Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:56

Jeetje ik heb met verbazing dit topic doorgelezen!

Ik wens jou en je paardjes heel veel sterkte met het herstellen van de aangerichte schade die die pubers hebben aangericht!!

Horen jullie ook terug hoe dat gesprek is gegaan met de aanstichters van de politie??

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:58

J0sef1entje schreef:
ponypret schreef:
het is ook te gek voor woorden zoiets!
maar ergens kan ik het de kinderen niet helemaal kwalijk nemen.
ik keur het zeker af maar de ouders zijn het ten alle tijden in mijn ogen schuld!
en het word alleen maar erger met de jeugd want laten we eerlijk zijn,ouders vandaag de dag zijn te druk met zichzelf bezig en zien niet wat hun kroost uitvreet.
tegenwoordig is niks meer 'heilig'!
maar mensen blijf aub jezelf altijd afvragen waar zo'n gedrag van een kind vandaan komt!kinderen horen de toekomst te zijn en niet afgestompt te worden en vaak is het zo dat als je ze een klein beetje erin doet betrekken en uitlegt over het hele hoe en wat dan zie je opeens heel andere kinderen voor je staan!
ik begrijp ook heel goed de woede die in je opkomt als je ze ongevraagd op je eigen paard ziet zitten in de wei bijv.maar dat is dus een teken dat het kind nooit geleerd is om eerst iets te vragen of het wel mag!
Een teken dat zo'n kind het altijd maar moet gokken!en dan ook totaal niet begrijpt op dat moment dat zoiets hartstikke fout is.

ja lieve mensen het is triest gesteld in onze maatschappij,met name de agressie!

Hallo we hebben het hier niet over kleine kinderen hè! We hebben het over twee pubertjes van 14/15 en die weten verdraaid goed wat wel en niet mag. Dat ze daar vervolgens scheit aan hebben, dàt is het gevolg van de (afwezigheid van de) opvoeding van moeders.

Ik heb zelf een puber van bijna 14 en een aankomend pubertje van bijna 10, en die weten ook heel goed wat wel en niet mag, helemaal als het om andermans dieren gaat. En die weten ook dat ze als ze daar zonder toestemming aan gaan zitten of godbetert erop gaan rijden dat ze dan een probleem met mij en mijn pas aangeschafte klompen krijgen.

ik zeg toch.................alles begint met opvoeding!
En je geeft zelf al aan wat er gaat zwaaien als ze het in hun koppie zouden halen!
Dat "geluk" hebben jou kindertjes,iets om trots op te zijn.
Maar hoeveel lopen er godverlaten bij?In de hoop dat pa en ma tenminste rond etenstijd thuis komen?
En als je als kind nooit op je sodemieter krijgt omdat er op dat moment gewoon niemand interesse toont dan is dat ergens ook best zielig!
Maar de maatschappij verandert,want hoe kunnen mensen iets goeds doorgeven aan hun kinderen als ze het zelf niet hebben meegemaakt?En dat zijn er een heleboel.
En ik begrijp echt de boosheid hoor,echt waar!Maar met 14jaar kun je ook nog "klein" zijn,ookal toont een lichaam(staal) anders.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:58

@Tinky12

Daar zeg je iets
Ik kom ook uit het westen, Den Haag, woon nu in Arnhem

Maar ik haal het echt niet in mijn hoofd zomaar ergens binnen te stappen
Ik loop niet eens zomaar achterom bij iemand, sta altijd bij het tuinhek te roepen.

Kan er ook absoluut niet tegen dat er mensen zomaar mijn tuin inwandelen.

Snap ook echt niet dat ze dan zomaar je wei of erf opkomen, debiel vindt ik dat, totaal respectloos voor andermans eigendommen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:19

@Ikama: dat er niets gedaan wordt aan dieren enz. ben ik niet met je eens. De overheid is al een geruime periode bezig met het uberhaupt in kaart zien te krijgen van de paardenhouderij in Nederland en álles wat daarmee samen hangt.

