Aimee schreef:Lusitana schreef:Die kijken dus niet naar het paard als gevende reacties op degene die met hem werkt (en die fouten maakt) maar een mening over het paard, dat thuis wellicht totaal anders is.
Ik geef geen mening over het paard. Ik geef aan dat Monty in mijn ogen geen fouten maakt en ook waarom.
En de anderen geven aan dat Monty wel fouten maakt en welke! (oa het niet op tijd stoppen: And up, and down, and up, and down, and up, and down, and up, and down, and up, and down, and up, and down, and up, and down, and up, and down, and up, and down, and up, and down, and up and down.... om maar even aan te geven hoe irritant dit is, ook voor een paard). Hij ging over de grens van geduld dat een jong paard op kan brengen en dat had hij kunnen weten. Ook is het niet meer dan normaal om op te geven zodra iets goed gaat. Eindeloze herhaling was in dit geval aanleiding tot ongewenst gedrag, wat hij dus zelf uitlokte, lijkt me niet de bedoeling en kun je als gemaakte fout zien.
Als hij het over had kunnen doen, had hij het wellicht anders gedaan, hij moest nu werken met de gevolgen...The show must go on.
En jij geeft misschien geen mening over het paard, maar je bent niet de enige die reacties geeft in het topic en in dit topic zie je wel degelijk een heleboel mensen een mening over het paard uiten als zijnde eigenwijs, dominant, doende waar hij zin in heeft etc.
Vaak ook nog zonder onderbouwing.
Als eigenaar ben je nu eenmaal emotioneel in zo´n topic over je eigen paard, helemaal als die aangevallen wordt als zijnde dominant en weet ik het wat, als hij het niet is. Om nu te vallen over heftige verdedigingen die niet meer dan logisch zijn, vind ik erg kinds en is ook niet het onderwerp.
Het gaat niet om de eigenaar. Het gaat om het werk van Monty (en helpers) en het paard.
Overigens vind ik het wel correct van het team dat er een huisbezoek op volgt.
Ik hoop dat de eigenaar ook daar verslag van doet.