eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:03

Ik zou willen dat ik aan het trainen was.......
Zit al sinds december in de lappenmand (ikzelf), dus heb niet meer kunnen rijden... Ongeveer 1 x per week gaat een stalgenootje een rondje bos maken en verder staat paardje stil (wel op de wei).
Ik word donderdag geopereerd en hoop dat ik er dan heeeeeeeeel snel bovenop ben, zodat we in juni wel weer op conditie zijn...

Ice_baby

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:51

ow jeetje beterschap en suc6 met de operatie!!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:54

Ja, ik wel! Moet wel ook, ook voor de TREC! Dus in weer en wind zit ik op mijn paard (sinds drie weken, na drie maanden niksen). Vind mezelf best een beetje stoer hoor! Rustig aan conditie opbouwen. Heb een leuk schemaatje opgedaan, waar ik flexibel mee omga. Hans ook blij! Tussendoor lekker TREC-GO organiseren, trainingen en cursussen organiseren en zelf TREC dingen oefenen! Het inschrijfformulier is trouwens klaar, dus als je zin hebt om wat leuks met je paard te doen, kijk op de wesbite in mijn onderschrift (die van trecgo, niet van capwasher)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:28

Ik ben nog niet echt aan het trainen... ik dacht dat ik wel gemotiveerd zou raken om vaker te rijden als ik ingeloot zou worden maar voorlopig is dat nog niet het geval. :+
Misschien komt dat nog als het beter weer wordt, zo niet dan zie ik nog wel wat ik doe. Ik ga niet tegen mijn zin rijden, dat vind ik ook sneu voor mijn paard. En voor schema's ben ik heel erg allergisch. :D

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:51

RedPassion schreef:
Ik ben nog niet echt aan het trainen... ik dacht dat ik wel gemotiveerd zou raken om vaker te rijden als ik ingeloot zou worden maar voorlopig is dat nog niet het geval. :+
Misschien komt dat nog als het beter weer wordt, zo niet dan zie ik nog wel wat ik doe. Ik ga niet tegen mijn zin rijden, dat vind ik ook sneu voor mijn paard. En voor schema's ben ik heel erg allergisch. :D

maar rijd je nu dan niet vaak?
hoezo zou je het niet leuk vinden dan? :o

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:53

RedPassion schreef:

Daarom: flexibele schema's! en ik wil dit jaar naar het NK... moet ik toch wat voor doen hoor, gaat niet uit zichzelf! Maar vandaag lekker weer, dus misschien helpt dat wel! Moet me er met slecht weer ook wel eens toe zetten!

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:41

ik hoop dat ik in mei in epe kan gaan wonen dan krijg ik vast wel weer zin als ik al dat bos heb om in te rijden.. mocht het niet lukken dan baal ik nog steeds en ben ik idd ook nog niet erg gemotiveerd om te beginnen te trainen.
ik ga denk ik eerdaags maar weeres 2 x per week iig longeren.. dat scheelt ook weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:13

michele schreef:
RedPassion schreef:

Ik rijd nu hooguit 3 keer per week. Op zich vind ik het wel leuk hoor, maar rijden is nooit mijn prioriteit geweest. Ik ga net zo lief (of nog liever) een stuk wandelen met mijn paard, wat grondwerk doen of alleen maar wat rommelen op stal en een uur in de paddock zitten om alleen maar naar haar te kijken.
Rijden doe ik alleen als ik genoeg tijd en energie heb en het weer een beetje meewerkt.

@ MirjamN: Ik heb dat soort (NK) ambities dan ook niet. :) Ik snap dat je moet trainen als je dat wel hebt.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:22

RedPassion, mij maakt het niet uit, als je maar lol hebt hoor! Is trouwens ook gewoon lekker, beetje naar mijn paard kijken als hij in de wei staat... had ik daar maar meer tijd voor...

