mensen doen rare dingen als ze een paard zien.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: mensen doen rare dingen als ze een paard zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:04

slimmerik schreef:
Dat wielrenners schreeuwen doen ze voor je eigen veiligheid. Die fietsen lopen zo soepel dat je ze niet hoort aankomen. Dus als ze niet roepen schrikt je paard zich helemaal het lazerus want dan scheren er ineens dingen voorbij die hij niet aan hoort komen en bovendien enorm hard gaan.

Alsof ze daar over nadenken... Sorry hoor, maar de wielrenner die bedenkt dat paarden kunnen schrikken moet ík nog tegen komen... Vork
*edit* Uiteraard doet (deed?) RP dat wel! Meest paardvriendelijke wielrenner Vork
Laatst bijgewerkt door LizMD op 04-08-08 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:08

LizMD schreef:
slimmerik schreef:
Dat wielrenners schreeuwen doen ze voor je eigen veiligheid. Die fietsen lopen zo soepel dat je ze niet hoort aankomen. Dus als ze niet roepen schrikt je paard zich helemaal het lazerus want dan scheren er ineens dingen voorbij die hij niet aan hoort komen en bovendien enorm hard gaan.

Alsof ze daar over nadenken... Sorry hoor, maar de wielrenner die bedenkt dat paarden kunnen schrikken moet ík nog tegen komen... Vork

Ho, lees even terug, ik was ooit een wielrenner die rekening hield met paarden Haha!

Maar verder heb je gelijk hoor, in elk geval de lui waar ik mee getraind heb hielden geen rekening met paarden. Die schreeuwen omdat ze geen tempoverlies willen Knipoog

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:10

RedPassion schreef:
Ho, lees even terug, ik was ooit een wielrenner die rekening hield met paarden Haha!

Excuses Vork Had het wel gelezen, maar had het al weer uit m'n gedachten verdrongen...
Zo beter dan? Ach gut ^^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:18

Ja hoor, het is je vergeven Knipoog

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:19

Ik rij ook heel vaak in het verkeer met mijn paard, kan niet anders hier. Er zijn wel mensen die er rekening mee houden, maar ook veel absoluut niet. Zo ging ik een keer uitstappen in het park komt er een hele horde hardlopers aan, ze liepen gewoon met een paar man naast elkaar, namen het hele pad in beslag, ik werd gewoon de berm ingedrukt, daarna liepen ze gewoon een kinderwagen omver, echt asociaal.
Hier in de straat staan vaak auto's geparkeerd, waardoor het heel smal is. Als het kan ga ik dan even op de stoep, maar daar is niet altijd ruimte voor. Kwam er een keer een lesauto tegemoet, ik had voorrang dus bleef gewoon op de weg lopen, dacht die auto wacht wel even een paar seconden. Maar nee reed gewoon met flinke vaart door, ik had expres nog een beetje mijn zweepje wat meer uitgestoken, dus dat gaf een flinke klap op die auto. En dan nog gewoon doorrijden, ik dacht dat een lesauto de regels wel een beetje aan zou houden, maar nee dus.
Verder veel last van scooters, en vrachtwagens.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:25

arnjojo schreef:
Oh ja die motoren Haha! haha ja daar zitten er ook een aantal van tussen. Ik heb een hele moterclub gehad op zo'n zelfde soort weggetje en dan waren het iedere keer groepen van rond de 10. En de ene groep reed dan heel beheerst en netjes voorbij zeiden nog gedag en de andere raasde je voorbij of gingen toeteren... Ik snap dat ook niet hoor

Ik reed een keer langs een man die op z'n motor ging stappen, aangezien me paardje gevoellig is voor motoren met een hard geluid(stond achter een traktor stalling , dat vond ze dan niet eng..raar beest Clown ) Die man zei nee duurde nog wel even..dus ik loekker relax door stappen..start die heb gelijk flink gas drbij ik en me paardje vlogen 3 meter de lucht in..daarna kon ik er wel om lachen..want dat hoofdje van me paard na afloop..echt zo rond kijkend van wat gebeurde er nou? Vork

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:33

Ik heb een keer meegemaakt dat ik op een pony reed die op zich niks had van auto's of andere voertuigen zolang die pony maar gewoon door kon lopen. Op een begeven moment reed ik op die pony (en een vriendin reed op de fiets mee) over een boerenweggetje. Heel rustig op de weg verder, maar we moesten even wachten omdat er schapen de weg over moesten steken om van weiland te wisselen. Nou die pony werd al iets drukker maar was nog wel te houden. Tot er opeens een auto aan kwam scheuren en echt vlak achter ons vol op de rem ging. De pony schrok zich rot en ging, niet zo snugger, achteruit lopen. Eerst richting een sloot waar ik echt niet in wilde belanden dus snel in de vooruit gezet. En toen richting de auto waar die pony dus gewoon boven op de moterkap ging zitten Bloos
Gelukkig beide niks overgehouden aan dit vreemde voorval, maar het staat wel voor altijd in mijn geheugen gegrift, die maffe pony die dacht die auto wel ff klein te krijgen Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:34

Tinka schreef:
....Als het kan ga ik dan even op de stoep, maar daar is niet altijd ruimte voor..... ik had voorrang dus bleef gewoon op de weg lopen.....

