Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
J0sef1entje schreef:ponypret schreef:het is ook te gek voor woorden zoiets!
maar ergens kan ik het de kinderen niet helemaal kwalijk nemen.
ik keur het zeker af maar de ouders zijn het ten alle tijden in mijn ogen schuld!
en het word alleen maar erger met de jeugd want laten we eerlijk zijn,ouders vandaag de dag zijn te druk met zichzelf bezig en zien niet wat hun kroost uitvreet.
tegenwoordig is niks meer 'heilig'!
maar mensen blijf aub jezelf altijd afvragen waar zo'n gedrag van een kind vandaan komt!kinderen horen de toekomst te zijn en niet afgestompt te worden en vaak is het zo dat als je ze een klein beetje erin doet betrekken en uitlegt over het hele hoe en wat dan zie je opeens heel andere kinderen voor je staan!
ik begrijp ook heel goed de woede die in je opkomt als je ze ongevraagd op je eigen paard ziet zitten in de wei bijv.maar dat is dus een teken dat het kind nooit geleerd is om eerst iets te vragen of het wel mag!
Een teken dat zo'n kind het altijd maar moet gokken!en dan ook totaal niet begrijpt op dat moment dat zoiets hartstikke fout is.
ja lieve mensen het is triest gesteld in onze maatschappij,met name de agressie!
Hallo we hebben het hier niet over kleine kinderen hè! We hebben het over twee pubertjes van 14/15 en die weten verdraaid goed wat wel en niet mag. Dat ze daar vervolgens scheit aan hebben, dàt is het gevolg van de (afwezigheid van de) opvoeding van moeders.
Ik heb zelf een puber van bijna 14 en een aankomend pubertje van bijna 10, en die weten ook heel goed wat wel en niet mag, helemaal als het om andermans dieren gaat. En die weten ook dat ze als ze daar zonder toestemming aan gaan zitten of godbetert erop gaan rijden dat ze dan een probleem met mij en mijn pas aangeschafte klompen krijgen.

Piaffe_Girl schreef:ik had die kinder doodgeslagen
in mijn ogen ben je dan niet veel beter...
suleilitha schreef:Manlief is terug van een bezoek aan het buro en de lieden in kwestie zullen op de namiddag worden vergast door een bezoek van de sterke arm
Feit blijft dat ik het dus de kinderen wél kwalijk neem, mede omdat we ze al -tig keer hebben medegedeeld geen prijs te stellen op verzorgers, en ze gewoon hebben doorgezet op tijden dat we niet thuis waren.
Alles is genoteerd op het buro, ook dat eén van de paarden compleet kopschuw is. Die liet vanmorgen dus ook niet toe dat ik haar bij de halster pakte, ik heb de deuren maar opengegooid zodat ze achter d'r halfzus aan naar buiten kon lopen.
Godzijdank was de politie één en al oor en zo hulpvaardig als het maar kon. Verder is de hele buurt op de hoogte en tja, we kunnen nu even niet meer dan afwachten en proberen een beetje rust in de tent te krijgen.
Voor wat betreft het kopschuwe paard, die laat ik maar even voor wat ze is, gewoon voorzien van eten en drinken en niet te veel aan haar zitten.
Ponypret, ik ga niet met jou mee, ik vind het nergens op slaan om dit soort puberwandaden de hand boven de hoofden te houden. Tenslotte zitten ze ook gewoon op school en mag je wel veronderstellen dat ze het verschil tussen "mijn en dijn" weten.