Ik heb alleen nog nooit zoveel achter elkaar gereden en durf dat zonder training niet aan, dus vandaar dat ik zo enthousiast bezig ben! Maar idd, ieder zijn ding!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:07

RedPassion schreef:
michele schreef:

Ik rijd nu hooguit 3 keer per week. Op zich vind ik het wel leuk hoor, maar rijden is nooit mijn prioriteit geweest. Ik ga net zo lief (of nog liever) een stuk wandelen met mijn paard, wat grondwerk doen of alleen maar wat rommelen op stal en een uur in de paddock zitten om alleen maar naar haar te kijken.
Rijden doe ik alleen als ik genoeg tijd en energie heb en het weer een beetje meewerkt.

@ MirjamN: Ik heb dat soort (NK) ambities dan ook niet. :) Ik snap dat je moet trainen als je dat wel hebt.

oh, oke. Ja nou dat moet ook kunnen he :D , maar dan kan ik me wel voorstellen dat je evt. toch meer zou moeten trainen idd voor de 4 daagse. Ik rijd (als het weer meewerkt :+ ) meestal 5-6x per week dus heb dan niet het idee dat ik echt zwaar extra moet trainen.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:08

Ice_baby schreef:
ik hoop dat ik in mei in epe kan gaan wonen dan krijg ik vast wel weer zin als ik al dat bos heb om in te rijden.. mocht het niet lukken dan baal ik nog steeds en ben ik idd ook nog niet erg gemotiveerd om te beginnen te trainen.
ik ga denk ik eerdaags maar weeres 2 x per week iig longeren.. dat scheelt ook weer..

Als je in mei in epe woont dan "moeten" we maar samen trainen :D ;) , is altijd leuker dan alleen toch? :o :D

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:38

Hè wat vervelend zeg, in Epe wonen ;-)

@ Michele, en wat doe je dan die 5-6x per week? En hoe lang/hoeveel km? Ben nieuwsgierig en leergierig!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:45

MirjamN schreef:
Hè wat vervelend zeg, in Epe wonen ;-)

@ Michele, en wat doe je dan die 5-6x per week? En hoe lang/hoeveel km? Ben nieuwsgierig en leergierig!

ik ben dressuurtrut :D :D :D dus ik train 5-6 keer in de week oefeningen (m-z), varierend van een half uur tot een uur of soms anderhalf uur. Daarnaast longeer ik ook wel.
Als ik buitenrijd in mijn eentje ga ik meestal een uurtje tot anderhalf uur.
Maar met mooier weer gaan vriend en ik wel wat langer hij op de mountainbike en ik op het paard en dan gaan we rond de 20 km rijden/fietsen :D Soms langer, soms wat korter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:31

michele schreef:
oh, oke. Ja nou dat moet ook kunnen he :D , maar dan kan ik me wel voorstellen dat je evt. toch meer zou moeten trainen idd voor de 4 daagse.

Ja, dat denk ik ook dus ik begin me af te vragen of dit wel iets is voor mij en mijn paard.
Ik weet dat ik chagrijnig en onrustig word van iets 'moeten' en mijn paard wordt daar op haar beurt weer heel chagrijnig van dus dat ga ik ons niet aandoen. Mocht de zin om meer te rijden niet komen als het beter weer wordt dan haak ik wel af.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:52

[quote="RedPassion]Ja, dat denk ik ook dus ik begin me af te vragen of dit wel iets is voor mij en mijn paard.
Ik weet dat ik chagrijnig en onrustig word van iets 'moeten' en mijn paard wordt daar op haar beurt weer heel chagrijnig van dus dat ga ik ons niet aandoen. Mocht de zin om meer te rijden niet komen als het beter weer wordt dan haak ik wel af.[/quote]

Ik heb nog nooit meegedaan, maar ik weet niet of je echt iets 'moet'. Als je een dag wil overslaan of de route wil inkorten, kan dat dan niet gewoon? Als je zelf of je paard niet meer verder kan/wil, moet er toch een mogelijkheid zijn? Ik heb de week erop een zware wedstrijd, dus ik ga me echt niet te druk maken hoor! Het moet gewoon lekker leuk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:17

