09 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt