Appassionata 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: Appassionata 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:00

haha Lielle...2 zielen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:01

Tja, die mensen én paarden moeten toch eten en leven van het geld hoor. Nagelbijten / Gniffelen

En er gingen wel dingen fout ja, maar kom op.. je werkt met paarden, niet met robots Nagelbijten / Gniffelen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:02

Dan hadden ze een vak moeten leren

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:06

Ier schreef:
Tja, die mensen én paarden moeten toch eten en leven van het geld hoor. Nagelbijten / Gniffelen

En er gingen wel dingen fout ja, maar kom op.. je werkt met paarden, niet met robots Nagelbijten / Gniffelen

dat snap ik prima, maar er ging niet af en toe wat mis, het niveau was gewoon onder de maat. Choreografie was onvoldoende, aankleding (muziek, kleding etc) was karig, die dansmariekes waren ook niet erg best, kortom ik vond gewoon alles niet goed genoeg. Met een foutje heb ik geen problemen, wel met gewoon onvoldoende kwaliteit en voorbereiding.

Maar vond jij dit dan echt spectaculaire shows? Ik dus niet.

Esther, idd Ja

Laat ik het anders zeggen. Als ik hiervoor 25 euro had betaald op een lokale manege of wedstrijd was ik super enthousiast geweest. Maar nu zijn de pretenties veel hoger, en die maken ze gewoon niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:09

Ja ik wel en ik zou het ze ook niet na doen Knipoog,
maar goed.. ik vergelijk het óok met twee jaar geleden en dan vind ik sowieso dat het een stuk vriendelijker is. Nagelbijten / Gniffelen

Tja, die dansers hoefde van mij ook niet zo en de kleding had inderdaad hier en daar beter gekund, maar al met al wel een leuke show om naar te kijken en ik heb er wel van genoten Knipoog

Maar goed, het ligt er ook aan wat je van zo'n show verwacht Knipoog

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:10

Ik verwacht ervan wat zij pretenderen....en dat was heel groots....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:12

Wat je van te voren ziet wordt heel vaak wat aangedikt Ja

Ik heb alleen advertentie in de Telegraaf gezien en verder niks, dus in principe verwachte ik ook geen héle grootse dingen.

Dus daar zal 't verschil dan wel in zitten Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:20

http://www.apassionata.de/

Het voorstukje wat je daar ziet, daarvan is gewoonweg TOTAAL NIETS terug te zien op de show hier in NL.

Dat is toch eigenlijk gewoon oplichterij?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:22

crossmonster schreef:

Het voorstukje wat je daar ziet, daarvan is gewoonweg TOTAAL NIETS terug te zien op de show hier in NL.

Dat bedoel ik met dat zij het groots en spectaculair brengen...was idd tijdens de show vrij weinig van terug te zien......
Heb ergens in augustus een Friezencarrousel (amateurgroep) in Den Haag gezien en dat was gelijk niveau, alleen met minder trekwerk....

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:27

crossmonster schreef:

Ben ik het mee eens. De muziek is natuurlijk ook wat denderender bij het filmpje, maar geen van die shows in het filmpje heb ik zaterdagavond gezien. De lasers zien er wel erg gaaf uit.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:31

Ja, dat is dus waar we het al over hadden. Er worden overal andere shows gegeven anders kunnen ze ook niet op 2 plaatsen tegelijk zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:33

nou dan hadden wij hier in NL zeker de show van mindere kwaliteit...jammer dat je dan geen aangepast tarief betaald voor je kaartje....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:44

crossmonster schreef:

Dit lijkt het promo filmpje van vorig jaar wel, daar zat die koudbloed namelijk bij die de schoolsprongen deed

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:52

Myra schreef:
crossmonster schreef:

Ben ik het mee eens. De muziek is natuurlijk ook wat denderender bij het filmpje, maar geen van die shows in het filmpje heb ik zaterdagavond gezien. De lasers zien er wel erg gaaf uit.

ik keek hem zonder geluid en vond het nog totaal andere show

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:56

Ik had graag een stel Shires in de show gezien, zoals er op de site foto's van staan.

Filmpjes deden het niet, toen liep mijn pc vast Huilen van het lachen

Maar ik had graag ipv dat friezenmanegecarrousselletje, liever een showcarroussel met shire's gezien (en graag goede ruiters erop Haha! )

Tuurlijk verwacht ik niet allemaal grand-prix ruiters op zo'n show, maar wat er nu reed, was naar mijn idee echt zo van de plaatstelijke manege gerukt.
En dat maakt het jammer, synchroon rijden is een kunst, en dat konden ze al niet, maar netjes zitten, zonder te hobbelen, schoppen en plukken konden ze ook niet.
En dat gaf gewoon een zeer slordig totaalbeeld.
Als er een of twee wat minder goed konden rijden, was dat vast niet opgevallen, maar de enige die goed reed, was m.i. die man ...

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:14

crossmonster schreef:
Ik had graag een stel Shires in de show gezien, zoals er op de site foto's van staan.