Daarnaast wordt sex met dieren vanaf 1 januari volgend jaar verboden.

Ik ben het met jullie eens dat dit achterlijk is.
Ik weet nog wel, toen ik mijn eerste verzorgpony had (was 13 jr.), dat die eigenaresse mij ineens vertelde dat ze de week ervoor een meisje uit de wei had getrokken. De pony stond altijd met halster in de wei en het meisje had eigen borstels en touw meegenomen om de pony te poetsen. Vastgezet aan de omheining van de weide...

Suleilitha, succes met de situatie en ik hoop dat alle overige verzamelde informatie voor niets blijkt te zijn.
Ik ben benieuwd hoe het verder loopt!

Daarnaast: ook al hebben je ouders hele andere normen en waarden dan normaal, dan nóg zou je moeten weten dat je van andersmans eigendommen af moet blijven. Dat leer je op de basisschool zo onderhand al en met 14 á 15 jaar heb je die al wel afgerond lijkt me.

Zelf heb ik ook mijn paarden aan huis staan en ik ben me direct alweer druk aan het maken. Gelukkig kan het jongetje van 2 huizen verder niet meer via de tuin van de 'tussenburen' hier komen en verder zijn er hier weinig kids in de buurt en al helemaal geen, die wat met paarden hebben. Maar niet-voeren bordjes enz. gaan hier denk ik toch ook maar komen...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:20

Ik heb alle respect voor de manier waarop je het afhandelt, suleilitha!
Ook erg fijn om te lezen dat de politie het echt wel serieus neemt. Ik ben benieuwt hoe het afloopt (ik hoop in jouw voordeel).
Sterkte ook, met de afloop en met de paardjes...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:21

misschien kan je je opgevens voor het programma Das je goed recht?? Tong uitsteken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:26

Ik zou mama bellen en zeggen dat haar kindjes niet op het terrein mogen komen.
Desnoods dreigen met politie als moet

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:27

er wordt toch ook gezegd dat ze al naar de poltie zijn geweest? Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:43

Fijn dat de politie zo serieus reageerde!
Ik hoop dat het genoeg indruk maakt op ze!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:07

Ik ben benieuwd wat mama gaat zeggen van het politiebezoekje, misschien schud dat haar wakker....

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:14

Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Hopelijk is het daarmee klaar en komen ze nooit meer!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:31

Zo, net het hele topic doorgeploeterd en het toch vreselijk om te moeten constateren dat zoiets steeds regelmatiger voorkomt en erger nog; goedgepraat wordt door de ouders!!! Ik vind het heel knap dat je zo kalm blijft, ik zou ze onderhand al gevild hebben!!! Onze paarden staan ook gewoon ergens op een landje, dus niet eens op een erf, als ik dit soort dingen hoor eis ik me dood!!! Gelukkig staan ze wel ergens waar ze door de buren in de gaten worden gehouden, een van de buren kwam me laatst nog vertellen dat er 1 kreupel was (nou wisten we dat al, is min of meer chronisch), maar toch is het fijn als je iemand hebt die het in de gaten houdt. Ik hoop ook dat het bij ons nooit zal gebeuren, ik denk dat we alleen wel een betere afrastering moeten gaan creëren, zo een waar niet overheen te klimmen valt.

We hebben het laatst wel gehad dat ze een aantal balen van onze hooivoorraad hadden gesloopt, die konden we dus weggooien, goddank stonden onze paarden daar op dat moment niet, maar die omheining gaat dus zeker wat aan gebeuren!!!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:38

zo eindelijk het hele topic door gelezen... wat een verhaal zeg!
Ik kan me voorstellen dat de TS woedend is!!
Ik hoop dat de politie hier in iets kan en gaat doen!