Je hoort niet op de stoep en je hebt geen voorang... dat krijg je Knipoog

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:38

Als ik als ruiter aan de kant rijd waar geen auto's staan geparkeerd heb ik voorrang, een ruiter geld immers als een bestuurder. Ik ga ook liever niet op de stoep, maar als het alternatief is dat ik aangereden word ga ik toch echt op de stoep, maar normaal rij ik dus gewoon op de weg, of als er een berm is die begaanbaar is in de berm.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:47

(race)fietsers vind mijn paard eng..
maar ligfietsen en dan zijn die gele bananen nog het ergste
man dan hou ik echt een preekgebedje

tuterende auto's ed heeft die niks van
weely trrekkende bromertjes ook niet

maar wel dat gele bordje in de tuin
en helaas houd hij dan weinig rekening met een aankomende auto

probeer altijd de meest veilige weg of lokatie aldaar te nemen
en soms is dat tegen de regels in
maar geloof dat men dat liever ziet dan dat je lastig bent
en op de juiste lokatie rijd ..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:49

Oh wielrenners zijn vaak een drama, die denken dat de weg van hun is.

Tja, sommige mensen begrijpen echt niet waar ze mee bezig zijn, hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Onbegrijpelijk..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:51

jouw paard zal niet de eerste zijn die een fietser van zn fiets af mept.......... en daarnaast is niet iedere rechtgeaarde burger fan van paarden........ sterker nog... er zijn heel veel mensen heeeeeul bang van paarden (ook fietsers!!!)

met een paard heb je niks op het fietspad te zoeken........ is het fietspad je enige uitweg dan heb je niks anders te doen dan je heel, heel nederig opstellen tegenover de rechtwaardige gebruikers van dat pad, en gewoon je grote muil te houden

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:52

laatst zag ik een jong meisje rijden op een druk paard, met volgensmij niet teveel ervaring bij een druk !circus! langsrijdend op een drukke weg waar ze niet zo even afkon.

daar heb ik hoofdschuddend naar staan te kijken ik denk straks gebeurd er wat

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:00

ik rij al jaren buiten maar wat ik allemaal alheb meegemaakt.
wielrenners die in het bos een cross houden op het ruiterpad.je komt met je paard in draf netjes aan de kant aan en nog gaan ze niet voor je aan de kant. knallen ze bovenop je paard en lopen nog te vloeken ook. prima maar ik mag niet van het ruiterpad en er is daar maar 1 ruiterpad.

scooters die knoerhard en dicht langs je voorbijkomen.
altijd handig een lange zweep bij te hebben die steek ik altijd uit daar kenne ze omheen rijden zo niet hebben ze dus een lel te pakken. eigen schuld kunnen er ruim omheen en zweep is duidelijk te zien.

was keertje met pony aan het wandelen werd gewoon aangereden ze raakte mij dus goed hard met een auto. en wrm ze hadden de hele weg om uit te wijken en ook nog gewoon doorrijden ook.

paard dat schrikt van een hard naderende vrachtwagen vrachtwagen geeft gas bij en zit zo goed als op het paard terwijl hij ziet dat ik erachteraan hang en paard in paniek is.

tja ehm moet ik nog verder gaan.

als ik naar een binnebak ga moet ik nog geen 100 meter lopen maar in dat straatje staan ze aan 2 kanten geparkeerd. ik loop expres midden op straat en dan zitten ze gewoon bijna achter op je paard zo dat ze aan het dringen zijn. ben wel eens omgedraaid en even geroepen dat dit paard trapt en hij dan toch wel wat schade heeft aan zn dikke bmw

mensen die zo goed als tegen de kont van je paard aanlopen en dan heel verbaast kijken als je zegt dat je paard het vervelend kan vinden en kan gaan slaan

vind het hooguit onbeschoft hoe mensen zich gedragen naar paarden toe.
ik neem geen zweep mee op buitenrit voor mn paard maar voor fietsers scooters en autos op afstand te houden. er zou tijdens autorijlessen veeel meer aandacht aan besteed moeten worden en ook eens meer controles uitgevoerd worden al is dat nog zo moeilijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:02

met een paard heb je niks op de rijbaan, fietspad of voetpad te zoeken..........