Ja, tijdens de Vierdaagse zelf zal er misschien wel wat flexibiliteit zijn, maar ik neem aan dat ik dan wel zin heb om 4 dagen te rijden. ;)

Het is meer de voorbereiding. Om het allebei vol te kunnen houden zal ik wat meer moeten rijden maar ik wil mezelf/ons daar niet toe dwingen. Ik weet hoe fout het kan gaan als ik iets wat eigenlijk ontspanning moet zijn ga zien als 'moeten', die fout heb ik al eens met een pony gemaakt. Zonde, achteraf gezien had ik daar gewoon lekker van moeten genieten zoals ik nu met mijn paard doe. :)

Maar ach, de kans zit er in dat ik als het weer beter wordt zin heb om er lekker op uit te trekken met mijn paard. :j Nu alleen (nog) niet.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:07

ja dat "moeten' we dan maar doen ja want ik verdwaal geheid in de bossen hehehe waar staat jouw paardje??

michele schreef:
Ice_baby schreef:

Als je in mei in epe woont dan "moeten" we maar samen trainen :D ;) , is altijd leuker dan alleen toch? :o :D

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:19

Ice_baby schreef:
ja dat "moeten' we dan maar doen ja want ik verdwaal geheid in de bossen hehehe waar staat jouw paardje??

michele schreef:

Nou daarom wil ik juist meedoen aan de 4daagse aangezien ik ook niet alle routes ken :D
mijn paardje staat aan huis :D , ± 15minuten stappen vanaf de schaapskooi

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:35

Je boft maar Michelle met zon prachtige rijomgeving.
Jaarlijks ging ik er ook met mijn (ex)bijrijdpaard daar op vakantie.
Vanaf 1 of 2 locaties gingen we dan een paar weken tot een maand lekker daar rondtoeren.
Helaas zit het er nu niet meer in omdat hij pas verkocht is, maar heb ik wel een ander lief paard waar ik nu lekker door het bos en heide kan rijden.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:48

Angela77 schreef:
Ik zou willen dat ik aan het trainen was.......
Zit al sinds december in de lappenmand (ikzelf), dus heb niet meer kunnen rijden... Ongeveer 1 x per week gaat een stalgenootje een rondje bos maken en verder staat paardje stil (wel op de wei).
Ik word donderdag geopereerd en hoop dat ik er dan heeeeeeeeel snel bovenop ben, zodat we in juni wel weer op conditie zijn...

Oh wat balen Angela. Onze hele groep lijkt een beetje in de lappenmand te zitten, zowel de ruiters als de paarden ;(
Laten we er voor ons allen het beste van hopen.
Beterschap!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:23

Is het nog geen juni....? :z :z :z

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:34

Haha, ben je ongeduldig? Het is anders wel lekker weer vandaag! Straks maar weer een een rondje gaan doen!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:02

Kkkaren schreef:
Is het nog geen juni....? :z :z :z

gelukkig niet, ik hoop toch echt een beetje beter weer nog te hebben ;) :D

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:17

En een beetje meer conditie op te bouwen!

Ik organiseer een aantal trainingen en lessen voor TREC, maar ook geschikt voor de buitenruiter. Een ervan is de obstakeltraining op 11 en 18 april; alles wat je tijdens een buitenrit kan tegenkomen ne moet overwinnen; van omgewaaide boom tot waterplas, van een bergje op en af tot laaghangende takken. Er zijn nog een paar plaatsen vrij in april (18). Bij voldoende animo (groepen zijn 4-6 deelnemers) kan er later, bijvoorbeeld mei, nog iets worden afgesproken. Kijk op www.trecgo.come2me.nl voor meer info! Gewoon leuk om te doen, maar ook handig tijdens buitenritten!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:20

beetje jammer (ontzettend), dat je zo ver weg zit