Ik kan het niet laten: Ik vind wel dat sommige mensen hier heel zwart wit kijken naarn de opvoeding van deze kinderen.. kom op mensen hebben jullie er naast gezeten toen moeder ze aan het opveden was? tuurlijk begrijp ik dat paardenmensen er niet bij kunnen dat mams dit normaal vind... maar niet paardenmensen hebben al vaak een andere kijk op zulke dingen...
Daarnaast om nu meteen te gaan roepen dat deze kinderen nergens terecht komen... ik vind dat een beetje loze opmerkingen die geen toegevoegde waarden hebben aan het topic.. Maar goed.. dat terzijde..

sul ik wens je sterkte met je je paardjes.. ik hoop dat ze snel weer het vertrouwen terug hebben zodat je weer lekker met ze aan de gang kan.. ook hoop ik voor je dat er snel actie wordt ondernomen zodat je zelf ook weer met een gerust hart naar je werk en je bed kunt gaan!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:45

normaal ben ik te lui om een heel topic door te lezen
maar nu was ik niet te lui

ik zelf ben ook een vijtienjarige
en ik heb respect voor paard en eigennaar en dit zou ik nou nooit doen

en ze zeuren dat ze Dieren ambulance gaan bellen
wat een gezeur
paard krijgt eten , drinken , en het is een jong beest die je ga je toch niet dag en nacht poetsen en een deken opleggen

en die moeder dan ook , haar paarden gaan op iemand anders zijn paarden en haar kind is gebeten door ieman anders zijn paard omdat dat kind iemand anders zijn erf op ging zonder toestemming .

snap ook wel dat je geen verzorgers wil hebben , en vooral niet van zulke die denken dat ze alles weten

ik he bin het begin van mijn penny niet echt veel paardgereden ik was een kind die veel leesde en heb ik nu profijt van ik luister na het paard en de eigenaar

ik had die kinder doodgeslagen Haha!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:49

Piaffe_Girl schreef:
ik had die kinder doodgeslagen Haha!

dit bedoel ik nou... sorry maar dit zeg je toch niet!!! Slapen in mijn ogen ben je dan niet veel beter... Sigaar

@sul: kan zo'n topic geen belemering zijn voor het onderzoek van de politie? Zeker op het moment dat er bepaalde "dreigingen" worden uitgesproken? (niet door jou hoor.. je snapt me wel denk ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:50

De politie doet verder geen onderzoek, want dat is niet nodig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:57

Als mijn kind thuis zou komen met het verhaal dat ze gebeten is door een paard bij iemand op het erf is dat haar eigen schuld.
Als ze toestemming had om daar te komen weet je ook wat de risico's zijn.
Maar als blijkt dat ze daar niets te zoeken hadden, en dingen gedaan hebben wat echt niet kon, mochten ze zelf aanbellen en hun excuses aanbieden. En evt klusjes moeten opknappen om hun "schuld" in te lossen.

Marloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:11

ik vind het belachelijk dat kinderen zomaar en ongevraagt bij andermans paarden/ponys het weiland binnenlopen. je weet nooit hoe iemand anders zijn paard is en hoe het zal reageren.. mijn paard was tegen mij altijd echt een knuffeldier, maar van anderen wou ie nooit wat weten. ik zou idd ook aangifte doen, een een bordje neerhangen want anderen afschrikt.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:27

suleilitha schreef:
Manlief is terug van een bezoek aan het buro en de lieden in kwestie zullen op de namiddag worden vergast door een bezoek van de sterke arm Haha!
Feit blijft dat ik het dus de kinderen wél kwalijk neem, mede omdat we ze al -tig keer hebben medegedeeld geen prijs te stellen op verzorgers, en ze gewoon hebben doorgezet op tijden dat we niet thuis waren.
Alles is genoteerd op het buro, ook dat eén van de paarden compleet kopschuw is. Die liet vanmorgen dus ook niet toe dat ik haar bij de halster pakte, ik heb de deuren maar opengegooid zodat ze achter d'r halfzus aan naar buiten kon lopen.
Godzijdank was de politie één en al oor en zo hulpvaardig als het maar kon. Verder is de hele buurt op de hoogte en tja, we kunnen nu even niet meer dan afwachten en proberen een beetje rust in de tent te krijgen.
Voor wat betreft het kopschuwe paard, die laat ik maar even voor wat ze is, gewoon voorzien van eten en drinken en niet te veel aan haar zitten.

