Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marei

Re: Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:11

piewie schreef:
C_arola schreef:
. even een stipje, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Je kan zoals eerder is verteld alle kosten dat gemaakt word van de dekking, veulen, onderzoek, dierenarts alles verhalen op de eigenaresse.
Hoe oud is de eigenaresse eigenlijk van de ruin, klinkt me jong in de oren? of heb ik het mis.

Eigenaresse is indd erg jong nog, maar haar ouders zijn ook niet bereid om om de tafel te gaan.

Die ouders zijn natuurlijk geschrokken van de mogelijke gevolgen,iig de financiele want ze zijn daar echt aansprakelijk voor!Jammer dat je plannen zo gedwarsboomt worden door onwetendheid van een ander.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:26

Ouders hebben beiden ook gereden, dus weten denk ik heus wel de consequenties, maar tja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:30

succes!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:40

Jeetje, wat een rotsituatie... ik ben benieuwd of de merrie drachtig is. Zoja, dan zou ik die ouders toch maar eens even in de kladden pakken... want dit kan natuurlijk niet!!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:14

Hmm ik ga ff eten en dan nd stal toe, ben eigenlijk best zenuwachtig aan het worden, want de anderen zijn er strax ook en ik hou al helemaal niet van ruzie onderling. dus zal wel een lekkere gespannen sfeer zijn zo meteen.
Ben ook benieuwd waar het gesprek eindigt strax en over hoe en wat.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:19

in ieder geval succes. Tip: Mocht ze zich nou weer zo nonchalant opstellen, maak je dan niet druk, kijk je hoeft geen rechtzaak aan te spannen, maar je kan het allicht even laten weten dat dat wel mogelijk zou kunnen zijn.
Geen dreigement, maar wel een goede waarschuwing.

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:23

Ik ga dit ook even volgen!

Ben allereerst nieuwsgierig wat er uit het gesprek van vandaag is gekomen?

Overigens; ik kan me goed voorstellen dat je nerveus bent en dat je een goede sfeer wilt, maar je moet goed onthouden dat jij niet de veroorzaker van het probleem bent en dat jij dus ook geen schuld hebt!

Ik vind het ongehoord dat iemand liegt over de castratiedatum, en vervolgens ook nog eens niet voor de consequenties op wil draaien! Ik begrijp dat het hier een minderjarige betreft, maar aangezien de ouders ook rijden/hebben gereden zou je daar wat meer verstand verwachten.. Het lijkt me dat ze niet kunnen zeggen dat ze niet wisten dat dit kon gebeuren, dan hadden ze immers niet hoeven liegen over de data?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:38

Hoe is het vandaag gegaan TS? En is de DA al bijn de merrie geweest?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:47

Tjonge, daar ben je mooi klaar mee!
Ik zou de merries zo snel mogelijk laten scannen!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:56

Wat een nare situatie voor jou....en over de reactie van de eigenaresse zeg ik maar niks Lips are sealed
Sluit me aan bij de rest van de adviezen zoals DA en Rechtsbijstand.
Er zal ongetwijfeld (als ze wel drachtig is) een prachtveulen uitkomen en las dat je de eerste gegadigde al had Knipoog

Maar 1 ding vat ik niet: je zegt dat zij al 3 maanden bij jullie op stal staat....dier is 2,5 maand geleden gecastreerd....en stalhouder is verbaasd over het feit dat het dier net gecastreerd is omdat hem ook iets anders verteld is....maar heeft die stalhouder dan helemaal niet meegekregen dat hier dier gecastreerd is terwijl hij al bij jullie op stal stond?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 12:25

Hey allemaal, het gesprek verliep erg stroef, maar jah.
We zijn nog niet tot een oplossing kunnen komen, maandag komt de DA om te scannen.

Djuno: Over het feit, dat het beessie 2,5mnd gecastreerd is:
Hij is eerst weggebracht om zadelmak gemaakt te worden en is dus 1mnd weggeweest, met 2 maanden bij ons gekomen. Het gedrag is nog exact een hengst. staleigenaar wist ook van niets.

twister5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:32

ga dit ook even volgen

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:06

beetje onduidelijk..gesprek verliep stroef...

Paard is weggebracht om zadelamk te maken en een maand weggeweest..wanneer is hij nu gecastreerd dan?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:39

Ik zou idd de DA eerst laten komen om te kijken of ze wel drachtig is.
Als ze dat is , zou ik de eigenaarese van de ruin nog eens goed aanspreken , en zeggen dat het ook haar veulen is.
Dan kan je beslissen of je het veulentje wilt houden.
Veel suc6 bij de beslisingen .

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:45

Ik ben benieuwd wat er maandag uit de scan komt!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:47

ben ook heel bneieuwd wat er uit de scan komt! wel vervelend allemaal hoor!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:48

Jeetje daar ben je dan mooi klaar mee, ik hoop voor je dat het vals alarm is Scheve mond .