Filmpjes deden het niet, toen liep mijn pc vast Huilen van het lachen

Maar ik had graag ipv dat friezenmanegecarrousselletje, liever een showcarroussel met shire's gezien (en graag goede ruiters erop Haha! )

Tuurlijk verwacht ik niet allemaal grand-prix ruiters op zo'n show, maar wat er nu reed, was naar mijn idee echt zo van de plaatstelijke manege gerukt.
En dat maakt het jammer, synchroon rijden is een kunst, en dat konden ze al niet, maar netjes zitten, zonder te hobbelen, schoppen en plukken konden ze ook niet.
En dat gaf gewoon een zeer slordig totaalbeeld.
Als er een of twee wat minder goed konden rijden, was dat vast niet opgevallen, maar de enige die goed reed, was m.i. die man ...

Idd, maar ik vond dat duo wel goed gereden!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:41

Welk duo? Dat duo in het continent Portugal?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:29

Rens_ke schreef:
Welk duo? Dat duo in het continent Portugal?

Geen idee. Die man & die vrouw. Onder de 'sterrenhemel'.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:36

Ja, dat was Portugal. Met de Portugeese sterrenhemel.
Ik vond ze wel redelijk gereden ja. Kan me herinneren dat ik die paarden wat strak in de hals vond.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 12:36

Ze hadden veel meer tijd en aandacht kunnen besteden aan het licht, de muziek en de kostuums. Met een mooie lichtshow wordt het gelijk al mooier om naar te kijken.

Daarnaast was het gewoon weinig spannends, en veel minder verschillende acts dan voorgaande keren, hoe vaak zijn die Friezen in de ring geweest? En die Sylvie (zo heet ze toch)?
En daarnaast heb ik 59 euri per kaart betaald, dan mag je er wel wat meer van verwachten vind ik. Volgend jaar mooi naar Holiday On Ice.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:57

Ier schreef:
Grappig om te lezen hoeveel mensen commentaar hebben,
ik zou zeggen.. ga zelf die bak in en laten jullie eens zien wat jullie kunnen.

Het valt écht niet mee om zo'n show in elkaar te zetten hoor Nagelbijten / Gniffelen
En ik vond dat getrek en gepluk écht heel erg meevallen als ik kijk naar twee jaar geleden,

Die opmerking vind ik echt onzin, redeneer je zo ook als je naar een film, een toneelstuk of een musical gaat: Het is al goed als ze het beter doen dan ik? Het is toch niet mijn vak?
Zij pretenderen een spetterende show te geven en dat moeten ze dan ook gewoon waar maken, dat heeft niets met mijn paardrijkunde te maken.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:22

Gaaaap ......tsja er moet ook altijd wat te zeuren zijn....

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:36

@ Merlijn: Ja, ze pretenderen een mooie show. Ja, je moet er veel geld voor betalen.
Maar ik vind het wel jammer steeds vaker te kunnen constateren dat er snel kritiek wordt gegeven. Is het dan echt zo dat we niet eens meer kunnen genieten van de kleine dingen. Want, vond je dan echt alles slecht aan de voorstelling? Vond je dan Lorenzo ook slecht? En heb je echt een slechte avond gehad? Vond je de paarden lelijk? Vond je het er stinken naar paard?
Het is wel heel makkelijk om commentaar te geven en alle negatieve dingen te benadrukken.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:32

Rens_ke schreef:
@ Merlijn: Ja, ze pretenderen een mooie show. Ja, je moet er veel geld voor betalen.
Maar ik vind het wel jammer steeds vaker te kunnen constateren dat er snel kritiek wordt gegeven. Is het dan echt zo dat we niet eens meer kunnen genieten van de kleine dingen. Want, vond je dan echt alles slecht aan de voorstelling? Vond je dan Lorenzo ook slecht? En heb je echt een slechte avond gehad? Vond je de paarden lelijk? Vond je het er stinken naar paard?
Het is wel heel makkelijk om commentaar te geven en alle negatieve dingen te benadrukken.

Tot nu toe heb ik (op Bokt) nergens kritiek gegeven. Ik heb al helemaal nergens beweerd dat Lorenzo niet goed was, ik geniet wel degelijk vaak van de kleine dingen des levens Knipoog ; wie beweert hier trouwens dat de paarden lelijk waren? En ja, het stonk er naar "paard", maar daar wende je snel aan.
Ik vind het jammer te moeten constateren dat je alles maar mooi en goed moet vinden als dat niet het geval is en als je bepaalde onderdelen van de show onder de maat vindt wordt je verteld dat je het dan eerst zelf maar eens moet gaan doen. Verward en dat je zeurt.
Mag ik niet een beetje teleurgesteld zijn in een show die in vele onderdelen amateuristisch was?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:06

Die opmerkingen over de paarden waren slechts voorbeelden om over te kunnen mopperen.
Ik zeg niet dat alles maar mooi en goed gevonden moet worden. Maar er hoeft ook niet op alles gebekritiseerd te worden en meteen een show amateuristisch te vinden. Goed.. alsnog.. is het mijn mening en zeg ik 'ik vind'.