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:05

hihihi ga je alweer tegenspreken, een fietspad in een bos op rustige wegen etc etc moet toch kunnen? waarom is anders t ruiterbewijs er en de lessen buitenrijden en de buitenritten die er gereden worden bij maneges en dergelijke.... zoveel mogelijk in de berm waar mogelijk ....oke
maar nooit van t erf af is ook wat..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:06

klopt maar als ik de keuze heb of een baan waar 80 gereden wordt of de berm/breed fietspad kies ik voor het fietspad/berm zoals mij dat op mijn ruiterbewijs geleerd is.
daar wordt geleerd dat je de veiligste plek voor jouzelf je paard en het overige verkeer belangrijker is dan het wel of niet rijdne op fietspad. tevens mag een verzachte berm wel en die ligt er ook langs staan alleen bomen in dus je moet eromheen rijden en dan rij je stukkie op het fietspad om vervolgends keurig de brem in te gaan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:07

Op een fietspad mag je wettelijk gezien niet Lachen

dat je dat doet omdat dit de "veilige" route is ........ lijkt mij wel heel correct...... mits je in je achterhoofd houd dat je daar gast bent, en je als zodanig gedraagd Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:08

klopt ik hou dat ook in mn achterhoofd en doe het puur om veiligheid. maar dan nog moet je de scooters af en toe best wel respect afdwingen wat ruimer om je heen te rijden.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:10

ikke20 schreef:
klopt maar als ik de keuze heb of een baan waar 80 gereden wordt of de berm/breed fietspad kies ik voor het fietspad/berm zoals mij dat op mijn ruiterbewijs geleerd is.
daar wordt geleerd dat je de veiligste plek voor jouzelf je paard en het overige verkeer belangrijker is dan het wel of niet rijdne op fietspad. tevens mag een verzachte berm wel en die ligt er ook langs staan alleen bomen in dus je moet eromheen rijden en dan rij je stukkie op het fietspad om vervolgends keurig de brem in te gaan

alzoiezo mag je niet op een 80 km weg rijden toch? hahaha
je neemt de berm of t fietspad, geeft duidelijk aan wat je wilt, gaat altijd stappen als je iets of iemand tegenkomt.
een paard blijft een paard en kan altijd ergens van schrikken. wel jammer dat sommige mensen het juist leuk vinden om een paard te laten schrikken of mensen die gewoonweg niet door hebben dat een paard daarvan aan de kletter kan gaan.

zo was ik gister op een manegeles, komen er 2 ouders aan met 2 kinderen, die naast de buitenbak wel even wilden gaan vliegeren met mooie roze knal vliegers Clown Clown geen besef van hoe een paard reageren kan hierop

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:12

Die weten dat ook oprecht niet Lachen

kan je ze niet kwalijk nemen Lachen

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:16

nee moest er eigenlijk ook wel om lachen tumptiedumptiedump kwamen ze aan, maar vond het niet zo fijn het idee van stel dat ze ze wel omhoog lieten flapperdeflapper. die waar ik op zat was vrij nuchter maar je had er paarden bij die gaan geheid aan de kletter en dan gaat de rest wel weer mee

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:17

En als wij onze paarden, grote mond en lange zweep Verward niet een beetje onder controle houden dan zijn wij zometeen verboden op heel de openbare weg. We zijn maar een kleine groep met bovendien een voertuig dat levensgevaarlijk kan zijn als ie 'schrikt'.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:21

KiWiKo schreef:
jouw paard zal niet de eerste zijn die een fietser van zn fiets af mept.......... en daarnaast is niet iedere rechtgeaarde burger fan van paarden........ sterker nog... er zijn heel veel mensen heeeeeul bang van paarden (ook fietsers!!!)

met een paard heb je niks op het fietspad te zoeken........ is het fietspad je enige uitweg dan heb je niks anders te doen dan je heel, heel nederig opstellen tegenover de rechtwaardige gebruikers van dat pad, en gewoon je grote muil te houden

tis alleen zo jammer dat de meeste wielrenners hier niet het fietspad pakken
als die er als is Bloos
maar op de weg rijden Clown daar waar wij ook rijden Bloos en ook moeten
gaan ze lopen schelden dat we op het fietspad moeten ROFL

KiWiKo schreef:
met een paard heb je niks op de rijbaan, fietspad of voetpad te zoeken..........

wil je van a naar b komen zal je toch soms wel moeten
er is niet overal een berm .. laat staan ruiterpad ..

een paard mag gewoon rechts op de weg Vork
indien mogelijk de berm
maar dan moet die er wel zijn en veilig zijn Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:28

maarje bent er nog steeds gast Nick.............. en zo dien je je ook te gedragen........