Er is ooit een soortgelijk topic geweest waarin gevraagd werd naar wie nu de kosten moet betalen. Daaruit kwam toen voort dat als je besluit het veulen weg te halen, alle kosten die je ermee maakt verhaalt kunnen worden op de eigenaar van de hengst. Als je het veulen besluit te houden, zijn de dierenartskosten wel voor jou. Ik zou als je voor optie een gaan toch voet bij stuk houden. Jij moet financieel niet opdraaien voor de gigantische blunder die een ander heeft begaan, en uiteindelijk hebben ze niets te weigeren, ze zijn gewoon verplicht je de kosten te betalen.

Veel geluk ermee.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 19:22

Loody schreef:
beetje onduidelijk..gesprek verliep stroef...

Paard is weggebracht om zadelamk te maken en een maand weggeweest..wanneer is hij nu gecastreerd dan?

Ik kan weinig over het gesprek zeggen...kwamen onzinnige dingen uit, zoals, dat het mijn eigen schuld was en dat ik het anders ff na had moeten vragen enz.
Staleigenaar is het met mij eens, want het is/ was niet mijn verantwoordelijkheid.
Kosten willen ze niet betalen, dus tja het verliep stug en stroef en kortom, we zijn nog geen stap verder. Afspraak is nu dat we verder praten na de scan, om meer gezeur te voorkomen. Scan maak ik trouwens wel eerst op mijn eigen kosten, maar ik bewaar alles zodat ik bewijs heb enz.

Even terug komen op het ruinen. tis inmiddels 3 maanden geleden, ze had hem in de opfok staan en vandaar uit meteen laten zadelmak maken (duurde een maand.) dus ze hebben hem na 2 a 3 weken geruind te zijn (is op zadelmak maak plaats gebeurd) bij ons in het land gezet....
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, want zelfs ik moest ff goed rekenen....

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 19:25

xKatleentjex schreef:
Jeetje daar ben je dan mooi klaar mee, ik hoop voor je dat het vals alarm is Scheve mond .

Er is ooit een soortgelijk topic geweest waarin gevraagd werd naar wie nu de kosten moet betalen. Daaruit kwam toen voort dat als je besluit het veulen weg te halen, alle kosten die je ermee maakt verhaalt kunnen worden op de eigenaar van de hengst. Als je het veulen besluit te houden, zijn de dierenartskosten wel voor jou. Ik zou als je voor optie een gaan toch voet bij stuk houden. Jij moet financieel niet opdraaien voor de gigantische blunder die een ander heeft begaan, en uiteindelijk hebben ze niets te weigeren, ze zijn gewoon verplicht je de kosten te betalen.

Veel geluk ermee.

Ik ga dat topic ff proberen op te zoeken, bedankt voor de tip.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:34

Jeetje, jij zit straks misschien wel mooi met de gebakken peren. En dat andere meisje doet alsof het een 'uitschietertje' was van haar ruin, waar zij écht niets aan kon doen... :S

Ik vind het echt triest van de ruineigenaar. Ik ben benieuwd naar de uitslag van de scan van maandag.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:39

De eigenaar van de ruin is voor de dek aansprakelijk aangezien wij dat allemaal zijn voor onze dieren. Schade die voortkomt uit het gedrag van de paarden is altijd voor rekening van de eigenaar van het paard (tenzij de schade met aantoonbare opzet is aangebracht). In geval van onvrijwillige dek is de eigenaar van de hengst (of ruin in dit geval) aansprakelijk, tenzij die eigenaar kan aantonen dat een ander met opzet de ruin jou merrie heeft laten dekken. Lijkt me niet dat dat het geval is Haha! .

Heb eenzelfde situatie hier op stal gehad: hengst van klant 1 breekt uit, dekt merrie klant 2. Eigenaar hengst is aansprakelijk ookal kon ze zelf uiteraard niets aan de situatie doen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:46

Jeetje wat een gedoe zeg...

Ik ben benieuwd wat de da zegt maandag.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:31

Ik denk echt niet dat die ruin dan nog vruchtbaar kan zijn hoor!
Dus misschien beter eerst dat verhaal checken (vraag b.v. welke DA geruind heeft, dan kun je het daar navragen) en informeer dan meteen of die ruin nog vruchtbaar kan zijn.

Als hij niet vruchtbaar meer KAN zijn en je laat toch scannen kan ik me voorstellen dat ze weigeren te betalen. Dus dan ben je goedkoper uit door het eerst even allemaal te checken.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:51

nou nou wat een verhaal wat kunnen sommige mensen toch stom zijn om een net geruinde hengst tussen de merries te zetten.
Ik heb zelf 2 jaarling hengsten en die staan nu op het land vrij dicht bij een een merrie als daar wat mee gebeurt lijkt het me vrij logisch dat ik er verantwoordelijk voor ben. Nu zijn die van mij nog vrij makkelijk en denken nog niet echt aan dekken maar je weet maar nooit natuurlijk.

In ieder geval succes ermee en nu nog maar even afwachten wat er uit de scan komt

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:01

. ik ga dit even volgen!