Ponypret, ik ga niet met jou mee, ik vind het nergens op slaan om dit soort puberwandaden de hand boven de hoofden te houden. Tenslotte zitten ze ook gewoon op school en mag je wel veronderstellen dat ze het verschil tussen "mijn en dijn" weten.

Nagelbijten / Gniffelen

Wel fijn dat de politie dus achter jullie staat!! Ben erg benieuwd of mevroi nog wat van zich gaat laten horen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:30

Tot dusver allemaal bedankt voor de reacties, ik moet eerlijk zeggen dat het ons goed heeft gedaan dat er meelevende mensen zijn die ook nog de moeite nemen om het hele verhaal eerst door te lezen, super!!!

[VVDD] Het moet toch verdorie niet gekker worden!! en mag ik wie dit leest ook nog even verwijzen naar het topic van BonitaBon? Ook met haar leef ik mee en zij kan ook wel een hart onder de riem gebruiken, lijkt me. Thanks Knipoog

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:35

wonen jullie toevallig bij elkaar in de buurt? MSS zelfde kinderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:38

Nee, we wonen niet bij elkaar in de buurt en ik vond het gewoon macaber dat toen ik mijn topic had getikt, dat van BonitaBon opeens zag staan.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:43

Welke omgeving zit jij Suleilitha? Dan weet ik of 'k mn knol wat extra in de gaten moet houden...

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:48

Ik heb het ook een paar keer meegemaakt dat er kinderen bij mijn paarden in de wei of paddock liepen.Ik heb 1 paard wat maar een paar uur mag grazen (op het verse gras) en dan op het korte gras moet omdat hij anders ziek wordt.Dit vonden de kinderen zielig en besloten hem te gaan voeren.Dus een andere stroomklok erop gezet.Heb ze de dag erna keihard horen huilen en daarna nooit meer gezien.

Bij mijn buren heeft ook een tijdje een paard gestaan en dan kwamen er ook kinderen kijken.Mijn moeder heeft het 1 keer gezien dat kinderen het paard aan het opjagen waren en met stenen aan het gooien waren ,maar dan wel echt gericht op het paard.Mijn moeder is naar buiten gegaan en heeft even uitgelegt dat dat echt niet normaal is.Gelukkig heeft het gewerkt en we hebben ze nooit meer gezien.En dan zie maar weer dat veel kinderen niet weten hoe je met dieren om moet gaan.

Tegenwoordig lijkt het wel of kinderen steeds brutaler worden en totaal geen discipline zijn bijgebacht.Ze luisteren gewoonweg niet!!

Wat er bij jou gebeurd is is helemaal al niet normaal.En dan vooral de ouders die dan even denken dat zij weten wat beter is voor jou paard. Stoom uit je oren

Ik hoop dat jou paard hier niks aan overhoud qua vertrouwen.

Ik hoop dat het voor jou en paarden hierbij blijft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:51

Jeeetje toch, nog meer van die gedoe van stiekem het land op en ponys rijden enzo. komt me veels te vaak voor.

Grrrrrrrrrr, ik ben blij dat als ik een paard heb, dat dit niet mogelijk is, want het is op het erf zelf en er is toezicht en daarachter de stallen en de landen, enzo, niemand kan er iets zomaar doen wat niet hoort en niet mag.

altijd op pensionstallen gestaan met toezicht, en er niemand zomaar bij de paarden kan, in de wei of wat dan ook, dat is voormijzelf ook een prettige gedachte en kan ik gerust slapen.