he bah was net zo blij met mn nieuwe zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Re: he bah was net zo blij met mn nieuwe zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:42

ikke20 schreef:
mariska32 schreef:
afschuwelijk!
wat past dat zadel slecht!

ik weet het al,je kan hem beter aan mij geven. Bloos

nee hoor meid,je hebt een prachtzadel! Haha!

bij je eerste regels schrok ik nog echt ook he Bloos

nee hou em lekker zelf Haha!

moest toch even testen of je echt niet meer op de kast te krijgen was Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 11:44

het was je bijna gelukt

het kan zijn dat het wat te ver naar voren ligt heb het er gauw even opgelegt. en even vast gemaakt zodat het er niet af zou glijden. tja gedwonge zit vind niet iedereen lekker maar ik dus wel ik stuiter er nou tenminste niet meer af tijdens uitgestrekte draf(wat ik toch al wel niet dee)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:51

De Fryso Legacy die wij hebben heeft inderdaad een hele duidelijke 'dressuurzit'. Noem het maar gedwongen, maar ik persoonlijk vindt dat als ik echt serieus wil rijden (long time ago Haha! ) wel heel erg prettig! Mijn benen liggen dan precies goed etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:01

Mijn eerste reactie, dat zadel is niets mis mee...Ik dacht dat het zadel beroerd dr uit zou zien,
slecht zou passen maar het valt me 100% mee, en zo te zien zit dat zadel ook heerlijk Ja
Om jalours op te zijn Haha! Ik denk dat die mensen last hebben van een overdosis jalouzie.
Kijk eens wat je had, en waar je nu mee rijdt....Zou me dr gewoon lekker niets van aantrekken!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:08

nou... ik denk toch niet dat dat zadel goed ligt hoor!! verschrikkelijk... wat ligt dat beroerd...

ik weet er wel raad mee... voor een tientje neem ik 't wel van je over ben je er vanaf Haha!

haha... nou.. ik ben wel jaloers hoor op je zadel! dus... die reacties... volgens mij puur jalouzie!! na een tijdje zal dat wel over zijn hoor Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:13

Zijn wel mooie zadels hoor , van dat merk Ja

Van deze foto's kun je natuurlijk absoluut niet beoordelen of het zadel goed past , dus wat dat betreft komt het toch neer op hoeveel vertrouwen je zelf hebt in de verkoper Knipoog

Enige dat mij opvalt op de foto's is dat de zitting wel erg weinig ruimte lijkt te hebben , en de lepel wat hoog ligt vergeleken met de voorkant , net alsof hij wat teveel voorover kiept.

Maar voor de rest kan niemand door het zadel heen kijken om te zien hoe goed het past , en hebben wij ook niet gezien hoe jij erop zit , dus het plaatje dat je clubgenoten hebben gezien.

Maar als het gata om van die kreten als : rotzadels dit-en-dat in het algemeen allemaal elkaar een beetje napraten , dat soort dingen daar moet je gewoon niet al teveel op letten.

Als je een beetje door gaat vragen blijkt dan namelijk vrijwel altijd dat niemand er echt ervaring mee heeft en ze zomaar wat roepen Rolleyes

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:17

@pmarena: het is een 18,5" zadel zitvlak lijkt wat kleiner maar is vrij groot hoor.

en verkopen voor een tientje echt niet Tong uitsteken
dingen zijn duuur zat(al moet ik de rekening nog krijgen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:38

Ja ècht ??? Goh dat zou je ook niet zeggen dat het 18,5 inch is !!! Ziet er heel kort en hol uit zo op de foto.

Flauw hoor dat je hem niet voor een tientje wilt verkopen , heb je de kans om iemand blij te maken...tsssk

Tong uitsteken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:46

tis toch echt zo anders komen mn bovenbenen in de problemen ik ben 1,83 en heb erg lange bovenbenen dus een mooie grote zit. als je kijkt naar de fotos in mn onderschrift zie je mij zitten in een 17" dat zit dus helemaal niet.

whaaaa heb mezelf al blijgemaakt met het zadel en mn paard ook Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:51

Die oogt dan wel weer "normaal" qua zitting , en je bent zeker best een lang eind zie ik , dan is een wat ruimere zitting idd. geen overbodige luxe.

Ach als je zeker weet dat hij goed zit , wellicht kun je er voor de aardigheid nog eens een andere vakman naar laten kijken zodat je meer zekerheid hebt , en als het rijden lekker gaat en het Friezebeest er fijn onder loopt dan lach je ze toch gewoon stilletjes uit dat ze niet beter weten , met hun "oude" zadels Schijnheilig

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:53

nee dus heb nu een erg ruime zitting. zal nog fotos laten maken als ik erop zit. mag er morgen weer mee rijden.
tja de rest heeft allemaal oude zadels zijn ook meer karrefriezen dan net gebouwde friezen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:56

Dat noemen ze nou de kift....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:07

voor zover je het kan beoordelen zo vanaf de foto's lijkt het heel netjes te liggen op je paard Ja
heeft wel een erg diepe zit en flinke lepel geloof ik , maar ja, als je dat lekker vind zitten is dat prima Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 21:15

zit is niet extreem diep als ik een erg diepe zit heb kan ik mn benen niet meer kwijt. is wel een wat diepere zit maar niet echt extreem maar ja ik vind het wle lekker. mijn vorige zadels waren gewoon houte planken waar ik op zat.